شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

ناگفته‌ هایی از جلسات کمیسیون برجام

ناگفته‌ هایی از جلسات کمیسیون برجام

به گزارش فرهنگ نیوز، عباسعلی منصوری‌آرانی عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان این‌که در کمیسیون ویژه قرار بود با توجه به گزارش‌های کمیته‌های کمیسیون مذکور تصمیم گیری کنیم، اظهار کرد: گزارش نهایی کمیسیون ویژه، روز گذشته بر اساس گزارشات کمیته‌های تخصصی تدوین نشده بود.
 
نماینده کاشان آران و بیدگل ادامه داد: در جلسه روز (سه‌شنبه، 7 مهرماه) کمیسیون ویژه بررسی برجام، شاید ده مرتبه اعتراض کردم که ما دچار انحراف شده‌ایم زیرا ما بارها در مدت بررسی برجام در کمیسیون اعلام می‌کردیم که مواظب باشید در لحظه آخر گزارشی را به تصویب‌مان نرسانند که خطرناک باشد.
 
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام تاکید کرد: اما متأسفانه روز گذشته در جلسه کمیسیون ویژه این اتفاق افتاد و بنده تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم خروج از جلسه بود زیرا کار دیگری نمی‌توانستم انجام دهم و آن‌ها اکثریت کمیسیون را تشکیل می‌دادند.
 
وی با بیان این‌که کمیسیون ویژه از هشت نفر مخالف و هفت نفر موافق برجام تشکیل شده بود، گفت: رأی بنده هیچ اثری نداشت اما خروج از این جلسه دارای یک بازخوردی بود که بقیه متوجه می‌شدند حتما یک امری در این کمیسیون اتفاق افتاده است.
 
منصوری آرانی بیان داشت: در این مدت چهل روزه که برجام در حال بررسی بود ما از اعضا و رئیس کمیسیون ویژه به دلیل روند خوب و منطقی تشکر می‌کردیم اما از روز سه‌شنبه (7 مهر) به بعد این روند تغییر کرد.
 
نماینده کاشان آران و بیدگل، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تحصن مخالفان برجام در مقابل مجلس تأثیری بر این گزارش داشته است یا خیر، اعلام کرد: بنده آن را نمی‌دانم اما روز گذشته گزارشی را بر روی میز ما قرار دادند که نمی‌دانستیم توسط چه کسی تدوین شده اما این موضوع را می‌دانم که این گزارش با گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیته‌های تخصصی متفاوت بود.
 
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه افزود: کسانی که به کمیسیون ویژه بررسی برجام آمده بودند چنین صحبت‌هایی نکردند و بازدیدهای ما از تاسیسات هسته ای تاثیری در نتیجه گزارش ارائه شده نداشت.
 
وی گفت: روز گذشته حقیقت‌پور هم از جلسه خارج شد اما بار دیگر بازگشت، بروجردی هم می‌خواست خارج شود که اعضای دیگر مانع شدند و شأن ابوترابی فرد هم اجازه خروج از جلسه را نداد.
 
منصوری آرانی با تأکید بر این‌که امکان داشت به دلیل اکثریت اعضای مخالف، برجام در کمیسیون ویژه با همین رأی تصویب شود، اظهار کرد: روز گذشته ما چند نفر از جلسه خارج شدیم تا چنین بدعتی گذاشته نشود که به آن چه که ایمان نداریم، رای دهیم.
 
نماینده کاشان آران و بیدگل با اشاره به خرابی دستگاه‌های رأی گیری هنگام رأی نمایندگان مجلس نیز اظهار کرد: اگر لاریجانی رئیس مجلس تشکیک می‌کرد و دوباره رأی گیری را انجام می‌داد بدعتی می‌شد برای رأی گیری های مجدد، اما با توجه به این‌که این طرح برای وی بسیار اهمیت داشت و برای اولین بار طی این سال‌ها لاریجانی به عنوان یک موافق طرحی صحبت کرد، ترجیح داد که این رأی گیری را تجدید نکند.
 
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با تأکید بر این‌که تا 26 مهرماه باید بررسی برجام به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: در جلسه علنی فردا جمع‌آوری 50 امضا برای تغییر دستور طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد