شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

الزامات اقتصاد مقاومتی

الزامات اقتصاد مقاومتی



ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

 متن ابلاغیه رهبر انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

 بسم‌اللّه الرحمن الرحیم
 ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و ... در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.
 اکنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته، خصوصاً سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با چنین نگاهی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است، ابلاغ می‌گردد.
 لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه‌ اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید. از خداوند متعال توفیق همگان را در این امر مهم خواستارم.
  سیّدعلی خامنه‌ای
 ۲۹/ بهمن ماه/ ۱۳۹۲

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی

 با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ می‌گردد:
 ۱ - تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.
 ۲ - پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه.
 ۳- محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور.
 ۴- استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی.
 ۵- سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره‌ تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه.
 ۶- افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی(بویژه در اقلام وارداتی)، و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص.
 ۷- تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید(مواد اولیه و کالا).
 ۸- مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید.
 ۹- اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی.
 ۱۰- حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:
 -    تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.
 -    گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز.
 -    تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات.
 -    برنامه ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید، و تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه.
 -    استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز.
 -    ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف.
 ۱۱- توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج.

 ۱۲- افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور از طریق:
 -    توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان.
 -    استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی.
 -    استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای.
 ۱۳- مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق:
 -    انتخاب مشتریان راهبردی.
 -    ایجاد تنوع در روش‌های فروش.
 -    مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش.
 -    افزایش صادرات گاز.
 -    افزایش صادرات برق.
 -    افزایش صادرات پتروشیمی.
 -    افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی.
 ۱۴- افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک.
 ۱۵-  افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه(براساس شاخص شدت مصرف انرژی) و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع.
 ۱۶- صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.
 ۱۷- اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی.
 ۱۸- افزایش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت.
 ۱۹- شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ... .
 ۲۰- تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه.
 ۲۱- تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن بویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی.
 ۲۲- دولت مکلف است برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با هماهنگ سازی و بسیج پویای همه امکانات کشور، اقدامات زیررا معمول دارد:
 -    شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی برای دسترسی به توان آفندی و اقدامات مناسب.
 -    رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن.
 -    مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی.
 ۲۳- شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار.
 ۲۴- افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن.

کلیپ آیت الله خامنه ای ازمنظرآیت الله بهجت ره

کلیپ آیت الله خامنه ای ازمنظرآیت الله بهجت ره



حجت الاسلام فقیهی اصفهانی از اساتید حوزه علمیه قم  :  یکی از رفقا ما به نام آقای رجالی ، که خیلی رفت و آمد داشت از قدیم با حضرت آیت الله بهجت و درس ایشان را خیلی شرکت می کرد و خیلی آدم با صفا و سالم و خوبی است، ایشان چند مورد از ایشان را برای ما نقل می کرد .

یکی اینکه می گفت ، آیت الله بهجت ، به این راحتی هر کسی را راه نمی دادند برای ملاقات ، آن هم برای ملاقات های طولانی و این حرف ها .

ولی آیت الله خامنه ای مرتب خدمت آیت الله بهجت می رسیدند و این ها یک رابطه صمیمی داشتند . زیاد و به طور مخفیانه آقا می آمدند قم و می رفتند خدمت آیت الله بهجت .


یکی از زمان هایی که ایشان می گفت زمان ملاقات این دو بزرگوار بوده است ، سحر بود دو ساعت مانده به اذان صبح . ایشان می گفت که آیت الله خامنه ای گاهی سحر می آمدند . در آن موقعیت حساس می آمدند خدمت آیت الله بهجت و می رفتند . خوب این نشانه علاقه شدید آیت الله بهجت به مقام معظم رهبری است که در این موقع شب و سحر آقا را می خواستند و با هم بودند و صحبت می کردند .

بعد باز ایشان می گفتند چند سال پیش که آیت الله خامنه ای یک هفته ای تشریف آوردند قم ، جمعیت زیادی برای استقبال آمده بودند در خیابان ها .

آیت الله بهجت هم آمدند جزء جمعیت استقبال کنندگان . حالا یک مرجعی در سن حدود نود سال ! ایشان هم آمدند در جمع استقبال کنندگان آیت الله خامنه ای . ایشان می گفت که یک شخصی به ایشان گفت که حاج آقا شما با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت استقبال کنندگان ؟

آیت الله بهجت فرمودند : ” اگر مردم می دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی نشست ” .


این تعبیر خیلی زیباست که اگر مردم می دانستند استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس تو خانه نمی نشست .

حاج آقا صدیقی هم که خوب تو مراسم آیت الله بهجت نقل کردند که چقدر آقا برای سلامتی آیت الله خامنه ای نذر می کردند و گوسفند نذر می کردند و کارهایی انجام می دادند . خوب این باز نشانه شدت علاقه بود به آقا .

بعد چیزی که نقل کردند این که شش ماه قبل از فوت آیت الله بهجت ایشان فرموده بودند که : ” آقا را بگویید بیایند اینجا با ایشان کار دارم ” .

 

آقا را خواسته بودند و آیت الله خامنه ای آمده بودن این جا قم . صحبت هایی با هم داشتند از جمله آیت الله بهجت فرموده بودند : ” خطری به سمت شما دارد می آید و من این خطر را احساس می کنم و من آن چه باید برای شما انجام بدهم ، برای سلامتی شما انجام داده ام (حالا نذر باشد یا هر چیز دیگر) ” .

و فرموده بودند : ” خودتان هم هر کاری می توانید انجام بدهید ” .

البته کاملش را حاج آقای صدیقی روی منبر نگفتند .

ولی بعدها یکی از دفتری های آیت الله بهجت  که اطلاع داشتند و کامل تر گفتند .

گفتند چند روزی گذشت و باز دوباره حضرت آیت الله بهجت گفتند که : ” آیت الله خامنه ای را بگویید یک نفر بفرستند من با ایشان کار دارم ” . حاج آقا محمدی گلپایگانی را آیت الله خامنه ای فرستادند پیش آیت الله بهجت .

آیت الله بهجت دومرتبه تأکید کردند: “  که من برای سلامتی شما هرکاری می توانستم انجام دادم . خودتان هم یک کاری انجام بدهید ” . برای بار دوم بعد از چند روز این تأکید را آیت الله بهجت داشتند که به واسطه آقای محمدی گلپایگانی به آقا خبرش رسید و خود آیت الله خامنه ای هم هرکاری باید انجام بدهند انجام داده بودند .

آقا زاده آیت الله بهجت نیز می گفت که یک موقعی آیت الله خامنه ای تشریف آوردند قم ، بعد آیت الله بهجت فرمودند : ” همه از اطاق بروند بیرون ” . حالا هر کس می آمد ملاقات آیت الله بهجت ، پسر آقا و بعضی های دیگر هم حضور داشتند .

بعد می گفت : یک موقعی آیت الله خامنه ای که آمدند ، آیت الله بهجت فرمودند : ” هیچ کسی نماند ، همه بروند بیرون من با آقا حرف خصوصی دارم ” و بعد تا مدتی با هم بودند و به طور خصوصی و ما همه رفته بودیم بیرون از اطاق ، این قدر با هم صمیمی بودند .

والسلام


منبع:صالحات



دانلودکلیپ



راهی به سوی آسمان - ویژه نامه ولایت فقیه

راهی به سوی آسمان - ویژه نامه ولایت فقیه



منبع:راسخون

اینفوگرافی/ اعمال وقت خواب

اینفوگرافی/ اعمال وقت خواب


خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض مى‏کند و ارواحى را که نمرده‏اند نیز به هنگام خواب مى‏گیرد




برای دیدن سایز اصلی بر روی تصویر کلیک نمایید.

مخصوص چاپ در سایز A3

آیا حقیقت عاشورا اینگونه است؟



وارث: تجمع جمعی از امت حزب الله در اعتراض به فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش در ساعت 19 در مسجد ارک برگزار شد.


این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس سید مجید بنی فاطمه به مرثیه خوانی پرداخت و سپس دکتر حسین اله کرم در نقد فیلم رستاخیز به سخنرانی پرداخت.

در ادامه نیز نوبت به حاج حسین سازور رسید و ایشان در مورد فیلم رستاخیز مطالبی را مطرح کردند که در ادامه بخشی از این سخنان را می خوانید:


ما برای اینکه بر اساس دیده‌های خود فیلم «رستاخیز» را نقد کنیم این فیلم را دیدیم و شما حق دارید به خاطر دیدن این فیلم به ما گله کنید ولی ما چاره‌ای جز این نداشتیم. فیلم را در 2 بخش عینیت‌های فیلم و برداشت‌هایی که از این فیلم می‌‌شود می‌توان نقد کرد.


اولین و مهمترین مشکل «رستاخیز» نشان دادن 5 تن از اهل بیت امام حسین (ع) است. در این فیلم چهره حضرت عباس، حضرت علی‌اکبر، حضرت قاسم، حضرت مسلم و حضرت علی‌اصغر (علیهم السلام اجمعین) نشان داده شده است. این فیلم چهره سخیفی از حضرت مسلم نشان می‌دهد. این در حالی است که امام خمینی (ره) وقتی در مورد آیت‌الله خوانساری می‌خواستند صحبت کنند به عصمت ایشان اشاره کردند.


مقام معظم رهبری می‌فرمایند وقتی نام من کنار حضرت عباس آورده می‌شود تنم می‌لرزد و هزار نفر مثل من خاک پای قنبر غلام حضرت علی (ع) نمی‌شویم. حضرت ابوالفضل (ع) هنر خلقت خداست و نشان دادن او در فیلم درست نیست.


خدا می‌خواست حضرت ابوالفضل (ع) در عاشورا مخفی بماند. نشان دادن شجاعت حضرت ابوالفضل شوخی نیست. امام حسین (ع) خطاب به حضرت ابوالفضل (ع) می‌گوید جان من فدای تو ولی در فیلم اینگونه حضرت ابوالفضل (ع) ترسیم می‌کند.

در همه جای تاریخ نوشته‌اند که حضرت قاسم 13 ساله بود و به قدری زیبا بود که امام حسین (ع) قسمتی از چهره او را پوشاند اما حضرت قاسم در این فیلم جوانی بیست و چند ساله نشان داده شده است.


شما (گروه کارگردانی فیلم رستاخیز) مقدسات ما را زیر پا له کردید. شما صدای ناموس خلقت، حضرت زینب (س) را در این فیلم پخش کردید؛ این در حالی است که روایتی موجود است که وقتی حضرت زینب (س) در مدینه سخنرانی می‌کرد خداوند صدای زنانه او را از بین برد و صدای امیرالمومنین را جای او گذاشت.

کل فیلم «رستاخیز» روی عاشقی پسر حر به یکی از دختران کاروان امام حسین (ع) پایه‌ریزی شده است. آیا حقیقت عاشورا اینگونه است؟ مقام عاشورا آنقدر بالاست که «جون» غلام را به مقامی رساند که امام زمان (عج) 1400 سال است به او سلام می‌دهد.


نحوه شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است اما درویش نتوانست این صحنه را به خوبی نشان دهد. «رستاخیز» شکست هنری درویش بود.


یکی از برداشت‌هایی غلطی که از این فیلم می‌شود غلبه عشق مجازی بر عشق‌های حقیقی کربلا است. ما هیچ پیامی از این فیلم برداشت نکردیم در حالی که عاشورا 300 پیام مختلف در خود دارد. ابعاد عرفانی و حماسی عاشورا که مقام معظم رهبری که بر روی آن تاکید دارند در این فیلم نشان داده نشده است.


درویش با بکارگیری عوامل سینمای خارجی در این فیلم به عوامل سینمایی ایرانی توهین کرده است. همچنین اسامی ارگان‌ها و افرادی را در پایان این فیلم آورده و آنها در ساخت رستاخیز دخیل دانسته است که این جفا به آنها است..


در صحنه‌ای از فیلم می‌بینیم که اسبی که حاوی نامه‌ها است در دشت می‌دود و نامه‌ها را می‌برد. با ترویج خشونت‌باری که از عاشورا در این فیلم نشان داده شد این برداشت می‌شود که پیام خشونت در حال گسترش در جهان است.


شما اگر می‌خواهید فیلم دینی بسازید بهتر است از افراد خبره در دین مشورت بگیرید. شما به موضع‌گیری‌های مراجع عظام بی‌اعتنایی کردید. جشنواره فجر نیز با این وجود به این فیلم سخیف چندین جایزه داد.


شما نمی‌توانید عشق یک بسیجی را در جنگ 8 ساله دفاع مقدس نشان دهید آیا چگونه می‌خواهید از پله اول به پله صدم پا بگذارید و عشق عاشورا را نشان دهید.


در ادامه فرج‌الله سلحشور کارگردان و فیلنامه‌نویس سینما با انتقاد به ماهیت فعلی سینما گفت: هالیوود سینما را تعریف کرده است و ارکانی مانند انسان‌محوری، دروغ‌محوری و مادی‌گرایی را در آن پایه‌گذاری کرده است. هالیوود می‌خواهد با سینما به دنیا مسلط شود.


وی افزود: سینما و تلویزیون فرهنگ و سنت‌های گذشته ما را تغییر داده است. سینما وسیله‌ای است تا آمریکایی‌ها فرهنگ ملتها را بگیرند و فرهنگ صهیونیسم را القا کنند.


کارگردان سریال یوسف در ادامه اضافه کرد: قرار نیست درویش و هیچ کارگردان دیگر سینما در خدمت خدا، پیغمبر و امام حسین (ع) باشند. قرار است کارگردانها برای اینکه در راس باشند فیلم بسازند. متاسفانه ما این سینمای منحرف را پذیرفته‌ایم. دولت، مجلس، بزرگان، مداحان و حتی حزب‌اللهی‌ها این سینما را پذیرفته‌اند و برای همین نمی‌توان از درویش توقع داشت که برای ما فیلم بسازد.


سلحشور در ادامه گفت: اگر درویش می‌خواست حقیقت داستان عاشورا را نشان دهد به او می‌گفتم خلاقیت ندارد و طوطی‌وار فیلم می‌سازد. غربی‌ها خلاقیت را در تغییر واقعیت‌ می‌دانند. این فیلم تازه اول خط است. آنها با سینما خانواده‌های ما را از هم می‌پاشند و ناموس ما را به اینگونه که اکنون می‌بینید در خیابانها می‌کشند و حتی امام حسین (ع) را از ما می‌گیرند.


وی تصریح کرد: ما برای اصلاح این سینما هیچ کاری نکردیم. در این 30 سال هیچ مسئولی برای بهبود سینما کاری نکرد. احمدی‌نژاد برای تغییر اقتصاد کارشناسان زیادی را جمع کرد و تصمیم‌گیری‌هایی انجام داد اما در سینما هیچ کسی کاری نکرده است. برخی فکر می‌کنند سینما همین است ولی در قرآن جواب همه مشکلات آمده است.


این کارگردان افزود: ما از قرآن تعریف‌هایی برای قصه‌نویسی و سناریونویسی درآوردیم و بر پایه آن سریال‌های یوسف، اصحاب کهف و مریم را ساختیم. به مسئولین نیز گفتیم بودجه در اختیار ما قرار دهید تا جریان فیلم‌سازی اسلامی را به راه بیندازیم اما مسئولان می‌گویند این کار ما نیست.


سلحشور در ادامه گفت: تهیه‌کننده سریال آمریکایی 24 می‌گوید اگر ما رسانه ملی داشتیم تا امروز آمریکا و اسرائیل را نابود کرده بودیم. این حرف نشان می‌دهد که رسانه ملی هنوز در خدمت ما نیست.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: من 36 سال روی سینما فکر کرده‌ام و به این نتیجه رسیدم اگر سینما درست شود همه آرزوی انبیا و شهدای ما محقق می‌شود. سریال یوسف 6 سال است که پربیننده‌ترین اثر روی زمین است. 4 میلیارد انسان یوسف را دیده‌اند و این نشان از تاثیرگذاری آثار هنری دارد.


کارگردان سریال یوسف در پایان گفت: دشمن خوب می‌داند کجا را تسخیر کند. مسئولین فرهنگی کشور از جایی خط می‌گیرند که خودشان هم نمی‌دانند. آنها حاضرند چندین میلیارد پول بدهند تا رستاخیر ساخته شود اما یک‌دهم آن را برای جریان‌سازی اسلامی نمی‌دهند. اگر درویش عاشورا را سطحی می‌بیند برای این است که سینما چنین چیزی را ترویج کند


در این مراسم حاج مهدی سلحشور نیز به مداحی و روضه خوانی پرداخت.




بخش اول               بخش دوم

ضرورت تبدیل دانش تجربی سپاه به دانش صریح و قابل انتقال به نسل های آینده

ضرورت تبدیل دانش تجربی سپاه به دانش صریح و قابل انتقال به نسل های آینده



سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دین، تقوا و عمل انقلابی شاکله سپاه را تشکیل می‌دهند گفت: تجربیات ارزشمندی که سپاه در عرصه‌های مختلف ماموریتی به دست آورده می بایست به دانش صریح، بومی و قابل انتقال به نسل های آینده تبدیل گردد.

به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در جشنواره امام علی(ع) که با موضوع دانش و پژوهش با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین و تلاشگران عرصه پژوهش سپاه برگزار شد خطاب به پژوهشگران اظهار داشت: مسیری که در آن قدم گذاشته‌ایم راهی سختی است که باید دقت کنیم تا در دام‌هایی که به صورت گسترده در این مسیر برای ما پهن است نیافتیم.

 سرلشکر جعفری اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نباید به دنبال راهی که همگان رفته اند برود، ما باید با بهره گیری از تجربیات به دنبال باز کردن راه جدیدی باشیم.

 وی با اشاره به موضوع اقتدار علمی و ارتباط آن با مبانی دینی گفت: با توجه به اینکه عمل سپاه بر اساس مبانی دینی و انقلابی استوار بوده است باید این عمل به علم تبدیل شده و به عنوان الگو در اختیار دیگران قرار گیرد؛ این از جمله مواردی است که سپاه در اقدامات تحولی بایستی به آن دست یابد.

 فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بنای سپاه با بهره گیری از دین، تقوا و عمل انقلابی از استواری و استحکام زیادی برخوردار است گفت: با نگاهی به عملکرد سپاه در تمامی عرصه‌های ماموریتی برای دفاع از انقلاب در طی زمان‌های مختلف در می‌یابیم که نقش آفرینی سپاه همواره در مسیر دین، تقوا و درک عمل انقلابی بوده است.

 وی افزود: مشکل امروز دوگانگی و عدم همخوانی تجربیات عرصه عمل با آنچه مورد آموزش و تعلیم قرار می‌گیرد است؛ شما بایستی دانش تجربی سپاه را به دانش صریح و قابل انتقال به نسل های آینده تبدیل کنید.

 سرلشکر جعفری با اشاره به تجربیات ارزشمند سال های دفاع مقدس اظهار داشت: اگر ما در جنگ بر اساس طرح‌ها و آیین نامه‌های کلاسیک عمل می کردیم به توفیقی دست نمی‌یافتیم اما با حاکم شدن نگاه بومی، انقلابی، مردمی و دینی در جبهه ها دستاوردها و فتوحات زیادی به دست آمد.

 وی افزود: در سایر عرصه های ماموریتی سپاه نیز به همین صورت است به عنوان مثال رویکرد مردمی کردن امنیت در جنوب شرق کشور که از ماموریت‌های امنیتی سپاه است و توسط شهید شوشتری پایه گذاری شد در ابتدا با مخالفت‌های زیادی مواجه گردید اما امروز وضعیت امنیتی جنوب شرق کشور بحمدلله با این رویکرد به خوبی شکل گرفته است.

 فرمانده کل سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: در این برهه از زمان که نسل جدید به تدریج جایگزین نسل اول سپاه می‌شوند تلاشگران عرصه دانش و پژوهش باید با بهره‌مندی از روش‌های کاربردی این تجربیات ارزشمند را جمع‌آوری و ثبت کرده و آن را به دانشی قابل انتقال به نسل جدید تبدیل کنند.

 وی خطاب به پژوهشگران اظهار داشت: جمع آوری و ثبت تجربیات ماموریتی و درون سازمانی و تبدیل به دانش صریح و انتقال آن به آموزش‌ها اقدام مهمی است که شما باید آن را عملی کنید.

 سرلشکر جعفری با بیا ن اینکه عرصه های ماموریتی سپاه دارای گستردگی و عمق زیادی است گفت: در تمامی این عرصه ها سپاه با بهره‌گیری از دین، تقوا و عمل انقلابی که به عنوان ارکان تشکیل این نهاد مردمی است می بایست به تولید دانش بومی پرداخته و با تمرکز بر روی مسائل علمی و اساسی با محوریت تولید علم بومی مورد نیاز انقلاب این دانش را به الگویی جامع و کاربردی تبدیل کنند.

 وی تصریح کرد: موضوعات بسیار ارزشمندی در عرصه‌های تجربی و عملی طی سال های دفاع مقدس وجود دارد که می توان آنها را به دانش صریح و بومی تبدیل کرد.

 فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه ساده ترین کاری که امروز متاسفانه توسط برخی محققین صورت می گیرد کپی کردن و استفاده از روش های کلاسیک دنیا است گفت: در این عرصه باید جهادی عمل کرد و به تولید علم بومی پرداخت؛ شما در مسیر سختی گام بر می دارید که با تلاش و مجاهدت علمی و انقلابی این راه سخت و طولانی طی می شود.