شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت الله لاریجانی آملی/ بصیرت مردم بساط فتنه گران را جمع کرد

آیت الله لاریجانی آملی/ بصیرت مردم بساط فتنه گران را جمع کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه امشب در همایش بصیرتی حماسه نهم و یادواره شهدای روحانی که در آمل برگزار شد، اظهارداشت: فیض شهادت عنایتی خاص از ناحیه حق تعالی است که به آسانی نصیب انسان نمی شود؛ تا زمانی که استعداد و آمادگی برای جلب عنایت حضرت حق حاصل نشود این عنایت پدید نمی آید که جهاد در راه خداوند متعال از بزرگترین عنایات حق تعالی است.

وی با بیان این که شهدا از مقام والایی برخوردار هستند، گفت: خداوند متعال در ازای جان و مال که بالاترین دارایی شخص است بهشت و مقامات بهشتی را به شهید ارزانی کرده است، کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و کشته می شوند در ازای آن بهشت حق تعالی را دارند که فوز عظیم و گرانقدری نصیب این افراد می شود.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کسانی که در راه خدا کشته می شوند زنده هستند و رزق آنان در نزد حضرت حق است، آیات الهی جای تعمق بسیار دارد و ما انسانها در حجاب هستیم که نمی توانیم تشخیص دهیم انسانی تمام دارایی خود را تقدیم حق تعالی می کند به چه مرتبه ای دست پیدا می کند.

وی با بیان این که شهید حی است و نزد حضرت حق روزی دارد که خود این مقام امر مهمی است، گفت: ما انسانها در غفلت هستیم و رزق و برق دنیایی نمی گذارد به باطن عالم دست پیدا کنیم و به عالم باطن دسترسی داشته باشیم و از حقیقت خود در غفلت هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: ضرورت دارد به کلام حق تعالی مقام شهید را باور کرده و سر تکریم به مقامات شهدا بیاوریم، از خانواده های گرانقدر شهدا باید قدردانی کنیم در این مسیر همراهی کردند و رحمت الهی و نورانیت شهدا شامل حال آنان است؛  در طول تاریخ انقلاب اسلامی به روشنی دیدیم  هر جایی شهید و جهاد فی سبیل الله است سبب پیروزی می شود که انقلاب اسلامی آسان به این نقطه دست پیدا نکرده است.

ایران اسلامی حرف اول منطقه را می زند

وی ادامه داد: امروز کشور امام زمان(عج) ما قدرت منطقه است و با وجود تمام دشمنی ها که در طول انقلاب با این کشور شد اما به برکت اسلام و ارزش های اصیل دینی، جهاد جهادگران و شهادت شهدا حرف نخست منطقه را می زنیم.

رییس قوه قضاییه اظهارداشت: می دانیم دشمنان جمهوری اسلامی و به خصوص آمریکا خبیث و شیطان بزرگ با ملت ما چه کردند و امروز منافقان برای رییس جمهور جدید آمریکا نامه می نویسند و خواستار تشدید فشارها می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ما تا زمانی که شهادت و جهاد فی سبیل الله دارد با استقامت می ایستد، توان جمهوری اسلامی قابل شکست نیست و امروز کشوری مقتدرتر از هر زمان دیگری داریم.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: مسلمانان تحت ظلم به ما پناه می آورند و جمهوری اسلامی براساس موازین الهی و ارزش های اخلاقی به فریاد همه مظلومان جواب می دهد، در عراق و سوریه به خواست دولت این کشورها مشاوره داده و مستشاران ما حضور پیدا کردند و امروز حلب آزاد شد و سربلند ایستاده است.

وی ادامه داد: با وجود همه دشمنی ها که در میان کشورهای غربی و حکومت های مرتجع منطقه وجود دارد تا زمانی که جهاد فی سبیل الله یک ارزش برای مردم ما است و از حب اهل بیت(ع) بهره می بریم خطری کشور ما را تهدید نمی کند.

بصیرت مردم بساط فتنه گران را جمع کرد

رییس قوه قضاییه با بیان این که بصیرت نعمتی مانند شهادت است، گفت: در روز نهم دی بصیرت مردم منطقه و کل کشور سبب شد تا بساط فتنه گران جمع شود، فتنه گران با بهانه های واهی می خواستند آرای مردم را تصاحب کنند و ادعای صیانت از آرای مردم داشتند که پشت این فکرها اهداف دیگری نهفته بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: کسی وارد جریان انتخابات می شود اصل نظام را پذیرفته است ونظام برای شکایات انتخابات قانون دارد و مسیر مشخصی را تعیین کرده است، بعد از انتخابات جلسه ای با رهبری گذاشته شد که از نمایندگان کاندیدا دعوت کردند و بنده از طرف شورای نگهبان حضور پیدا کردم و بیان داشتیم حاضریم حدود 10 درصد از آرا را مورد شمارش مجدد قرار دهیم که قبول نکردند و داستان فراتر از این ها و تقلب یک بهانه بوده است.

حمایت کشورهای غربی در جریان فتنه

آیت الله آملی لاریجانی افزود: امروز وقتی به حمایت کشورهای غربی نگاه می کنیم می بینیم که می خواستند با زور انتخابات را به مسیر دیگری ببرند، آمریکا در آن زمان به حمایت از اغتشاشگران آمد و بعد ناراحت بودند که چرا مقدار کمی از این افراد حمایت کردیم.

وی با بیان این که در اطراف ما مدل انتخابات رنگین را به کار بردند و گمان می کردند می توانند در کشور ما تحت عنوان آزادی و انقلاب رنگین کاری از پیش برند، گفت: انقلاب اسلامی و مردم ما را نشناخته و به عمق وفاداری و ایمان مردم آگاه نبودند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به این که فتنه گران برای کشور هزینه درست کردند، بیان داشت: مردم ما شهادت دیده و اهل جهاد هستند و ملتی که با جهاد عجین شده است از حرف های ایادی استکباری هراسی ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بصیرت مردم بساط فتنه را جمع کرده است، آنها برنامه های بسیاری داشتند و در بعضی از کشورها با چند حرکت نظام ها را عوض می کنند و می خواستند این مدل را در کشور ما اجرایی کنند و بسیاری از رسانه های غربی نیز در آن میزان پخش فارسی خود را افزایش دادند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که هر جایی که بصیرت مردم در کار باشد بساط فتنه جمع می شود، گفت: بصیرت یک نعمت الهی است که ائمه اطهار(ع) در دعاها به ما یاد دادند که از حضرت حق بصیرت بخواهیم.

وی ادامه داد: مردم ما دشمن و فتنه آنان را شناختند اما گاهی مسؤولان کوتاه آمده و کم آوردند و مسؤولی بعد از سال ها انقلاب نامه بی سلام به مقام معظم رهبری می فرستد نشان می دهد ماجرا را فهم نکرده است.

رییس قوه قضاییه اظهارداشت: بصیرت برای مردم است بدون اینکه چشمداشتی به پست و مقام داشته باشند و برای حمایت از ولایت فقیه و رضایت خداوند متعال پا در رکاب گذاشتند، حضرت حق مردم را مورد عنایت قرار می دهد که دشمنان را به موقع شناختند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که شناخت انحراف، فتنه و دشمن بصیرت عظیمی است، گفت: همیشه حق و باطل روشن نیست که فتنه از همین نقطه برمی خیزد و فضایی مه آلود درست می کنند،انسان مومن با موهبت الهی می تواند راه درست را تشخیص دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بیش از 100 رسانه بیگانه فارسی زبان را برای مسموم کردن فضای کشور ایجاد کرده بودند و بصیرت است که به داد مردم می رسد تا بتوانند راه درست را تشخیص دهند، باید هوشیار باشیم گاهی سرمایه های عظیم انقلاب اسلامی در تیررس دشمنان قرار می گیرد.

ضرورت هوشیاری در برابر تلاش شبکه های ماهواره ای

وی با بیان این که نیاز است مراقب شبکه های ماهواره ای و مسموم باشیم که علیه اسلام و ارزش های اخلاقی گام برمی دارند، گفت: تا زمانی که ایمان در قلبهای مردم باشد این کشور بیمه است و امروز نیز دشمنان به دنبال جنگ نرم هستند تا نفوذ در خانه ها و افکار فرزندان داشته باشند.

رییس قوه قضاییه اظهارداشت: به هم ریختن نظام ارزشی از جمله تلاش های دشمنان است که کانال های مسموم و ماهواره ای به صورت دائم فیلم هایی پخش می کنند تا ارزش ها را مورد هجوم قرار داده و گناه را برای جوانان طبیعی کنند؛ غرب در منجلاب خود فرو رفته است، دارند نقطه های فاسد را برای ما می پیچند که ضرورت دارد به خداوند متعال پناه برده و بصیرت را از حضرت حق بخواهیم.

وی با بیان این که ضرورت دارد به بصیرت خود اعتماد کنیم و خوشحال باشیم که مردم با بصیرتی داریم، گفت: حماسه ششم بهمن سال 60 نیز از جمله حماسه های ارزنده ای است که مردم این دیار ایجاد کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایمان به خداوند متعال، بصیرت و جهاد در راه خداوند متعال بسیار ارزشمند است که باید به حضرت حق پناه ببریم و امور دنیایی نباید سبب شود از یاد حضرت حق غافل شویم و نیاز است مراقب باشیم تا دست ما خالی نباشد.

آیت الله آملی لاریجانی اظهارداشت: زمانی قرآن می خوانیم باید خود را مخاطب قرار دهیم و به توصیه های قرآنی عمل کرده و رجوع به حق تعالی داشته باشیم که در آن زمان کشور استوار مانده و زمینه ساز سعادت ابدی می شود.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: خداوند متعال راه را به ما نشان داده است که باید کلمات حضرت حق را باور داشته باشیم و هیچ زمانی در وعده حضرت حق تخلف وجود ندارد.