شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

پدر شهید احمدی روشن: برای ما سخت است سکوت کنیم

پدر شهید احمدی روشن: برای ما سخت است سکوت کنیم/ دکتر رزاقی: مشکل اقتصاد جهادی فکر نکردن است/ دکتر عباسی: کدام عاقلی صد متر زیر زمین تونل می کند تا در آن صرفا تحقیق کند!

خبرنامه دانشجویان ایران: جشن بزرگ هسته ای با حضور دکتر فریدون عباسی ، حاج رحیم احمدی روشن و دکتر ابراهیم رزاقی از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز روز گذشته 23 فرودین ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رحیم احمدی روشن (پدر شهید مصطفی احمدی روشن)، دکتر فریدون عباسی(ریاست سابق سازمان انرژی اتمی)، دکتر ابراهیم رزاقی (استاد اقتصاد) از میهمانان و سخنرانان اصلی این برنامه بودند.

در ابتدای این برنامه حاج رحیم احمدی روشن به بیان خاطراتی از دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن پرداخت و گفت: دولتمردان ما باید بدانند که این سانترفیوژها مایه اقتدار ما هستند و ما باید قدر آن ها را بدانیم . متاسفانه از ابتدای دولت فعلی اینها نادیده گرفته شد. من این روزها بدترین روزهای عمرم را می گذارنم. همدلی و همزبانی یعنی اینکه آنها باید مارا مجاب کنند که چرا این صنعت و سانترفیوژها را مایه اقتدار نظام ما نمی دانند. این ها باعث شده ارکان رژیم منحوس صهیونیستی به لرزه بیفتد و آنها طمع کنند که اینها را ازما بگیرند.

وی در ادامه از کنارگذاشتن دانشمندان هسته ای انتقاد کرد و گفت: این جوانان مومن علیرغم میل باطنی شان مجبورند در جاهای دیگر مشغول شوند. اگر روزی باردیگر به حضور این جوانان نیاز شد آیا آنها رغبت می کنند که برگردند؟. برای ما مشکل است که راجع به این مسائل سکوت کنیم.

سخنران بعدی این مراسم دکتر ابراهیم رزاقی ،اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود. وی با اشاره به سیاستهای اقتصادی غلط در همه دولتها  گفت: خام فروشی، واردات بی رویه ، دلالی و اقتصاد نفتی مانع شکوفایی اقتصادی هستند و دولت باید این درآمدها ، با اخذ مالیات بدست آوردند. برای حل این مشکلات باید اولا جهادی فکر کنیم ثانیا سیاست های لیبرالی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: مردم باید در سرنوشت اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی خود دخالت کنند و سرسپرده نباشند . لازمه آن تشکل علی الخصوص تشکل های دانشجویی است که می توانند موثر باشد. این فضاها می تواند دولتها را مجاب کند.

دکتر عباسی، سخنران ویژه این برنامه بود. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به ریاست خود بر سازمان انرژی اتمی در دولت قبل گفت: برنامه ما در دولت دهم این بود که اندازه نیازمان غنی سازی کنیم. عقلای کشور تصمیم گرفتند که غنی سازی 20 درصدرا از نظر وزنی 3 برابر کنند چون راکتور تحقیقاتی تهران به آن نیاز داشت. ما از اول گفته بودیم که نمی خواهیم تا ابد غنی سازی 20 درصد راادامه دهیم. این شد قدرت ما و مایه چانه زنی ما در مذاکرات . ما می خواستیم اگر اوضاع بهگونه ی دیگر پیش رفت که غنی سازی 56 درصد هم انجام دهیم.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد اراک این بود که به جامعه فنی و مهندسی ما شجاعت داد اینها با پرداختن به تجهیزات راکتور اراک چیزهایی زیادی را کشف کردند.

فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران در جشن هسته ای در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: اینکه می گویند رشته اقای جلیلی فقه و اصول بوده است و در مذاکرات انشا خوانده است اصلا اینگونه نیست.

