شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

شبی که شهید خرازی دستور داد فانوس‌ها را خاموش کنند

شبی که شهید خرازی دستور داد فانوس‌ها را خاموش کنند

گروه فرهنگی فرهنگ نیوز: عملیات کربلای ۴ هیچ‌گاه مظلومیت و شجاعت رزمندگان را فراموش نمی‌کند؛ عملیاتی که رادارهای آمریکائی به جبران قضیه مک فارلین، تمام جزئیات عملیات را به عراقی‌ها داده بودند.

رمز عملیات یا محمد (ص) بود که ساعت ۲۲: ۴۵ روز سوم دیماه سال ۶۵ اعلام شد. مظلومیت شهدای عملیات کربلای چهار تداعی کننده غربت و مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا است.

طرح عملیات

چهار منطقه شلمچه، ابوالخصیب، مقابل‌ام الرصاص و جزیره مینو – به این دلیل که به لحاظ مانور، آتش، عقبه و پشتیبانی به هم وابسته‌اند – برای انجام این عملیات بزرگ انتخاب گردید. بر همین اساس، هر یک از چهار منطقه فوق به عنوان خط حد یک قرارگاه عملیاتی تعیین شد:

قرارگاه نجف: از شمال پنج ضلعی شلمچه تا جزایر بوارین و‌ام الطویله پیشروی در محور شلمچه

قرارگاه قدس: انجام حرکت اصلی عملیات با عبور از تنگه‌ام الرصاص – بوارین و پیشروی در محور پتروشیمی و ابوالخصیب.

قرارگاه کربلا: مقابله با پاتک دشمن از مقابل جزیره‌ام الرصاص، تامین کل منطقه و پیشروی تا جاده دوم و سوم.

قرارگاه نوح: تامین جناح چپ و پیشروی در مقابل جزیره می‌نو.

فرماندهان در خصوص اتفاقات عملیات کربلای ۴ چه گفتند؟

شهید خرازی

شهید حسین خرازی شب عملیات گفت: بچه‌ها امشب، عاشورای امام حسین است؛ ما داریم امتحان می‌شویم، آمده ائیم که به تکلیف خودمان عمل کنیم. بچه‌ها امشب هوا خیلی سرده، عملیات سخت و نفس گیره، موقعیت خاص شلمچه، بچه‌ها شاید یک نفر هم برنگردیم.

ببینید ما خیلی وقته که با هم هستیم. اما تا ساعاتی دیگر فرق دارد، هر کسی ذره‌ای شک دارد توی دلش. ترس دارد، منتظر دارد. بچه‌اش منتظره، زنش منتظره، پدر و مادر پیر دارد، خواهر و برادر بی‌سرپرست دارد. دلش جائی گیر است. وسط صحبت، گفت: بچه‌ها فانوس‌ها را خاموش کنید. فانوس‌ها یکی یکی خاموش و کانال سراسر تاریک شد. چشم چشم را نمی‌دید.

حاج حسین ادامه داد: بچه‌ها الان دیگه اینجا تاریکه، ما هم همدیگر را نمی‌بینیم. من دارم می‌رم. ده دقیقه دیگر بر می‌گردم. من وقتی آمدم، باید ببینم چند نفر از شما مانده ائید، که تصمیم بگیرم باید چکار بکنم.

حاج حسین که گفت من باید چکار بکنم. ناگهان کانال منفجر شد. گریه سراسر کانال را سر گرفت. مگر بچه‌ها گذاشتند که حاج حسین بصیر برود و ده دقیقه دیگر بر گردد.

سردار سرلشکر رحیم‌صفوی

سردار سرلشکر پاسدار «یحیی رحیم‌صفوی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس درباره عملیات کربلای ۴ اظهار داشت: «اجرای عملیات کربلای ۴ به دلیل لو رفتن توسط فرد خبیثی که بعد‌ها پناهنده شد با شکست مواجه گردید»

آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» یکی از فرماندهان جنگ تحمیلی درباره عملیات کربلای ۴ گفت: «مغرب به پایگاه رسیدیم.

ارتباط با قرارگاه مقدم نداشتیم. معلوم نبود که امشب حمله آغاز می‌شود یا خیر؟ آقای سنجقی را به منطقه فرستادیم. نزدیک ساعت ۱۰ بود که خبر دادند عملیات با نام کربلای ۴ آغاز شده است؛ غافلگیر شدیم....» محسن رضایی «و» محسن رفیق دوست «تلفنی خبر از موفقیت اولیه دادند.

 بعد از ساعت ۱۲ شب خوابیدم. بیدارم کردند و گفتند عراق حمله را اعلام کرده است. ساعت هفت صبح و قبل از اخبار رادیو، اهواز اعلان وضعیت قرمز کرد.

این به معنای تحرک هواپیمای دشمن است. تلفنی اطلاع دادند که آقای سنجقی می‌آید و اخبار حمله را می‌آورد و گفتند به اهداف اولیه نرسیده‌اند. بعد از نماز و شام به قرارگاه خاتم‌الانبیا رفتیم و تا ساعت ۴ بامداد فرماندهان سپاه جمع شدند.

درباره عملیات و زمان آن بحث شد. بعضی‌ها با زمان مقرر به خاطر اشکال مهتاب موافق نبودند و جمعی با تاخیر، به خاطر آماده شدن نیرو‌ها و امکانات در پای کار و احتمال قوی کشف شدن عملیات در صورت تاخیر و برگشتن نیرو‌ها که مدت تعهدشان تمام شده، مخالفان آقایان» محسن رضایی «و» علی شمخانی «موافقان آقایان» غلامعلی رشید «و» رحیم صفوی «مخالف.

تردید‌ها بسیار رنج‌دهنده است. برای اولین بار در تاریخ جنگ، قبل از عملیات دچار چنین حالی شده‌ام. شاید به خاطر وضعی که در عملیات کربلای چهار پیش آمد و چشممان ترسید و به خاطر مسئولیت مستقیمی که دارم و همین وضع درباره فرماندهان دیگر هم صادق است.»

سردار کوثری

سردار محمد اسماعیل کوثری از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: عملیاتی که تا حدی لو رفته بود عملیات کربلای چهار بود و همین هم باعث شده بود که عراقی‌ها هوشیار بشوند و نگذارند ما به اهدافمان برسیم و لذا در ‌‌نهایت ما به این دلیل که نتوانستیم در کربلای ۴ موفق شویم آن را به کربلای ۵ تبدیل کردیم، چرا که اگر کربلای ۵ لو رفته بود، ما هچ‌گاه نمی‌توانستیم موفق شویم.

سردار عبدالله عراقی

سردار «عبدالله عراقی» جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: کربلای ۴ غم‌بار‌ترین و سخت‌ترین عملیات دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام در آن مظلومانه به خاک و خون می‌افتادند، ولی همین عملیات نیز عملیاتی دیگری را پایه‌ریزی کرد که در آن پیروزی خوبی نصیب نیروهای سپاه اسلام شد و عملیات کربلای ۴ به شدت در آن زمان گره خورده بود و مجبور بودیم نیروهای باقیمانده را که به ام‌الرصاص نفوذ کرده بودند از اروند دوباره عبور داده و بازگردانیم و این مهم با اولویت‌بندی رزمندگان صورت گرفت.

وی گفت: آموزش افسران اطلاعاتی بعثی توسط آمریکایی‌ها و پوشش منطقه توسط آواکس‌های آن‌ها اطلاعات عملیات را در اختیار عراقی‌ها قرار داده و موجب شکست در آن عملیات شد، ولی همین کربلای ۴ اگر رخ نمی‌داد، عملیات پیروزمندانه بعدی در «شلمچه» و پنج‌ضلعی نیز به وقوع نمی‌پیوست.

عراقی در ادامه به تشریح خاطرات عملیات کربلای ۴ پرداخت و ادامه داد: با عبور غواصان از اروند و درگیری در ساحل عراق، چهار قایق از نیرو‌ها بنا بود از کارون به سمت اروند حرکت کنند، ولی به محض ورود قایق‌ها به کارون، مورد اصابت آر پی جی قرار گرفته و نیروهای اسلام مانند شمعی در درون این قایق‌ها آتش گرفته و در آب شناور می‌شدند.

محسن رضایی

محسن رضایی، فرمانده اسبق کل سپاه و از فرماندهان دوران دفاع مقدس درباره عملیات کربلا گفت: «استدلال‌های برخی دوستان سیاسی این بود که اگر ما وارد خاک عراق شویم، از حداقلی در مذاکره برای گرفتن حقوق خود دارا خواهیم بود، استدلال نظامی‌ها این بود که ماندن در لب مرز امنیت شهرهای مرزی ما را حفظ نمی‌کند… در ‌‌نهایت امام وقتی همه نظرات را شنیدند، قبول کردند که وارد خاک عراق شویم.»

سردار احمد غلامپور

سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس دراین باره گفت: شما تصور کنید، یک بسیج عمومی در سال ۶۵ شکل گرفته، این بسیج هم کاملا علنی و آشکار بوده، همهٔ ائمهٔ جمعه آمده‌اند پای کار و همه زحمت کشیدند، نتیجه‌اش سیصد گردان نیرو شد. سیصد گردان نیرو، حالا یک بخش کوچکی از این نیرو صرف شده در کربلای ۴ و بقیه‌اش مانده، اگر به این‌ها بگوییم بروید خانه‌هایتان تا بعد ببینیم چه کار می‌شود کرد، علاوه بر اینکه همهٔ سال را از دست می‌دادیم، در بسیج بعدی هم اگر این دفعه صد هزار نیرو دست ما را گرفته، -باتوجه به آثار و تبعات این اتفاق- ممکن بود پنجاه هزار تا هم دست ما را نگیرد.

60 ایده و پیشنهاد در بزرگداشت حماسه مردمی 9 دی

60 ایده و پیشنهاد در بزرگداشت حماسه مردمی 9 دی

جمعی از فعالان فرهنگی خراسان رضوی با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و فراخوان، ایده‌هایی را جهت بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه و هفته بصیرت پیشنهاد نمودند. این پیشنهادات رو  که ناظر به دو محور ملاحظات محتوایی و اجرایی است آماده کردیم که انشالله مورد استفاده عزیزان قرار بگیره

پیشنهادات اجرایی:
روایت و پرداختن به بیش از 20 شهید مظلوم فتنه سال88 (مصاحبه با خانواده‌های آنان، نشر عکس و...)
ترویج آهنگ‌های پیشواز با موضوع فتنه و بصیرت در کلام رهبر معظم انقلاب
معرفی و اکران فیلم‌ها و مستندهای منتخب مرتبط با موضوع فتنه88 همچون(لکه، قلاده‌های طلا، ایران سبز، دختر لر، یزدان تفنگ ندارد، ما بیشماریم، انتخاب 10، نگهبان آرا، پایان مدارا، خواب آشفته، من مدیر جلسه ام، نمازجمعه تاریخی، پایان فراموشی و... )
معرفی محصولات منتخب و تهیه میز نمایشگاهی و فروشگاهی از محصولات (کتاب، نرم افزار و...) جهت عرضه به صورت عمومی
پرداختن به شخصیت جناب عمار یاسر به عنوان اسوه بصیرت در قالب همایش، محصول مکتوب و دیجیتال و...
مطالبه‌گری و پیگیری نامگذاری میادین، پارک، فرهنگسرا، مدارس، خیابان و... به نام نهم دی(همانند شهر مشهد و...)
برگزاری مسابقه طراحی و ساخت اِلمان، نشان و یادبود برای بزرگداشت این روز
استفاده از تکنیک پرده‌خوانی دیجیتال و سخنرانی تصویری با موضوع بصیرت و فتنه(حجت الاسلام مسلم وافی چنین مدلی را اجرا کرده اند)
حضور در بیوت علما، نخبگان و عناصرتاثیرگذار هر شهر و استان و اهدای کتاب‌هایی با موضوع فتنه و ولایت همانند«شرح اسم» و... به ایشان از سوی فعالان فرهنگی و مردمی با هدف فعال سازی و توجیه
برگزاری جشنواره قصه‌گویی نهم دی(ویژه کودکان و نوجوانان)
آماده سازی و نشر جزوات تخصصی از گفتارهای منتخب گذشته و ارائه به عناصر متخصص به ویژه اساتید و مبلغان
تهیه طومار مردمی و پیگیری جنایات سران فتنه
برپایی نشست‌های روشنگرانه «حلقه های صالحین» در پایگاه‌ها و کانون‌های مساجد
استفاده از ظرفیت تجمع مردمی در نماز جمعه
تشکیل ستاد مردمی (تشکلها، هیئات، شخصیت های محوری شهر) و همگرایی نیروهای فعال مردمی با محوریت امام جمعه محترم شهر
فعال‌سازی و فضاسازی گسترده شهری با رویکرد ولایت و بیعت با ولی زمان بصورت تبلیغات در بیلبوردها، عرشه پل‌ها، میادین و تلویزیون‌های شهری و نصب گسترده پرچم  با مضامین بیعت با ولی امر
فعال‌سازی ظرفیت نشریات محلی و دانشجویی، جراید و رسانه‌های استانی در رویکرد محتوایی و هم با رویکرد پوشش رسانه ای مراسم بزرگداشت
توجه به اجرای برنامه های جغرافیایی (شهرستانها / مناطق شهری و محلات) و طراحی ویژه برنامه‌ها و گروه‌های قشری
برگزاری برنامه و تجمع محوری مراسم بزرگداشت با حوزه تاثیرگذاری استانی
مطالبه و پیگیری از طریق تماس با دستگاه‌های اداری و دولتی جهت تبین موضع و اعلان برنامه‌های سازمان خویش و پیگیری مطالبات به وسیله رسانه های استانی
ایراد سخنرانی‌های کوتاه 3دقیقه ای ائمه جماعات در میان دو نماز با موضوع فتنه88 و بصیرت در طول هفته بصیرت
استفاده از آثار ویژه 9 دی نهضت مردمی پوستر انقلاب(postermovement.ir)
استفاده از محتوای پایگاه تخصصی بصیرت و فتنه88 (beyaat.ir)
آماده سازی بسته محتوایی و فضاسازی برای مساجد و ائمه جماعات شامل نشریه،کلیپ، پوستر نمایشگاهی، میز عرضه محصولات فرهنگی مرتبط
ایجاد قفسه کتب 9دی و بصیرت در کتابخانه ها
مرور روزشماری حوادث 9دی در قالب نمایشگاه و... با استفاده از صفحات روزنامه ها، کتب منتشره روزشمار حوادث9دی
راه اندازی فراخوان ایده ها، پیشنهادات و ابتکارات مردمی پیرامون یوم الله نهم دی و فتنه88
استفاده ویژه از نرم افزار «روز بصیرت» موسسه آسمانه و «دو روی سکه» موسسه آرمان
 
ملاحظات محتوایی:
از حیث زمان:
توجه به همزمانی نهم دی امسال با روز بزرگداشت حضرت محسن(علیه السلام) و شب شهادت امام عسکری (علیه‌ا‌لسلام) و استفاده از این ظرفیت‌ زمانی
توجه به روز 11دی ماه روز نهم ربیع الاول و آغاز ولایت امام عصر(روحی فداه) از حیث بازخوانی تاریخی و بیعت با ایشان و بهره مندی از این بستر جهت بیعت با ولی زمان برای پیش گیری از فتنه های دوران
نامگذاری فاصله بین 9دی تا 22بهمن به عنوان «چله انقلاب» و استفاده از این ظرفیت
استفاده از تشابه زمانی واقعه سقیفه با ایام 9دی در  تبیین جایگاه حمایت از ولی
 
ولایت(بیعت امت با ولایت):
استفاده از  فرصت نهم دی برای پرداختن به شخصیت و منش فردی رهبر معظم انقلاب
تبیین محبوبیت رهبری نظام و صبر و مهربانی و رأفت نظام در برخورد با سران فتنه
بررسی ماجراها و فتنه های دوره ی زعامت حضرت آیت الله خامنه ای و مدیریت قهرمانانه ایشان(قهوه خانه میکونوس، تخریب ولایت فقیه توسط منتظری در ابتدای دوره ریاست جمهوری خاتمی، قتل های زنجیره ای، مطبوعات زنجیره ای، پرونده هسته ای، کوی دانشگاه، فتنه ۸۸، عاشورا ۸۸، ترورهای هسته ای، تحریم)
توجه به موضوع سالروز آغاز امامت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) و بیعت با ولی امر
معرفی و تبین شخصیت مقام معظم رهبری و نقش تاثیرگذار ایشان در معادلات جهانی و ثبات و اقتدار داخلی
بیان اقبال عمومی جهان اسلام به مقام معظم رهبری
تحلیل خروش اسلامی- سیاسی مردم در بیعت با ولی زمان
جایگاه تبعیت و همراهی مردم با ولی زمان جهت مصونیت از فتنه های آینده و آخرالزمان
 
