شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

روز قدس، روز پاسداشت آزادگی و بندگی؛ نابودی اسرائیل یک وعده الهی است / شراکت حکام منطقه در ظلم صهیونیست‌ها

 روز قدس، روز پاسداشت آزادگی و بندگی؛ نابودی اسرائیل یک وعده الهی است / شراکت حکام منطقه در ظلم صهیونیست‌ها


به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، روی کار آمدن نظام اسلامی ایران با عنوان انقلاب اسلامی شعاری را در خودش جای داد که عمق راهبردی جریان اسلامی و انقلابی را می‌رساند. شعاری که نه شرقی نه غربی در آن طنین انداز گردید. شعاری که نه برای آن سر داده شد که از بیزاری یکی به‌سوی دیگری رود و نه از اینکه خصومتی از یکی داشته باشد و نفع دیگری را بخرد. بلکه شعاری بود که بر باورهای اعتقادی ظلم ناپذیری و ظالم نبودن استوار گردید. بر همین اساس بود که درحالی‌که هنوز نهال انقلاب اسلامی به عنوان یک نهال نارس، ثبات پیدا نکرده بود، جریان‌های مقاومت و آزادی‌خواه در کشور حضور پیداکرده و از آن حمایت نمودند. لذا شناخت انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن می‌تواند راهگشای بسیاری از سؤالات و ابهامات باشد. بر همین اساس نوشتار پیش رو به بخشی از این شناخت و اهمیت روز قدس می‌پردازد.

حضور رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه نه‌تنها سبب ایجاد ناامنی‌های فراوان برای کشورهای اطراف گردیده، بلکه بحران‌های هویتی بسیاری را نیز ایجاد نموده است که تغییر اسلام ناب محمدی و جایگزینی اسلام تکفیری و آمریکایی به‌جای آن به‌عنوان ساکتین نسبت به چپاول گری و استعمار گری دیگر کشورها بخشی از این تغییر هویت است. بر همین اساس است که رهبر کبیر انقلاب ایران و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، اسرائیل را غده سرطانی دانسته و تمام هدفش را نسبت به نابودی آن مبذول داشته است. به‌طوری‌که رژیم شاهنشاهی نسبت به حرکات امام خمینی(ره) علیه غاصبین فلسطین سکوت ننمود و ایشان را تبعید کرد. تبعیدی که نتوانست مانع از بیدار گری امام و یاری‌رساندن این مرد الهی نسبت به مردم مظلوم فلسطین گردد. بر همین اساس امام خمینی باتدبیر هوشمندانه آخرین روز ماه مبارک و بندگی رمضان را به عنوان روز قدس اعلام داشته و این چنین بیان فرمودند:

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌کنندهٔ سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس" انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»(1)

تدبیری که نکات قابل‌تأمل مختلفی را به همراه داشته است که به شرح ذیل می‌باشد:

الف ) روز قدس، روز مقابله با تبلیغات رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت مجامع جهانی

حرکت و حضور گسترده مردم در روز قدس که امروزه در همه جای جهان از گستره اسلام فراتر رفته، همه آزادمردان و زنانی را دربر می‌گیرد که انسانیت به عنوان یک اولویت در آنان موردپذیرش است. به تعبیر دیگر فراگیر شدن این روز سبب گردید، مسئله فلسطین به عنوان یک اولویت در همه جهان مورد بازخواست قرار گیرد و تأثیرات فراوانی در نگاه مردم نسبت به مسئولان خود باشد. نگاهی که در چند سال گذشته سبب ایجاد بیداری اسلامی در منطقه، خیزش‌های فرهنگی ضد وال استریت، تسخیر وایت هال در حمایت انگلیس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و... شده است.

این نگاه هر چند سی و چند سال زمان برده باشد تا طنین انداز صدای مظلوم مردم بی گناه و بی‌یار فلسطین گردد، ولی توانسته است امپراطوری رسانه‌ای غرب و شرق را در هم بشکند. امپراطوری ای که با تمام تلاش خود در مخابره جنایت‌های پیچیده و غیر انسانی بشری در غزه و نقطه نقطه فلسطین سکوت را ترجیح داده است. در همین راستا رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در نماز عید فطر 1369 این چنین می‌فرمایند:

«آن‌کسانی که در داخل سرزمین‌های اشغالی، مظلومانه مبارزه می‌کنند و رنج می‌برند و کتکش را می‌خورند - که تنها امید برای آزادی فلسطین و محو دولت غاصب نیز همان مبارزان داخلی هستند - باید احساس کنند و بدانند که در سرتاسر دنیای اسلام، ملت‌ها به یاد آن‌ها هستند و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. اگر بخواهیم در آن مبارزان مظلومی که در خانهٔ خودشان غریب هستند، این احساس پیدا بشود، باید همین‌گونه تظاهرات مردمی در دنیای اسلام به وجود بیاید. این ابتکار روز قدس از سوی امام بزرگ و رهبر عظیم‌القدر ما (رضوان‌الله علیه)، با توجه به همین معنا بود»(2)

ب ) روز قدس بیداری ملت مسلمان و نابودی مجدد رژیم صهیونیستی و قوم بنی‌اسرائیل

حملات رژیم فاسد و نجاست طلب صهیونیستی به مردم بی گناه و بی‌پناه غزه در چند روز اخیر اوج ظالم و حریص بودن این رژیم به خون انسان‌های مظلوم است. رژیمی که حیات خود را در نابودی اسلام ناب می‌داند و بر همین اساس است که با تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های تروریستی در منطقه به عنوان سلفی و نئو بعثی (3) به دنبال تغییر جریان مقاومت در منطقه است؛ جریانی که هدف خود را بر اساس اصل ظلم ناپذیری مقابله با آن قرار داده است و لذا این چنین می‌باشد که هر روز این رژیم مجبور به عقب نشینی در جهان بوده و به تعبیر دیگر ظرف کمتر از چند سال از پنجمین ارتش قدرتمند دنیا به رتبهٔ سیزدهم سقوط نماید. سقوطی که به تعبیر رهبر انقلاب خبر از نابودی این جریان می‌دهد:

«این را باید ما از وعدهٔ خدا بیاموزیم. خدای متعال در سورهٔ بنی اسرائیل خطاب به بنی‌اسرائیل می‌کند (لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کبِیرا) (4) ای فرزندان اسرائیل! شما دو روز و دو بار در تاریخ فساد ایجاد می‌کنید و بزرگی در زمین به وجود می‌آورید و استعلاء و استکبار به خرج می‌دهید، اما در هر دو بار کسانی از بندگان خدا، از جنود پروردگار پیدا می‌شوند که شما را به سزای فساد و علوّ و استکبارتان برسانند و این قضیهٔ همیشه زندهٔ تاریخ است «(5)

این گفتار کاملاً آشکار می‌نماید که نابودی صهیونیست یک وعده الهی است و این وعدهٔ الهی وقوع حتمی دارد.

ج ) روز آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان و پشتوانهٔ امنیت کشور ما

حضور در روز قدس نه تنها به عنوان یک روز مقدس برای ما امتحان الهی را در بردارد، بلکه یک حماسه و جهاد است. به تعبیر امام حسین علیه‌السلام سکوت در برابر ظلم نسبت به دیگران نیز شراکت در آن ظلم است؛ سکوتی که توسط برخی از سران مرتجع منطقه‌ای بارها و بارها مشاهده شد و سرانجام نیز آنان در نهایت به دست مردم خود به زیر کشیده شدند.

حمایت از این حرکت علاوه بر نابودی دست‌های پنهان امپراطوری رسانه‌ای استکبار، بزرگ‌ترین رژیم خبیث جهان را نیز به سوی انحطاط می‌کشاند. رژیمی که ریختن خون ملت فلسطین را برای ساختن بنای باشکوه خود واجب می‌داند.

حمایت از مردم مظلوم فلسطین که از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، در حقیقت کمکی به حفظ نظام جمهوری اسلامی نیز هست؛ همان‌گونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک می‌کند.»(6)

* نقطه اشتراک فتنه‌گران و اسرائیل

آنچه که نمی‌توان فراموش کرد، سردادن شعارهای خبیثانهٔ "نه غزه نه لبنان" توسط برخی فریب‌خوردگان و هدایتگران فتنه در سال 88 بود. شعاری که به مذاق امپراطوری رسانه‌ای غرب و سران استکبار خوش‌آمد و از آن حمایت کردند؛ شعاری که سران فتنه هرگز از آن اعلام برائت نکرده و حمایت از فلسطین را ماجراجویی خواندند! شعارهایی که فتنه گران با سردادن آن حداقل دغدغه مندی نسبت به کشتار بی‌گناهان را فراموش نمودند و در حقیقت انسانیت را کنار گذاشتند.

منادیان این شعار خویی از انسانیت نداشته و همچون مرغان سر در برف، برف اطراف خود را می‌بینند و به هیچ عنوان هشدار آتش‌سوزی خانه کناری را نظاره‌گر نیستند. افرادی که سران فتنه هیچ گاه از آنان اعلام برائت ننمودند و گهگاه مشاهده می‌شود فعالان جریان‌های التقاطی دوباره موضوعاتی از این دست را مطرح می‌نماید. افرادی که حداقل زحمت نگاه کردن به فجایع غزه را به خود نداده و از انعکاس آن خودداری می‌نمایند. اما سوالی که در پایان باید از آنان پرسید این است که آیا شما این جنایت جنگی که از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد را ندیده‌اید؟ آیا حضور این رژیم غاصب را به عنوان خطر بزرگ برای امنیت اسلام و منطقه درک ننمودید؟ یا اینکه شما نیز با آنان در موضوع اسلام هراسی و زدودن اسلام انقلابی و ناب، دارای نقاط مشترک می‌باشید؟

 

پی نوشت:

1)     16/05/1358

2)     پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، 7/2/1369

3)    گلوبال ریسرچ: افشاگری جدید اسنودن درباره رهبر داعش

4)     اسرا: 4

5)     فلسطین از دیدگاه رهبری معظم انقلاب: 41

6)     پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، 2/6/1390

آمادگی نصرالله برای مقابله باصهیونیستها

آمادگی نصرالله برای مقابله باصهیونیستها


به گزارش فرهنگ نیوز ، شبکه تلویزیونی المنار نوشت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه شب در تماس تلفنی با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از صلابت و پایداری نیروهای مقاومت و ابتکارات و نوآوریهای آنها در میدان نبرد و صبر بسیار زیاد ملت مظلوم غزه تاکید کرد؛ ملتی که با نیروهای مقاومت خود در گزینه ها و شروطش همگام و پایبند است.

وی بر حمایت و ایستادن حزب الله و مقاومت لبنان در کنار انتفاضه ومقاومت ملت فلسطین از جنبه قلبی، کالبدی، اراده و امید و سرنوشت تاکید و دیدگاه مقاومت ملت فلسطین و شروط برحقش برای پایان نبرد کنونی را تایید کرد.

برپایه این گزارش، : آنچه سید حسن نصرالله از خالد مشعل شنید، اطمینان کامل درخصوص قدرت مقاومت برای ثبات و پایداری و کسب دومین پیروزی (بر رژیم اسرائیل) در ماه ژوئیه را نوید می دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تماس تلفنی گرفت و دوطرف اوضاع میدانی و تحولات سیاسی و تحرک دیپلماتیک کُند و شکست خورده در مقابل انسجام میدانی و وحدت همه گروههای مقاومت در این رویارویی سرنوشت ساز را بررسی کردند.

دوطرف تاکید کردند که اگر بنیانین نتانیاهو نخست وزیر دشمن صهیونیست در تجاوزگری خود به تایید بین المللی و دولتی متکی است، مقاومت در غزه به قویترین تایید و حمایت مردمی متکی و پشت گرم است.

سید حسن نصرالله در این گفت و گوی تلفنی خود با رمضان عبدالله شلح بار دیگر بر موضع حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان درخصوص ایستادن در کنار مقاومت در غزه و همبستگی، تایید و آمادگی آن برای همکاری و تکامل در راستای تحقق اهداف آن و به شکست کشاندن اهداف تجاوزگری (رژیم اسرائیل) تاکید کرد.

نیروهای مقاومت فلسطینی نیز توانسته بودند در جنگ ۳۳ روزه در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی به پیروزی برسند.

دبیرکل حزب الله لبنان در این تماس تلفنی بار دیگر بر موضع حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان درخصوص ایستادن در کنار مقاومت در غزه و همبستگی، تایید و آمادگی حزب الله و مقاومت لبنان برای همکاری و پیشرفت و تکامل به منظور تحقق اهداف مقاومت در غزه و به شکست کشاندن اهداف تجاوزگری (رژیم اسرائیل) تاکید کرد.

قتل و عام دختران‌ توسط‌ داعش+تصاویر

قتل و عام دختران‌ توسط‌ داعش+تصاویر

به گزارش فرهنگ نیوز ، گروه تروریستی تکفیری داعش با یورش به منزل یکی از خانواده های بانفوذ شهر موصل، تمام اعضای خانواده و ۲۴ نفر از مهمانان آنها را قتل عام کردند. اغلب میهمان ها، همکلاسی های دختر این خانواده بودند که در جشن فارغ التحصیلی او شرکت کرده بودند.

تسنیم-تروریست های بعثی - تکفیری داعش، عصر جمعه به منزل یکی از خانواده های مطرح شهر موصل حمله کرده و تمامی ساکنین خانه و مهمانان آنها را به رگبار بسته و به طرز فجیعی کشتند.



صفحات اینترنتی داعش با ایراد تهمت هایی به این خانواده، با افتخار تصاویر این جنایت را منتشر کرده و از عناصر خود تقدیر کرده اند.


با این حال، همسایگان آنها تاکید کرده اند که مهمان ها تعدادی از همکلاسی های نوجوان دختر خانواده بودند که بخاطر جشن پایان دبیرستان او دعوت شده بودند.

فضیلت شب قدر در کلام آیت‌الله جوادی آملی

فضیلت شب قدر در کلام آیت‌الله جوادی آملی


به گزارش خبرگزاری رسا، در شب قدر، سخن از «لَیلَهُ القَدرِ خِیر مِنْ ألفِ شَهر است» که انسان یک شبه ره هشتاد ساله می رود، این راه دشوار نیست، اگر دشوار بود ما را امر نمی کردند، دعوت نمی کردند. دشواری مال کسی است که کوله بار خود را بر دوش دارد. اگر بار خودبینی را به زمین بگذارد، سبک می شود. وقتی سبک شد، پروازش آسان است! این پرکشیدن با سنگین بال و سنگین بار بودن ممکن نیست.  اگر قرآن به سر می گذاریم، هدف تنها این نباشد که خدا گناهان ما را بیامرزد، ما را به جهنم نبرد، ما را به بهشت ببرد. اینها ریخت و پاش سفره شب قدر است. وقتی یک دوستی سفره ای پهن می کند، مائده الهی و مَأدبة الهی می چیند، مهمان های خود را به بهترین وجه پذیرایی می کند. وقتی مهمان ها برخاستند، سفره برچیده می شود، آن ریزه های سفره را می ریزند؛ مرغ ها آن ریزه های سفره را می چینند.  ریزه سفره شب قدر این است که کسی نسوزد، به جهنم نرود. اینها شب قدر نیست. شب قدر آن است که انسان طیّار گونه دست هزارها نفر را بگیرد و به بهشت ببرد. در دنیا رفتار او، گفتار او، سیرت او، سریرت او، سنّت او آموزنده باشد. هزارها نفر را زنده کند و در آخرت هم هزارها نفر را به همراه خود به بهشت ببرد. اگر ما بتوانیم در کنار سفره الهی و دولت قرآن بنشینیم، چرا در ته صفوف و صَفُّ النِعال قرار بگیریم به دنبال آن ریزه های سفره تکان ها باشیم که از سفره تکانده شده چیزی به ما برسد؟!  به ما گفتند: هر کسی به اندازه قدر خود شب قدر را درک می کند و قدر هر کسی هم به اندازه قدر همت اوست. اگر ما به اندازه همت مان دولت قرآن را و دولت قدر را می توانیم ادراک کنیم، چرا همت نطلبیم ما قبل از اینکه از خدا مظروف بخواهیم، ظرف و ظرفیت هم طلب بکنیم. هرگز نمی توان گفت: چون ما ظرفیت مان اینقدر بود، خدا به ما اینقدر داد. این سخن نیمی از ثواب است، نه هر ثوابی و همه ثواب. سخن صائب، ثواب، منزه از خطا، مبرّای از اشتباه آن است که هم ظرف بخواهیم ، هم مظروف.
یعنی خدا دوتا فیض دارد: با یک فیض ظرفیت می دهد با فیض دیگر این ظرف را پُرِ از مظروف می کند و به تعبیر اهل معرفت اگر هر فیضی به اندازه ظرفیت باشد که ما اِبداع نخواهیم داشت. ما هم از خدا قابلیت طلب بکنیم، هم مقبول را بخواهیم. هم ظرف طلب بکنیم، هم مظروف طلب بکنیم. این همت اگر در ما زنده شد؛ هرگز نمی گوییم لیاقت ما همین مقدار بود. از ما خواستن و از ذات أقدس إله اِجابت کردن!  بنابراین دولت قرآن دولتی است که لِیلهُ القَدرِ خِیر مِنْ ألفِ شَهر است. ریزه های این سفره، ریخت و پاش این مائده همان است که کسی نسوزد، حوائج اش برطرف بشود، بیماران شِفا پیدا کنند، دُیون تَادیه بشود، مشکلات معیشت و تورّم و مسکن و ازدواج حلّ بشود.‎ شب قدر یعنی شبی که خِیر مِنْ ألفِ شَهر. اگر وَ مَا أدراکَ مَا لِیلَهُ القَدر، اگر فهمیدن او مشکل است، پیدا کردن اش هم مشکل تر. منتها اگر کسی با مفهوم اُنس گرفت، درک این معانی برای او مشکل است. اگر کوله بار خودبینی و خودخواهی و دنیا طلبی بر دوش او بسته است، طی این راه برای او مشکل است. اینها را که بگذارد کنار، هم فهمیدنش آسان است، هم پرکشیدنش.  ---------------------------------------------------پاورقی:
بخشی از سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
قم؛ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) ، شماره سخنرانی 591/993/د102/ج
/ پایان خبر /