وی ادامه داد: آقای جلیلی در زمینه های گوناگون از متخصصین دعوت می کرد جلسه می گذاشت نیازهای آنها را می گرفت و با دست پر برای مذاکره می رفت.

فریدون عباسی تصریح کرد:جلیلی اختیار کامل داشت یعنی می توانست در یک روز پرونده هسته ای را حل کند چون مقدمات لازم را فراهم کرده بود و برای هر خواسته ۵+۱ پاسخ های لازم را داشت.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بزرگترین دستاورد اراک این بود که به جامعه فنی و مهندسی ما شجاعت داد اینها با پرداختن به تجهیزات راکتور اراک چیزهایی زیادی را کشف کردند.

وی افزود: در دوره آخر دولت هشتم که دکتر روحانی مسئولیت مذاکرات را به عهده داشتند تئوری تعطیلی داشتند یعنی دیدگاهشان این بود چون مناقشه است تعطیل می کنیم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد:توافقنامه های سعدآباد وبروکسل را بررسی کنید هر چه که ما آنجا کوتاه آمدیم آنها علیه ما قطعنامه صادر کردند و می خواستند پرونده ما را به شورای امنیت بفرستند.

وی ادامه داد:بالاخره در پایان دولت هشتم تصمیم گرفته شد این تعلیق ها را برداریم و به کار خودمان بپردازیم و بعد از ۸ سال کار ما خود را تثیبت کردیم و امروز آنها نمی گویند صنعت هسته ای نباید داشته باشید بلکه می گویند تو رو خدا روی همین مقدار غنی سازی بمانید و بالاتر نروید این اقتدار جمهور اسلامی است.

عباسی گفت: دوباره همان تیم فکری روی کار آمده است به نظر من به عقل جمعی در زمینه هسته ای مراجعه نکرده اند و به دستآورده های هسته ای ما توجه نکرده اند حتی به انتخابات سال ۹۲ هم توجه نشده است.

وی ادامه داد: این حماسه بزرگی که در انتخابات مردم رقم زدند و انتخابات را علی رغم اینکه دشمن می خواست اغتشاش به وجود بیاورد در نهایت آرامش برگزار کردند اما با هوشمندی مردم این بحران هم سپری شد تا دشمن نتواند از ما امتیازی بگیرد.

عباسی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده اگر کلاسور اقای جلیلی را می گرفت و مطالعه می کرد برای هر بندی چند گزینه می دید و می توانست با دست پر تری به مذاکره می گرفت و دستاورد بهتری نصیبمان می شد.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده بدون توجه به گزارش آمانو در سال ۲۰۱۱ رفته مذاکرات کرده است و تمام دستاوردها را یکجا داده و آمده است دیگری چیزی ندارد که برود چانه زنی کند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران عنوان داشت:توافق نامه نمی گویند چون توافق را مجلس باید تصویب کند این یک سیاستی است شما ببیند اسم توافق ژنو را اقدام مشترک گذاشتند اسم توافق لوزان را بیانیه نهادند اما اگر متن را بخوانیدمی بینید که تعهدآور است.

وی ادامه داد: فردو اساسا برای تحقیق و توسعه نیست کدام عاقلی ۱۰۰ متر زیر زمین تونل بکند بعد برود آنجا تحقیق فیزیک هسته ای کند فیزیک هسته ای اصلاً ربطی به صنعت هسته ای ندارد.

عباسی گفت: آیا برای حفظ صنعت هسته ای باید آن را به یک جریان خاص داد که می گوید سیاست من تعلیق و تعطیلی است در سال ۸۳ هم این کار کردند ناموفق هم بود و مقام معظم رهبری موضع گیری کردند.

این دانشمند هسته ای افزود: جوانان دانشمندمان که به خارج می روند تا ارضا علمی شود وقتی فرصت ها را در داخل از بین رفت مهاجرت فکر یا ژن هوشمند اتفاق می افتد.

گفتنی است در پایان این مراسم کیک جشن هسته ای بریده شد. هنرمند خوزستانی که تصویر شهید احمدی روشن را کشیده بود به پدر این شهدی دانشمند هسته ای تقدیم کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد