شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت الله خاتمی: مسئولان به جای اظهارات حاشیه‌‌‌ساز به درد مردم و مالباخته‌ها برسند

آیت الله خاتمی: مسئولان به جای اظهارات حاشیه‌‌‌ساز به درد مردم و مالباخته‌ها برسند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سبک زندگی قرآنی گفت: یادها همواره  با ما هستند و ما با خاطرات همراه هستیم، خاطرات کودکی، دوران همراهی با خوبان، دوران جبهه و خاطرات پیروزمندانه اسارت از این موارد هستند، گویا یادها، یادمان‌ها و خاطرات جزء زندگی انسان هستند.

وی ادامه داد: قرآن کریم به سه یاد تکیه دارد، اول یاد خدا، دوم به یاد نعمت‌ها بودن و سوم یاد اولیای خدا بودن.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه باید در 8 عرصه به یاد خدا بود، اظهار داشت: در رویارویی با دشمن، به هنگام تصمیم، به هنگام قضاوت، به هنگام تقسیم، وقت عصبانی بودن در خلوت‌ها، در لذت‌های گناه‌آلود و وقتی که مشغول کار هستیم باید به یاد خدا بود.

بیشتر بخوانید

آیت الله خاتمی: ملت ایران اجازه موج‌سواری به ضدانقلابیون علیه نظام را نمی‌دهند

آیت‌الله خاتمی افزود: امروز قرار بود آیت‌الله موحدی کرمانی نماز جمعه این هفته تهران را  اقامه کنند که برای ایشان عذری پیش آمد و بنده اقامه نمازه جمعه را برعهده گرفتم.

وی با بیان اینکه دو ماه پیش‌رو ماه حضرت فاطمه (س) است و  این 2 ماه عطر فاطمه (س) را دارد و  باید فاطمیه اول و دوم را بزرگ بداریم.

خطیب این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به خانواده حادثه‌دیدگان کارکنان نفتکش سانچی اضافه کرد: این شهدا شهیدان خدمت هستند و به حق این مصیبت بزرگ بود که این مصیبت را به خانواده عزاداران و بازماندگان آنها تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روز ششم بهمن سالگرد حماسه‌ افتخارآمیز مردم آمل در مقابل هجوم کمونیست‌های از خدا بی‌خبر به این شهر است گفت: مردم آمل هزاران سنگر تشکیل دادند و در مقابل کمونیست‌ها ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: بنده هفته گذشته خطیب نماز جمعه این شهر بودم و برای بنده خاطره‌ای تعریف کردند به این مضمون که کمونیست‌ها در وهله اول که به آمل رسیدند به یک جوان برخورد کردند و لوله تفنگ را در مقابل او گرفتند و به او گفتند به امام اهانت کن، اما او این کار را نکرد و گفت درود بر امام (ره) کمونیست‌ها لوله تفنگ را بر دهان او گذاشتند و گفتند حال به امام توهین کن، اما او باز هم این کار را نکرد و آنها گلوله را در دهانش  خالی کردند و مغز آن جوان را متلاشی کردند. درباره این حماسه در آمل جا دارد که مستندات و فیلم‌هایی ساخته شود.

خطیب این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه اصل انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) بی‌هویت است اظهار داشت: شناسنامه انقلاب اسلامی ما امام راحل است و تداوم این انقلاب از رهگذر عمل به رهنمودهای آن بزرگ می‌گذرد، الحمدلله رهنمودهای او زنده است و از طریق مفسر صحیح و درست خط امام که امام خمینی را با تمام وجود لمس کرده (امام خامنه‌ای) که در جمع ما هستند برای ملت بیان می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه به حق انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و به خصوص مردم عزیزمان بود ادامه داد: نعمت حاکمیت دین، استقلال، حاکمیت ملی مردم بر سرنوشت خود، امنیت، خداباوری ملی و ده‌ها نعمت دیگر از رهگذر انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه سنت خدا این است که نعمت‌ها با شکرگزاری می‌ماند، گفت: الحمدلله 39 سال است این انقلاب پابرجا مانده و ما خودمان را آماده می‌کنیم که چهلمین سال پیروزی انقلاب را در سال آینده جشن بگیریم.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه شکر نعمت خداوند دو بخش دارد گفت: یک بخش مردم هستند که انصافاً مردم دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند البته چون این انقلاب برای خودشان است همیشه در این راه استوار بوده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه دهه فجر امسال باید بیشتر از سال‌های گذشته گرامی داشته شود، افزود: مردم همواره در راهپیمایی‌های 22 بهمن باشکوه شرکت می‌کردند اما امسال باید باشکوه‌تر شرکت کنند چون راهپیمایی امسال معنای عمیق‌تری از آنچه تاکنون داشته، دارد.

وی ادامه داد: دشمنان مردم با بازی‌های کودکانه می‌خواستند آسیب‌هایی به انقلاب بزنند ولی راهپیمایی‌های خودجوش مانع از این کار شد و تکمیل آن در 22 بهمن‌ماه اتفاق خواهد افتاد و مردم در این راهپیمایی اعلام خواهند کرد که ما تا آخرین نفس و قطره خون پای این انقلاب ایستاده‌ایم.

خطیب این هفته نماز جمعه با خطاب دادن مردم گفت: شما توطئه‌هایی از جمله جنگ قومیت‌ها، 8 سال دفاع مقدس، فتنه منافقین آدم‌کش، فتنه 78، 88 و دی‌ماه 96 را شما جمع کردید و فتنه‌های بعدی را نیز شما جمع کنید، چون شما می‌توانید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه توطئه منافقین را این مردم بودند که جمع کردند، اضافه کرد: فردی آمد و گفت نزدیک خانه ما یک خانه تیمی است که باید جمع‌شان کنید و اینگونه بود که توطئه‌های آنها برچیده شد. مردم همه پاسدار انقلاب هستند و هر کجا توطئه و توطئه‌گر دیدند به عنوان یک واجب باید خبر دهند.

وی با تاکید بر اینکه شکر مسئولان نظام خدمت به این مردم است اظهار داشت: گشودن گره از کار مردم وظیفه  و تکلیف مسئولان است چون آنها مسئولان را به این مسند آوردند و توقع دارند به مشکلاتشان بپردازند.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان همواره طرح‌هایی برای ضربه زدن به انقلاب داشتند گفت: انقلاب اسلامی در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید یعنی اینها اگر احتمال می‌دادند انقلاب اسلامی به این میزان عمق پیدا کند قطعاً در نطفه آن را خفه می‌کردند و خدا خواست که آنها کر و کور شوند و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اگر کسی فکر کند آنها از براندازی عبور کرده‌اند، اشتباه کرده‌ آنها یک لحظه از براندازی عبور نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد بدبینی و ناامیدی در میان مردم هستند، افزود: ملتی که رهبری آنچنانی دارد که حتی دشمنان می‌گویند دوراندیش است و ملتی اینچنین وفادار دارد هیچ مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند همه مشکلات را حل کند.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دشمن در پی سوءاستفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی به مانند کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام، اضافه کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم بلکه موافق فضای مجازی سالم هستیم، که داخلی باشد و دشمنان دخالتی در آن نداشته باشند، وضعیتی که امروز داریم با وضعیتی که می‌خواهیم داشته باشیم فاصله زیادی دارد. مردم برای امنیت فرزندان و کشورشان فضای مجازی سالم می‌خواهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مگس‌ها روی زخم می‌نشینند، ادامه داد: انتظار مردم از مسئولان این است که زخم‌ها برطرف شود که انتظاری بی‌جا نیست، کارگر کار می‌کند و می‌گوید سر ماه حقوق بنده را بدهید، این برای بنده که یک طلبه هستم زجرآور هست که کارگری 3 یا 4 ماه است که حقوق نگرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان به داد کسانی که مالباخته هستند برسند، اضافه کرد: نباید بعضاً واحدهای تولیدی تعطیل شوند و در 2 ماهی که به انتهای سال مانده مسئولان از حرف‌های حاشیه‌ای و چالشی بپرهیزند و به درد مردم برسند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ساز جدید تضعیف روحانیت گفت: روحانیت به عنون سرمایه استقلال و عظمت ملت بوده‌اند؛ دیدید که اغتشاشگران بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه، به برخی حوزه‌های علمیه حمله کردند که نشانه عمق کینه آنهاست.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: این روزها قصه بودجه را درآورده‌اند و در سایت‌ها و فضای مجازی درباره بودجه حوزه‌ها حرف‌هایی می‌زنند؛ به عنوان کسی که 45 سال است طلبه هستم، به مردم می‌گویم که والله یک ریال از حقوق ماهانه طلاب که به آن «شهریه» می‌گویند، از بودجه کشور نیست؛ از وجوهات و سهم امام  است که مردم می‌دهند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: میانگین شهریه یک طلبه ما بین 500 تا 600 هزار تومان است و حتی شهریه‌ای که رهبر انقلاب می‌دهند و بالاترین شهریه است و بالاترین شهریه‌ای که یک عالم 20 سال درس خوانده می‌گیرد، زیر خط فقر است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به مطرح کردن مباحثی درباره بیمه طلاب علوم دینی گفت: طلبه‌ها هم شهروند این کشور هستند و باید مثل بقیه بیمه باشند؛ شورای عالی حوزه، استقبال می‌کند که برای بیمه طلاب استقلال داشته باشد، اما الان پولش نیست، وگرنه آرزوی همه علما و شورای عالی حوزه، استقلال مالی حوزه‌هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد