شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

تهاجم به ایران هزینه‌های بسیاری برای دشمنان خواهد داشت/ احتمال نبرد زمینی با ایران اندک است

تهاجم به ایران هزینه‌های بسیاری برای دشمنان خواهد داشت/ احتمال نبرد زمینی با ایران اندک است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش اظهار داشت: بارها که خدمت مقام معظم رهبری رسیده‌ایم، ایشان بر مساله اولویت پدافند هوایی و ضرورت توجه و سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این حوزه تاکید فرموده‌اند.
 
وی افزود: در جهانی زندگی می‌کنیم که بی خردان که در راس و حاکمیت ساختار استکبار جهانی هستند، جرات و جسارت تهاجم به ایران اسلامی را ندارند؛ چرا که این جاهلان و بی منطقان با اندک عقل و اندیشه‌ای که دارند، می‌دانند که تهاجم به جمهوری اسلامی ایران نه تنها سودی برای آنها ندارد، بلکه هزینه و گرفتارهای زیادی برایشان ایجاد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: آن‌ها می‌دانند که اگر شروع کننده تجاوز باشند، قطعا خاتمه جنگ به دست آنها نیست و نمی‌توانند جنگ را محدود به زمان و مکان مشخصی کنند. آمریکایی‌ها حتی نمی‌توانند اولویت نبرد را در مرزهای جمهوری اسلامی ایران تعیین کنند.
 
سرلشکر باقری گفت: ما به لحاظ توان زمینی در جایگاهی قرار داریم که بسیار بعید است دشمنان ما این بی عقلی را انجام دهند و روی زمین با رزمندگان سلحشور جمهوری اسلامی درگیر شوند، رزمندگانی که یکی از آن‌ها حججی است و هزاران مانند او در نیروهای ما حضور دارند. دشمن این‌ها را می‌بیند و شهید حججی‌ها نمونه و شاهد بزرگی در برابر چشم جهانیان هستند و این موجب افتخار ماست. دشمن اگر در نبرد زمینی وارد شود با چنین عزیزانی مواجه می‌شود، پس احتمال نبرد زمینی اندک است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز ما با آن مواجه هستیم، این است که وقتی وارد یگان‌ها و مرزها می‌شویم، چه در ارتش و چه در سپاه و نیروی انتظامی با خیل عظیم نامه‌ها و اصرارهایی مواجه می‌شویم که می‌گویند پارتی بازی کنید و ما را به جبهه‌های نبرد در سوریه و در صف مدافعان حرم اعزام کنید.
 
وی با پایین دانستن احتمال حمله زمینی دشمن به مرزهای کشورمان اظهار داشت: دشمن اگر بی عقلی حمله به ایران را بخرج دهد، احتمال تهاجم هوایی که دشمن ترسو و زبون ممکن است از آن استفاده کند زیاد است؛ یعنی از دور بایستد و سلاحی را پرتاب کند و یا در ارتفاعی و مسیری و جایی بیاید عملیاتی انجام دهد که احتمال سانحه کمتری داشته باشد و تلفات انسانی ندهد.
 
سرلشکر باقری عنوان کرد: تفاوت ما با دشمن در این است که آنان، نیروها و خانواده‌های نیروهایشان را برای فرستادن به صحنه نبرد با تضمین حفظ جان اعزام می‌کنند اما ما باید نیروهایمان را قانع کنیم در همین سنگری که هستند بمانند و آن را حفظ کنند و بدانند همان اجری که رزمنده در خط مقدم دارد به او هم داده خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی از توان بازدارندگی و امنیت پایدار برخوردار است، گفت: دشمن اگر آغازگر جنگ باشد، مکان جنگ را نمی‌تواند محدود به ایران کند بلکه این قدرت جمهوری اسلامی ایران است که مکان جنگ را دیکته می‌کند.
 
سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مرزداری امروز معنای فراتری از گذشته داشته و تلاشگران عرصه پدافند هوایی جزو مهمترین مرزداران ایران هستند که هر روز به گونه‌ای با دشمن سر و کار دارند.

وی شبکه پدافند هوایی کشور را نماد وحدت، یکپارچگی، هماهنگی و هم افزایی ارتش و سپاه و مظهر بازدارندگی کشور قلمداد و تصریح کرد: عجز دشمن از تهاجم به دلیل قدرت بازدارندگی کشور است، در واقع با قاطعیت می‌توان گفت که سپر دفاعی ایران اسلامی، هم اکنون در نقطه‌ای از پیشرفت، استحکام و قابلیت برای واکنش‌های سریع، به موقع و موفق قرار دارد که امکان هرگونه تجاوز و تعرض جبهه دشمن را سلب کرده است.

سرلشکر باقری با اظهار خرسندی از هم افزایی میان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با صنعت دفاعی کشور، بر ضـرورت‌ تعمیـق و گسترش هماهنـگی، هم راستایی و همکاری‌های همه جانبه نیروهای مسلح در شبکه دفاعی و هوایی کشور تاکید کرد و گفت: یکپارچه سازی شبکه مقتدر دفاعی کشور و مشارکت و نقش آفرینی ارتش و سپاه و صنعت دفاعی در آن با اتکا به دانش جوانان پرشور و انقلابی ایران اسلامی و ظرفیت‌های بومی، پیامدها و دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته است.

وی با یادآوری واکنش قاطع و معنادار شبکه دفاعی هوایی کشور به تجاوز پرنده‌های دشمن از جمله RQ170 آمریکایی و هرمس صهیونیست‌ها و نقش آفرینی در شکار سرکرده گروهک تروریستی جند الشیطان، این مهم را بیانگر دست برتر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر گونه توطئه و تجاوز برشمرد و تاکید کرد: برخورداری از قابلیت‌های ممتاز در طراحی و اجرای طرح‌های پدافند از نقاط حساس، حیاتی و راهبردی کشور و تأمین امنیت و دفاع موفق از حریم هوافضای میهن اسلامی، شبکه دیده بانی هوشمند و مقتدر ایران اسلامی تحت مدیریت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را موجب آرامش خاطر ملت ایران قرار داده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  نقش و جایگاه نیروی انسانی، روحیه و ایمان را مهم و حیاتی برشمرد و با تاکید بر ضرورت مطالعه و تحقیقات مستمر، نیازسنجی دقیق، هدفمند، هوشمندانه و متناسب با تهدیدات فراروی کشور در حوزه پدافند هوایی، تصریح کرد: در این عرصه می‌بایست از استعدادها و توانمندی‌های نخبگی و ابتکارات موجود در جامعه دانشگاهی در پیشبرد اهداف پدافندی بهره‌گیری کرد.

سرلشکر باقری در پایان هوشمندی و یکپارچگی سامانه‌های پدافند هوایی کشور را ضامن امنیت آسمان ایران اسلامی و ترددهای هوایی ملی و بین المللی توصیف و تصریح کرد: مایه مباهات و مسرت است که سازمان هواپیمایی جهانی (ایکائو) طی چند سال اخیر، آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه حساس و راهبردی غرب آسیا معرفی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد