شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت‌الله خاتمی: تئوریزه‌کردن بی‌حجابی از خود بی‌حجابی بدتر است

آیت‌الله خاتمی: تئوریزه‌کردن بی‌حجابی از خود بی‌حجابی بدتر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید  احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه "شبکه‌های بیگانه در پی الگوسازی در کشورمان هستند"، گفت: علاوه بر این موضوع برابر آیات قرآن زمانی که کسی ــ اعم از مسئول و غیرمسئول ــ قول می‌دهد، باید پای قولش بایستد.

وی ادامه داد: طی دو هفته اخیر شاهد دو جریان درباره عفاف در کشور بودیم که جریان اول مربوط به ترویج بدحجابی و بی‌حجابی و مسئله دوم در ارتباط با کسانی بود که می‌خواستند این بی‌حجابی را توجیه و تئوریزه کنند البته جریانی که بی‌حجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به‌مراتب بدتر از جریان اول است و این‌ها قانون را زیر سؤال می‌برند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه همه فقها بدون تردید از حجاب به‌عنوان ضروریات دین یاد می‌کنند، اظهار داشت: بانوان متدین به این مسئله گوش می‌دهند اما ممکن است افراد ساده‌‌لوح تحت تأثیر این حرف‌ها قرار گیرند.

آیت‌الله خاتمی به دیدار اخیر وزیر اوقاف سوریه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از سوریه به‌عنوان محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را به‌عنوان یک مبارز مقاوم نامیدند. ایشان همچنین در وحدت بین مسلمانان با تکیه بر نقاط مشترک تأکید کردند همچنین فرمودند "امیدوارم به‌زودی در قدس نماز بخوانید و دور نیست".

وی راجع به برخی از ارزش‌های انقلاب اسلامی طی چند ماه اخیر اضافه کرد: کنگره ملی 14 هزار شهید جامعه کارگری به‌نام حریم لاله‌ها یکی از این ارزش‌ها است چرا که مقام معظم رهبری نیز اعلام کرده بودند که کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند. در این مراسم از 37 فیلم مستند و 37 کتاب در این زمینه رونمایی شد و در این هفته مردم تهران 4 شهید فداکار غائله اغتشاشگران خیابان پاسداران را تشییع و تجلیل کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تجلیل از ارزش‌ها را به‌عنوان دومین ارزش انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری همه خاطرات رزمندگان را می‌خواند که این به‌معنای تجلیل از ارزش‌ها است و سبب می‌شود تا جوانان راهشان را گم نکنند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در این هفته از سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران تجلیل به‌عمل آمد و مقامات کشوری بزرگداشت این رزمنده فداکار را تبریک گفتند چرا که ایشان یکی از 100 شخصیت پرنفوذ جهان در سال 2017 و از شخصیت‌های محبوب کشورمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه قاطعیت در اجرای قانون در رابطه با اغتشاشگران و جانیان آدم‌کش به‌عنوان سومین ارزش مورد توجه است، گفت: سخن همه مردم این است که جنایت‌کاران خیابان پاسداران مستحق اشد مجازات هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: دستگاه قضایی انگیزه دارد و به‌سرعت کیفرخواست را فراهم کردند؛ تقاضای ما اینست که زیاد طول نکشد و جوری جانیان مجازات شوند که جانیان این‌چنینی دیگر در خواب هم این‌گونه قساوت، آدم‌کشی و وحشی‌گری را نبینند.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: من یقین دارم بعد از صحبت من مثل خطبه قبل در این یک ماه که به‌شدت در فضای مجازی مرا نوازش کردند و فحاشی و اهانت کردند در این خطبه هم این کار را خواهند کرد ولی خاتمی منتظر الشهادة است.

وی افزود: خاتمی کوچکترین و کمترین شماست و دعا کنید در این صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در خود راه ندهد چرا که افتخارش همراهی با شماست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره ارزش چهارم انقلاب اسلامی طی چهار ماه اخیر بیان کرد: ایستادگی در مقابل آمریکا یکی از ارزش‌هایی است که شاهد آن بودیم و مسئولی می‌گوید "در عرصه دفاعی کشور از کسی اجازه نمی‌گیریم و آنچه را لازم است برای کشورمان به‌غیر سلاح کشتار جمعی تهیه می‌کنیم".

آیت‌الله خاتمی افزود: این موضع ستودنی است علاوه بر این موضوع در بخشنامه دیروز بانک مرکزی اعلام شد که ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع است و این بخشنامه به‌معنی عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: موضع غیرتمندانه در جبهه فرهنگی ارزش دیگری است که اخیراً رخ داد چرا که امروز میدان، میدان فرهنگی است و دشمن قصد دارد در جبهه فرهنگی دخالت کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان جبهه فرهنگی کشور گفت: یکی از مسئولان اعلام کرده بود که بی‌حرمتی به نظام و اسلام در دانشگاه آزاد را تحمل نمی‌کنیم بنابراین ما امیدواریم همه مسئولان عرصه فرهنگی موضع این‌چنین داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: گرایش مبارکی در جامعه به ساده‌زیستی و مردمی بودن پیدا شده که این امر ارزش دینی ما است و مردم به‌فضل خدا از اشرافی‌گری ابراز تنفر می‌کنند.

وی راجع به نرده‌های موجود میان مردم و مسئولان در نماز جمعه بیان کرد: این نرده‌ها نه ارتباطی با امام جمعه دارد و نه در ارتباط با ستاد نماز جمعه است بلکه با مسئولان تأمین امنیت ارتباط دارد و هر وقت صلاح دیدند آنها را برمی‌دارند.

آیت‌الله خاتمی با ابراز اینکه "از صمیم جان می‌خواهیم حاجبی بین ما و شما نباشد"، گفت: ارزش را در هر کسی دیدید تجلیل کنید و اگر ضدارزش را در کسی دیدید آن را مورد نقد قرار دهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اظهار اینکه اکنون یمن دارد به یک قتلگاه تبدیل می‌شود، افزود: 22 میلیون گرسنه در این کشور وجود دارد و زمانی که کامیون‌های غذا به آن وارد می‌شود وحشیان سعودی کامیون‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: نگرانی دوم ما در خصوص مردم بحرین است چرا که اکنون این کشور به یک زندان بزرگ برای خداجویان تبدیل شده است و امیدواریم مردم بحرین نفس راحتی بکشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سومین نگرانی اذعان کرد: مسلمانان میانمار با وضع وحشیانه‌ای کشته می‌شوند و در ماه اول شاهد کشته شدن 6 هزار و 700 نفر از مردم آنجا بودیم همچنین 7 هزار کودک نیز در معرض تهدید قرار دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: از سازمان ملل جمعیت‌های بشردوستانه و سازمان کشورهای اسلامی می‌خواهیم اقدامات شایسته‌ای در این عرصه داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد