شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت‌ الله مهدوی‌ کنی را همچون چشمانم دوست داشتم

آیت‌ الله مهدوی‌ کنی را همچون چشمانم دوست داشتم
به گزارش عمارنامه، دومین سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری فرصت مناسبی بود تا درباره برخی اختلاف‌ نظرها درباره مصادیق سیاسی میان آن مرحوم با آیت‌الله مصباح یزدی هم صحبت شود؛ مسئله‌ای که حداکثر توان توسط رسانه‌ها و تحلیل‌گران طرف مقابل برای بزرگنمایی آن به کارگیری شد تا از دل آن یک دوقطبی بین بزرگان وفادار به امام و رهبری پدیدار شود: دوقطبی مصباح-مهدوی.
انتخابات مجلس 90 و انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، بهانه‌ای بود که یک اختلاف نظر معمولی بین آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌لله مهدوی‌کنی درباره مصادیق گزینه‌‌های اصلح، به سوژه رسانه‌های ضدانقلاب خارجی و برخی مخالفین داخلی تبدیل شود. این رسانه‌ها یک اختلاف روش بین 2 فقیه برجسته را شکاف بزرگ در جبهه انقلابیون توصیف می‌کردند. برخی‌ها می‌گفتند این همان قالب کردن «آرزو به جای خبر» است.
اما پاسخ آیت‌الله مصباح یزدی به ادعای مطروحه درباره آنچه اختلاف او با آیت‌الله مهدوی‌کنی توصیف می‌شد، چیست؟ برای رسیدن به این پاسخ با سفر به قم و حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از علامه مصباح یزدی درباره چرایی یکسان نبودن نظرش با آیت‌الله مهدوی‌کنی در برخی مسائل سیاسی همچون مصادیق اصلح در انتخابات 90 و 92 سؤال کردیم. وی در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفت: نفس اختلاف‌نظر بین انسان‌ها طبیعی و حتی مفید است. قرار نیست درباره روش‌های پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همه ما مثل هم فکر کنیم و هرکس یک روش را انتخاب کند و دیگران هم بگویند فقط آن روش صحیح است.

وی با بیان اینکه همه از اردات و علاقه خاص حقیر به آیت‌الله مهدوی‌کنی مطلع بوده و هستند، گفت: حقیر با آیت‌الله مهدوی‌کنی سال‌ها در مدرسه حجتیه همسایه بودیم و سال‌ها در دوران طلبگی باهم دوستی داشتیم؛ خدا می‌داند و شاهد است که حقیر، آیت‌الله مهدوی‌کنی را همانند چشمانم دوست داشتم و به ایشان اردت قلبی داشتم منتهی برای داشتن چنین علاقه‌ای نیاز و لزومی نبود که ایشان همانند من فکر کند و نظر من را تکرار کند اصلاً اینطوری نیست و نباید باشد.
آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله مهدوی‌کنی را یار و همراهی صدیق و ولایتمدار برای امام راحل و مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌ از بزرگان انقلاب و یاران وفادار به امام راحل بود که وفاداریشان به مقام مظعم رهبری تا آخر عمر مبارکشان ادامه داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد