شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آمریکا نیم‌ میلیمتر تخلف کند آرزوی توافق با ایران را به گور می‌ برد/سقوط نظام عربستان نزدیک است

آمریکا نیم‌ میلیمتر تخلف کند آرزوی توافق با ایران را به گور می‌ برد/سقوط نظام عربستان نزدیک است

به گزارش عمارنامه، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام محمد باقر و تسلیت شهادت امام هادی (ع) کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی را مایه عزت برای کشورمان عنوان کرد.
 
وی با تبریک روز ارتش به ارتش قهرمان، دلاور، خدوم که توانست همراه با سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح کشور را از خطر حفظ کند، در ادامه سخنان خود گفت: به آمریکا تذکر می‌دهم دست از دروغ و نیرنگ بردارد چرا که با این ابزار به جایی نرسیدند و نخواهند رسید.
آیت‌الله موحدی‌ کرمانی با تاکید بر اینکه به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری مردم بیدار شده و نیرنگ‌ها را می‌فهمند خطاب به مقامات آمریکایی اظهارداشت: شما نمی‌توانید مردم را گول بزنید. سعی کنید همان مقدار آبرو که نداشتید از بین نرود.
وی خاطرنشان کرد: آقای اوباما می‌گوید اگر ایران یک میلیمتر تخلف کند تمام تحریم‌ها برمی‌گردد. ما هم می‌گوییم اگر آمریکا نیم میلیمتر تخلف کند آرزوی امضای توافقنامه با ایران را به گور خواهد برد.
 
خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه مردم ایران به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند بیگانه و جاسوس به حریم امنیتی کشور راه پیدا کنند، گفت: هر طرحی بخواهد جلوی رشد تکنولوژیکی ایران را بگیرد این مردم، رهبر و نظام آن را رد می‌کنند.
وی با توصیه به آمریکایی‌ها اظهار داشت: بیایید در باقیمانده این فرصت تا زمان توافق نهایی تصمیم عاری از دروغ و تخلف بگیرید و قبول کنید که ایران در حرف خود صادق است.
آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: تحریم‌ها باید در روز پایان مذاکرات لغو شود.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی دستیابی کشورمان به سامانه S300 را به وزارت دفاع تبریک گفت و در ادامه خطبه‌ دوم نماز تصریح کرد: آنچه مایه تاسف است برنامه‌های زشت عربستان سعودی است که به دروغ لقب خادم‌الحرمین را به خود بسته است اما ثابت کرد که خادم نبوده بلکه خائن است.
وی با طرح این سؤال که حمله به یمن که مردم آن صرفا می‌خواهند بر مقدرات خود حاکم باشند چه منطقی دارد، بیان داشت: در یمن حمام خون به راه انداختند و 2500 زن و بچه را کشتند آیا شما دین دارید؟
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به قتل عام دانش‌آموزان سنی مذهب و تخریب 2 هزار و 265 منزل مسکونی در بمباران عربستان سعودی گفت: گاهی اراده خداوند بر این قرار می‌گیرد که نظام‌های ظالم را به دست خوشان ساقط کند و من فکر می‌کنم سقوط نظام عربستان نزدیک است.
وی تاکیدکرد: مجازات هر چه زودتر عاملان حادثه فجیع فرودگاه جده و اعلام آن به دنیا ضروری است.
وی ضمن تشکر از وزیر ارشاد علی جنتی در مورد تعلیق حج عمره گفت: کاری که در مورد عمره کردند کار مناسبی بود، صحیح نیست برای یک عمل مستحب، ملت شریفی مانند ایران این همه ذلت و خواری تحمل کند.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: فتوای مراجع این است که اگر یک نفر به کسی پول داد و آن طرف اگر قبول کند، مستطیع می‌شود، اما اگر بر طرف منت گذارده شود و طرف نیز منت را قبول و پول را بگیرد این کار مستطیع نمی‌شود، بنابراین اسلام اجازه نمی‌دهد که یک مسلمان زیر بار منت یک مسلمان دیگر برود، حالا اجازه می‌دهد که با آنها اینگونه رفتار شود؟
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آنها (آل‌سعود در عربستان) کم جنایت نکرده‌اند، گفت: ملت ما عاشق حرمین شریفین هستند، اما گاهی باید از دور تماس گرفت و در فراق به سر برد.
وی با بیان اینکه به حوزه‌های علمیه تذکر می‌دهم، گفت: از مدیریت محترم حوزه علمیه قم که مدیریت سراسر حوزه‌های کشور را برعهده دارد تقاضا می‌کنیم نظارت کامل بر محتوای کتب درسی حوزه‌های علمیه اهل تسنن داشته باشد.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: اهل سنت، مذاهب خود همچون حنفی، مالکی، شافعی و... تقویت کند، اما مبادا در حوزه‌های علمیه اهل تسنن وهابی تربیت شوند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه در آستین خودمان دشمن نمی‌پرورانیم، خاطرنشان کرد: آنان (وهابی‌ها) دشمن اسلام و انقلاب اسلامی هستند، مبادا چنین کتبی در مدارس آنان تدریس شود.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی معنای آن را یکی شدن دلهای مردم، مسئولان، نظام و حاکمان دانست و گفت: عامل این همدلی، معنویت است.
وی دغدغه مشترک دین میان مردم و دولت را موجب نزدیک شدن دل‌های آن دو به هم و نیز دوستان یکدیگر خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این همدلی، دستوری نیست، بلکه باید عوامل آن شناخته شود.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم در موضوع انرژی هسته‌ای دغدغه و سؤال دارند، خطاب به مسئولان گفت: اگر می‌خواهید مردم با شما باشند، با آنها مشورت کنید و با نخبگان بحث نمایید، چه بسا در این میان نظریه‌ای به شما کمک کند.
وی با تجلیل از برنامه‌ریزی خوب صدا و سیما در این زمینه، خاطرنشان کرد: در گذشته هر چه به دست آورده‌ایم به برکت همدلی بوده است، به عنوان مثال، مردم ما با همدلی شاه را ساقط کردند و نظام جمهوری اسلامی را با همدلی ایجاد کردند، هم‌چنان که توطئه‌های دشمن را نیز اینگونه خنثی کردند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در امر فرهنگ، گفت: مگر مردم با همدلی به اهداف عالیه نرسیدند؟ برای رضای خدا در قبال دغدغه‌های رهبری را که دغدغه ملت مسلمان مبارز نیز است، همدلی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه ریشه‌کن کردن فرهنگ کفر، شرک و نفاق شدنی است، خاطرنشان کرد: می‌توان کاری کرد که زنان ما عفت لازم را نشان دهند، چرا که بدحجابی تنها یک گناه نبوده و با امنیت کشور مرتبط است؛ آن بدحجاب شاید خود متوجه نباشد، اما عملاً به نظام دهن‌کجی می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم اسلام را خواسته و می‌خواهند و بدحجاب با این سیل عظیم و فرهنگ گسترده بازی می‌کند، گفت: مردم شعار می‌دهند که زنان جامعه ما باید عفت و پوشش لازم را مراعات کنند؛ آیا مسئولان همگام با مردم و هم‌زبان با آنان عمل می‌کنند یا می‌گویند نمی‌شود؟
وی با سفارش به مسئولین جهت تشکیل اتاق فکر برای حل این مسئله، بی‌تفاوتی را گناه خواند و بیان داشت: در غیر این صورت فساد وسیع می‌شود همانگونه که در آندلس وسیع شد و آن نظام را ساقط کرد.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی بسیاری از زنان و دختران غیرمحجبه را انسان‌های شریفی ذکر کرد و گفت: آنها درک نکرده‌اند که ارزش زن در حفظ حجاب است و من برای تأمل در این زمینه، به مسئولان پیشنهاد قاطع می‌دهم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پدیده زیرمیزی گرفتن در اداره‌ها عنوان کرد: مسئولان، مأموران سرّی شایسته و خدوم در ادارات بگمارند تا در این مورد گزارش دهند.
 
خطیب جمعه تهران واگذاری پست‌ها به عناصر بدسابقه، نقش‌آفرینان در فتنه و مرعوبان در برابر آمریکا و نیز فرصت یافتن نقش‌آفرینان در فیلم‌های مبتذل را از جمله نگرانی‌های مردم برشمرد و گفت: سفره طبقه ضعیف جامعه تنگ است و هزینه‌های بیمارستانی و درمانی به آنها فشار می‌آورد، بنابراین مجلس و دولت باید توجه کنند که بودجه باید مانند خون به تمام عروق بدن برسد و رگ‌های ریز و درشت همه در حد خود از آن بهره‌مند شوند.
وی با ذکر این نکته که بعضی می‌گویند بودجه نداریم، تصریح کرد: برای آنها که حقوق کلان می‌گیرند بودجه هست، اما برای اقشار ضعیف بودجه ندارند.
منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد