شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

شناورهای تندرو سپاه ناوهای میلیاردی آمریکا را غرق می کند

شناورهای تندرو سپاه ناوهای میلیاردی آمریکا را غرق می کند

به گزارش بسیج پرس؛ دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین همایش بین المللی شناورهای تندرو که صبح امروز در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش گفت: همایش ملی شناورهای تندرو باید در حوزه های مختلف، نمود بیرونی خود را در محصولات و قراردادهای نیروی دریایی سپاه با مجموعه های مختلف دولتی، خصوصی و دانشگاهی داشته باشد.

وی در همین زمینه عنوان داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند بخش های خصوصی را در حوزه شناور سازی فعال کنید و امروز این اتفاق افتاده است و این مجموعه ها هم قراردادهایی داشته و وارد کار شده اند و به تعهداتشان در این حوزه عمل می کنند.

دریادارفدوی با بیان اینکه در حوزه شناورهای تندرو راه رفته شده ما اندک و راه باقی مانده طولانی است و مسافت زیادی را پیش رو داریم واین به معنی کار بیشتر است، تصریح کرد: ما در دنیا شناورهای تندرو زیادی داریم ولی آن چیزی که در دنیا وجود ندارد شناور تندرو نظامی است و یک شناور وقتی این عنوان را پیدا می کند که قابلیت نصب سلاح را داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به طراحی شناورهای تندرو در داخل کشور، اظهارداشت: در داخل کشور نیروهایی در مجموعه های دانشگاهی، وزارت دفاع و سپاه؛ مبانی طراحی شناورهای تندرو را می دانند واین در حالی است که ما در گذشته اطلاعاتی از این حوزه نداشته ایم ولی درعین حال با اعتماد به نفسی که در ما وجود داشت، اعتقاد داشتیم که به آن خواهیم رسید.

وی با تاکید براین که صحنه زیرسطح و سطح، حوزه های پیشرفت قابل قیاسی با دیگر حوزه ها نیست و هنوز از نظر علمی مشکلات و ناشناخته های بسیاری در این زمینه داریم، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در دنیا شناور تندرو را به کار گرفته و آمریکایی ها را مجبور به اعتراف به آسیب پذیر بودن در این حوزه کرده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها می گویند یک ناو هواپیمابر ما که میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه کرده ایم، توسط یک شناور سپاه غرق می شود و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. اگر اقدامات ما در داخل کشور در حوزه دستاوردهای نظامی صورت نگرفته بود، وضعیت ما و آمریکا به این مرحله نمی رسید و آمریکایی ها امروز در دریا منفعل هستند. در صحنه شناورهای تندرو آمریکایی ها سرمنشا نیستند بلکه منفعل و تمکین کننده هستند و در این زمینه نیاز به کار بیشتری داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه حوزه شناورهای تندرو، نقطه برتری ما است، عنوان داشت: باید با تلاش زیاد این فاصله ما با آمریکایی ها را حفظ کنید و آن ها می خواهند که آسیب پذیری خود را در مقابل شناورهای تندرو برطرف کنند.

وی افزود: شناورهای تندروی غیر نظامی در دنیا بسیار زیاد است و ما شناورهای با سرعت 109 تا 110 نات را حفظ کردیم.

فدوی تاکید کرد: در گذشته شناورهای نظامی تندور مجهز به موشک اژدر و توپ وجود نداشت و ما خودمان این کار را شروع کردیم و با اعتماد به نفس سلاح را بر روی شناور تندرو آوردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: آزمایشگاه دریایی و حوضچه تفت نیروی دریایی سپاه در دانشگاه امام حسین در حال فعالیت است و می‌توانیم از این طریق شناورهای تندرو تا 120 نات را طراحی و تست کنیم.کاری که در گذشته مجبور بودیم در خارج انجام دهیم.

وی در همین زمینه افزود: آمریکایی ها می خواهند با استفاده از حمله هوایی شناورهای تندرو ما را قبل از انجام عملیات مورد هدف قرار بدهند و بر روی شناورهای خود سیستم دفاعی در مقابل شناورهای ما نصب کرده اند.

دریادار فدوی با بیان این که مجموعه های دولتی، خصوصی و دانشگاهی فعال در حوزه شناورهای تندرو باید فعالیت مضاعفی داشته باشند، عنوان داشت: موانع را باید در این مسیر از میان برداشت و روش کارمان را باید مورد ارزیابی قرار داده و در صورت نیاز اصلاح وآن ها تغییر دهیم.

وی با اشاره به این که عامل اصلی ورود به حوزه شناورهای تندرو، درآمدزایی نیست وعلاقه و اعتقاد باعث می شود که یک فرد در این حوزه با رقبت فعالیت کند، اظهارداشت: درس، علم و بهره هوشی در همه جای دنیا وجود دارد و ما هم در کشورمان از آن ها بهره مند هستیم ولی ما یک چیز داریم که دیگران یا آن را ندارند و یا به آن توجه نمی کنند و آن باور به وعده خداوند است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که به نظر می رسد ما با تمام استطاعتمان در حوزه شناورهای تندرو در وسط میدان نیستیم، گفت: در سال آخر برنامه پنجم توسعه هستیم و طبق هدف گذاری این برنامه می بایست در شناورهای تندرو به سرعت 80 نات برسیم و به یاری خداوند درماه های آینده به آن خواهیم رسید. باید کمربندهایمان را محکم بسته و اراده مان را قوی تر کنیم و به دنبال حل مسائل مرتبط با شناورهای تندرو باشیم.

انتهای پیام//

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد