شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

درخشان‌ترین حکومت تاریخ بشریت

درخشان‌ترین حکومت تاریخ بشریت



برروی عکس بالا کلیک کنید

همایش بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی در مشهد

همایش بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی در مشهد


این همایش با حضور آیات عظام و شاگردان این اندیشمند برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده آملی 11 خردادماه با حضور آیات عظام و شاگردان این اندیشمند کشورمان در تالار صبای مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده آملی  11 خرداماه با حضور آیات عظام و شاگردان این اندیشمند کشورمان در تالار صبای مشهد برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علی رضایی‌تهرانی، شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با بیان اینکه هرچه در زمین و آسمان است برای خداست و هرچه برای خداست در اختیار آدمی و آدمی برای خداست، تصریح کرد: این موضوع معنی جریان خلقت حق را نشان می‌دهد و در این میان انبیاء الگوی انسان‌ها و پل ارتباطی بین خدا و بندگان هستند بنابراین در لزوم اطاعت از آنان و خدا فرقی نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از انبیا نوبت به وارثان آنان می‌رسد، گفت: در روایات آمده که دانشمندان دینی وارثان انبیا هستند بنابراین بین مورث و وارث مناسبت و ارتباطی وجود دارد.

آیت‌الله رضایی‌تهرانی با بیان اینکه عالمان دین در سیر قرب الهی و گرفتن از منبع هستی و در عملکردها و کارکردها وارث انبیا هستند، اذعان کرد: کار انبیا در تعلیم و تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت خلاصه می‌شود.

آیت‌الله رضایی تهرانی ادامه داد: ایشان با تقوا دانش می‌گیرد و بهترین راه تزکیه، تزکیه نفس و معرفت نفس است و راه معرفت نفس نیز محصول سیر و سلوک است که علامه در این مسیر نمونه کم‌نظیر است.



این شاگرد علامه با تأکید بر اینکه علامه حسن‌زاده آملی در هر آنچه از نظم کتاب و حکمت و تزکیه است در اوج قرار دارد، ابراز کرد: استاد عالم عامل و متفکر دینی جامع و متخصص در تمام علوم حوزوی است به گونه‌ای که هر کتابی را تالیفات ایشان که مطالعه می‌شد گمان بر این بود که در این رشته علمی صرفا تخصص دارند.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله رمضانی، شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی در مقام علم و معل سرآمد است و برای طلب علم حدی نمی‌شناسد، گفت: استاد آنچه که در مسیر علم مفید است مانند کتاب، قلم و استاد احترام ویژه‌ای قائل است به گونه‌ای که علامه در محضر استادش، به خود اجازه نمی‌داد که راحت بنشیند.


وی ادامه داد: کسی که عالم را بزرگداشت می‌کند او نیز در راستای متن واقع حرکت می‌کند؛ زیرا استاد در مسیر علم و عمل و تعلیم هستی خود را وقف کرده است به همین دلیل عظمت ملکوتی پیدا کرده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی فقط به دنبال تعلیم و تعلم نبوده بلکه در مقام تزکیه و ریاضت نیز چهره‌ای بی‌نظیر است، یادآور شد: وی احترام ویژه‌ای به علم می‌گذاشتند اما در مسیر تربیت نفس نیز زحمات زیادی کشیده‌اند اما بالاترین ریاضت را دین‌داری می‌داند.

وی ابراز کرد: استاد هنگامی که به زیارت ائمه معصومین(ع) می‌رود زجر و سختی زیادی را تحمل می‌کند زیرا خود را در برابر ائمه(ع) وصله ناجور می‌داند به همین دلیل با فروتنی بسیاری به زیارت ائمه(ع) مشرف می‌شود که این موضوع حاکی از این است که عارف واقعی در برابر انسان کامل فانی است.

پس از آن در این مراسم کلیپی درباره زندگی علامه حسن‌زاده آملی پخش شد و در ادامه آیت‌ا‌لله یدالله یزدان‌پناه، مدیر گروه معارف آموزشی، پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خصایص علمی علامه و امام خمینی(ره) برگرفته از دیدگاه ملاصدرا است، تصریح کرد: صدرا راه اعتدال را طی می‌کرد و راه و رسم ویژه برای عقلانیت همراه با معنویت به شاگردانش ارائه کرد. دل و عقل دو بال پرواز شریعت و پیروی از شریعت است و با این دو، صدرا درجه اسلامیت عرفان اسلامی را بالا برد و در روش فهم دینی روش نویی را خلق کرد.


آیت الله سیدیدالله یزدان پناه نیاکی


آیت‌الله یزدان‌پناه با اشاره به اینکه علامه در باب توحید قرآنی، آیات مناسبی و کاربردی را برای طلاب انتخاب می‌کند، اذعان کرد: استاد قوت علمی بسیار زیادی دارند به گونه‌ای که بسیار از نکات عرفان و فلسفه را روان و گویا به طلاب ارائه می‌کند.

وی افزود: خصایص اخلاقی و علمی استاد ریشه دیرینه‌ای دارد به‌گونه‌ای که باید برای شناخت دقیق استاد و دلیل پرداختن او به توحید قرآنی این ریشه بررسی شود.

آیت‌الله یزدان‌پناه با بیان اینکه ارتباط عمیق بین شهود و عمل در استاد جلوه‌گر است، تصریح کرد: جامعیت در شهود و عمل ریشه در بزرگان و عالمان دینی دارد به عنوان مثال باید برای شناخت علامه طباطبایی به بستر علمی و دینی آن زمان توجه کرد.


بیانات در دیدار نمایندگان مجلس نهم

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس نهم


بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

خوشامد عرض میکنم به برادران و خواهران عزیز؛ نمایندگان محترم و منتخبان ملت رشید و مؤمن ایران. تشکر میکنم از جناب آقاى لاریجانى، به خاطر مطالب خوب و مفیدى که بیان کردند؛ هم در نگاه به تاریخچه‌ى دستگاه قانونگذارى و مجلس ملى در کشور و در تاریخ کوتاه ما، و هم در بیان آن چیزى که از مجلس شوراى اسلامى توقع میرود. همین نکاتى که ایشان بیان کردند، نکات درستى است. و اگر ان‌شاءالله نمایندگان محترم مجلس - آنچنان که امید و رجاء واثق هم به این وجود دارد - در همین جایگاه، با استقلال، با آزادفکرى، با رعایت مصالح کشور، با احساس شجاعت در مقابل دشمن، و با امید به آینده، حرکتهاى خودشان را برنامه‌ریزى کنند، تنظیم کنند، دنبال کنند، قطعاً کشور منتفع خواهد شد و در همین راه پیش خواهیم رفت.



بقیه بیانات درادامه مطلب


ادامه مطلب ...

بازدیدمجازی ازخانه نور(بیت امام خمینی-جماران)

بازدیدمجازی ازخانه نور(بیت امام خمینی-جماران)



باصلوات واردشوید


شرح حال امیر سرلشکر شهید مسعود منفرد‌ نیاکی - حدیث ماندگاری

شرح حال امیر سرلشکر شهید مسعود منفرد‌ نیاکی - حدیث ماندگاری



برگرفته از روزنامه اطلاعات


بزرگ بود، آن قدر بزرگ که پدر بزرگش می‌نامیدند با همان صلابت، غرور و مهربانی که واژه پدر بزرگ به ذهن هرکسی متبادر می‌کند. توی جبهه‌ها القاب و واژه‌ها بی تعارف و بی تکلف بودند و مصداق عینی پیدا می‌کردند.

سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی به عنوان فرمانده یکی از سنگین‌ترین لشکرهای مکانیزه نیروی زمینی ارتش (لشکر92) یک سرباز به معنی واقعی کلمه بود و همه علائق دنیوی‌اش را یکپارچه در طبق اخلاص گذاشت و با تمام توش و توان که حاصل یک عمر تجربه و دانش بود، در مصاف با متجاوزان، مردانه ایستاد تا نام ایران و دلاوری مردان ایرانی در تاریخ جاودانه بماند.

محمد بداغی نویسنده سری کتاب‌های حدیث ماندگاری در جلد چهارم این کتاب به شرح حال شهید امیر سرلشکر مسعود منفرد نیاکی با عنوان پدر بزرگ پرداخته است.



وی در مطلبی با عنوان «طلیعه سخن» می‌گوید:یکی از شهدایی که هر وقت از روی پل سید‌خندان به سمت رسالت حرکت می‌کردم و عکس او را می‌دیدم احساس می‌کردم مرا صدا می‌کند، کسی نبود جز امیر سرلشکر شهید سید مسعود منفرد نیاکی. بعد از آشنایی با سازمان ایثارگران و مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش و شروع فعالیتم با این سازمان نوشتن کتابی در مورد سید شهدای این نیرو به من پیشنهاد شد که با افتخار و غرور قبول کردم. و این را می‌دانستم که روح بزرگ آن شهید در این راه با من همراه و همگام خواهد بود و دست مرا تا پایان این راه رها نخواهد کرد.

سرتیپ ستاد احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در مقدمه این کتاب نوشت:

بسمه تعالی

بستند از این پنجره‌ها بازترین را
بردند به انجام سر آغاز‌ترین را

درجنگلی از سرو دریغا تبرمرگ
انداخته از پای سرافرازترین را

دشتهای پهناور خوزستان، نخل‌های سرسبز و سرافراز و رودهای همیشه جاری کارون و کرخه و ارتفاعات الله اکبر میشداغ و رقابیه هیچگاه خاطرات شیرین مجاهدت، پایمردی، اخلاص و فداکاری امیر ولایتمدار و سرباز پا در رکاب و حق‌طلب لشکر اسلام، سرلشکر منفرد نیاکی را از یاد نخواهند برد.

بزرگمردی که با رؤیت بارقه‌های جنگ و درگیری و تهاجم ناجوانمردانه دشمن بعثی، آسایش و آرامش را برخود حرام دانست و درکوتاهترین زمان ممکن خود را به صف مجاهدان و دلاورمردان رساند و تمام قد در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کرد، زخم برداشت اما دم بر نیاورد، دوستان و همسنگرانش به شهادت رسیدند، غمش را فرو خورد و نگذاشت سربازان و درجه‌داران و افسران تحت فرماندهی‌اش ذره‌ای تزلزل و ناراحتی را در سیمای مومنانه‌اش مشاهده کنند. آنچه که در او دیده می‌شد، انضباط و آراستگی بود، چهره‌‌ای مصمم و مقتدر که هیچ تلخی، ذره‌ای از صلابت و شیرینی آن نمی‌کاست، او آمده بود که همچنان مولایش در این معرکه سرببازد.آمده بود که با سلول سلول وجودش ندای هل من ناصر ینصرنی را لبیک گوید، آمده بود تا عشق و ارادت و اخلاص خود را به ولایت و رهبری به منصه ظهور برساند و در این راه مقدس از همه تعلقات دنیایی گذشت و نهایتاً مدال شهادت و وصول به قرب‌الهی را ازحضرت رب‌الارباب دریافت کرد.

بنگر به شکوه سوی حق تاختنش

بر قلــه عشق پرچم افراشتنش

فتح است در این معرکه سردادن او

برد است در این میانه جان باختنش


بقیه شرح حال درادامه مطلب


ادامه مطلب ...