شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

من اجازه نمی‌دهم بیگانگان با دانشمندان ما صحبت کنند

من اجازه نمی‌دهم بیگانگان با دانشمندان ما صحبت کنند

در آستانه‌ی روز پاسدار و همچنین سوم خرداد سالروز عملیات غرورآفرینبیت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز (چهارشنبه) مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین علیه‌السلام با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده‌ی معظم کل قوا برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، برای شهدای دفاع مقدس علوّ درجات را مسألت کردند. فرمانده‌ی کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به «گفتمان نوین اسلامی» و «گفتمان جاهلیت» به‌عنوان دو گفتمان اصلی دنیای امروز، نزدیکی و آشتی این دو گفتمان را غیرممکن دانستند و با اشاره به زیاده‌خواهی‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان ایرانی، تأکید کردند: این اجازه مطلقا داده نخواهد شد و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.
فرمانده‌ی کل قوا همچنین با اشاره به اخباری مبنی بر تلاش بدخواهان ملت و برخی مسئولان منطقه‌ی خلیج فارس برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران، گفتند: اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، رویکرد انجام کارهای نو، ابتکاری و پرمغز را در همه‌ی مسائل مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به وجود این ویژگی‌ها در مراسم امروز دانشگاه امام حسین علیه‌السلام، خاطرنشان کردند: باید از انجام کارهای سطحی در همه‌ی مسائل پرهیز کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شجره‌ی طیبه‌ای است که به مرحله‌ی قابل قبولی از توانایی‌ها و پیشرفت و بلوغ فکری و عملی رسیده است، افزودند: دانشگاه امام حسین علیه‌السلام یکی از نشانه‌های تکامل و حرکت رو به جلوی سپاه است.
ایشان عقبه‌ی این دانشگاه را، عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس و مجاهدت و فداکاری پیشکسوتان سپاه برشمردند و خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفتند: امروز پرچم حرکت انقلاب عظیم اسلامی که پرچم گفتمان نوین اسلامی است، به دست شما رسیده و باید آن را همانند گذشتگان خود، با قدرت و استحکام به پیش ببرید.
رهبر انقلاب اسلامی، پرچم گفتمان نوین اسلامی را برای سعادت بشریت راهگشا و برای نسل جوان دنیا، پرکشش و پرجاذبه دانستند و خاطرنشان کردند: این حرکت پرافتخار، با رهبری امام بزرگوار ما به وجود آمد و ملت ایران با ازخودگذشتگی و فداکاری، از این حرکت پاسداری و این پرچم را بلند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود گفتمان دیگری تحت عنوان «گفتمان جاهلیت»، افزودند: گفتمان جاهلیت امروز که گفتمانی ظالمانه، زورگویانه، متکبرانه و خودخواهانه و از جانب قدرت‌های سلطه‌گر جهان است، در مقابل گفتمان اسلامی قرار دارد که طرفدار عدالت، آزادی بشر و از بین رفتن زمینه‌های استثمار و استعمار، و نابودی نظام سلطه است.
ایشان با تأکید بر اینکه چشمان تیزبین ملت‌ها قادر به تشخیص این دو گفتمان و شناخت حرکت منافقانه و ریاکارانه‌ی گفتمان جاهلیت، تحت پوشش الفاظی همچون «حقوق بشر» و «عدم خشونت»، است، گفتند: امکان آشتی و نزدیکی این دو گفتمان به یکدیگر هیچ‌گاه وجود نخواهد داشت زیرا یک گفتمان قائل به ظلم و ستیزه‌گری با ملت‌ها است، درحالی‌که گفتمان دیگر، قائل به حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان است.
رهبر انقلاب با اشاره به تبلیغات دشمنان مبنی بر منزوی بودن جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی از ابتدا تاکنون همواره در دل ملت‌ها جای داشته است و نشانه‌ی بارز آن، ابراز علاقه و شیفتگی مردم کشورهای مختلف دنیا نسبت به رؤسای جمهور ایران، در طول سی‌وشش سال گذشته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نام ملت ایران را در میان ملت‌ها و حتی دولت‌مردان منصف و مستقل و آزادگان جهان، نامی بلندآوازه و پرافتخار خواندند و تأکید کردند: منزوی کسانی هستند که فقط می‌توانند با زور و دلار، برخی افراد را جذب خود کنند.
ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران، عزت خود را به‌وسیله‌ی اسلام و حرکت و آرمان های انقلابی به‌دست آورده است، به وجود برخی چالش‌ها در مقابل نظام اسلامی اشاره کردند و گفتند: ما از این چالش‌ها هیچ ابا و واهمه‌ای نداریم زیرا وجود چالش نشان‌دهنده‌ی تحرک، زنده و فعال بودن و حرکت روبه رشد است.
رهبر انقلاب تأکید کردند: ملت ایران از این چالش‌ها، باقدرت و با توکل بر خدا و با اعتماد به نفس، عبور خواهد کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از این چالش‌ها را زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان، همچنان ملت ایران و مسئولان را به‌خوبی نشناخته‌اند که حرف زور می‌زنند زیرا ملت و دولت ِ برآمده از این ملت، هیچ‌گاه تسلیم حرف زور نخواهند شد.
ایشان با تأکید بر اینکه هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آنها جلوتر خواهند آمد، خاطرنشان کردند: باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها، دیواره‌ی مستحکمی از عزم و توکل و اقتدار ملی به‌وجود آید.
رهبر انقلاب یک نمونه از زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کردند و افزودند: همان‌گونه که قبلا هم گفته شد، اجازه‌ی هیچ‌گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته‌ی این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.
ایشان با تأکید بر اینکه هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهد، گفتند: دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آنها با دانشمندان و محققان ما درباره‌ی یک پیشرفت اساسیِ بومی و ملی گفتگو کنند اما مطلقاً چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این موضوع را دشمنان نظام اسلامی و همه‌ی کسانی که منتظر تصمیم نظام هستند، به روشنی متوجه شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مسئولین عزیز کشور که با شجاعت در این میدان حرکت می‌کنند، بدانند که تنها راه مقابله با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است. ایشان تأکید کردند: مسئولان و مذاکره‌کنندگان باید پیام عظمت ملت ایران را در مذاکرات نشان دهند.
رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه همه مسئولان به برکت انقلاب اسلامی است که صاحب مسئولیت شده‌اند، خاطرنشان کردند: همه‌ی ما خدمتگزار مردم هستیم و وظیفه داریم که در مقابل زورگویی، وقاحت، توقعات بی‌جا و توطئه‌ها با کمال استقامت بایستیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به برخی خبرها مبنی بر تلاش مشترک دشمنان و برخی مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج فارس برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران اشاره و تأکید کردند: پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌ی پاسداران حریم امنیت ملی در نیروهای مسلح هوشیار و بیدارند و اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.
ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران با امیدواری کامل به حرکت در مسیر افق روشن خود ادامه خواهد داد، خاطرنشان کردند: پیمودن مسیر حرکت به سمت آرمان‌های والا، قطعا همراه با هزینه‌هایی است و در طول تاریخ نیز ملت‌هایی مدال لیاقت گرفته‌اند که در مقابل چالش‌ها به زانو درنیامدند و در مقابل هرگونه تجاوز سخت و نرم، حصار مستحکم عزم و اقتدار ملی را نشان دادند.
رهبر انقلاب، ملت ایران را در زمره‌ی چنین ملت‌هایی دانستند و در پایان اظهار امیدواری کردند که جوانان عزیز و نسل نورسیده، بار سنگین امانتی را که از نسل گذشته به آنها رسیده، بهتر و مستحکم تر از قبل به‌پیش برند.
در این مراسم سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدف از ارتقای سطح آمادگی‌های همه‌جانبه‌ی سپاه را دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن دانست و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درک شرایط محیطی انقلاب اسلامی و تقابل دو جبهه‌ی مستضعفین و مستکبران به‌دنبال تولید قدرت روزافزون درونی با تکیه بر معنویت، ایمان، عقلانیت و هوشمندی و استفاده از فناوری‌های دفاعی و امنیتی و به‌روز رسانی تاکتیک‌های نبرد نامتقارن است.
سرلشگر جعفری با تأکید بر اینکه سلحشوری جزئی از پاسداری است، افزود: پاسداری انقلاب اسلامی در برابر دشمنان در سایه‌ی برق شمشیرهایمان و قدرتِ ایمان و فناوری‌هایی است که توازن وحشت و خطر را برای دشمنان برقرار می‌سازد.
فرمانده‌ی کل سپاه با بیان اینکه دشمنان با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند و ما هم قصد داریم با همین زبان با آنان روبه‌رو شویم، تأکید کرد: سلاح سپاه برای عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی به‌کار می‌رود.
سردار دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده‌ی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام نیز گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات علمی و فرهنگی این دانشگاه بیان کرد.
در این مراسم دو تن از فرماندهان، دو تن از اساتید و پژوهشگران و نماینده‌ی دانش‌آموختگان و دانشجویان نمونه‌ی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام هدایای خود را از دست فرمانده‌ی معظم کل قوا دریافت کردند و نماینده‌ی دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام نیز مفتخر به دریافت سردوشی شد.
اجرای طرح «شجره‌ی طیبه» از جمله برنامه‌های مراسم امروز میثاق پاسداری دانشجویان دانشگاه افسری امام حسینعلیه‌السلام بود.
همچنین در این مراسم، دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام ، نمایش رزمی اعتمادبه‌نفس را اجرا کردند.در این مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده‌ی کل قوا رژه رفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد