شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

احتمال شهادت ‌100 نفر در حادثه حله عراق/ شمار شهدای ایرانی تا ‌60 نفر افزایش می‌یابد‌

احتمال شهادت ‌100 نفر در حادثه حله عراق/ شمار شهدای ایرانی تا ‌60 نفر افزایش می‌یابد‌


رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: احتمالا در این حادثه تروریستی 100 نفر از زائرانی که در اتوبوس‌ها حضور داشته‌اند شهید شده‌اند که بیش از 60 نفر آنها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.
به گزارش فرهنگ نیوز، اکثر قربانیان این حادثه ایرانی هایی بودند که در حال بازگشت از زیارت عتبات عالیات پس از مراسم اربعین حسینی به کشور از طریق مرز مهران بودند. حمله توسط یک خودرو بمب گذاری شده که توسط عوامل انتحاری هدایت می شد انجام شده است.
 
طبق این گزارش، مسولان کنسولگری های ایران در بغداد و کربلا در حال پیگیری موضوع هستند.
 
تیم ۳۰ نفره پزشکی ایران آماده اعزام به عراق/آماده‌باش بالگردهای هوانیروز برای انتقال مجروحان
 
پیرحسین کولیوند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به وقوع حادثه تروریستی امروز در حله عراق اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه نیروهای اوژانس در عراق به محل حادثه اعزام شدند و براساس دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز اورژانس اقداماتی را برای رسیدگی به شرایط پیش آمده در ارتباط با این حادثه انجام داده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس در عراق در حال رسیدگی به وضعیت مجروحان هستند، افزود: یک تیم پزشکی 30 نفره شامل جراح اعصاب، متخصص بیهوشی، جراح عمومی و ارتوپدی و جراع عروق و پرستاران ویژه کار، آماده اعزام به عراق هستند.
 
رئیس مرکز اورژانس کشور عنوان کرد: این تیم 30 نفره به سرپرستی آقایان مصطفی صادقی فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و محمد نقی طهماسبی فوق تخصص ارتوپدی به عراق اعزام می‌شوند.
 
وی گفت: این تیم 30 نفره آماده اعزام است و به محض اعلام مسئولان عراقی برای ورود این افراد، گروه به عراق اعزام می‌شود.
 
کولیوند خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع ما نیز برای انتقال مجروحان هم از طریق هوایی و هم از طریق زمینی در حالت آماده‌باش هستند.
 
وی افزود: بر اساس دستور سرتیپ هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز تمامی بالگردهای استان کرمانشاه برای کمک به مجروحان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
 
مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: در صورتی که مجروحان از طریق زمینی وارد کشور شوند، از مرز مهران وارد ایلام شده و با بالگرد به تهران منتقل می‌شوند و اگر قرار باشد به صورت هوایی از عراق به کشور وارد شوند، از طریق پروازی به تهران منتقل خواهند شد.
 
وی با اشاره به تأکید وزیر بهداشت بر رسیدگی بهتر و سریع‌تر به مجروحان این حادثه تروریستی تصریح کرد: هدف ما خدمت بهتر و مناسب به این مجروحان عزیز است که قربانی جنایت‌های گروهک تکفیری و تروریستی داعش شده‌اند.
 
پیرحسین کولیوند در گفت وگو با تسنیم در ایلام اظهار داشت: به طور دقیق و حتمی نمی‌توان از تعداد شهدای حادثه تروریستی امروز که توسط داعش در حله عراق رخ داده ‌آماری ارائه کرد.
 
وی با بیان اینکه تا‌کنون شهادت 24 زائر ایرانی و مجروح شدن 30 تن ایرانی تایید شده است، افزود: با توجه به اینکه برخی از اجساد سوخته‌اند شناسایی دقیق هنوز ممکن نیست و این کاری بسیار دشوار است.
 
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: احتمالا در این حادثه تروریستی 100 نفر از زائرانی که در اتوبوس‌ها حضور داشته‌اند شهید شده‌اند که بیش از 60 نفر آنها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.
 
مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیروهای ما در محل حادثه حضور دارند و در حال بیرون کشیدن اجساد هستند.
 
وی گفت: به مجروحان ایرانی که توسط نیروهای مستقر در عراق شناسایی شده‌اند به سرعت رسیدگی شده و تلاش ما بر این است که این عزیزان هرچه سریع‌تر برای درمان و رسیدگی بهتر و مطلوب‌تر به کشور منتقل شوند.
 
وزارت خارجه ایران انفجار انتحاری در عراق را محکوم کرد
 
سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن انفجار انتحاری عراق گفت: وزارت خارجه و سفارت ایران در بغداد با جدیت تمام در حال بررسی وضعیت زائران ایرانی است.
 
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و  تمامی خانواده های  قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.
 
تعداد شهدا به بیش از 80 تن رسید
 
رویترز و اسکای‌نیوز در جدیدترین اخبار خود اعلام کردند تعداد شهدا بیش از 80 تن است.
 
قشقاوی نیمی از شهدای حادثه تروریستی عراق را ایرانی خواند
 
قشقاوی معاون وزیر خارجه اظهار کرد: از ۸۰ شهید حادثه تروریستی ۴۰ نفر ایرانی هستند که۲۰ ایرانی هم زخمی شده اند.
 
ایران انفجار تروریستی امروز در عراق را به شدت محکوم کرد
 
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و  تمامی خانواده های  قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.
 
سومریه: 15 نفر شهید و 20 تن دیگر زخمی شدند
 
این در حالی است که شبکه سوریه عراق اعلام کرده در این انفجار 15 نفر شهید و 20 تن زخمی شده‌اند.
 
داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت
 
شبکه المیادین اعلام کرد داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته است.
 
تعداد دقیق شهدای ایرانی هنوز اعلام نشده است.
 
تعداد شهدای ایرانی حادثه تروریستی عراق به ۲۴ نفر رسید
 
رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد شهدای ایرانی حادثه تروریستی عراق به ۲۴ نفر رسید، گفت: ۳۰ مجروح ایرانی تا کنون شناسایی شد.
 
دبیر ستاد مرکزی اربعین: تاکنون اجساد 20 زائر ایرانی شناسایی شده است
 
بر اساس این گزارش، مجید آقابابایی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: تاکنون 20 زائر ایرانی در انفجار تروریستی جنوب بغداد به شهادت رسیده‌اند.
 
وی در مورد جزئیات این حادثه گفت: ساعتی قبل یک بمب که در تانکر سوخت‌رسان جاسازی شده بود مقابل یک پمپ بنزین در جنوب بغداد منفجر شد. در هنگام حادثه 5 اتوبوس که دو دستگاه آن حامل زائران ایرانی بودند در آن  محل حضور داشتند.
 
به گفته دبیر ستاد اربعین، اتوبوس‌های حامل زائران در حال بازگشت به مرز چذابه بودند.
 
وی با اعلام اینکه کارکنان کنسولگری ایران در کربلا به محل حادثه اعزام شدند، تاکید کرد: نیروهای هلال احمر در محل حضور دارند. همچنین وزارت بهداشت برای انتقال مجروحان ایرانی به حالت آماده باش درآمده است.
 
آقابابایی افزود: کار شناسایی اجساد آغاز شده است.

رهبری اجازه دهند صدها هزار بسیجی به سوریه اعزام میشوند/«مقاومت» تنها نسخه نجات‌بخش برابر تهدیدات است

رهبری اجازه دهند صدها هزار بسیجی به سوریه اعزام میشوند/«مقاومت» تنها نسخه نجات‌بخش برابر تهدیدات است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر رهبری اجازه دهند، صدها هزار نفر از این جوانان آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند.
پنجشنبه, 4 آذر, 1395 - 10:17
 رهبری اجازه دهند صدها هزار بسیجی به سوریه اعزام میشوند/«مقاومت» تنها نسخه نجات‌بخش برابر تهدیدات است
به گزارش عمارنامه، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جشنواره مالک اشتر بسیج که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اربعین مانور با عظمت عاشقان اباعبدالله(ع) به زیبایی به نمایش گذاشته شد و نمادی برای وحدت مسلمانان بود و جا دارد از مردم عراق بواسطه پذیرایی و ارتش و پلیس و حشدالشعبی که امنیت بی‌نظیری را در این سرزمین پر از ناامنی برای زائران فراهم کردند، تشکر کنیم.
باقری با بیان اینکه حضرت امام(ره) بسیج را ایجاد کرد و این بسیج مایه عزت و اقتدار نظام شد، گفت: بسیج بیشترین نقش را در ارتقای امنیت و فرهنگ و اقتصاد و... در انقلاب اسلامی داشته است.
وی افزود: شهدای مدافع حرم هرکدام در بسیج عضویت داشتند و خودشان برای ارتقای امنیت انقلاب اسلامی
پیشقدم شدند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: نام بسیج با مقاومت عجین شده و تنها نسخه نجات بخش در برابر تهدیدات است.
باقری با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان گفت: اصول پنج گانه‌ای که رهبری درباره بسیج فرمودند تبدیل به منشور بسیج خواهد شد و بسیجیان بعنوان دستورالعمل آن را اجرا خواهند کرد.
وی ادامه داد: بسیج همواره در مسیر خواست رهبری و رشد و تعالی کشور بوده و امروز ایران اسلامی به بسیج تبدیل شده که باید به حرکت در این مسیر شتاب دهیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: رشد کمی بسیج و اعلام 25میلیون نفر عضو بسیج نیز جای شکرگزاری دارد.
باقری افزود: البته همه بسیجی هستند مگر افرادی که با انقلاب عناد دارند و ما باید به بسیجیان میدان بدهیم تا با خلاقیت خود اهداف را دنبال کنند.
وی اظهار داشت: کمیت بسیج به هیچ‌وجه نباید مانعی برای ارتقای کیفی و معنوی آحاد بسیج شود هرچند در کیفیت هم گام‌های بسیار خوبی برداشته شده اما کمیت باید بر کیفیت غلبه کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما بعنوان مسیولین کشور نباید به نیاز بسیجیان بی تفاوت باشیم البته که بسیجیان هیچگاه دنبال نیازهای مادی نبوده‌اند.
باقری گفت: تهدیدات فرهنگی به حدی بالاست که اقدامات زیاد بسیج هم نتوانسته پاسخگوی همه آنها باشد و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: حوزه خواهران در بسیج نیز باید به اندازه حوزه برادران مد نظر قرار بگیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما هرساله باید در شاخص‌های علمی بسیج شاهد رشد باشیم، افزود: تقویت بنیه علمی بسیج در سال‌های اخیر مورد توجه بود و کارهای بزرگی نیز انجام شده است.
باقری گفت: فراگیری بسیج در ٢٢ قشر از اقدامات بسیار مبارکی است که در دوره مدیریت اخیر صورت گرفت.
وی تصریح کرد: ما باید مراقبت کنیم تا مسجد بعنوان پایگاه مهم بسیج و یادگیری معارف جایگاه اصلی را حفظ کند و ایجاد اقشار نباید این نقش مسجد را کاهش دهد. نقش مساجد را باید حفظ و تقویت کنیم و متولیان مساجد هم باید از این رویکرد استقبال کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مساله دیگری که مورد توجه همه فرماندهان و مسولین است، رویکرد نظامی و دفاعی بسیج است. بسیج با تمام رویکردهای خود اما مسولیت اولیه اش ارتقای امنیت پایدار و بازدارندگی و ایجاد قدرت و استحکام انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات نظامی و امنیتی و تروریستی و فضای مجازی است.
باقری افزود: همین امروز در سوریه، همان تعداد اندکی که برای دفاع از حرم اجازه حضور یافتند نشان دادند که بسیجیان نخبه ترین رزمندگان و گل سر سبد دفاع از مقاومت هستند و اگر رهبری اجازه دهند، صدها هزار نفر از این جوانان آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیج در کمک به دولت در حوزه‌های عمرانی و سازندگی اقدامات بزرگی کرده است
و دولت نیز باید روز به روز بیشتر از بازوی توانمند کشور در غالب بسیج برای پیشبرد اهداف کشور بهره ببرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سازوکارهای راهیان نور بایستی بهتر شود، گفت: البته الان هم بسیار خوب است و با اقدامات مناسب تلفات جاده ای بسیار کاهش بافته و به صفر نزدیک شده است.
باقری همچنین اظهار داشت: اتاق های فکراندوزی باید شکل بگیرد و تا بتوانیم انتظار رهبری در این حوزه را بخوبی دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای مجازی به زندگی حقیقی ما تبدیل شده و بسیج بایستی در این امر نیز فعال باشد و از این فضا بعنوان فرصت برای غلبه حسنات استفاده کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: واقعا و وجدانا آنچه باید از جانب بسیجیان صورت بگیرد، بخوبی انجام می‌شود اما آنچه از جانب ما و امثال ما باید انجام شود کم و کاستی هایی دارد.
باقری گفت: باید کاری گنیم تا روز به روز اندیشه و عمل جهادی و تفکر جهادی بیش از بیش در کشور حاکم شود.

نماهنگ | لشکر انقلاب

نماهنگ | لشکر انقلاب

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «لشکر انقلاب» گلچینی کوتاه از دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب اسلامی، که به‌مناسبت هفته بسیج در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شده بود، را منتشر می‌کند.