فتنه:
توجه به شرایط سیاسی- اجتماعی حال حاضر کشور و فعالیت جریان های سیاسی مختلف به ویژه حرکت خزنده فتنه‌گران جهت بازگشت به قدرت و فراموش نمودن خیانت و ظلم فتنه‌گران به مردم و نظام اسلامی
بازخوانی و باز روایی تاریخی رویدادهای فتنه با توجه به گذشت پنج سال و فراموشی عمومی و عدم اطلاع بدنه حداکثری نوجوانان و جوانان
تطابق حوادث سال 88 با فتنه های دوران صدراسلام و سال های حکومت حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام)
توجه به علت و علل پیدایش این حماسه بزرگ(9 دی آمیخته شدن عشق به سیدالشهدا و حرکت ناب سیاسی- اجتماعی است نه یک راهپیمایی صرف سیاسی و نه یک رسم سنتی اظهار ارادت به سالارشهیدان)
توجه به کلیدواژه ها و سخنان رهبرانقلاب پیرامون 9دی(از جنبه‌های صِرف شعاری پرهیز شود و بایستی عمق شعارها تبیین شود و...)
حادثه نهم دی مردمی بود و باید مردمی بماند. نهادهای حاکمیتی نقش خود را حمایت و بسترسازی تعریف کند و نه اقدام میدانی.
توجه به فراجناحی بودن حماسه نهم دی و جلوگیری از مصادره و بهره‌برداری از این حماسه به نفع جریانات خاص سیاسی
مرور و زنده کردن شعارهای مردمی در راهپیمایی های 9دی در سطح کشور
ثبت و رصد انعکاس جهانی و داخلی 9 دی
حضور مردم در حماسه 9دی به عنوان سرمایه انسانی برای ولایت و نظام بود که این مسئله باید ثبت و به رخ کشیده شود.
تبیین جنبه های مختلف خسارتهای فتنه(اقتصادی، سیاسی، حقوقی، بین المللی و در پرونده هسته ای) به‌ویژه وضع تحریم‌های چند ساله اخیر بعد از آشوب‌های سال88. (همایش بررسی خسارت‌های فتنه88 توسط ستاد 9دی کشور برگزار خواهد شد)
تربیت و فعال سازی گروه‌های تخصصی روایتگری فتنه 88 و روایت انقلاب
بازخوانی شبهات فتنه 88 (با توجه به طرح مجدد شبهات در چندماه اخیر پیرامون حصر، سران فتنه و...)
استفاده از ظرفیت طنز(کاریکاتور، لطیفه، جملات کوتاه و...)
بیان خسارت‌های گسترده و ظرفیت‌سوزی برای انقلاب اسلامی و توهین و جسارت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی.
پیگیری محاکمه سران فتنه و خروج از حالت تدافعی و بدهکاری در مقابل ظلم بزرگ به نظام
ایجاد گفتمان مطالبه‌گری در مردم نسبت به جریان فتنه و شکست مظلوم نمایی جریان فتنه.
تاکید بر صبر و رأفت نظام در برخورد با سران فتنه و حصر صورت گرفته جهت پیشگیری از فتنه‌های بعدی
بازخوانی و بیان مجدد اعترافات فعالان فتنه 88 و همچنین اعترافات اخیر عناصر ایشان در خارج از کشور
حفظ عزت و شکوه در اجرای برنامه ها و عدم تداخل برنامه ها یا اجرای برنامه های سطح پایین خُرد

بچه های بهشت

نقشه سیاه - قسمت اول

نقشه سیاه - قسمت اول

گزیده ای از سخنان امام خامنه ای پیرامون حوادث انتخابات ۸۸ و فتنه دشمنان انقلاب اسلامی


دوباره به تأسیسات هسته‌ای قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت/ برجام شکست خورده است

دوباره به تأسیسات هسته‌ای قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت/ برجام شکست خورده است

به گزارش عمارنامه، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین عصر امروز در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن که به همت بسیج دانشجویی با عنوان «راه روشن» در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، از ترور دانشمندان هسته‌ای و شهدای علمی به عنوان شلیک استکبار جهانی به علم و معرفت یاد کرد و آن را از این حیث با شهید مطهری و مفتح مقایسه کرد و گفت: کسی که در راه خدا کشته می‌شود نمی‌میرد بلکه زنده است و حیات آن ادامه دارد. در مورد شهید احمدی روشن وقتی شأن سعادت را از دید قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نوعی معامله با خداست.
وی افزود: کسی که خودش را به کمتر از خدا نفروشد بهای خودش را می‌داند نه قیمت را. دانشمندان ما اگر امروز موفق نیستند به این دلیل است که برای خودشان قیمت می‌گذارند. برای علم و نظریه نمی‌شود قیمت گذاشت و انسانی که فهمید بهاء دارد نه قیمت، می‌تواند شهید شود.
عباسی تاکید کرد: مصطفی احمدی روشن الگوی یک جوان مومن و انقلابی است.
وی تصریح کرد: ما ایرانی‌ها در سوریه در 70 ماه گذشته نزدیک به 1000 شهید دادیم و در زمانی که خیلی‌ها به دنبال زندگی خودشان هستند یک عده از ما برای اسلام می‌جنگند چون اینها بهای خودشان را فهمیدند. برخی‌ها ممکن است بگویند اینها برای پول رفته‌اند ولی آنها کسانی هستند که قیمت برایشان مهم است نه بهاء.
رئیس اندیشکده یقین اظهارداشت: شهدا ویژگی‌های برجسته‌ای دارند اولین ویژگی آنها انقلابی بودن است. انسان‌های انقلابی قواعد اصل خودشان را بر هم می‌زنند، شهدایی مانند شهید علی‌محمدی، احمدی‌روشن، رضایی و تهرانی مقدم قواعد را بر هم زدند.
وی ادامه داد: ویژگی دوم آنها این است که می‌گویند «ما می‌توانیم»؛ کسی که شهید می‌شود باور دارد که می‌تواند.
رئیس اندیشکده یقین گفت: ما در صنعت خودروسازی نتوانستیم پیشرفت کنیم چون به این باور نرسیدیم که می‌توانیم، ولی یک جوان 25 ساله در صنعت موشکی به این نتیجه رسید که ما باید موشک بالستیک داشته باشیم و زمانی که شهید شد ما یکی از 5 الی 6 کشور دارنده موشک‌های بالستیک در ورژن‌های مختلف بودیم.
عباسی تصریح کرد: چرا یک ایرانی می‌تواند موشک بالستیک و کروز درست کند ولی نمی‌تواند اتومبیل درست کند؟ چون خودروسازان ما باور ندارند که می‌توانیم به همین دلیل هم دست به دامان خودروسازهای خارجی می‌شوند و التماس آنها را می‌کنند.
عباسی اظهارداشت: فرمانده نیروی هوا فضا گفته است هر کس می‌خواهد بیاید و تحقیق کند تا ببیند حتی یک پیچ موشک‌های ما از بیرون ایران نمی‌آید، بعد می‌گوید اگر می‌خواهیم در خودروسازی هم به اینجا برسیم پاسپورت مسئولان ایران خودرو را از آنها بگیرید.
وی در ادامه با اشاره به خرید هواپیما از خارج از کشور افزود: این پولی را که قرار است برای خرید هواپیما به خارجی‌ها بدهیم اگر در دانشگاه‌های خودمان هزینه کنیم ایران ظرف 10 سال دیگر می‌تواند در این حوزه حرف برای گفتن داشته باشد.
وی ادامه داد: وقتی برای اقوام در خیابان‌ها خودروی ایرانی نباشد به این معنی است که دانشگاه شریف، امیرکبیر و دانشگاه‌های صنعتی دیگر وجود ندارد ولی وقتی کف خیابان‌های کشور اتومبیل خالص ایرانی و در هوای کشور هواپیمای ایرانی دیدیم می‌توانیم بگوییم که ما دانشگاه صنعتی داریم.
وی اضافه کرد: مصطفی احمدی روشن دانشی را که آموخته بود با مقوله ما می‌توانیم مخلوط کرد و نتیجه آن پیشرفت‌هایی شد که در صنعت هسته‌ای شاهد آن بودیم. ما در صنایع موشکی توانستیم، در صنعت هسته‌ای توانستیم چون باور داشتیم که می‌توانیم ولی در صنعت خودروسازی چون منافع برخی‌ها حکم می‌کند که ما نتوانیم، نمی‌توانیم خودروی ایرانی تولید کنیم.
عباسی ادامه داد: وقتی 10 میلیارد دلار به کمپانی ایرباس بدهیم یعنی سالانه چندین هزار شغل در آنجا را تضمین کرده‌ایم و هزاران شغل را از جوانان خود گرفته‌ایم، ما حاصل «ما می‌توانیم» شهدای خود را گذاشتیم روی میز تا بتوانیم هواپیما بگیریم.
رئیس اندیشکده یقین اظهارداشت: چه کسی باور می‌کرد حلب آزاد شود ولی یک عده با شعار ما می‌توانیم رفتند و حلب را آزاد کردند.
وی تصریح کرد: وقتی آمریکا متوجه شد ما به صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم هر کاری توانستند انجام دادند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند. از تحریم‌ها گرفته تا ترور دانشمندان هسته‌ای و در نهایت وندی شرمن گفت آنچه ایران را پای میز مذاکره آورد تحریم و تهدید نبود بلکه یک عده خودشان پای میز مذاکره آمدند.
عباسی خاطرنشان کرد: ما 38 سال است که انقلابمان را به نام اسلام نگاه داشته‌ایم و آن را صادر کرده‌ایم، امروز انقلاب تکمیل شده چون ما باور داشتیم که می‌توانیم پس عنصر ما می‌توانیم یک عنصر کلیدی است.
رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: آمریکا می‌خواست ما می‌توانیم را از بین ببرد و امروز برخی‌ها چقدر خوشحالند که آمریکا به ما هواپیما داده است در صورتی که با این کار تا 20 سال دیگر در کشور ما هیچ کس به فکر ساخت هواپیما نیست.
عباسی ادامه داد: صبر داشته باشید، ما دوباره به تاسیسات هسته‌ای قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت چون اولاً برجام شکست خورده و دوماً قرار بود تحریم‌ها برداشته شود ولی امروز تحریم‌ها خودش اهرم فشار شده است.
وی در ادامه با اشاره به تصویب طرح تحریم‌های 10 ساله ایران توسط آمریکا گفت: با این وضع تا 10 سال آینده کسی نمی تواند بیشتر از 20 میلیون دلار در صنعت نفت ما سرمایه‌گذاری کند. مادامی که ما در شرایطی زیست می‌کنیم که اولاً این قانون تصویب شده و دوم اینکه مبادله چرخه دلار را بر نداشتند در مشت دشمن اسیر هستیم.
عباسی اظهارداشت: به آمریکایی جماعت نباید اعتماد داشت، آمریکا علیه ما همه جور اقدامی انجام داده است و ما هیچ اقامه دعوایی در مجامع بین‌المللی علیه آنها نمی‌کنیم، منطقش این است که بروی و دانشمندانش را ترور کنی. یعنی چشم در برابر چشم و این قصاص است. اگر قرار بود از این فرمول استفاده نکنیم الان عراق، یمن، سوریه و همه از بین رفته بود و کف خیابان‌های تهران باید با داعش می‌جنگیدیم.
وی در ادامه با اشاره به دستگیری سربازان آمریکایی در آب‌های ایران، گفت: در آن زمان به دوستان نظامی گفتیم که چرا کماندوهای آمریکایی را آزاد کردید؟ باید ابتدا از کمر به پایین آنها را فلج می‌کردید تا بدانند جانبازان ما روی ویلچر چه می‌کشند و بعد با هرکدام از آنها یک معامله می‌کردیم.
رئیس اندیشکده یقین گفت: ارشد ترین کماندوهای آمریکایی جلوی ما زانو زدند و با گریه و التماس از ما خواستند که آنها را آزاد کنیم. آنها باید بدانند که ما تعارف نداریم. آمریکا فقط زبان زور می‌فهمد. مذاکره با کافر هیچ جا به نتیجه نرسیده است.
وی گفت: ما از ابتدای انقلاب تاکنون 8 بار با آمریکایی‌ها مذاکره کرده‌ایم و هر 8 بار هم اشتباه کردیم. ما باید ابزاری که داریم باور کنیم و در مقابل دشمن بایستیم.
عباسی ادامه داد: هیچوقت آمریکایی‌ها صاحبان صنعت خودروی ما را ترور نمی‌کنند، ما زمانی ارزش داریم که دشمن برای سر ما جایزه بگذارد.
رئیس اندیشکده یقین افزود: آمریکایی‌ها یک عکس از قاسم سلیمانی در خیابان‌های حلب دیدند بعد از آن سخنگوی کاخ سفید می‌گوید قطعنامه 2231 نقض شده و چرا قاسم سلیمانی در حلب بوده است. در پاسخ باید بگوییم ما تا کف واشنگتن راهپیمایی نکنیم مأموریتمان تمام نمی‌شود.
عباسی در ادامه با بیان اینکه عنصر حلالزادگی شهید می‌سازد، گفت: مسأله حلال‌زاده‌ای مهمترین سرمایه یک جامعه است که آمریکا و غرب از آن بی‌بهره است.
وی ادامه داد: گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند خون شهدای ما از دست رفت. نباید چنین حرفی را زد چون خون شهید هیچوقت از دست نمی‌رود و هیچکس هم نمی‌تواند خون شهید را از بین ببرد، ممکن است کسانی به خون شهدا پشت کنند اما خون شهید هیچوقت از بین نخواهد رفت.
وی در ادامه با اشاره به تعطیلی صنعت هسته‌ای کشور گفت: کسانی که امروز دور و بر ترامپ هستند و قرار است با او کار کنند با ایران کینه دارند. ترامپ می‌آید تا آمریکایی‌ها ذات اصلی خودشان را نشان خواهند داد.
عباسی اضافه کرد: ما نتیجه زحمات دانشمندان علمی و هسته‌ای را از بین رفته نمی‌دانیم، امروز ما به این باور رسیدیم که اگر امثال شهید احمدی روشن توانستند، پس ما هم می‌توانیم. قول می‌دهم در 10 سال آینده در صنعت هسته‌ای تمام محدودیت‌ها را کنار می‌گذاریم چون آمریکایی‌ها به وعده خود عمل نمی‌کنند و ما با سرعت بیشتری جلو خواهیم رفت.

تماس‌هایی میان عربستان و اسرائیل برای ناامن کردن ایران برقرار شده است/حلب سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است

تماس‌هایی میان عربستان و اسرائیل برای ناامن کردن ایران برقرار شده است/حلب سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است

به گزارش عمارنامه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش گرامیداشت سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از اهداف دشمنان این بود که امنیت را در بخش هوایی از ایران سلب کنند و سپاه با تلاش خود دشمن را ناامید کرده است.
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر نیز این ماموریت سپاه حفاظت هواپیمایی به بهترین نحو در حال انجام است.
جعفری گفت: امنیت شرط اول پیشرفت و رشد هر جامعه ای است و الزام اولیه هر جامعه، برقراری امنیت است و برای همین با پیروزی انقلاب دشمنان اولین هدفشان ایجاد ناامنی در کشورمان بود.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند این را ثابت کنند که نظام انقلاب اسلامی قادر به تامین امنیت خود نیست، افزود: سپاه توانسته در همه عرصه های امنیتی و دفاعی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام بدهد.
وی با طرح این سوال که «چرا جامعه ما با وجود این همه دشمنی که توسط کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای علیه آن برنامه ریزی شده و دلار و ریالهای زیادی خرج می‌کنند، با این امنیت مثال زدنی همراه است؟» گفت: امروز برخی تماس ها بین کسانی که هیچکس فکرش را نمی‌کند مثل عربستان و اسرائیل برقرار می‌شود تا در ایران ایجاد ناامنی کنند.
جعفری گفت: علت اصلی امنیت امروز جامعه را باید در مردم و ایمان مردم به جمهوری اسلامی جستجو کرد.
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، ایستادگی در برابر استکبار و امریکا را اصل اساسی انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه و تا کنون این ایستادگی توسط مردم به بهترین نحو انجام شده است، اظهار داشت: شاید به برخی شعارها و اصول دیگر انقلاب به آن صورت توجه نشده باشد ولی به اصل استکبارستیزی توجه شده هرچند ممکن است این اصل هم توسط تعداد معدودی از مسولین رعایت نشده باشد ولی عامه مردم پای این اصل ایستاده‌اند.
وی امنیت را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز دامنه این امنیت از مرزهای ایران نیز خارج شده است.
جعفری ادامه داد: در کنار این امنیت، یکی دیگر از بزرگترین دستاوردها، صدور انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه و جهان است.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی با اقتدار در حال پیشرفت است، گفت: جبهه نبرد حلب که خط مقدم انقلاب اسلامی است یکی از بزرگترین شکست دشمنان و در راس آنها امریکا و اسرائیل بود که توسط انقلاب اسلامی به آنها تحمیل شد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز حماسه 9 دی ملت ایران، این حماسه را حاصل مقاومت و ایستادگی و بصیرت مردم مومن و انقلابی در برابر توطئه استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: خطر فتنه ٨٨ به مراتب بیشتر از جنگ 8 ساله بود اما بصیرت و ایمان مردم باعث عبور از آن شد.
جعفری با بیان اینکه دشمنان بدنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه بودند اما مردم اجازه این کار را ندادند، گفت: ملت ایران جایگاه ولایت فقیه را نسبت به هر عامل دیگر در کشور در این قضایا درک کردند.
وی در ادامه سخنان خود به اهمیت ماموریت‌های سپاه پاسداران در حراست از انقلاب و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: یکی از زمینه های تخریبی که برای مخالفان انقلاب اسلامی وجود دارد ضربه زدن به ارکان انقلاب بوده و قطعا سپاه یکی از همین ارکان انقلاب اسلامی است.
فرمانده کل سپاه در عین حال تصریح کرد: حفظ انقلاب اسلامی ارتباط مستقیم با رضایتمندی مردم دارد و باید امنیت را همراه با رضایت و آرامش مردم تامین کنیم.

اطلاع‌نگاشت | قاچاق، بلای تولید داخلی

اطلاع‌نگاشت | قاچاق، بلای تولید داخلی

قاچاق از عواملی است که به تولید داخلی ضربه اساسی وارد می‌کند و در پی آن مسأله اشتغال در کشور دچار آسیب جدی می‌شود، لذا مبارزه با قاچاق کالا از مطالبات مهم رهبر انقلاب است. به همین مناسبت پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR براساس نظرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اطلاع نگاشت «قاچاق بلای تولید داخلی» را منتشر می‌کند.