شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

اولین جلسه محاکمه مفسدان اقتصادی آغاز شد( دانلودمتن وتصویر )

اولین جلسه محاکمه مفسدان اقتصادی آغاز شد( دانلودمتن وتصویر )


دقایقی قبل اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان فساد مالی اخیر آغاز شد.

به گزارش سه نسل، جلسه رسیدگی به اتهام متهمان پرونده فساد مالی اخیر در شعبه اول دادگاه انقلاب آغاز شد.


این جلسه به ریاست قاضی سراج از قضات با تجربه دستگاه قضایی و با حضور ۳۲ نفر از متهمان در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

پس از استقرار هیئت رئیسه دادگاه، در ابتدای جلسه قرآن کریم تلاوت شد و این در حالی است که نماینده دادستان تهران نیز برای قرائت کیفرخواست در جلسه حضور دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که متن کیفرخواست آماده شده حدود ۲۲۰ صفحه است. 


بقیه خبر درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ویژه نامه انتخابات ( اخلاق انتخاباتی،نامزداصلح،پرسمان انتخابات )

ویژه نامه انتخابات ( اخلاق انتخاباتی،نامزداصلح،پرسمان انتخابات )




برروی عکس بالا کلیک کنید


بیانات رهبری در دیدار مردم آذربایجان

بیانات رهبری در دیدار مردم آذربایجان


در آستانه‌ى سالروز قیام 29 بهمن تبریز

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خوشامد عرض میکنم به همه‌ى برادران و خواهران عزیز که این راه طولانى را در این هواى سرد از تبریز و برخى شهرستانهاى دیگرِ آذربایجان قبول زحمت کردید و فضاى حسینیه‌ى ما را امروز با حضور خودتان، فضاى معنوى و ملکوتى و عاطفى قرار دادید؛ تشکر و سپاسگزارى میکنم. هر سال بیست و نهم بهمن براى این بنده‌ى حقیر این یادبودِ مطلوب و شیرین را همراه دارد که در این مکان محدود با جمعى از عزیزان خود، جوانان عزیز، مردان دلاور و غیور از خطه‌ى آذربایجان ملاقات میکنیم؛ براى من بسیار شیرین و مطلوب است این دیدار. از خداوند متعال مسئلت میکنیم روز به روز تفضلات خود، هدایتهاى خود، دستگیرى‌هاى خود را نسبت به شما مردم عزیز روزافزون بفرماید و ان‌شاءاللَّه همه‌ى شما به چشم خود آینده‌هاى روشن‌ترى، شیرین‌ترى، مطلوبترى را در خطه‌ى ایران عزیز مشاهده کنید.

بقیه بیانات درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

بیانات رهبری در دیدار مسئولین نظام و میهمانان کشورهاى اسلامى‌

بیانات رهبری در دیدار مسئولین نظام و میهمانان کشورهاى اسلامى‌



17 ربیع‌الأول 1433؛ سالروز میلاد نبى‌اکرم(ص) و امام صادق(ع)

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
تبریک عرض میکنیم میلاد مسعود حضرت نبى اکرم (صلّى اللَّه علیه و اله و سلّم) و حضرت امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) را به همه‌ى حضار محترم، برادران و خواهران عزیز؛ بخصوص به میهمانان محترم و عزیزى که از کشورهاى دیگر در این جلسه حضور دارند و شرکت کردند. و همچنین تبریک عرض میکنیم این پدیده‌ى فرخنده‌ى تاریخى عظیم را به همه‌ى امت اسلامى و همه‌ى بشریت و بخصوص به ملت عزیز و حاضر در صحنه‌ى کشور ایران.

 امسال بحمداللَّه این دو حادثه‌ى بزرگ - یعنى این میلاد مسعود که مایه‌ى خیر و مفتاح حرکت عظیم تاریخى اسلام است، و حادثه‌ى پیروزى انقلاب اسلامى که یکى از آثار و ثمرات این حرکت عظیم اسلامى در تاریخ است - تقارن پیدا کرده است. ملت ایران دو عید را امروز جشن میگیرند؛ هم عید ولادت را و هم عید تولد انقلاب اسلامى را، که تولد انقلاب اسلامى در واقع یک ولادت جدیدى بود براى اسلام؛ در آن روزى که دنیاى مادى و قدرتهاى سلطه‌گر مادى با تلاشهاى ده‌ها ساله تصور میکردند که بساط دین و معنویت را و بخصوص اسلام را از عرصه‌ى زندگى انسانها جمع کردند، در یک چنین شرائطى این صداى عظیم، این غریو بزرگ و ماندگار تاریخى در این کشور به وجود آمد، بلند شد؛ هم دشمنان را دهشت‌زده کرد، دشمنان اسلام را، دشمنان استقلال ملتها را، دشمنان بشریت را؛ هم دوستان هوشمند و انسانهاى آگاه و بابصیرت را در همه‌ى دنیا امیدوار کرد. آن روزى که انقلاب اسلامى در ایران پدید آمد، هیچ کس در این دنیاى بزرگ گمان نمیکرد که پرچم اسلام بتواند اینجور، آن هم در یک چنین منطقه‌اى، در یک چنین کشورى که به طور دربست در اختیار سلطه‌گران بود، به اهتزاز در بیاید و این حرکت اسلامى بماند، رشد پیدا کند، در مقابل دشمنى‌ها بتواند مقاومت کند؛ هیچ کس در اطراف دنیا فکر نمیکرد.


بقیه بیانات درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

بیانات در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش

بیانات در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش



بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 خوشامد عرض میکنیم به شما عزیزان، برادران، جوانان، و تبریک عرض میکنیم این ایام متبرک و پرخاطره را؛ هم عید شریف میلاد پیامبر مکرم و امام صادق (علیهما السّلام)، هم بیست و دوى بهمن، و هم نوزدهم بهمن، که یک خاطره‌ى فراموش نشدنى و یک نقطه‌ى درخشان در اوراق نورانى ایام انقلاب محسوب میشود.

بزرگداشت نوزده بهمن که ما اصرار داریم هر سال این بزرگداشت صورت بگیرد و در این سالهاى متمادى در چنین روزى ما با عزیزان نیروى هوائى دیدار کردیم و شنیدیم و گفتیم، فقط به منظور زنده نگهداشتن یک خاطره نیست - اگرچه خود زنده نگهداشتن خاطرات گرامى و باشکوه، یک ارزش است - آنچه براى ما مهم است، دو نکته‌ى دیگر است: یکى درس گرفتن و عبرت گرفتن از گذشته است. وقتى ما مثلاً خاطره‌ى نوزدهم بهمن را مرور میکنیم، یک درسى از این حادثه فرا میگیریم؛ آن درس، درس اقدام، ابتکار، ایستادگى، کار بهنگام و تأثیر آن در حرکت جامعه و کشور است؛ این یک عبرت شد. درست است که بدنه‌ى ارتشِ دوران قبل از انقلاب، بدنه‌ى طاغوتى نبود؛ سران طاغوتى بودند، بدنه جزو ملت بودند؛ این چیز روشنى است، براى ما از اول روشن بود، براى مردم هم در طول سالهاى متمادى واضح و روشن شد؛ لیکن بروز این مردمى بودن، نقش‌آفرینى در عرصه‌ى حرکت مردمى، یک چیز دیگر است.

این نمیشد، مگر آن وقتى که از درون ارتش یک حرکتى که برجسته باشد، چشم‌نواز باشد، چشمگیر باشد، به وقوع بپیوندد؛ و نوزده بهمن این کار را انجام داد.

بقیه بیانات درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی از تدابیر رهبر انقلاب در 22 سال اخیر

ناگفته‌هایی از تدابیر رهبر انقلاب در 22 سال اخیر به روایت سرلشکر صفوی


راسخون : دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به تشریح برخی ناگفته ها از تدابیر مقام معظم رهبری در برخورد با حوادث و اتفاقات داخلی و بین المللی طی 22 سال اخیر پرداخت.


سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح برخی ناگفته ها از تدابیر مقام معظم رهبری در برخورد با حوادث و اتفاقات داخلی و بین‌المللی در 22 سال گذشته مانند حمله عراق به کویت، 11 سپتامبر، برخورد با طالبان و نیز فتنه‌های داخلی مانند حوادث فتنه 18 تیر 78  پرداخت که متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:


بقیه ناگفته ها درادامه مطلب


ادامه مطلب ...

دیدار شعرای شرکت‌کننده در همایش بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با

دیدار شعرای شرکت‌کننده در همایش بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با رهبرانقلاب


همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، شرکت‌کنندگان در کنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی دوشنبه شب با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی و آکنده از احساسات ناشی از انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد. ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم(ص)، بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.
سپس رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به نقش تأثیرگذار و برانگیزاننده اشعار برجسته و دارای مضامین والا تأکید کردند: شعرای امت اسلامی باید با اشعار پرمحتوای خود، در حادثه عظیم بیداری اسلامی، نقش‌آفرینی کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه محتوای اشعار مربوط به بیداری اسلامی باید، بصیرت امت اسلامی را تعمیق دهد، افزودند: در محتوای اشعار بیداری اسلامی به جهت‌گیری‌ها و اهداف عالی این تحول بزرگ، راه‌های منتهی به این هدف عالی، و دشمنان و موانعی که آنها ایجاد می‌کنند، توجه ویژه و خاص شود.

بقیه خبردرادامه مطلب

ادامه مطلب ...