شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

خاص ترین عیادت کننده از رهبر انقلاب که بود؟

خاص ترین عیادت کننده از رهبر انقلاب که بود؟

رویش نیوز: در یک هفته گذشته و پس از عمل جراحی رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی از مقامات کشوری، لشگری، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران , ... به عیادت حضرت آقا رفتند و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند, اما از جهاتی شاید خاص ترین فردی که به عیادت مقام معظم رهبری رفت حضرت ایت الله ناصری بودند.

آیت الله ناصری علی رغم این که می توانستند به وسیله تماس تلفنی و یا فرستادن نماینده ای به محضر آقا از ایشان عیادت و احوال پرسی کنند اما رنج سفر را به جان خود خریده و خود حضورا به عیادت آقا رفتند و با ایشان حال و احوال کردند.

خاص بودن این ملاقات وقتی بیشتر به چشم می آید که به کسالت شخص آیت الله ناصری توجه شود. شدت کسالات این استاد بزرگ اخلاق به حدی است که در برخی مواقع حتی جلسات ایشان در خود اصفهان نیز تعطیل می شود و اکنون و با وجود این کسالت ها دیدار حضوری از رهبر انقلاب را بر خود واجب دانسته و به حضور ایشان شتافتند.


به گزارش رویش نیوز، آیت الله ناصری از علمای بزرگ اخلاق ایران و اصفهان هستند. ایشان در سال 1309 ش در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری که از عالمان زاهد و وارسته بود، وی تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. و با مهاجرت پدرش به شهر نجف راهی آنجا شد. پس از برگشت پدر به ایران او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت. اساتید وی مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه‌ای، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، سید روح‌الله خمینی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی بوده‌اند. وی با حسن صافی اصفهانی آشنایی نزدیک داشت.

وی علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری علوم معنوی نزد محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشم حداد و سید جمال‌الدین گلپایگانی پرداخت. همچنین با شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری، آشنایی و ارتباط داشت.

آیت‌الله ناصری دولت آبادی به امر استادش آیت‌الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشت و گذشته از مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآنی که سالیانی دراز در حوزه علمیّه این شهر اقامه نموده و تا کنون نیز ادامه دارد، به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت. گذشته از جلسات درس اخلاق وی که در مدارس علمیّه این شهر برگزار می‌شود، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی او در مسجد کمرزرین اصفهان برقرار است.

حضرت آیت الله ناصری را را می توان یکی از منابع فیوضات دانست به نحوی که هر ساله و در تمام ظهرهای ماه مبارک رمضان, محفل بزرگ سخنرانی ایشان برپاست و سیل مردم علاقه مندان از پیر و جوان گرفته تا بازاری و دانشجو و کارمند از سخنان لطیف ایشان بهره مند می شوند. اوج این لطافت زمانی رخ می نمایاند که لحن صدای آیت الله برای چندمین بار در یک سخنرانی ناگهان تغییر می کند و اشک های شوق بر گونه ها روان می شود، اینجاست که مستمعین می فهمند قرار است در مورد وجود نازنین حضرت بقیة الله صحبت کنند! این ارتباط قلبی و شوق روحی آیت الله ناصری با امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) سبب شده است تا اینگونه به عیادت نایب حجت خدا بشتابند.


انس و ارتباط خاص آیت الله ناصری با حضرت آیت الله بهجت زبانزد خاص و عام است و اغلب در سفرهای ماهیانه به قم به دیدار آیت‌الله بهجت می‌رفتند، بطوری که پسر آیت الله بهجت در توصیف رابطه این دو بزرگوار گفته اند: «هیج کس مثل ایشان با آیت‌الله بهجت نشست صمیمانه ندارند.»

از برخورد صمیمانه و خاص ایشان با مردم, ذکر همین نکته کفایت می کند, که اکثر مواقع درب منزل ایشان به روی مردمی که مشکلات و سوالات خاص دارند باز است و درصدد هستند تا توسط روحیه معنوی خاص آیت الله ناصری, روحشان صیقل داده شود...

گفتنی است آیت الله ناصری دولت آبادی از علمای برجسته اصفهان جمعه بعد از ظهر با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب، از حضرت آیت الله خامنه‌ای عیادت و برای بهبود و سلامتی و افزایش توفیقات ایشان دعا کرد.


عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد