نرم افزارصوتی رسول ترک 2 ( توبه کنندگان وعنایت حسینی )
فرهنگ بسیجی
فرهنگ بسیجی یعنی آن مجموعهی معرفتها و روشها و منشهائی که میتواند مجموعههای عظیمی را در ملت به وجود بیاورد که تضمین کنندهی حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشند. این یک تفکر است. رهبر انقلاب 6/9/1390
بیانات رهبری در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور
بسماللهالرّحمنالرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على اله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله فى الارضین. السّلام علیک یا اباعبدالله و على الارواح الّتى حلّت بفنائک علیک منّى سلامالله ابداً ما بقیت و بقى اللّیل و النّهار و لا جعله الله آخر العهد من زیارتک، السّلام على الحسین و على علىّ بنالحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین، الّذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السّلام.
این جلسه، جلسهى بسیار مهمّى است؛ بسیج مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور ما است. این جلسه هم جلسهى فرماندهان است؛ دهها هزار فرمانده بسیجى در اینجا جمع شدید؛ حجم پر افتخار بسیجِ مردمى را از یک چنین اجتماعى میشود حدس زد؛ براى دوستان نظام و انقلاب و کشور مایهى خرسندى هستید، مایهى امید و اعتمادید، و براى بدخواهان و دشمنان و کینهورزان مایهى بیم و هراس.
آیتالله جوادی آملی در توصیهای به تیم مذاکرهکننده هستهای تاکید کرد:
به گزارش فرهنگ نیوز ،
در محرم امسال ۱۰ برنامه با موضوع "عدالت اجتماعی در پرتو حماسه حسینی"
توسط صدای جمهوری اسلامی پخش شد. آیتالله جوادی آملی در شب عاشورا در
سخنانی ارزشمند به تبیین عدالت اجتماعی در بستر حماسه حسینی پرداختند. این
استاد حوزه در بخشی از سخنان خود به رفتار عادلانه در مواجهه با کفار در
بعد بینالمللی اشاره کرد و با گریز به موضوع مذاکرات هستهای میان ایران و
کشورهای 1+5، توصیههایی خطاب به اعضای تیم مذاکره کننده ایران بر مبنای
آیات و روایات ایراد فرمودند که متن این سخنان بدین شرح است:
ما هم
موظفیم حقوق دیگران را تعبیه کنیم هم مکلفیم حقوق خودمان را استیفا کنیم،
پذیرش ستم با عدل سازگار نیست و این معنا در هر سه حوزه محترم است، هم
حوزهای که ما با مسلمانان و هم دینمان داریم، هم در حوزهای که با موحدان
عالم داریم و هم در حوزهای که با بشرهای جهان اعم از ملحد و موحد داریم.
باید
با آنها زندگی مسالمت آمیز و عادلانه داشته باشیم و اگر کسی در هر سه حوزه
بخواهد حق مسلم ما را ادا نکند ما موظفیم قیام کنیم، ارشاد کنیم اولا، امر
به معروف و نهی از منکر کنیم ثانیا، نشد با دست باز و با زبان مسلط
[برخورد کنیم].
وجود مبارک امیرالمؤمنین علیهالسلام درباره انصار
فرمود: "اینها اسلام را پروراندند"، نهتبلیغ کردند، نه تعلیم کردند، نه
تحقیق کردند، تبلیغ اسلام یعنی سخنرانی، خیلی سهل است و روان، چه اینکه
رایج است؛ تعلیم انسان درس گفتن و بحث کردن سهل است چه اینکه فراوان تبلیغ
اسلام؛ پژوهش اسلامی کتاب نوشتن، محققانه چیزی تألیف کردند این هم سهل است
چه آنکه فراوان؛ اما پرورش اسلام پیاده کردن اسلام، جامعه را با اسلام آشنا
کردن، اینها پرورش میخواهد، پرورش کار آسانی نیست؛ فرمود انصار همانطور
که بچه آهو را میپرورانند و بزرگ میکنند، برهی گوسفند را میپرورانند و
بزرگ میکنند، انصار اسلام را پروارندند و بزرگش کردند.
اینها
(انصار) دست باز داشتند، مبسوط بود. سبط بود و گشاده با شمشیر و نیزه و
دشنه و تیغ، زبان مسلط نه یعنی سخنرانی خوب، زبانی که با سلطان حرف بزند،
آن برهان را میگویند سلطان. یعنی هم خوب حرف بزند هم حرف خوب بزند.
گفتند
سند این سخن چیست؟ ماهرانه از قرآن و روایات و براهین عقلی سلطان اقامه
کند؛ آن سخنرانی که قدرت بر تسلط برهانی ندارد زبانش "شدید" است نه "سدید".
فرمود
انصار در هنگام استدلال زبان مسلط داشتند، در هنگام مبارزه دست باز
داشتند، اینها دین را پروراندند، نه سخنرانی کردند، دیندار بودند،
دینباور بودند با علم و عملشان دین را در جامعه گسترش دادند، اینها دین را
تربیت کردند چنین چیزی عدالت اجتماعی در قرآن کریم میشود.
بعد از
اینکه این برهان را بازگو کرد فرمود که زبانتان مسلط شد، دستتان باید باز
بشود. باز شدن دست را در 3 سطح این چنین فرمود: در حوزه و قلمرو داخلی بسته
باشد در حوزه و قلمرو نیمه بینالمللی نیمه باز باشد اما در منطقه
بینالمللی کاملا باز باشد...
...در داخل حوزه اسلامی (دست باید
بسته باشد به این معنا که ) اختلاف نکنید در داخله، حوزه نیمه بینالمللی
یعنی "منطقهای توحید" اختلاف نکنید اما در حوزه بینالمللی هرگز زیر بار
ستم نروید یک دستتان شمشیر و یک دستتان قرآن باشد.
مـحـیـطـی چـه گـویـم چـو بـارنده میغ
به یک دست گوهر به یک دست تیغ
بــه گــوهــر جــهــان را بــیــاراســتـه
بـه تـیـغ از جـهـان داد دیـن خواسته
این
نظامی گنجوی از افراد نادرگوی ایران زمین بود این وقتی آیه سوره مبارکه
حدید را تفسیر می کند "لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و
المیزان لیقوم الناس بالقسط و انـزلنـا الحـدیـد" میگوید وجود مبارک رسول
اکرم صلیالله علیه و آله و سلم با یک دست قرآن [آمدند]، تا مردم را روشن
کند، با دست دیگر شمشیر که کسی این چراغ را خاموش نکند.
اگر شما
همانند پیامبر بودید با یک دست قرآن که جامعه را روشن کند با دست دیگر
شمشیر که این چراغ را خاموش نکند، آنگاه هم به "میزان" عمل کردید هم به
"انزلنا الحدید" عمل کردید و فرمود در جریان بینالمللی شما قرآن را با
شمشسر ارائه کنید و قَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ
أَیْمَانَ لَهُمْ... (با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانى
نیست، باشد که [از پیمانشکنى] باز ایستند] در این آیه آمده است که با
رهبران کفر مبارزه کنید نه چون اینکه مسیحی یا یهودی یا صهیونیست و کافرند،
خواه کافر یا غیر کافر، نه اینکه اینها ایمان ندارند بلکه چون "أَیْمَان"
ندارند.
کسانی که به مقررات انپیتی هیچ توجه نمی کنند باید با اینها از در سازش وارد نشوید
فرمود: شما یک جانبه آتش بس زدی، تمام قطعنامهها را شما عمل کردی اما آنها "لا ایمان لهم" (وفادار نبودند).
این
هم معنای نهضت حسینی است که عهدهدار عهد بینالمللی است این چنین نیست که
عدالت فقط در حوزه داخل مصرف داشته باشد نه خارج، ما شیعه حسین بن علی(ع)
هستیم بر ما حرام است زیر بار ظلم رفتن، ما با هیچ کسی که کافر است از آن
جهت که کافر است مبارزه نمیکنیم، خواه کافر خواه غیر کافر برادر انسانی
ماست گرجه برادر اسلامی ما نیست.
بارها به عرضتان رسید در طلیعه
ظهور اسلام در مغرب زمین بخش وسیعی از مردم مصر کافر بودند بخش قابل توجهی
یا اکثریت مسلمان. عهدنامه امیرالمؤمنین علی علیهالسلام به مالک این بود
آن منطقه افراد کافر فراوان دارد ولی کافرند با آنها عادلانه رفتار کن
مبادا بگویی مردم مصر آن بخشی که مسلمانند خودیاند آن بخشی که کفارند
بیگانه، آن بخشی از مردمی که کافرند از جهتی که انسان است حق مسلمش عدل است
تو موظفی عدالت را نسبت به کفار رعایت کنی آنها الان در پناه حکومت اسلامی
هستند؛ حکومت اسلامی همانگونه که باید عدل مسلمانان را رعایت کند عدالت
کفار را رعایت کند این به معنای عدالت اجتماعی به معنای جامعه است.
ولی
در سوره توبه و بخشهای دیگر صریحا فرمود: با کفار هرگز سازش نکنید با
کفار از دریچه ظلم پذیری وارد نشوید؛ مادامی که آنها پیمانها و تعهدات
انپیتی را امضا میکنند برای شما و دیگران یکسان محترم میشمارند، مادامی
که حق شما را رعایت میکنند شما رعایت کنید حقوق شما را محترم میشمرند
شما هم محترم بشمرید اما اگر قطعنامهها را رعایت نکردند، حقوق شما را
رعایت نکردند شما بجنگید و تسلیم نشوید، خدا با شماست و قَاتِلُواْ
أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ... یعنی اهل یمین
(میثاق و تعهد) نیستند اینها قطعنامه را به رسمیت نمیشناسند چنیدن قطعنامه
علیه صهیونیست صادر شده، سازمان ملل جوامع بینالملل به نفع حماس، به نفع
فلسطینی مظلوم صادر کرده اما صهیونیست زیر بار قطعنامه نمیرود چندین
قطعنامه در طول دفاع هشت ساله به نفع ایران صادر شده است اما همین
سردمداران ستم همین آمریکا جنایتکار راضی نشده است...
این قرآن است
که به ما میگوید "و مَا اسْتَقَامُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لَهُمْ"
مادامی که آنها حقوق شما را رعایت میکنند شما هم رعایت بکنید مادامی که
رعایت نمیکنند و قطعنامه را رعایت نمیکنند "و قاتلوا ائمه الکفر"، چرا؟
"انهم لا ایمان لهم"
اگر خدای سبحان از ما با خبر است و ما را
مأمور کرده زیر بار ستم نرویم ما را یاری میکند یا نه، ما را یقیناً یاری
میکند. تجربه گذشته نشان داد یک، اعتماد به وحی الهی تایید میکند دو ،
فرمود یقینا خدا ناصران دین را حفظ میکند.
منظور آن است که اولاً،
عدالت یک ترازوی تلفیقی از حق و تکلیف است؛ ثانیاً، اجتماع هم سه قلمرو
دارد؛ ثالثاً، نهضت حسینی هم در هر سه قلمرو پیام دارد؛ رابعاً، به ما
میگوید با کفار از راه عدالت عمل کنیم؛ خامساً، اگر دیگران بخواهند طعم
آزادی را بکشند باید مرهون عدالت باشد.
این عصاره بحث درباره عدالت اجتماعی در پرتو نهضت حسینی علیهالسلام است.
سردار دهقان ادعای واهی نتانیاهو و گروهک تروریستی منافقین مبنی بر فعالیت هستهای نظامی در یکی از صنایعهای دفاعی ایران را تکذیب کرد.
به گزارش فرهنگ نیوز ، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به منظور رونمایی پهپاد فطرس و بازدید از صنایع دفاعی وزارت دفاع به استان اصفهان سفرکرده است، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص ادعای اخیر صهیونیستها و منافقین مبنی بر فعالیت هستهای نظامی در یکی از صنایع دفاعی این استان، گفت: در آستانه مذاکرات ژنو ، جبهه شکست خورده صهیونیستی- منافقین برای تخریب روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و گمراه کردن افکار عمومی جهان، مجدداً فعال شدهاند.
سردار دهقان گفت: نتانیاهو و گروهک تروریستی منافقین که خیانت و دروغگویی از مشخصات بارز آنان به شمار میرود، در یک همسویی خباثتآمیز به جعل این خبر کذب روی آوردهاند تا شاید به خیال واهی خود دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران را خدشهدار و تحت تأثیر قرار دهند.
وزیر دفاع تصریح کرد: بیتردید این ترفند جدید و ادعای کذب که آخرین آن نیز نخواهد بود، همچون سایر ترفندها و نقشههای شوم خنثی خواهد شد و اینگونه دسیسهها نمی تواند کوچکترین خللی بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مقاصد صلحآمیز هستهای ایران و تداوم منطقی مذاکرات با گروه1+5 ایجاد کند و طرف مقابل نیز با توجه به سابقه تاریخی که از این جریان شوم و دروغافکن دارند، نباید اعتنایی به این گونه ادعاها داشته باشند.
سردار دهقان در ادامه افزود:جنجالهای افراد وامانده و منزوی مثل نتانیاهو و منافقین که از آنان باید به عنوان جبهه جنگطلب و تروریستی یاد کرد، نشان دهنده درستی مسیری است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات طی می کند.
وزیر دفاع در پایان اظهار امیدواری کرد: تیم مذاکره کننده هستهای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آتی ژنو به نتایج مثبت و قابل قبولی که تأمین کننده منافع مردم ایران و برطرف کننده نگرانیهای طرف مقابل باشد، دست یابند.
بسیج در کلام شهیدان
«برادران بسیجی و انجمن اسلامی، سعی کنید خدا را همیشه و همه جا ناظر و حاضر به اعمالتان بدانید تا سعادتمند شوید. سعی کنید با مد نظر قرار دادن قوانین و اسلام و شرع و با اطاعت از اوامر امام عزیزمان، این قلب تپنده امتحزب الله بتوانید مروج و مبلغ خوبی برای اسلام عزیز در منطقه باشید. انشاءالله»
پاسدار شهید غلامحسین طالبی رحمت آبادی از : شهرری
«برادران بسیجی که به حق پشتوانه انقلاب و وارثان حقیقی خون شهدا میباشید، باید همگی و در همه حال به فکر تزکیه نفس خود باشیم و خودمان را بسازیم و این نکته را باید توجه داشته باشید که این لباس جانبازی که پوشیدهاند، لباس سربازان امام زمان(عج) است و متوجه اهمیت و مسؤولیتخطیری که بر دوش شما استباشید. قدر خودتان و قدر یکدیگر را بدانید.»
پاسدار شهید محمد رضا رمضانی از: تهران
«جبهه صحنه عاشق را و کربلا است، بسیجیان میآیند و در خون خود میغلتند و صحنه جنگ را رنگین میکنند ولی راضیند به رضای او، چرا که حسین(ع) آن طور به اینان آموخت. در این جهان هر چیزی بهترین دارد و مرگ نیز بهترین دارد. بهترین نوع مرگ شهادت در راه خداست.»
دانش آموز شهید حسین ابراهیم از: تهران
«و اما برادران بسیجی که بدون هیچ چشم داشتی شبانه روز در تلاشید، مبادا لحظهای ناامیدی و یاس شما را در برگیرد چرا که:
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
دانشجوی شهید جمشید میرزایی از: میانه
«ای بسیجیان، شما محبوب ولی الله هستید، شما یاران روح الله هستید. شما کوبنده عدوالله هستید، شما حقیقت جندالله هستید، شما تجلی حزب الله هستید، شما خاصه اولیاء الله هستید، و شما ایستادگان در راه خدایید. برپادارندگان عدالتید و همانهایی که خداوند اراده کرده انتقامش را از ستمکاران با دستانتان بگیرد.»
پاسدار شهید روح الله شاپور صفری از: تهران
«غیور مردان بسیج و شیعیان ایران، یک لحظه به جز اسلام و قرآن فکر نکیند و امام را تنها نگذارید بدانید اگر امام تنها بماند و قلبش بشکند تمام شما جوانان مسؤولید. عزیزان، پاسدار ولایت فقیه باشید تا اسلام احیاء شود تا بهتر ابرقدرتها را سرکوب کنید.»
دانش آموز شهید ذبیح الله مرادی از: همدان
«خطاب به برادران بسیجی، برادران عزیز شما در حال حاضر دشمنان زیادی دارید و همه دشمنان سعی در کوبیدن شما دارند. شما را به خدا کاری نکنید که بسیجبدنام شود. اخلاق اسلامی را رعایت کنید و برای رضای خدا اسلحه به دست گیرید و مخاصمات را کنار بگذارید و دست در دست هم کاری کنید که این گروه به نهایت رشد خود برسد و انشاءالله بتوانید رضای خداوند را تحصیل کنید.»
دانش آموز شهید مهدی محقق امین از : قم
«ای برادران بسیج، که در راه تداوم انقلاب اسلامی از جان و مال گذشتهاید، استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه خدا قدم بردارید و مواظب باشید هرگز دشمنان دین بین شما تفرقه نیندازند.»
پاسدار شهید ناصر تاجیکفر از: مشهد
منبع: ماهنامه پاسدار اسلام