مراسم سوگواری امیرالمؤمنین، حضرت علی علیه‌السلام

مراسم سوگواری امیرالمؤمنین، حضرت علی علیه‌السلام



در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم، بعد از اقامه نماز ظهر، شرکت کنندگان در عزای مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به سوگواری پرداختند.


شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ماجرای قبری که پر از عقرب بود + صوت

 شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ماجرای قبری که پر از عقرب بود + صوت


به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز ، متن زیر قسمتی از سخنان آیت الله مجتهدی تهرانی درباره دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان است. هر روز گزیده ای از شرح دعای هر روز ماه مبارک در این قسمت خواهد آمد تا با تدبری بیشتر در معانی این دعا از برکات آن بهره بیشتری برده شود:

صوت ، متن و ترجمه دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان:

اَللّهُمَّ وَفِّرْ فیهِ حَظّى مِنْ بَرَکاتِهِ وَسَهِّلْ سَبیلى اِلى خَیْراتِهِ وَلا تَحْرِمْنى قَبُولَ حَسَناتِهِ یا هادِیاً اِلَى الْحَقِّ الْمُبینِ

خدایا سرشار کن در این ماه بهره ام را از برکات آن و هموار ساز راهم را به سوى خیرات آن و محرومم مساز از پذیرفتن حسناتش اى راهنماى بسوى حقیقت آشکار.

.:اشکال در بارگذاری پخش کننده:.

دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان | دانلود فایل

شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان در کلام حجت الاسلام مجتهدی تهرانی:

شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان | دانلود فایل

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللّهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ» می‌گوید: ‌خدایا کاری کن که از برکات ماه رمضان بهره‌ بسیار ببرم. حال برکات ماه رمضان چیست؟ خواندن دعا، عبادت کردن، تلاوت قرآن و قرائت دعاهایی مانند ابوحمزه از برکات رمضان است.

وی می‌افزاید: آنها که زبان عربی بلد نیستند، قرآن و مفاتیح ترجمه شده تهیه کنند و ترجمه آنچه را می‌خوانند، بدانند.

وی ادامه می‌دهد: ما در مفاتیح در دعایی می‌خوانیم که خدایا برای تاریکی قبرم گریه می‌کنم. خدایا برای تنگی لحدم گریه می‌کنم. آخر زندگی انسان قرار گرفتن در قبور است و حدیث داریم که شبانه‌روز، قبر ما ۵ کلمه را صدا می‌کند. قبر صبح به صبح می‌گوید: من خانه تنهایی تو هستم، برای خودت انیسی پیدا کن با انجام کار خیر!

وی ادامه می‌دهد: قبر همچنین به ما می‌گوید که منم خانه تاریکی تو، یک چراغی برای خودت بفرست! می‌گوید: من خانه پر از کرم و عقرب توام، زهری بفرست تا کرم‌ها را بکشد!

قبری که پر از عقرب بود
در گذشته شخصی بود به نام حاج سعید حق‌گو، می‌گفت: در قم جنازه‌ای را بردیم تا دفن کنیم، قبر پر از عقرب بود و هرچه از آنها را می‌کشتیم باز هم در قبر می‌جوشیدند و در آخر خسته شدیم و جنازه را روی عقرب‌ها گذاشتیم و روی آن خاک ریختیم.

این صداهای قبر را بشنویم و در فکر مردن باشیم، ما آن‌چنان شیفته دنیا هستیم که بی‌هوش شده‌ایم و آدمی که بی‌هوش باشد،‌ هیچ نمی‌فهمد. از خدا بخواهیم ما را هوشیار کند.

خدایا کاری کن از برکات ماه رمضان استفاده کنیم. برخی استفاده نمی‌کنند و حتی برای سحر بلند نمی‌شوند. برای استفاده از برکات ماه رمضان باید هنگام سحر بیدار شد و دعا خواند و عبادت کرد. حتی آنان‌که مسافر هستند و یا به علت بیماری روزه نمی‌گیرند، هم وقت سحر بیدار شوند و بهره ببرند.

بهره ماه رمضان بهشت و بهره‌های معنوی است. بهره‌‌هایی که خدا می‌دهد، معنوی‌اند که باید برای رسیدن به آنها دعا کرد.

 «وسَهّلْ سَبیلی الى خَیراتِهِ» خدایا راه من به سمت خیراتش را آسان کن. رمضان خیرات بسیاری دارد. آدم اگر بتواند افطاری دهد، خیرات کرده است. اگر تمکن مالی دارید، افطاری درست کنید و به فامیل خود به خصوص آنان‌که فقیر هستند، افطاری بدهید که از کارهای ثواب است.

در مساجد حتی درخت توت می‌کاشتند تا کودکان به هوای خوردن توت به مساجد بیایند؛ اما الآن کاری نمی‌کنند تا جوانان به مساجد روی بیاورند و مسجدها را بیشتر افراد مسن پر می‌کنند.

یک غیبت مساوی است با هدیه ۴۰ روز حسنات به فرد غیبت شونده
در کار خیر افراد فقیر آبرومند شناسایی کنید و به آنها کمک کنید. از احوال همسایه‌هایتان با خبر شوید و اگر مستحق بودند به آنها کمک کنید. اگر کسی خبر نداشته باشد و همسایه‌اش گرسنه باشد مورد اعتراض قرار می‌گیرد و اگر باخبر باشد و کمک نکند، کافر است. حدیث داریم که کسی اگر همسایه‌اش گرسنه باشد، مسلمان نیست.

 «ولاتَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ» خدایا من را از قبول حسنات محروم نکن. اگر دعای ابوحمزه نماز شب و دعای سحر می‌خوانم و روزه می‌گیرم، حسنات و ثواب اینها را به من بده و من را محروم نکن. یعنی کاری نکنم که آن حسنات از بین برود؛ چون آدم یک غیبت کند، حسنات کاری که کرده از بین می‌رود.

اگر کسی غیبت دیگری را بکند، تا ۴۰ روز ثواب اعمال او در نامه اعمال آن شخص (غیبت شونده) نوشته می‌شود و این حدیث است. غیبت کردن، دروغ گفتن، نگاه کردن به نامحرم، گمان بد به کسی زدن باعث می‌شود که حسنات آدمی از بین برود.

خدا ما را به دین حق یعنی دین اسلام و مذهب شیعه دوازده‌ امامی راهنمایی کرده است و اینکه شیعه مرتضی علی (ع) هستیم خیلی مهم است. خدایا این چند دعا را درباره ما مستجاب بفرما!