شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

24 جشنواره اشک ولبخندشهدای نیاک

24 جشنواره اشک ولبخندشهدای نیاک



سخنران : امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

مداح:کربلایی مصطفی کوهی مقدم

*****************

مکان : لاریجان آمل روستای نیاک حسینیه سیدالشهدا ع
زمان: جمعه 20 مرداد1396  از ساعت 10 صبح الی14

*********************************************************************************

امیر سرتیپ کیومرث حیدری را بهتربشناسیم

امیر سرتیپ حیدری که از امرای دلاور و متعهد و شجاع هشت سال دفاع مقدس می باشد بعد از امیر تیمسار اسماعیل سهرابی ( اهل ماهیدشت کرمانشاه ) دومین نظامی کرمانشاهی است که به یک مقام عالی نظامی منصوب می شود. امیر اسماعیل سهرابی سالهای دفاع مقدس رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی بود.
امیر حیدری متولد سال ۱۳۴۳از استان کرمانشاه است و از سال ۶۱به عنوان یک بسیجی وارد عرصه دفاع مقدس شد. بعد از مدت کمی از کرمانشاه به کردستان منتقل و درگیری مستقیم با منافقین اولین فعالیت فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش در جبهه کردستان بود.
وی از سال ۶۳ وارد ارتش شد و در لشکر ۸۱ به عنوان عضوی از رسته پیاده خدمت کرد و بعد از آن در گردان ۱۱۹به عنوان جانشین فرمانده گردان و سپس بعنوان فرمانده گردان منصوب و در اکثر عملیات‌ها شرکت داشت.
به گفته امیر حیدری وی بعد از اتمام جنگ تحمیلی در سال ۶۷ وارد سازمان حفاظت اطلاعات شده و حدود ۱۰سال در آن‌جا فعالیت داشت تا اینکه به عنوان فرمانده حفاظت و اطلاعات جنوب منصوب که  مهمترین ماموریت وی درگیری جدی و مستمر با گروهک‌‌های ضد انقلاب بخصوص گروهک منافقین بود.
فرمانده سابق قرارگاه جنوب در سال ۱۳۷۷به عنوان فرمانده قرارگاه جنوب ارتش منصوب شد و تا سال ۸۴ در این منطقه خدمت کرد. بعد از ماموریت در جنوب کشور به‌عنوان معاون عملیات نیروی زمینی ارتش فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گذشت مدتی به عنوان معاون هماهنگ کننده منصوب شد و از سال ۸۶ تاکنون در سمت جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به خدمت مشغول بود.
 
امیر کیومرث حیدری با حکم مقام معظم رهبری در کسوت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
در ادامه گفت و گویی از امیر حیدری را میخوانید که با روزنامه سیاست روز انجام شده است:
چگونه با دفاع مقدس همراه شدید؟
زمانی که جنگ شروع شد ما در کرمانشاه مشغول زندگی عادی بودیم. با حمله عراق به استان مرزی کرمانشاه و آغاز بمباران‌های هوایی بیشتر با حوادث ناگوار جنگ تحمیلی مواجه شدیم. به هر حال اخبار جنگ را دهان به دهان می‌شنیدیم و ورود به عرصه دفاع مقدس اینگونه برای ما جدی‌تر و حتمی‌تر آغاز شد
چه حسی پیدا کردید وقتی متوجه تجاوز عراق شدید؟
به هر حال این خبر موجب تاثر ما شد؛ چون انقلاب اسلامی کشور ما تازه از کوران رسته بود. به شدت ناراحت شدیم ولی به هر حال یک احساس عظیمی در همه ما به وجود آمد که باید یک مسئولیت بزرگتری را بپذیریم و از کشورمان دفاع کنیم. در همان زمان یادم می‌آید که با دوستانمان صحبت می‌کردیم که چطور باید دفاع کنیم و چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا بتوانیم در آن جهاد شرکت کنیم. حضور در جنگ مواجه است با خطر و حادثه.
این چه حسی بود که شما را در عنفوان جوانی و در 17 سالگی به جبهه‌های نبرد کشاند؟
من اعتقاد دارم در آن دوره کلید حضور نوجوان‌ها و جوانان در جنگ به دست حضرت امام(ره) بود. امام روح دفاع مقدس بود. ایشان یک روح الهی بود که در کالبد این جوانان و نوجوانان شکوفا ‌شد و آنها را به حضور در جبهه‌های دفاع مقدس سوق ‌داد. در واقع اگر حقیر و دیگر همرزمانمان در دفاع مقدس شرکت کردیم، قطعا صددرصد ریشه در فرمایشات امام(ره) و هدایت‌های آن بزرگوار داشت و متاثر از حال و هوای آن دوره در کشور بود و به طبع فرامین و فرمایشات امام بزرگوار بود. آموزش‌هایی که در آن دوره می‌دیدیم با ذوق و اشتیاق پیگیری می‌کردیم و حرص و ولع خاصی داشتیم تا بتوانیم زودتر در دفاع مقدس شرکت نموده و ایفای نقش کنیم. حضور شما در سال‌های دفاع مقدس در دو کسوت بسیجی و ارتشی بوده است.آیا تفاوتی بین این دو جنس حضور احساس می‌کنید؟
و آیا تفاوتی در عملکرد این دو احساس می‌کنید؟ من هیچ تفاوتی بین این دو گونه حضور احساس نمی‌کنم؛ من الان هم همان احساس و روحیه‌ای را دارم که در آن زمان داشتم. بسیج در آن دوره مرکز آدم‌سازی بود. مکانی بود که وقتی افراد در آن حضور می‌یافتند، به هنگام خروج کاملا احساس می‌کردند که تغییرات محسوسی در آنها ایجاد شده است. من معتقدم با همان روحیه متعالی که در من به وجود آمده بود، در بسیج وارد عرصه شدم و به فضل خداوند ذره‌ای از آن روحیه را از خودم دور نکرده‌ام، بلکه تقویت کرده و توانسته‌ام تسری هم بدهم
. یعنی شما می‌فرمائید که روحیه بسیجی داشتن برای یک ارتشی موثر باشد؟
روحیه بسیجی، روحیه‌ای الهی است. بسیجی یعنی عصاره ایثارگری، سخاوت و بخشش جان و تن. این روحیه الهی که امروزه بسیج عنوان می‌شود، در صدر اسلام روحیه جهادی و جهاد در راه خدا بوده است. به نظر من بسیج چنین قداستی دارد. همواره در جنگ شکست و پیروزی همنشین یکدیگر است. ما در سال‌های دفاع مقدس شکست و پیروزی را در جبهه‌های جنگ تجربه نموده‌ایم.
اما آیا مبنا، مصادیق و معیارهای اینکه مطرح می‌شود که ما در دفاع مقدس پیروز شده‌ایم، چیست؟
ما مدعی هستیم که در جنگ 8 ساله عراق را شکست داده‌ایم و برای اثبات این ادعا مدارک و عیارهای متعددی داریم که نشان‌می‌دهد ما دشمن را شکست داده‌ایم. یکی از این معیارها به تحقق نرسیدن اهداف دشمن است. مگر در تاریخ دفاع مقدس نیست که صدام ادعا کرده بود که در 3 روز خوزستان را تصرف کرده و در یک هفته می‌آید و در تهران سخنرانی می‌کند؟ وقتی این دشمن مدعی تا دندان مسلح فقط 34 روز در پشت دیوارهای خرمشهر زمین‌گیر می‌شود، و حتی بعد از مدتی در سال‌های دفاع مقدس ما دشمن را در عمق خاک خودش تعقیب می‌کردیم، اینها هم نشانه پیروزی است. اما دومین دلیل؛ در تاریخ دفاع مقدس ثبت است که صدام به عنوان نماینده قدرت‌های جهانی به ما حمله کرد؛ صدام عددی نبود تا خودش را در قامت حمله به ما ببیند؛ عرضه این کار را نداشت. قدرت‌های جهانی صدام را تقویت و تغذیه کردند، کمک‌های تسهیلاتی و اطلاعاتی دادند و آن را آماده و مامور حمله به ما کردند. وقتی که ما در مقابل دنیای زور و ستم آنها ایستادگی کردیم و عقب‌نشینی نکردیم، بلکه دشمن را وادار به عقب‌نشینی به خاک خودش کردیم این مدرک پیروزی نیست؟ سومین مدرک ما هم این است که در تاریخ دفاع مقدس، زمان، نوع و میزان شکست‌های دشمن در عملیات‌های مختلف ثبت شده است. شکست‌های سختی که به دشمن وارد شده همه از سند‌های دال بر پیروزی ما هستند. دشمن در مرزهای جنوب تا غرب کرخه و کارون آمد، ولی با گذشت 10 ماه از جنگ رزمندگان اسلام توانستند در عملیات ثامن‌الائمه دشمن را به عقب برانند و پشت سر آن بقیه عملیات‌ها کلید خورد، تا جایی که دشمن به پشت مرزهایش خزید. مدرک دیگر اثبات‌کننده پیروزی ما در جنگ، عقب‌نشینی دشمن از ادعاهایی خود است. مگر صدام قرارداد الجزایره را در برابر دوربین‌های تلویزیون پاره نکرد و مدعی نشد که من این را قبول ندارم. وقتی که شورای امنیت پذیرفت که معیار گفت‌وگوها همان قرارداد باشد یعنی صدام شکست خورده است. حضرت امام(ره) در روحیه نیروهای ارتش چه تاثیری داشتند؟ امام روح دفاع مقدس بودند. یعنی روحی که در کالبد رزمندگان اسلام تجلی کرده بود و شکوفا شده بود و آنها را به سمت رستگاری و پیروزی هدایت می‌کرد. اساسا دفاع مقدس بدون اسم امام و فرماندهی امام(ره) معنا ندارد. چون ما اعتقاد داریم دفاع مقدس ما جهاد در راه خدا بود و جهاد در راه خدا در رکاب پیامبر اسلام(ص) و یا در کنار ائمه اطهار(ع) معنا پیدا می‌کند. در عصر غیبت هم جهاد در رکاب ولایت فقیه و ولی امر معنا پیدا می‌کند، والا یک جنگ عادی است. حضور حضرت امام و فرماندهی ایشان در دفاع مقدس بود که به جنگ ما جهت‌گیری جهادی داد.
 
در چند سال اخیر موفقیت‌های دانشمندان هسته‌ای ‌ایران و مقاومت دولت‌مردان در برابر اعمال فشار غرب، موجب بروز تحریم‌های جدید غرب علیه خواسته برحق ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای شده است؟ تحریم‌های اخیر چه تاثیری در ارتش داشته است؟
ویژگی ارتش ما، مکتبی و ولایی بودن آن است، مکتبی بودن آن یعنی ارتش ماموریتش اعتلای کلمه ا… است. در مکتب اسلام، ولایی بودن هم یعنی اینکه ارتش در رکاب ولی امر مسلمین، به عنوان نایب آقا امام زمان(عج)، است. فرمانده ارتش ما ولی امر مسلمین است و ما اعتقاد داریم که در رکاب ایشان به عنوان جنود الهی و به عنوان سربازان خدا هستیم. حالا کسی که در کسوت سربازی خدا و جنود الهی است و کسی که فرماندهش نایب آقا امام زمان(عج) و ولی معظم فقیه است آیا اعتنا به تحریم‌ها می‌کند؟ آیا تحریم‌ها می‌توانند تاثیری در روحیه او بگذارند؟ نه. چون گوش و چشمش به فرمان مولا و ولی امرش است. از سوی دیگر در این زمان ولی امر مسلمین به عنوان فرمانده کل قوا به گروه‌های مسلح تکلیف کرده‌اند که نهضت خودکفایی تداوم یابد. بر ما تکلیف است که تجهیزات مورد نیازمان را بومی کنیم. وقتی که ما مکلف به این شدیم، به طبع آن تمام توان خود را بسیج کردیم که بتوانیم این اراده الهی فرمانده معظم کل قوا را تحقق ببخشیم و به فضل خداوند شجره طیبه خودکفایی و بومی نمودن تجهیزات و تسلیحات مورد نظر در دفاع و نبرد، روز به روز تنومندتر می‌شود و در حال ریشه‌دوانی در اعماق جامعه است. امروزه نیروی زمینی ارتش با ارتباط بسیار خوبی که با مراکز علمی و دانشگاهی دارد و با هدایت و بهره‌گیری از چهره‌های نخبه جامعه و نخبگانی که در کسوت ارتش هستند، در این مسیر قدم‌های محکمی برداشته است. از همین روست که مدعی هستیم با اتکا به امر مولا و مقتدایمان در عرصه تولید و به کارگیری تجهیزات و تسلیحات دفاعی به استقلال و مرز خودکفایی رسیده‌ایم.
آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهدیدات مختلفی که هر از چندگاهی از طریق برخی مسئولان کشورهای غربی و به خصوص رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
طبیعی است که دشمن صهیونیستی می‌خواهد حقارت خودش را جبران کند. گاهی می‌آید عملیات روانی انجام می‌دهد؛ گاهی پدیده هراس از ایران را در ذهن کشورهای همسایه ایران بوجود می‌آورد و مدعی می‌شود که جمهوری اسلامی تهدیدی برای آنهاست. اینها همه متاثر از حقارت رژیم صهیونیستی است. این رژیم در برابر ایران اسلامی عددی نیست؛ بلکه اگر همه خاندان جهانی و مقتدر آن هم اگر بخواهند تهدیدی بالفعل علیه جمهوری اسلامی ایران باشند، به فضل و عنایت خداوند ما آماد‌ه‌ایم در رکاب فرماندهی معظم کل قوا و ولی امر مسلمین طومار پلید آنها را به هم بپیچیم. ما کشوری به نام رژیم صهیونیستی را به موجودیت قبول نداریم و آنها را به عنوان افرادی غاصب و فاسد می‌دانیم که با زور و پشتیبانی قدرت‌های زورگو قسمتی از خاک یک کشور مسلمان را غصب کرده و در آنجا به عنوان یک گروه ملحد و غاصب و زورگو ادامه حیات می‌دهند و دیر یا زود پرونده آنها به دست توانای جنود الهی بسته خواهد شد.
وظیفه نسل حاضر در جبهه‌های دفاع مقدس را برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس چه می‌دانید؟
ما برای زنده‌نگهداشتن یاد شهدا و تداوم راه آنها باید نسل جدید که امانتدار آن هستند را آماده کنیم. ضرورت دارد ما به عنوان نسل‌هایی که در زمان دفاع مقدس دستی بر آتش داشتیم، با نسل جدید ارتباطی خوب، صمیمی و خالصانه داشته باشیم. نکته مهم دیگر این است که ما درباره شهدا و عزیزانی که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده‌اند طوری صحبت نکنیم که جوان‌های ما احساس حقارت کنند از دستیابی به چنان جایگاهی. یعنی طوری صحبت نکنیم که گویا شهیدان افرادی آسمانی و دست نایافتنی بوده‌اند و جوانان این دوره نمی‌توانند به آنها برسند. فراموش نکنیم شهدای ما از بین همین آدم‌ها بودند و آن چه که به آنها اعتلا داد و موجب عزت و سعادت دنیا و آخرت آنها شد، این است که راه را خوب تشخیص دادند و در تشخیص دادن راه به جهت‌گیری و امر امام(ره) توجه کردند. ما در ارتباط با جوانانمان باید اعتماد را به وجود آوریم و این روحیه را در آنها ایجاد کنیم که این عزیزان با شهدا فاصله و تفاوتی دست نایافتنی ندارند؛ فقط شهیدان راه را خوب تشخیص دادند. جوانان این نسل هم با تلاش و دقت می‌توانند راه خوب تشخیص دهند. شهیدان و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس به امام بزرگوارمان نگاه کردند و راه را تشخیص دادند، امروز هم جانشین امام عزیزمان، فرمانده معظم کل قوا به فضل خداوند حاضرند و جوانان ما هم باید اقتدا بکنند به ولی امر مسلمین و رهبر انقلاب تا به بیراهه کشیده نشوند. رهبر انقلاب به عنوان خورشیدی که راه روشن می‌کند حضور دارند. این عزیزان اگر می‌خواهند حق را از باطل تشخیص بدهند نگاه کنند به هدایتی که رهبر معظم انقلاب به وجود می‌آورند و با تاسی از هدایت‌های رهبر معظم انقلاب قدم بردارند و مطمئن باشند صراط مستقیم را پیدا کرده‌اند. نخستین باری که شهیدی در کنار شما جان باخت را به خاطر دارید؟ بله من نخستین باری که با شهادت دوستانمان مواجه شدم و از قضا در این میان شهادت برایم مقدر نشد، در عملیات عاشورا بود که به عنوان فرمانده گروهان انجام وظیفه می‌کردم. بعد از آنکه ماموریت مشخص‌شده را انجام دادیم در ارتفاعاتی که می‌خواستیم بالا برویم با یک دسته از بچه‌هایی مواجه شدم که جلوتر از ما بالا می‌رفته‌اند که در اثر شلیک توپخانه دشمن شهید شده بودند. اوضاع بحرانی بود. یک خودرو که چند نفر از شهیدان در آن بودند در وسط جاده باقی مانده بود که من سریع حرکت کردم و پشت این خودرو نشستم تا خودرو را از مسیر جاده‌ کنار بیاورم تا بقیه بچه‌ها بتوانند عبور کنند. همان لحظه خمپاره به کابین عقب خودرو خورد. دیگر چیزی متوجه نشدم. شاید نیم ساعت بعد بود قدری به هوش آمدم، دیدم که در بین همان شهدایی که در آن خودرو دیده‌بودم حضور دارم. احساس کردم خواب بوده‌ام و حالا بیدار شد‌ه‌ام و باز هم باید بخوابم. دوباره بی‌هوش شدم تا اینکه وقتی باز به هوش آمدم و بچه‌ها فهمیدند که من زنده هستم، من را از بین شهدا آوردند. از بچه‌ها خواستم که همان شهدا را از جاده کنار بیاورند تا ادوات مهندسی بتوانند از جاده عبور کرده و بالا برودند
. عزیزترین شهیدی که پیش شما جان داد چه کسی بود؟
البته عزیزترین و باصفاترین نمی‌توان در مورد شهدا به کار برد، چون همه شهدا عزیز هستند؛ چون خداوند همه آنها را در دوران دفاع مقدس انتخاب کرده است. اما شهید عزیزی که در من اثر داشته و من متاثر از او راه شهدا را ادامه دادم شهید بزرگواری بود که آن موقع فرمانده گردان ما بود به نام بدایار بهبودی که ایشان از چهره‌های کم‌نظیر دفاع مقدس بودند که چه از لحاظ اخلاص و تعهدش به امام بزرگوار و از لحاظ روحیاتی از جمله شب زنده‌داری که لازمه ماندن در دفاع مقدس بود کم‌نظیر بود. من ادامه حضورم در کسوت سربازی را مدیون این شهید بزرگوار هستم و امیدوارم طوری ادامه حیات بدهم که فردای قیامت حداقل شرمنده این چهره الهی نشوم. جمله‌ای خطاب به شهیدان بفرمایید. من می‌خواهم به شهدای عزیز بگویم که شهدای عزیز ما را هم دعا کنید. اما سخن پایانی می‌خواهم بگویم که نیروهای مسلح ما و ارتش ما با نیروهای مسلح همه دنیا و ارتش‌های دنیا وجه متمایز دارند. نخستین تمایز در مشروعیت است. تمامی ارتش‌ها و نیروهای مسلح مشروعیت خود را از نظام سیاسی خود می‌گیرند که نظام سیاسی آنها نهایتا شاید مشروعیت سیاسی داشته باشد. ولی ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به واسطه اینکه فرماندهی معظم کل قوا ولی فقیه است و نایب آقا امام زمان است دو گونه مشروعیت دارد؛ هم مشروعیت مردمی دارد و هم مشروعیت الهی دارد. تمایز دیگر تفاوت در ماموریت است. همه نیروهای مسلح دنیا شاید ماموریتی بیشتر از حفظ حدود و ثغور خودشان نداشته باشند، ولی ماموریت نیروهای مسلح جمهور اسلامی ایران اعتلای کلمه توحید است. اعتلای کلمه توحیدی به معنای دفاع از اسلام ناب محمدی است. تفاوت بعدی در سلسله مراتب فرماندهی است. ارتش و نیروهای مسلح ما سلسله مراتبشان به ولی امر مسلمین ختم می‌شود که هم مشروعیت الهی دارد و هم مردمی؛ حال آنکه همه ارتش دنیا سلسله مراتبشان به رئیس‌ دولت که منتخب مردم است ختم می‌شود. با بودن این سه مولفه است که ما خودمان را یک ارتشی معمولی تلقی نمی‌کنیم. بلکه با بودن ولی امر مسلمین به عنوان فرمانده معظم کل قوا ما خودمان را جنود الهی حساب می‌کنیم و اعتقاد داریم که در رکاب فرماندهی کل قوا کوشش ما جهاد در راه خداست، کشته‌ شدن ما شهادت در راه خداست و این است که به ما روحیه می‌دهد و این است که به ما توان ماندن داده است. اگر واقعا این وجوه تمایز را از ارتش ما کنار بزنند ما هیچ فرقی با ارتش‌های دیگر دنیا نمی‌کنیم. با وجود این مولفه‌ها و وجود مقام معظم رهبری ما احساس می‌کنیم در رکاب آقا امام زمان هستیم چرا که اعتقاد داریم همانطور که امام بزرگوار ما فرمودند ولایت فقیه امتداد خط انبیاء است. مگر انبیاء و اولیاء، مگر امامان ما مگر امام علی(ع) ارتش نداشت؟ مگر امام حسین ارتش نداشت؟ خود رسول گرامی اسلام ارتش نداشت؟ خوب وقتی که ولایت فقیه در امتداد حرکت انبیاء است پس ارتش ما هم در امتداد همان ارتشی است که رسول گرامی اسلام بوجود آورده‌اند. پس بنابراین ما سربازان رسول گرامی اسلام هستیم. والسلام
منبع: توسعه و آفتاب کرمانشاه

چرا برخی نمایندگان "سِلفی ذلیلانه" با موگرینی گرفتند؟

چرا برخی نمایندگان "سِلفی ذلیلانه" با موگرینی گرفتند؟

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (دوشنبه، 16 مرداد) در دومین نشست سالانه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار رشد، با اشاره به اقدام اخیر نمایندگان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس که با حضور موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت: نوع افراطی احساس حقارت و ذلت، جاسوسی و خیانت است اما نوع رایج‌تر و رقیق‌تر آن پیشه گرفتن نمایندگان مجلس بود و به گونه ای که با این اقدام به آدم "احساس تهوع" دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکثر این نمایندگان، نمایندگان تهران بودند که در میان آنها هم آخوند بود، تصریح کرد: دیدیم که این‌ها با چه ذلتی سلفی می گرفتند و این خطر بزرگی است. در واقع این اقدام با وجود این همه اهانت که در این چند سال اخیر ما در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای به ما کرده و حق و حقوق و عزت ملت ایران را پایمال کرده‌اند، صورت گرفته است. 

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه ذلت و حقارت را در چشمان نمایندگان و گردن‌های کج آنها به مانند دوره قاجار و دوره پهلوی می دیدیم گفت: دوره قاجار و پهلوی هم همین تیپ‌ها حکومت می‌کردند، منتهی این‌ها مذهبی نما هستند و با این حال آیا این‌ها در برابر اولتیماتوم ابر قدرت‌ها می‌توانند مقاومت کنند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرار بود مدرس‌ها به مجلس بروند، تصریح کرد: در دوره مدرس کشور با مسائلی هم چون انگلیس، روسیه، تهدید، اشغال، جنگ و بعد اولتیماتوم روس‌ها روبه رو بود و آنها می‌گفتند ما آمدیم بعد مجلس مثل همین نمایندگان با ذلت ترسیدند و گفتند امتیاز بدهید و الا روس ها حمله می کنند که مدرس در پاسخ گفت آقایان از ترس مرگ می خواهید خودکشی کنید شما می ترسید که آنها بکشنتان اما قبل از آن خودکشی می کنید. با عزت و شرافت پای حقوق ملت بایستید و نه آن هم اگر روس ها جرات کنند و بیایند، بگیرند و هزینه بدهند این است که آنها ایران را اشغال می کنند اما شما می خواهید قبل از آنها کشور را دو دستی تقدیمشان کنید.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند از امریکا نترسید از خودتان بترسید. ما باور نمی کردیم که در دهه چهارم انقلاب و با این سرعت نمایندگان مجلس این گونه ذلیل و پست عمل کنند به گونه ای که یکی از آنها برگشته و می رود بغل آن خانم عکس سلفی بگیرد و یکی با التماس نگاه می کند. در واقع برخورد نمایندگان به گونه ای بود که به نظرم موگرینی ترسیده و با خودش گفته که نکند نمایندگان نسبت به او نظر سو دارند اما او نمی داند که صحبت مردانگی هم نیست که آنها از آن جهت بخواهند برای سلفی گرفتن جلو بیایند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه واقعا این همه ذلت و پستی را که در مجلس اتفاق افتاد ندیده بودیم تصریح کرد: این نشان می دهد داخل حکومت خطری متولد شده است در واقع عمر غرب زدگی در داخل حکومت منفجر شده است در واقع امروز شاهد ترس از غرب، عشق به غرب، جدایی غرب مواجه هستیم و این در حالی است که غرب بر سرشان می زند و بعد برایش پارس می کنند و این خیلی خطر بزرگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: عمر ما که تمام شد ولی در این یکی دو سه دهه آینده مراقب باشید حکومت نباید به دست این ها بیفتد.

وی با بیان اینکه در برابر مستکبر باید مغرور بود تصریح کرد: بچه های ما در خلیج فارس کاری کردند که همه کشتی ها که از آنجا عبور می کنند مجبور هستند که مترجم فارسی داشته باشند و با زبان فارسی با ما صحبت کنند بعد از سوی دیگر شاهد آن اقدام از سوی نمایندگان مجلس هستیم.

پور ازغدی با اشاره به اینکه هر چه دقت کردم ببینم آیا در این اقدام نمایندگان حسن نیت بوده یا نه تصریح کرد: در چندین مجله اروپایی به خاطر این اقدام نمایندگان به ما خندیدند در واقع پستی و بی شخصیتی مانع بزرگی بر سر راه تمدن سازی نوین اسلامی است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ترس از غرب، عشق به غرب و پارس کردن جلوی آن ها برای کسب رضایتشان به شکل مجسم با سلفی گرفتن نمایندگان خود را نشان داد البته اشکال نامجسم دیگری هم وجود دارد تصریح کرد: امام (ره) می گفتند که تکلیف خود را روشن کنید امریکا دشمن است اما برخی ها آن را دشمن نمی دانند و می گویند چون این کشور پیشرفته تر است باید زیر سایه آنها باشیم البته یک مدل دیگر هم که یک مدل مستقل است وجود دارد که این به معنای منزوی بودن نیست حرف ما این است که ملت ایران باید لوکوموتیو باشند نه اینکه برای حرکت در واگن ها قرار بگیرند .

وی با بیان اینکه هر گاه منافع ما با منافع دشمن تعارض پیدا کند آنها به بهانه های مختلف همچون جنگ، تحریم، موشکی و حقوق بشر تلاش می کنند حقوق ما را پایمال سازند تصریح کرد: در واقع اگر بهانه دست دشمن ندهیم آنها خودشان بهانه ای می تراشند از این رو امام خمینی (ره) فرمودند اگر مسائل خود را جدی با جهان خواران حل نکنیم هرگز آسوده نخواهیم بود. اما سوال این است که چگونه می توانیم مسائل خود را با جهانخواران حل کنیم؟ که امام نیز در پاسخ به این سوال گفته اند با جهانخواران آشتی نکنید و خود را به مرز یک قدرت بزرگ جهانی برسانید و از نظر ایدئولوژیک، سیاست، علم، اقتصاد و نظامی به یک قدرت جهانی تبدیل شوید و اگر به این جا رسیدید آنها دست از توطئه برمی دارند. 

رحیم پور با بیان اینکه امریکا در دهه 60 به هیچ کشوری حمله نکرد اما در ده سال اخیر 5 کشور اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و یمن را با خاک یکسان کرده تصریح کرد: برخی ها می گویند امریکا آدم شده اما واقعیت این است که امریکا وحشی تر شده است و نشانه آن هم حمله این کشور به 5 کشور اسلامی است البته اگر جرات می کردند ایران را نیز مورد حمله قرار می دادند اما می دانند با حمله به ایران جنگ جهانی سوم شکل می گیرد و از این طریق ذخایر نفتی به آتش کشیده می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قاطعیت امام در برابر جهانخواران تصریح کرد: زمانی که هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس مورد حمله موشکی ناو امریکایی قرار گرفت امام خمینی (ره) خطاب به امریکایی ها گفتند که این گونه نیست که شما همواره دست به این اقدامات بزنید ممکن است نیروهای ما ناوهای شما را به قعر خیلج فارس بفرستند. در هر حال ما باید آنقدر قوی شویم که امریکا بفهمد اگر یک ضربه بزند دو ضربه می خورد و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله اشاره کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها می گویند غیر از مبارزه راه دیگری برای رویارویی با امریکا وجود دارد تصریح کرد: با این وجود امام (ره) گفته اند که راهی جز مبارزه نباید ولی با این وجود با مذاکره هم نمی شود با امریکا تعامل کرد چون یا کلاه ما را برمی دارند و یا ظلم می کنند و البته رهبر معظم انقلاب نیز در جریان مذاکرات گفتند که من به مذاکرات بد بین هستم و خواهید دیدید که به ریشتان می خندند در هر حال امروز شاهدیم برخی ها به ریششان می خندند اما امروز برخی ها که برجام نقض شده است و به ریششان می خندند به ریششان نمی گیرند و می گویند حالا حالاها برجام را نقض نمی کنند و بعد یکی دیگر می آید و می گوید نقض فاحش کرده اند.

پور ازغدی با بیان اینکه امروز یک طرف می گوید با شجاعت زمینه ادامه توافق را داریم و یک طرف هم در مجلس زیر پای اروپایی ها می افتد تصریح کرد: امام خمینی (ره) گفته اند که راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان امریکا و ابرقدرت ها را شکست و گرنه آنها ما را ول نمی کنند و البته امام باز هم گفته اند که این ریسک است اما ما باید در نهایت یکی از دو راه را انتخاب کنیم که یکی از این راهها شهادت و دیگری پیروزی است.

وی با بیان اینکه برای تمدن سازی نوین اسلامی باید داربست هایی در محور کرامت انسانی بنا شود، تصریح کرد: مسلمانان باید جسارت ایجاد این داربست ها را داشته باشند البته در این مسیر تهمت، تحریم، تهدید و شایعه هم وجود دارد.

رحیم پورازغدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در حج پیام انقلاب اسلامی را صادر کردیم، تصریح کرد: یکی از برکات حج ایجاد جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط فتحی شقاقی بوده از طرفی در چند سال اخیر شاهدیم که در 120 کشور جهان پرچم آمریکا را آتش می زنند البته برخی ها می گویند که این بی احترامی به ملت آمریکا است در حالی که درجریان انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که طرفداران هر دو حزب آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند و این پرچم را نماد خود نمی دانستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین امروز شاهدیم که پرچم اسرائیل که آن را مقدس می دانستند در نیویورک به آتش کشیده می شود. در هر حال دشمن هم ساکت ننشسته به گونه ای که شاهدیم جهاد تکفیری ها را جایگزین جهاد اسلامی علیه استکبار کرده اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تفاوت های تمدن سازی اسلامی با تمدن سازی غیردینی اشاره کرد و افزود: در تمدن سازی اسلامی در کنار علم، تحصیل، رفاه، مسکن که نیازمند مدیریت عقلانی و دقیق هستند باید به آخرت خود هم توجه داشته باشیم در واقع در تمدن سازی اسلامی باید دنیا را معطوف به آخرت درست کنیم.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در تمدن سازی اسلامی نمی توانیم از استثمار ضعفا، دروغ، غصب به حقوق دیگران، سرقت، ربا، حق کشی و فریب مردم استفاده کنیم، اضافه کرد: در تمدن دینی ثروت و قدرت هدف است اما این ثروت و قدرت باید در چارچوب اصالت دادن به خداوند و توحید باشد با این وجود اگر کسی بخواهد مردم را به جهنم ببرد حکومت باید جلوی او را بگیرد و اجازه ندهد که فساد، گناه و ربای سازماندهی شده رواج یابد. متاسفانه قوانین صددرصد اسلامی را رها کرده اند به همین دلیل امروز شاهد رواج پدیده هایی مانند ربا و رشوه هستیم و اینها مباحث کوچکی نیست و جزو محرمات و گناهان کبیره محسوب می شوند به همین دلیل پیامبر (ص) فرموده اند هم رشوه دهنده و هم رشوه گیرنده قطعا اهل جهنم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ربا کار ضدتوحیدی است و استثمار محسوب می شود، تصریح کرد: نظام سرمایه داری غرب با ربا شکل گرفته اما الان نیز آنها فهمیده اند که نه تنها آخرت خود بلکه دنیای خود را هم نابود ساخته اند.

وی با بیان اینکه امروز همه مشکلات را به یکدیگر ارجاع می دهند در حالی که امام خمینی فرموده اند که هر کسی که در هر کجا هست آنجا را آباد کند تا مشکلات حل شوند، تصریح کرد: همه می دانیم که چه قدر داریم چوب بی تقوایی، بی عقلی، برعرضگی، بی سوادی، تنبلی و سوء مدیریت خود را می خوریم اما بعد همه چیز به اسم اسلام تمام می شود واقعیت این است که ما باید مدیریت را اصلاح کرده و آدم های پاک تر و قوی تر سر کار بیایند.

رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای تمدن سازی صورت بگیرد که با دنیایی با حداقل ظلم، جنگ، نفاق و نفرت و حداکثر محبت، عدالت و برادری مواجه باشیم، اضافه کرد: چمران، طهرانی مقدم و سیدحسن نصرالله هر کدام یک نفر هستند امروز شاهدیم که هر کدام از آنها کارهای بزرگ و ماندگاری را انجام داده اند به گونه ای که شهید طهرانی مقدم با راه اندازی صنعت موشکی در کشورمان دست به کاری زده که هیچ کشوری جرات تجاوز به ما را ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تمدن سازی اوج علم، نظم، دقت، برنامه ریزی، پیش بینی، پیشگیری، شفافیت و انسجام است، تصریح کرد: باید مردم و مدیریت متمدن داشته باشیم تا تمدن سازی نوین شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی در دو بستر عبادت و عدالت شکل می گیرد، اضافه کرد: به فرموده امام رضا علیه السلام علامت یک فرد خانواده و جامعه دینی مدیریت درست اقتصادی است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی با غرب محوری و غرب زدگی نمی توانیم ایران را آباد کنیم چراکه با این روند ایران به یک کشور دست چندم وابسته تبدیل می شود، تصریح کرد: جریان غرب گرایی از ابتدا در کشورمان بوده است که از جمله آنها می توان به بازرگان در دولت موقت و بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور کشور اشاره کرد. واقعیت این است که جریان غرب گرایی در کشورمان حذف نشده و فقط آدم های آن عوض شده اند که آخرین نمونه این آدم ها نمایندگانی بودند که در مجلس سلفی گرفتند البته برخی ها نیز در دانشگاه ها دارای این نگرش هستند و همچنان می گویند قبله آن طرف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگرچه انتقاداتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد است واقعیت این است که مصوبات این شورا باید توسط دولت اجرا شوند، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمانت اجرایی را که بخواهد دولتی را که مصوباتی را اجرا نکرده محاکمه کند در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه ثروت و قدرت در اختیار قوه مجریه است و کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود تمام اختیار اجرایی به دست اوست، تصریح کرد: به عنوان نمونه امروز بودجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را نمی دهند و این در حالی است که این نهاد باید جلسات، برنامه و انواع کارها را اجرا کند. در هر حال این مسئله موجب شده که رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از مسئولیت خود استعفا دهد.

انتهای پیام/