شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

بررسی علت نام‌گذاری سال‌ها در گفت‌وگو با مشاور عالی رهبر انقلاب

بررسی علت نام‌گذاری سال‌ها در گفت‌وگو با مشاور عالی رهبر انقلاب

|گفت‌وگو با دکتر غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر انقلاب و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دلایل و مؤلفه‌های انتخاب نام سال توسط آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای|



 به نظر شما چرا عالی‌ترین مقام نظام اسلامی نام‌گذاری سال‌ها را پی می‌گیرند؟
 نوروز لحظه‌ای عزیز برای ایرانی‌ها است. همه‌ی مردم ما با هر سلیقه‌ای تحویل سال و نوروز را مهم می‌دانند. در تاریخ ایران همیشه بالاترین مقامات کشور هم نوروز را جشن می‌گرفته‌اند. در انقلاب اسلامی نیز نوروز با پیام رهبری نظام آغاز می‌شود؛ چه در زمان حضرت امام رحمه‌الله و چه امروز در دوران رهبری آقا. ایشان بیشتر سال‌ها را با یک نامی مشخص کرده‌اند که به نظر می‌رسد فلسفه‌ی این کار جلب توجه مردم به یک ارزش و همین‌طور در نقطه‌‌ی مقابل آن به یک مشکل است. بر این اساس رهبری با اطلاعات و گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت می‌کنند، مطالعات و تجربه‌ای که دارند، درک و دریافتی که از معارف اسلامی و قرآنی و مفاهیم انسانی دارند و نیز اشرافی که به مسائل کشور دارند، هر سال ملت را به یک موضوع توجه می‌دهند.


ادامه مطلب ...

مطهری خواند،‌ احمدی‌نژاد پاسخ داد/ سؤال و جواب‌های بی‌فایده‌

مطهری خواند،‌ احمدی‌نژاد پاسخ داد/ سؤال و جواب‌های بی‌فایده‌ای که مسئله مردم نبود



برای خواندن کل پاسخ وجواب برروی عکس بالا کلیک کنید

منبع : سایت عمار نامه


ویژه نامه میهمانی و صله رحم

ویژه نامه میهمانی و صله رحم



برروی عکس بالا کلیک کنید


مشهد الرضا میزبان مقام معظم رهبری است

مشهد الرضا میزبان مقام معظم رهبری است




ادامه مطلب ...

انتصاب اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

انتصاب اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج ساله‌ی دیگر معرفی کردند.
 متن حکم به این شرح است:


 بسم الله الرحمن الرحیم
 پروردگار متعال عزّشأنه را سپاس می‌گویم که مجمع تشخیص مصلحت موفق شد دوره‌ی پنجساله‌ی دیگری را با عنایات الهی و با کارنامه‌ای قابل قبول پشت سر بگذارد که امید است آثار و منافع اقدامات قانونی مجمع به شکل شایسته‌ای در مبادی مدیریتی کشور -قوای سه گانه و نیروهای مسلح و سایر دستگاهها- به بار نشیند و همگان نتایج آن را مشاهده کنند.
 ضمن تشکر از همه‌ی آقایان اعضای محترم، ریاست و دبیرخانه مجمع، برای دوره‌ی پنج ساله‌ی جدید شخصیت‌های حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را با ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی تعیین می‌کنم:


ادامه مطلب ...

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، ضمن سپاس و تجلیل بی‌دریغ از حرکت عظیم، به هنگام، هوشمندانه و همراه با بصیرت مردم در انتخابات 12 اسفند، به تبیین تأثیرها و پیام‌های این حضور پرشکوه مردم پرداختند و تأکید کردند: رأی اکثریت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم در واقع رأی به اصل نظام اسلامی و نشان‌دهنده اعتماد آنان به نظام بود و همچون سیلی هوشیار کننده، افرادی را که درخصوص اصل نظام و آینده آن و مردم و همچنین دشمنان، در توهم و خیال‌پردازی بسر می‌بردند، بیدار و حقیقت را آشکار کرد.

شرکت رهبری انقلاب در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

شرکت رهبری انقلاب در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رای گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در محل صندوق سیار مستقر در حسینیه امام خمینی(ره)، رای خود را به صندوق انداختند.
 رهبر انقلاب پس از شرکت در رأی گیری، انتخابات مجلس نهم را از جهات مختلف دارای اهمیتی فراوان خواندند و به مردم توصیه کردند از حق خود برای شرکت در انتخابات حتما استفاده کنند و این وظیفه مهم را در اول وقت و با نیت خالص انجام دهند تا انشاءالله این عمل آنها، نزد پروردگار از فضیلت بیشتری برخوردار شود.
 ایشان با توصیه به مردم تهران برای رأی دادن به 30 نامزد انتخاباتی افزودند: انتخابات همیشه برای ملت ایران و نظام اسلامی، حائز اهمیت و تعیین کننده بوده است.
 رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انتخابات در ایران، علاوه بر اینکه نشان دهنده حقایق کشور است برای دوستان و دشمنان پیام هایی دارد و به همین علت، در شرایط امروز اهمیت بیشتری دارد.
 رهبر انقلاب اسلامی عزم راسخ و حرکت مستقیم ملت در 33 سال اخیر را بسیار مهم خواندند و افزودند: در انقلاب های دیگر، مردم پس از چند سال خسته و دل زده شده اند و راه آنها عوض شد اما انتخابات امروز، این پیام را به جهانیان می دهد که ملت بزرگ ایران در سی و سه سالگی انقلاب همچنان مصمم و پُرنشاط به حرکت در مسیر راه پر افتخار خود ادامه می دهد.
 حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین بیشتر اهمیت انتخابات مجلس نهم با اشاره به جنجال قدرت های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران افزودند: زورگویان جهان که در بسیاری از مسائل دچار شکست شده و سیلی خورده اند می خواهند با هیاهو بر سر تحریم ایران و تهدیدهای لفظی ملت ایران، ناکامی های خود را بپوشانند لذا این دوره از انتخابات اهمیت و جایگاه بیشتری دارد و ملت ایران می تواند با حضور پر شور خود در انتخابات، پاسخ ها و مواضع خود را به بهترین وجه بیان کند.
 رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هر چه شرکت مردم در انتخابات بیشتر، پُرشورتر و با نشاط تر باشد برای آینده ملت و کشور، آبروی ایران، و مصونیت کشور مفیدتر و مؤثرتر خواهد بود.
  ایشان همچنین با تشکر صمیمانه از خبرنگاران رسانه ها که نقش زیادی در جلب توجه مردم به اهمیت انتخابات ایفا می کنند، از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کردند.



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دریافت فایل صوتی