شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

شهید نیاکی الگوی مدافعان حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران/ ملت ایران زخم خورده شیطان اکبر آمریکای جنایتکار است

شهید نیاکی الگوی مدافعان حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران/ ملت ایران زخم خورده شیطان اکبر آمریکای جنایتکار است

به گزارش بسیج پرس؛ امیرعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره سرلشکر شهید سید مسعود منفرد نیاکی که پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد با نثار سلام بر حضرت مهدی (عج) و درود برامام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب، امام خامنه ای و گرامیداشت یاد مدافعان حریم و حرم اهل بیت (ع) و ارزش های دینی، عنوان داشت: بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور چهار روز تاثیرگذار در تاریخ بشریت هستند که از خداوند متعال می خواهیم توفیق دیدارظهور حضرت مهدی (عج) را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهارداشت: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر یکی از به یاد ماندنی ترین و زیباترین روزهای ملتی است که 19 ماه با تحمل داغ سوزان اسارت این قطعه از خاک ایران منتظر چنین روزی بودند. این روز دیدنی هرگز از خاطره این نسل فراموش نخواهد شد و هر سال با نزدیک تر شدن به این ایام گویی بهاردیگری برای ملت ایران فرا می رسد.

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به جنایت های آمریکا برعلیه ملت ایران تصریح کرد: ظلمی که آمریکای جنایتکر برملت ایران روا داشته است هرگز از ذهن ملت بزرگ ایران خارج نمی شود. ما فریب لبخندهای آمریکا را نمی خوریم واین ظلم ها را فراموش نخواهیم کرد و تهدیدهای آن ها هم چیز جدیدی نیست که از آن بترسیم. ما زخم خورده شیطان اکبرآمریکای جنایتکار هستیم.

موسوی با بیان اینکه سوم خرداد یادآور پیروزی خون برشمشیر است عنوان کرد: حماسه سوم خرداد نماد بازگشت غرور ملی یک ملت انقلابی و مظلوم و نماینگر اراده پولادین ملتی است که پاره تن خود را از چنگال کثیف استکبار در آورد. ملت ایران بر این اعتقاد است که با ایمان و مقاومت حق خود را از حلقوم استکبار بیرون می کشد. ملت ایران با درسی که از سوم خرداد گرفت، حق خود را از حلقوم آمریکا بیرون خواهد کشید.

وی با تاکید براینکه حماسه آزادسازی خرمشهر از نظر کارشناسان نظامی یکی از بزرگترین عملیات های نظامی بود بیان کرد: در این حماسه همه ملت ایران سهیم بودند ولی باید این جمله امام را به خاطر داشته باشیم که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تاکید براینکه باید به زوایای سبک زندگی و فرماندهی شهید نیاکی را با دقت مورد نظر قراردهیم گفت: ایشان یکی از برجسته ترین فرماندهان دفاع مقدس بودند که به دلیل دانش، تجربه و توانمندی ها و سجایای اخلاقی مدیریتی مورد توجه فرماندهان بوده و مورد رجوع آن ها قرار می گرفتند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده لشکر 92 زره ای خوزستان به فرماندهی شهید منفرد نیاکی در عملیات های منطقه جنوب کشور عنوان کرد: این شهید به عنوان بالاترین مقام ارتش بعد از شهید صیاد شیرازی در منطقه جنوب منصوب شدند و مدتی بعد هم فرماندهی اداره سوم یا همان عملیات ارتش برعهده ایشان گذاشته شد.

موسوی تکلیف مداری را مهم ترین ویژگی شهید نیاکی برشمرد وگفت: از خصوصیات ویژه این شهید تکلیف مداری و ترجیح وظیفه برهمه علایق // و سلایق بود که یکی از آن ها را درماجرای بیماری فرزندشان شاهد بودیم.

وی درادامه به دیگر ویژگی های این شهید اشاره کرد و افزود: ویژگی دیگر شهید نیاکی این بود که صلابت و اقتدار فرماندهی را با تواضع و مهربانی در هم می آمیخت و دیگر ویژگی ایشان این بود که در هنگام کمبود امکانات پیش قدم می شد و به استقبال خطر می رفت.

موسوی با اشاره به حضور شهید نیاکی در ماموریت های شناسایی اظهارداشت: ایشان شخصاً در بسیاری از ماموریت های شناسایی شرکت می کردند و می گفتند که باید بدانم که نیروهایم را به کجا می خواهم ببرم، این حضور در خطرناک ترین موقعیت ها خلعت شهادت را برتن این فرمانده ارتش اسلام پوشاند.

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به الگوگیری شهدای مدافع حرم ارتش از شهید نیاکی عنوان کرد: وجود این قبیل الگوها است که امروز ملت ما به وجود مدافعان حرم، مفتخر است و این مدافعان هر کجا که حریم و حرم اهل بیت (ع) به خطر می افتد ایستادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد