شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

پیام همسران شهدای مدافع حرم به همسران شهدای آتش‌نشان

پیام همسران شهدای مدافع حرم به همسران شهدای آتش‌نشان


همسران شهدای مدافع حرم در پیامی به همسران شهدای آتش‌نشان حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، این حادثه تلخ و دلخراش را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت از طرف همسران شهدای مدافع به همسران شهدای آتش‌نشان به‌شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر انقلاب: شهامت و فداکاری آتش­‌نشانان دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده می‌سازد.

خبر تلخ و دلخراش شهادت جمعی از آتش‌نشانان غیور کشورمان قلب‌هایمان را مالامال از اندوه نمود. نه آتش‌نشان بهتر بگوییم جان‌فشانانی که برای حفظ جان هموطنان، بی‌باک و نترس به دل آتش زدند، زیر آوار ساختمان پلاسکو ماندند اما اجازه ندادند به هموطنانشان آسیبی برسد، کودکانشان چشم‌انتظار ماندند و همسرانشان بی‌تکیه‌گاه اما نگذاشتند خانواده، کسبه و مردم حاضر در صحنه، عزادار شوند.

شنیده‌ایم یکی از این شهدای بزرگوار، آرزوی شهادت در دفاع از حرم را داشته و این نشان می‌دهد که جوانان ما برای دفاع حد و مرز نمی‌شناسند و هر کجا صدای کمک‌خواهی به گوششان برسد از جان می‌گذرند، چه بیرون از مرزها در دمشق، حلب، سامرا و... و چه در چهارراه استانبول و ساختمان پلاسکو ... با دلی دریایی به آتش و خطر می‌زنند.

همسران بزرگوار و داغدار شهدای آتش‌نشان، بی‌شک لحظاتی که بر شما و دیگر بازماندگان این واقعه تلخ گذشت روزی هم بر ما گذشته و هیچ‌گاه از خاطرمان بیرون نخواهد رفت، ثانیه به ثانیه درد شما را با تمام وجود درک می‌کنیم. ما تلخی بی‌خبری را می‌دانیم. غم فراق سنگین و جانکاه است... اما ایمان داریم عزیزانمان عاقبت به‌خیر شدند و در وصف اجر شهدای شما همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «هرکس جلوی هجوم آب و آتش را بگیرد و جمعی از مسلمانان را نجات دهد بهشت بر او واجب می‌شود».

ما همسران شهدا به همسری این مردان بزرگ مفتخریم و به داشتن این مردان مرد بر خود می‌بالیم. پیام تسلیت ما همسران شهدای مدافع حرم را پذیرا باشید. از خداوند متعال برای شما، فرزندان، مادران، پدران و دیگر بازماندگان این شهدای عزیز صبر و اجر جمیل را خواستاریم.

ومن الله توفیق

از طرف همسران شهدای مدافع حرم

منبع:فرهنگ نیوز

گزارش ویژه/کشف تعداد قابل توجهی از تجهیزات آتش‌نشانان در ضلع جنوب غربی پلاسکو

کشف تعداد قابل توجهی از تجهیزات آتش‌نشانان در ضلع جنوب غربی پلاسکو/ شهادت 3 آتش‌نشان/ تدفین آتش‌نشانان شهید در قطعه 50 شهدا/ دیوار مشرف به پاساژ کویتی‌ها برداشته شد/ عدم امکان شناسایی شهدا/ انجام 55 درصد آواربرداری/ 16 آتش‌نشان زیر آوار هستند

ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت 53 ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد. از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

15:04/ احتمال کشف پیکرهای آتش نشانان زیر آوار اکنون قوت گرفته است

15:03/اکنون باز هم لحظات در آوار پلاسکو نفس گیر شده است

15:02/ عداد قابل توجهی از آتش نشانان در نظر دارند تا کنار یکدیگر به صورت دقیق و وجب به وجب یکی از مناطقه مهمی که توجه آنها را جلب کرده است.
 


لحظات بیم و امید آتش‌نشانان

14:55/ ابراز ناراحتی برخی نیروهای امدادی از حضور برخی مسئولان در صحنه حادثه: با ورود بازدیدکنندگان، برای دقایقی در روند انجام کار خللی ایجاد می‌شود.

14:52/ هم اکنون آتش‌نشانان مشغول بازدید دقیق محل «چهار سیلندر اکسیژن کشف شده در ساعاتی پیش» هستند.


توزیع نذری توسط مردم بین آتش‌نشانان حادثه پلاسکو

14:47/ خانم جوانی با چشمان گریان و حال پریشان سراغ همسر آتش‌نشان خود را از همکارانش می‌گیرد.


بقیه گزارش درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

حکم اعدام به بابک زنجانی ابلاغ شد/شروع تحقیقات از متهم جدید/احضار بیش از ۷۰ نفر در موضوع فیش‌های نجومی

حکم اعدام به بابک زنجانی ابلاغ شد/شروع تحقیقات از متهم جدید/احضار بیش از ۷۰ نفر در موضوع فیش‌های نجومی/ ارتباط میان دانیال زاده و حسین فریدون کاملاً مشهود است/بازداشت ۴ قاضی متخلف/ارتباط فرد دستگیرشده باحسین فریدون کاملامشهوداست


به گزارش عمارنامه، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد آخرین وضعیت بررسی فیش‌های حقوق‌های نجومی اظهار داشت: قرار بود که دولت اگر به موارد تخلف فیش‌های حقوقی رسید به قوه قضاییه اعلام کند که تاکنون این امر صورت نگرفته، لابد احتمالاً به تخلفی نرسیده‌اند ضمن اینکه دیوان محاسبات هم تاکنون چیزی را به ما مبنی بر فیش‌های نجومی ارسال نکرده ، اما از زمانی که قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا کرده توانسته‌ایم برخی اقدامات را انجام دهیم.
وی در مورد این اقدامات افزود: تاکنون بیش از 70 نفر احضار شده‌اند که این احضارها براساس اطلاعات اعلامی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و سپاه بوده است. البته هر مواردی که احساس کرده را بررسی خواهیم کرد و قطعاً جرم‌های رخ داده را پیگیری می‌کنیم.
سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: اگر فردی که جرمی انجام داده باید حقوق گرفته را برگرداند ولی اگر جرمی رخ نداده باید بررسی شود که آیا مبالغ را بازگرداند یا خیر. در مجموع باید مستندات تمامی این موارد را بگیریم و متوجه شویم که حق آنها بوده و پس از بررسی و صحت آن وضعیت را ببینیم.
اژ‌ه‌ای اظهارداشت: برخی افراد احضار شده در پرونده فیش‌های نجومی اعلام کرده‌اند با اینکه مبالغی خاص در فیش‌های آنها آمده اما این مبالغ قرار بوده بین تعدادی از افراد زیرمجموعه‌شان تقسیم شود.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: بازپرس فیش‌های نجومی مشخص شده و تمامی پرونده‌های در دست وی بجز این فیش‌های نجومی را گرفته‌ایم تا این بازپرس تمرکز لازم را داشته باشد ضمن اینکه با تمامی وزرا هم صحبت کرده‌ایم و امیدواریم تا روند بررسی فیش‌های نجومی با شتاب بیشتری صورت گیرد.
اژه‌ای در ادامه این نشست خبری در مورد دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفت: من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.
اژه‌ای افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.
اژه‌ای در همین راستا اظهارداشت: شخصی که شما نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.

نماهنگ | عزیزترین

نماهنگ | عزیزترین


درپی حادثه‌ی دردناک آتش‌سوزی و فروریختن ساختمانی در مرکز شهر تهران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
حادثه­‌ی دردناک آتش­‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر مایه­ اندوه و تأسف و نگرانی عمیق اینجانب است. شهامت و فداکاری آتش­‌نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه­‌ی خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده­‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده میسازد.
در حال حاضر همه­‌ی تلاشها باید برای نجات جان گرفتارشدگان جهت­‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مسأله­‌ی بعدی است.
از همه مسئولان میخواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده­‌اند کار مجاهدانه­‌ی خود را ادامه دهند و وظیفه­‌ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.
خداوند کمک فرماید انشاءالله.
 سیدعلی خامنه­‌ای
۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵

پزشکی که با حقوق 2 میلیونی رایگان ویزیت می‌کند/ دکتری که هنوز پیکان سوار می‌شود!

پزشکی که با حقوق 2 میلیونی رایگان ویزیت می‌کند/ دکتری که هنوز پیکان سوار می‌شود!

منبع: سازمان بسیج مستضعفین