شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

حجاب حق‌الناس است

حجاب حق‌الناس است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی در جلسه سخنرانی که در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی برگزار شد اظهار داشت: انسان هیچ گاه نباید خداوند را از یاد ببرد و اقامه نماز و دعا کردن از جمله راه‌هایی است که به آدمی کمک می‌کند تا خداوند را فراموش نکنیم.

وی عزت و ذلت را از آن خداوند دانست و افزود: در روایات آمده که از جمله راه‌های استجابت دعا، گناه نکردن است همچنین علاوه بر انجام ندادن گناه انسان باید از محل انجام گناه نیز دوری کند، تا دعایش مستجاب شود.

استاد حوزه علمیه قم به داستان زندانی شدن حضرت یوسف اشاره و ابراز کرد: انسان هیچ گاه نباید از یاد خداوند غافل باشد، حضرت یوسف تنها به دلیل یک لحظه اشتباه و مدد جستن از غیر خدا در زندان مجبور شد که چند سالی بیشتر در زندان بماند.

مؤمنی دعا را رمز رستگاری انسان دانست و گفت: ادعیه و زیاراتی که از ائمه(ع) به ما رسیده بهترین ابزار دعا هستند، همچنین انسان هیچ گاه نباید به غیر خدا امید ببندد و باید همیشه اصرار بر دعا داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم به کیفیت استجابت دعا اشاره کرد و گفت: زمان و مکان استجابت دعا بسیار دارای اهمیت است، زمان سحر و عقد نکاح دو وقتی است که انسان می‌تواند برای استجابت دعا اصرار داشته باشد، همچنین حرم‌های ائمه(ع) و دعای والدین برای انسان در استجابت دعا بی‌تأثیر نیست.

وی با اشاره به ابعاد اجتماعی حجاب گفت: آیه و حکم حجاب به منظور برقراری امنیت اجتماعی در جامعه آمده است و حق‌الناسی است که نباید این واجب الهی به خاطر لحظه‌های زودگذر لذت بردن از بی‌حجابی ترک شود.

استاد حوزه علمیه قم به عرفان‌های انحرافی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ترک واجبات از جمله نماز از گناهان بزرگی است که در این عرفان‌های کاذب افراد به آن تشویق می‌شوند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی بسیج

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد