شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آخرین جزئیات از خسارات طوفان دیشب

آخرین جزئیات از خسارات طوفان دیشب

به گزارش عمارنامه؛ ساعت 19 شب یکشنبه بود که به یکباره هوای شهر تهران تیره و تار شد نظیر آنچه سال گذشته در تهران رخ داد.

متعاقب این رخداد در تهران بارندگی شدیدی آغاز شد که در عرض چند ثانیه تبدیل به سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهر تهران و از همه مهمتر ریزش کوه در منطقه امامزاده داوود تهران شد.

 

20 کشته در حادثه امام زاده داوود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خبر داد طوفان دیشب 20 کشته بر جا گذاشت.

ابوالفضل قناعتی،عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.

وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً 20 نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شب گذشته و در پیرو حادثه شهردار منطقه نیز در محل حاضر شد.

 

جزییات جدید از حادثه ریزش کوه در امام زاده داوود

به گفته یکی از شاهدان عینی یک لامپ روشن در این محدوده نبود و هوا بسیار تاریک و تمام جاده را گل و لای گرفته بود.

ماموران تا صبح مسیر را باز کردند.

مسیر از 4 کیلومتر بالاتر از پل کن تا مسیر بیراه کشار بسته شده بود.

2 هزار و 500 ماشین پشت این ریزش گرفتار شده بودند و راهداری باید راه را باز می کرد. بعد از چند ساعت فعالیت یک باریکه راه باز شد و ماشین ها تک تک حرکت می کردند و تا صبح کل مسیر باز شد ولی به قدری تاریکی بود که کسی متوجه فوتی یا سقوط در دره نمی شد.

مردم در کوهستانی گرفتار شده بودند که یک لامپ نداشت و شرایط بسیار سخت بود.

 

 

خسارت مالی طوفان در پایتخت زیاد بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌ خوشبختانه تاکنون طوفان دیروز مصدومی نداشته است، ولی خسارت‌های مالی برجا گذاشته است.

جلال ملکی گفت: ساعاتی قبل طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در پایتخت به وقوع پیوست که در اثر این طوفان تعدادی از درختان شکسته شده و چند داربست نیز در سطح خیابان‌ها ریزش کرده بود.

 

 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری در حال پاکسازی معابر و خیابان‌ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون 40 حادثه در پایتخت اتفاق افتاده است و نیروهای آتش نشانی با آماده‌باش کامل در صحنه‌های حوادث حضور داشته‌اند.

 

 

ملکی افزود: در اثر حوادث تعدادی از ماشین‌های شخصی دچار آسیب‌هایی شده بودند.

ملکی یادآور شد:‌ از سوی سازمان هواشناسی وقوع طوفان از قبل به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام نشده بود و ستاد مدیریت بحران شهر تهران وقوع طوفان را به آتش نشانی گزارش داد.

 

پیدا شدن 5 جسد تا این لحظه / مفقود شدن عروس و داماد در سیل / اعضای ستاد بحران در مرخصی بوده‌اند / صدای درخواست کمک حادثه دیدگان از رودخانه خروشان به گوش می‌ رسد

محمدتقی ایرانی، معاون استاندار البرز اظهار داشت: به دنبال جاری شدن سیلاب در جاده چالوس، متاسفانه برخی از روستاهای حاشیه جاده به ویژه در منطقه سیجان دچار آسیب جدی شدند.

وی افزود: در همان ابتدای وقوع طوفان، نهادهای امدادرسان برای کمک به حادثه دیدگان اعزام شدند اما به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس، خدمات‌رسانی و امداد به آسیب دیدگان و افراد گرفتار در حادثه، با مشکل مواجه است.

معاون استاندار البرز افزود: متاسفانه سرنشینان یک دستگاه پژو 206 که در جاده چالوس تردد داشتند، گرفتار سیل شدند.

ایرانی افزود: سه سرنشین این حادثه متاسفانه جان خود را از دست دادند که یکی از سرنشینان خانمی حدود 30 ساله بوده است و اجساد دو  کشته دیگر را نیز از آب بیرون آورده‌ایم. بنابراین تا این لحظه تعداد قطعی کشته شدگان حادثه سیل به پنج نفر رسیده است.

وی اعلام کرد: همچنین حداقل 20 دستگاه خودرو نیز گرفتار سیلاب شدند که تلاش برای امدادرسانی به سرنشینان آنها ادامه دارد و نمی‌دانیم که آیا این خودروهایی که به همراه سیل به داخل رودخانه کشیده شدند، دارای سرنشین بودند و یا سرنشینان آنها توانستند خود را نجات دهند.

 

 

معاون استاندار البرز گفت: هم اکنون نیروهای امدادی به ویژه فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و بسیج در تلاش برای کمک به حادثه دیدگان هستند، ضمن اینکه حدود 30 دقیقه پیش اکیپی دیگر برای چندمین بار به منطقه اعزام شده که این تیم مجهز به سیستم‌های روشنایی است.

ایرانی گفت: با توجه به اینکه در منطقه دید کافی وجود ندارد، نیاز به سیستم‌های روشنایی داریم. به عنوان نمونه صداهایی برای درخواست کمک از رودخانه کرج می‌شنویم، اما به دلیل نبود سیستم روشنایی، امدادرسانی با کندی پیش می‌رود.

وی روستای سیجان در حاشیه جاده چالوس را به عنوان یکی از روستاهایی نام برد که خسارت بسیار دیده است و چندین خانه نیز در این روستا تخریب شده و نجات ساکنان روستا ادامه دارد.

فرماندار کرج گفت: مشکل بسیار جدی است و متاسفانه صبح دوشنبه ابعاد بیشتری از این حادثه مشخص می‌شود. به عنوان نمونه گزارشی را دریافت کردیم که یک عروس و داماد در زمان سیل گم شده‌اند و نجات آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: متاسفانه یک طرفه بودن جاده چالوس مانع امدادرسانی به حادثه دیدگان شده است. هم‌اکنون در جاده‌ای که 12 هزار خودرو گنجایش دارد، بیش از 100 هزار خودرو حضور دارد. مردم نیاز به کمک دارند و روستاهای جاده چالوس در محاصره سیل هستند و از سوی دیگر مسافرانی که در حال بازگشت هستند، راه امدادرسانی را بسته‌اند.

معاون استاندار البرز گفت: بارها گفته بودیم که این یک طرفه شدن جاده چالوس مشکل‌ساز است و متاسفانه امروز و در زمان وقوع حادثه، مشکلات نمایان شد.

ایرانی درباره نحوه امدادرسانی نیز گفت: متاسفانه برخی از آقایان مدیرانی که عضو ستاد بحران هستند، در مرخصی بوده و مجبور شدیم نفرات دوم و سوم این دستگاه‌ها را احضار کنیم و هم اکنون در فرمانداری کرج حضور داریم و تا هر زمانی که نیاز باشد برای مدیریت حادثه بیدار خواهیم ماند.

فرماندار کرج اعلام کرد: بیمارستان شهید باهنر کرج برای درمان حادثه دیدگان تجهیز شده است. بیمارستان شهید مدنی کرج نیز اگر چه ظرفیتش پر شده، برای این موضوع در نظر گرفته شده است و مقرر شد که هلال احمر در حیاط بیمارستان چادر زده و مصدومانی که دچار ضایعه نخائی و ضربه مغزی هستند، به این محل اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تجمع برخی از خانواده‌ها در ورودی جاده چالوس نیز گفت: این افراد نگران هستند و می‌خواهند برای نجات خانواده‌های خود به منطقه بروند و همین امر نیز مشکلاتی را برای امدادرسانی ایجاد کرده است.

 

هراز و چالوس مسدود شد

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور از مسدود شدن محورهای هراز و چالوس خبر داد و گفت: مسافران از مسیرهای جایگزین آزادراه «قزوین - رشت» و محور «فیروزکوه» تردد کنند.

یاسر خالدی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای چالوس و هراز گفت: به دنبال بارندگی در شمال کشور از حدود نیم ساعت پیش محورهای هراز و چالوس مسدود شده و پلیس در حال تخلیه بار ترافیکی در این دو محور است.

وی با بیان اینکه ریزش کوه در منطقه چالوس اتفاق افتاده است، افزود: راهداران در تلاش برای بازگشایی این محور هستند که امیدواریم تا ظهر امروز این محور بازگشایی شود. همچنین محور هراز هم با ریزش کوه در تونل شماره ۲ و ۳ مواجه شده است که پیش بینی می کنیم تا یک ساعت دیگر این محور بازگشایی شود.

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور با اعلام اینکه رانندگان حتی در صورت بازگشایی این مسیرها هم سعی کنند  از مسیرهای جایگزین تردد داشته باشند، ادامه داد: مسافران غرب مازندران می توانند از آزادراه قزوین - رشت و مسافران شرق این استان از محور فیروزکوه تردد کنند.

 

12 نفر در حادثه سیل روستای سیجان محور کرج- چالوس مفقود شدند

احسان نصیری مدیرعامل هلال احمر البرز با اشاره به اینکه 65 نیروی امدادی به هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، اظهار داشت: 14 دستگاه خودوری نجات، 5 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه ست نجات، یک دستگاه خودروی مینی‌بوس و کامیون به منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 40 دستگاه خودرو، سه پل و منزل مسکونی که در حاشیه رودخانه احداث و مستقر شده بود، تخریب شده است، افزود: تا به این لحظه سه جسد پیدا شده است.

مدیرعامل هلال احمر البرز با تاکید بر اینکه طبق اظهارات افراد محلی 12 نفر در این حادثه مفقود شده‌اند، خاطرنشان کرد: جستجو در حاشیه رودخانه همچنان ادامه دارد اما متاسفانه شب گذشته به دلیل قطعی برق دید کافی برای انجام عملیات به خوبی وجود نداشت اما به محض روشن شدن هوا عملیات به صورت ویژه آغاز شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

 

 آب و غذای لازم برای آسیب‌ دیدگان سیل البرز تامین و توزیع شد

محمدتقی ایرانی فرماندار کرج با اشاره به اینکه تا به این لحظه تعداد کشته‌شدگان حادثه سیل روستای سیجان به 8 نفر افزایش یاقته است، اظهار داشت: تعداد زیادی از وسایل نقلیه موجود در این منطقه دچار آسیب شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مفقودین این حادثه به درستی مشخص نشده است، افزود: امدادرسانی توسط نیروهای امدادی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه آب و غذای لازم برای آسیب‌دیدگان تامین و بین آن‌ها توزیع شده است، خاطرنشان کرد: از طریق تانکر آب مورد نیاز برای آن‌ها تامین می‌شود.

فرماندار کرج با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو برای کشف اجساد در پائین رودخانه کرج- چالوس همچنان ادامه دارد، بیان کرد: نیازی به کمک‌رسانی سایر استان‌ها وجود ندارد و نیروهای امدادی البرز قادر به ارائه خدمات لازم هستند.

ایرانی با بیان اینکه این حادثه در کنترل عوامل امدادی است، یادآور شد: اطلاعات تکمیلی در راستای افزایش تعداد کشته‌شدگان و مصدومان متعاقباً اعلام می‌ شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس ، مهر و تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد