شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

تهدیدات اصلی از مرزهای ایران دور شده است/ سیاست سپاه اعزام گسترده برای نبرد در سوریه نیست

تهدیدات اصلی از مرزهای ایران دور شده است/ سیاست سپاه اعزام گسترده برای نبرد در سوریه نیست

به گزارش عمارنامه؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تشییع سردار شهید قاجاریان و 5 شهید مدافع حرم در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: ماجرای شهادت و شهید و داوطلب بودن برای تقدیم جان در راه اسلام و انقلاب اسلامی ماجرای طولانی است اما نکته مهم این است که در هر مقطع انقلاب، شهیدان با آمادگی برای جانفشانی، خون تازه ای در مقاومت اسلامی جاری کردند و باعث پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شدند.
وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب در دفاع مقدس باعث استمرار این حرکت در منطقه شد، تصریح کرد: در داخل نیز با جانفشانی‌های صورت گرفته، امنیت بی نظیری در کشور حاکم است و مرزها از امنیت پایدار و بالایی برخوردارند.
سرلشکر جعفری گفت: البته تهدیدات زیادی نیز داشتیم که برخی به وقوع پیوست و برخی نه، مانند حمله آمریکا به کشورهای اطراف ایران و اردو زدن در نزدیکی ما در دهه 80 اما همین آمادگی ها برای جانفشانی و دفاع توسط نیروهای مسلح بویژه سپاه اجازه نداد این امر به وقوع بپیوندد
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وارد فاز جدیدی از تهدیدات شده‌ایم، افزود: تهدیدات اصلی از مرزهای ما دور شده که دلیل آن نیز گسترش مقاومت اسلامی بود.
وی ادامه داد: جنگهای لبنان و فلسطین نشان داد که ارتش های تا بن دندان مسلح در برابر مقاومت اسلامی کارایی ندارد و آنچه دشمنان قسم خورده انقلاب به آن رسیده اند این است که نمی‌توانند بطور مستقیم با حرکت مقاومت اسلامی مردم در منطقه مقابله کنند.
سرلشکر جعفری گفت: تا انقلاب اسلامی هست، با تهدید و توطئه از سوی دشمنان مواجهیم اما با لطف خدا مکر آنها به خودشان بازمی‌گردد.
فرمانده کل سپاه گفت: تا زمانی که سازش نکردن با نظام سلطه و جلوگیری از رویکرد به غرب و امریکا و نیز پیروی از فرمایشات رهبری باشد، شاهد پیروزی در برابر دشمنان خواهیم بود.
وی ادامه داد:  وقتی دشمنان دیدند نمی‌توانند بصورت مستقیم با مقاومت اسلامی مقابله کنند، سلفی گری را به راه انداخته و داعش و جریان های معارض انقلاب اسلامی را بوجود آوردند.
جعفری تصریح کرد: آنها سرمایه گزاری جدی و اساسی کردند و متاسفانه مزدوران منطقه ایشان مانند آل سعود نیز امریکا و اسراییل را همراهی کردند و تا زمانی که انقلاب اسلامی ادامه دارد، این شکل تهدیدات نیز وجود خواهد داشت.
فرمانده کل سپاه گفت: در بین همه این تهدیدات، هدف دشمن ثابت است و آن این است که جلوی توسعه انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی را بگیرند و باید بدانیم که هرچه انقلاب اسلامی جلو می‌رود دفاع از آن هم پیچیده‌تر می شود.
وی در بحش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه برود ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.
سرلشکر جعفری ادامه داد: برخی ابهام دارند که جنگ در سوریه به ما چه ربطی دارد و آن را یک امر داخلی می دانند که بسیار ساده اندیشانه است و البته البته خیلی ها هم می دانند که دفاع از سوریه، در واقع دفاع از مقاومت اسلامی است و از رسیدن تهدیدات به مرزهای ما جلوگیری می‌کند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رقابت و اصرار زیادی بین یگانهای زمینی سپاه برای این رزم و مبارزه وجود دارد، گفت: وقتی می‌گوییم برای این کار مستشاری، محدودیت داریم، ناراحت می شوند.
وی با تاکید بر اینکه در عراق و سوریه از حریم ولایت دفاع می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم تاکید کردند که اگر این دفاع صورت نگیرد، تهدید به مرزهای ما می‌آید.
وی ادامه داد: برای همین بسیار اهمیت دارد که نیروها برای دفاع از کشور، بسیار دورتر از مرزها می‌جنگند.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدا بدون تردید می‌دانند که این مبارزه و استقامت است که زمینه ظهور را فراهم می‌کند، گفت: دشمن اصلی و نیروهایی که در روز موعود مستقیما پای جنگ پیش بینی شده در احادیث و روایات هستند، همین دشمنان داخلی اسلامند نه امریکایی ها و مسیحی ها و شهدا نیز با همین فکر در برابر تروریست‌ها می‌ایستند.
فرمانده کل سپاه، یک دل شدن مردم عراق و سوریه و ایران و ... را تحقق امت واحده اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمن برنامه ریزی کرده تا جلوی توسعه مقاومت اسلامی را بگیرد اما انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها در حال پیشرفت است و ما نیز باید مراقب باشیم از قافله شهدا عقب نمانیم.
منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد