شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آقای هاشمی! اگر برادرتان محاکمه می‌شد دادگاه ما را در کرسنت محکوم نمی‌کرد

آقای هاشمی! اگر برادرتان محاکمه می‌شد دادگاه ما را در کرسنت محکوم نمی‌کرد

به گزارش عمارنامه، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس نهم طی نامه‌ای سرگشاده به اظهارات محسن هاشمی فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد.

در بخشی از این نامه آمده است: اگر مهدی هاشمی و سایر عوامل این فساد بزرگ بابت رشوه‌ای که گرفته‌اند محاکمه می‌شدند، ایران در دادگاه کرسنت محکوم نمی‌شد.

متن کامل این جوابیه بدین شرح است:

«بسمه تعالی
جناب آقای محسن هاشمی رفسنجانی
سلام علیکم
در کنفرانس خبری 17 مهرماه 95 برای چندمین بار، بزرگ ترین فساد تاریخ ایران را که ده‌ها میلیارد دلار تاکنون به مردم میهنم خسارت زده است، در عرصه عمومی مطرح کرده و خواهان محاکمه عوامل این فساد از جمله آقای مهدی هاشمی رفسنجانی شدم.
پس از این نشست خبری جنابعالی در مقام دفاع از برادر خود برآمده و سخنانی بی ارتباط با موضوع بیان کرده‌اید.
گفته اید «مناسب است ایشان(زاکانی)، به همان کیفرخواست محرمانه مهدی هاشمی که بصورت غیر قانونی منتشر کرده‌اند، مراجعه کرده و ملاحظه کنند که هیچ اتهامی مربوط به این موضوع وجود ندارد و صحبت‌های ایشان ناجوانمردانه و نارواست».

جنابعالی ظاهرا یا تمایل نداشته‌اید اساسا بخوانید و بدانید که موضوع بحث من چه بوده و یا قصد دارید با این قبیل فرافکنی‌ها موضوع اصلی را به فراموشی بسپارید.

درست است که کیفرخواست منتشر شده، مربوط به فسادهای متعدد برادر شماست، اما همانطور که گفته‌اید در این کیفرخواست جای فسادهای نفتی مهدی هاشمی خالی است و همین است که مورد اعتراض ماست.

فریاد ما برای این بلند است که چرا علی رغم اسناد متعدد و غیرقابل انکار داخلی و بین المللی، به پرونده رشوه‌گیری افرادی مشخص از جمله مهدی هاشمی رفسنجانی از غول های بزرگ نفتی رسیدگی نمی‌شود؟

در خاطرات پدر جنابعالی آمده است که مهدی هاشمی رفسنجانی هنگامی که فقط 25 سال داشته است، با دستور آیت‌الله هاشمی به وزیر وقت نفت، به عضویت هیئت مدیره پارس جنوبی درآمده تا هم درآمدی داشته باشد و هم به درسش لطمه نخورد!

بگذریم از این سوال که کدام یک از میلیون‌ها مردم محروم و مستضعفی که انقلاب و جمهوری اسلامی مدیون آنهاست چنین فرصتی را دارد که در چنین سن و سالی به چنان مقامی برسد و در کنار کسب درآمد به درسشان آسیبی نخورد؟

اما جناب هاشمی! برادر 25 ساله شما وزارت نفت را که امانتدار گنج عظیم نفتی این مردم بوده را به همراه چند همدست و همدستان دیگر خود به فساد کشیده و با گرفتن رشوه های کلان، موقعیتی که پدر شما برایش فراهم کرده بود را تبدیل به دکان حراج ثروت مردم من کرده است.

گفته‌اید «البته بر ما روشن نیست که چرا ایشان(زاکانی) بعد از یک سالی که مهدی زندان خود را می‌گذراند، مجددا و با خیالی آسوده، چنین تهمت‌هایی که قبلا به ناحق بیان کرده بود را دوباره تکرار می‌کند». آنچه بارها و بارها گفته‌ام، نه تهمت است و نه ناروا. امروز کشور در آستانه صدور حکم نهایی دادگاه لاهه و وارد شدن خسارتی بزرگ و میلیاردها دلاری به مردم مستضعفی است که برای دادن 45 هزار تومان یارانه به آنها عزا گرفته می‌شود.

اگر مهدی هاشمی و سایر عوامل این فساد بزرگ بابت رشوه‌ای که گرفته‌اند محاکمه می‌شدند، ایران در دادگاه کرسنت محکوم نمی‌شد.

رشوه ستانی برادر شما امروز به دلیل ممانعت دست‌های قدرتمند از محاکمه وی، از سوی دادگاه لاهه به عنوان یک روال عادی در قرارداد کرسنت تلقی شده و دادگاه، چون قرارداد را شامل فساد تشخیص نداده، ایران را محکوم کرده است.

محاکمه نکردن مهدی هاشمی رفسنجانی و همدستانشان بابت رشوه ستانی در پرونده‌های کرسنت و استات اویل، جیب بری ده‌ها میلیاردی از 80 میلیون ایرانی است.

مرا تهدید به شکایت کرده‌اید. البته سابقه شکایت از من را نیز دارید و دیده‌اید که چگونه آنچه گفته‌ام، به تائید دادگاه رسیده و از اتهامات شما به اتفاق آرا تبرئه شده‌ام. از شما تقاضا دارم حتما درباره افشاگری کرسنت نیز از بنده شکایت کنید تا بلکه دادگاه به این پرونده جنایتکارانه وارد شود؛ تا دادگاه فرصت و محملی باشد برای فاش گفتن حقیقت و جلوگیری از فدا شدن حق 80 میلیون مردم مظلوم ایران به پای چند مفسد معلوم الحال.

والسلام
علیرضا زاکانی
1395/7/28»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد