شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آخرین تحولات یمن؛ خطرناک‌ ترین تروریست‌ ها از راه رسیدند

آخرین تحولات یمن؛ خطرناک‌ ترین تروریست‌ ها از راه رسیدند


به گزارش عمارنامه، جدیدترین خبر از یمن حکایت از آن دارد که القاعده به کمک تجاوز سعودی‌ها توانسته‌اند پیشرفت کنند و فرودگاهی در یمن را اشغال نمایند.
 
به گفته مقام‌های نظامی و ساکنان محلی، فرودگاه شهر المکلا مرکز استان حضرموت در یمن به دست نیروهای مسلح القاعده افتاده است.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول در این فرودگاه گزارش داده که نیروهای امنیتی حاضر در محل، با نزدیک شدن القاعده، بدون مقاومت عقب‌نشینی کردند.
 


 
عربستان: هدف حوثی‌ها هستند نه القاعده!
 
پادشاهی سعودی که در شکل‌گیری تروریست‌های داعش در سوریه و عراق و به بحران کشاندن منطقه نقش اساسی داشتند اکنون نیز القاعده یمن را تقویت می‌کنند.
 
"احمد عسیری" سخنگوی ارتش عربستان، به خبرنگاران در ریاض گفته است هدف آنها القاعده نیست: «هدف از عملیات [ائتلاف کشورهای عربی] روشن است. حمایت از مشروعیت رئیس‌جمهوری عبد ربه منصور هادی، تلاش برای بازگرداندن ثبات و صلح، و جلوگیری از آسیب‌هایی که شبه‌نظامیان حوثی‌ می‌توانند به یمنی‌ها و کشورهای همسایه بزنند.»
 
به گزارش آسوشیتدپرس، عسیری گفته است عملیات علیه القاعده به استراتژی دیگری، از آنچه اکنون ائتلاف در پیش گرفته، نیاز دارد.
 
سایت آمریکایی رادیو فردا نوشته است: القاعده در شبه‌جزیری عربی، از خطرناک‌ترین شاخه‌های القاعده به شمار می‌رود. گروهی که از جمله مسئول حمله به نشریه شارلی ابدو در پاریس، و حملاتی ناموفق به آمریکا، شناخته شده است.
 
 نیروهای القاعده حدود ۱۰ روز قبل با حمله به زندان شهر المکلا توانستند ده‌ها نفر از اعضای خود را آزاد کنند و کنترل مرکز استان حضرموت را در دست بگیرند.
 
المکلا یکی از اصلی‌ترین بنادر یمن در ساحل دریای عرب است.
 
در استان شبوه که در مجاورت حضرموت قرار دارد خبرنگار بی‌بی‌سی به نقل از یک فرمانده نظامی که مسئول حفاظت از تاسیسات صدور گاز بوده می‌گوید نیروهای نظامی تصمیم گرفتند یک فرودگاه محلی و تاسیسات پالایشگاه نفت را به کمیته‌های مسلح مردمی بسپارند و محل را ترک کنند.
 
در شهر تعز درگیری شدیدی بین وفاداران به رئیس جمهور برکنار شده، عبد ربه منصور هادی، و ائتلاف حوثی‌ها با نیروهای نظامی هوادار آنها در جریان است.
 
پنجشنبه شب در واشنگتن، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری بین همه گروه‌ها در یمن و از سرگیری مذاکرات سیاسی شد.
 
تجاوز هوایی ائتلاف پادشاهان منطقه به رهبری عربستان سعودی با عنوان عملیات "توفان قاطع" از سه هفته قبل آغاز شد و به کشته، مجروح و آواره شدن هزاران نفر از مردم این کشور منجر شد.
 
در تازه‌ترین بیانیه دیدبان حقوق بشر آمده است که کشورهای حاضر در این عملیات، با بمباران یک کارخانه لبنیات در پایان ماه مارس، ۳۱ غیرنظامی را کشته و ۱۱ تن دیگر را مجروح کردند.
 
دیدبان حقوق بشر این اقدام را "نقض قوانین جنگی" دانسته و از کشورهای حاضر در این ائتلاف منطقه ای خواسته است تحقیقات کاملی انجام دهند.
 
آمریکا در این تجاوز به پادشاه سعودی کمک می‌کند
 
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «ما کاملا از عملیات کنونی به رهبری شورای همکاری خلیج فارس حمایت می‌کنیم و به همین دلیل هم کمک‌هایی را در اختیار آنان قرار داده‌ایم.»
 
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ۲۵ فروردین، طرحی برای برقراری صلح در یمن ارائه کرد. این طرح آتش‌بس، کمک‌های انسان‌دوستانه، گفت‌وگوی گروه‌های یمنی با یکدیگر، و تشکیل دولتی فراگیر را برای پایان دادن به درگیری‌ها در بر می‌گیرد.
 
عربستان با این طرح صلح مخالفت کرده است و به حملات هوایی علیه مردم بیگناه یمن ادامه می دهد.
 
منبع: جام نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد