شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

سردار سلامی: شهدا کشور و مردم را در خطرناکترین برهه زمانی نجات دادند

سردار سلامی: شهدا کشور و مردم را در خطرناکترین برهه زمانی نجات دادند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، سردار پاسدار حسین سلامی عصر امروز در مراسم یادواره شهید املاکی در مسجد جامع لنگرود اظهار داشت: شهید حسین املاکی متعلق به تمام جهان اسلام و ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همواره شخصیت ملت‌ها و جوامع توسط قهرمانانشان مشخص می‌شود عنوان داشت: شهدا افرادی هستند که طراز شخصیت ملت ایران را مشخص می‌کنند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه کشور ایران دارای قهرمانان بسیاری است که همانند خورشید می‌درخشند ابراز داشت: شهید املاکی خورشید پرنوری بود که از افق سرزمین ایران طلوع کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت شهید املاکی خاطرنشان کرد: لقب "قهرمان وطن" که مقام معظم رهبری به این شهید دادند لقبی است که عظمت او را برای ما یادآور می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اعلام اینکه شهدا کشور و مردم را در خطرناکترین برهه زمانی نجات دادند گفت: شهدا کاری علوی کردند زیرا مردم را از تسلیم شدن در برابر ظلم و کشور را از سلطه دشمنان انقلاب نجات دادند.

سردار سلامی با اظهار اینکه شهدا می‌دانستند جهاد بابی از ابواب جنت است که به‌روی بندگان خالص خدا گشوده می‌شود تصریح کرد: شهدا از امام علی(ع) آموخته بودند که هیچ قومی ذلیل نمی‌شود مگر اینکه دشمن در شهرهایشان پا گذارد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا غیرت، فداکاری و تعصب را از امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) آموخته بودند گفت: زمانی که در دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) خلخال و زیور از پای زنان غیرمسلمان باز کردند او گفت که اگر یک مرد مسلمانان از این غصه بمیرد سزاوار است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا از تاریخ اسلام درس گرفته بودند خاطرنشان کرد: شهدا می‌دانستند اگر امام زمانشان را تنها بگذارند ماجرای ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه تکرار می‌شود.

سردار سلامی با اعلام اینکه شهدا می‌دانستند اگر ولی‌فقیه خود را تنها بگذارند ماجرای تنهایی امام حسن(ع) در مقابل سپاه معاویه تکرار می‌شود، گفت: شهدا از تاریخ غم‌انگیز عاشورا آموختند که تنها گذاشتن امام زمان و اهل‌بیتش چه فجایعی را ایجاد می‌کند.

وی شهدا را انسان‌هایی بصیر و هوشمند عنوان داشت: شهید املاکی  پرچمدار چنین تفکری بود که باید در مقابل دشمنان خدا ایستاد و هیچ راهی جز مقاومت، ایستادگی، شکیبایی و ثبات قدم برای مقابله با دشمنان وجود ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را یک سناریوی خطرناک جهانی علیه ملت ایران دانست و تصریح کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس در تلاش بود تا کشوری تازه‌انقلاب‌کرده را وادار به تسلیم کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه جهان تصور نمی‌کرد که روزی فرا برسد که کشور فارغ از سلطه آمریکا استقلال پیدا کند اظهار داشت: تمام جهان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصور می‌کردند که نمی‌شود با کشورهای قدرتمند جهانی مقابله کرد و استقلال سیاسی را امری ناممکن می‌دانستند.

وی با تأکید بر اینکه تمام جهان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصور می‌کردند که برای داشتن امنیت باید به یک کشور قدرتمند متصل شوند اعلام کرد: این تصور غلط تمام جهان را فراگرفته بود و هنر امام راحل(ره) این بود که این تصور را بر هم زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به اسلام قدرت حاکمیت و روح قدرت بخشید و اسلام را به عرصه سیاست وارد کرد، اضافه کرد: امام راحل(ره) از ملتی که در گورستان جهالت مدرن دفن شده بود یک ملت مقاوم، انقلابی و مجاهد ساخت.

وی با ابراز اینکه کشور آمریکا که شکست سختی از ایران خورده بود از همان روزهای نخست انقلاب به‌دنبال انتقام‌گیری از ایران اسلامی بود گفت: در دوران دفاع مقدس ائتلافی جهانی علیه ایران شکل گرفت تا ایران را در شرایطی که حاکمیت در آن مستحکم نشده بود، یک نظام دفاعی قدرتمند نداشت و نظام سیاسی آن به ثبات لازم نرسیده بود شکست دهد.

سردار سلامی جنگ تحمیلی را به جنگ احزاب تشبیه کرد که تمام کفار در آن با یکدیگر متحد شده بودند خاطرنشان کرد: هنر ملت ایرانی و رهبری آن این بود که هرچه دشمنان و کفار اتحادشان را بیشتر می‌کردند، آن‌ها نیز قدرت ایمانشان را افزایش می‌دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه دشمن در تلاش بود تا ملت ایران را وادار به تسلیم کند اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌های دشمن اما ملت ایران تصمیم گرفته بود تا کنار رهبر بایستد و تسلیم نشود.

سردار سلامی دفاع مقدس را طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم دانست و تصریح کرد: تمام کشور‌های قدرتمند دنیا در این جنگ با یکدیگر متحد شده بودند تا علیه ایران جنگ روانی ایجاد کرده و آن را در محاصره تسلیحاتی و اقتصاد قرار دهند تا نتواند حتی سیم خاردار وارد کند.

وی با اعلام اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان توپ و تجهیزات مورد نیازشان برای عملیات‌ را از عملیات‌های قبلی تأمین می‌کردند عنوان داشت: اگر ملت ایران در آن مقطع تاریخ شکست می‌خورد امروز دفن شده بود و نمی‌توانست مستقل و قدرتمند باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر ملت‌ها و کشورهای جهان نتوانند در مقابل دشمنان به‌خوبی ایستادگی کنند باید طعم تلخ تسخیر و سلطه را تا مدت‌ها بچشند گفت: قدرت ملت ایران و قدرت حمایت معنوی و عمیق امام خمینی(ره) اتفاقی طلایی و بزرگ را در جهان رقم زد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهدا از رؤیاها و آرزوهایشان گذشتند، از خانواده دل کندند و به ایده‌آل‌های خود برای آینده پشت‌پا زدند افزود: هنر شهدا این بود که ملت را با مفاهیم جدیدی آشنا می‌کرد و به او شخصیت جدیدی می‌داد و او را با نظریه‌های جدید آشنا می‌کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نخستین دستاورد عمل شهدا این بود که نشان دادند می‌توان با قدرت ایمان در مقابل ائتلاف قدرت‌های بزرگ ایستاد و ایجاد این باور بزرگترین هنر شهدا بود.

وی با بیان اینکه "اگر در دوران دفاع مقدس ایستادگی نمی‌کردیم امروز نیز نمی‌توانستیم در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم" عنوان داشت: عدم ایستادگی ما در آن زمان سبب می‌شد تا آمریکا مجدداً به ما حمله کند و هنر شهدا این بود که یک نیروی بازدارندگی دائمی و قدرت دفاعی عظیم برای ایران ایجاد کردند.

سردار سلامی با ابراز اینکه نظام تصمیم‌گیری دشمنان متوجه قدرت بی‌انتها و درون‌زای ملت ایران شده است تصریح کرد: این قدرت از رابطه عمیق قلبی میان مردم و ولی‌فقیه شکل می‌گیرد و این رابطه رمز پیروزی ملت ایران در مقابل دشمنان در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی بوده‌ است.

وی با اعلام اینکه هنر شهدا در یک برهه زمان خاص محدود نمی‌شود و آثار آن دائمی و ابدی است خاطرنشان کرد: آثار قیام عاشورا در سال 61 هجری به پایان نرسید بلکه تاریخ آینده را ساخت و اگر عاشورا نبود ما امروز نمی‌توانستیم مقاومت کنیم و عاشورا این درس را به ما داد که با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان میدان جهاد را ترک کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر در میدان نبرد مطمئن باشیم که خانواده ما همانند خانواده امام حسین(ع) اسیر می‌شود و فرزندانمان همانند فرزندانش کشته می‌شوند باز هم در مقابل ظلم می‌ایستیم و این منطق است که ما را پیروز می‌گرداند.

سردار سلامی با بیان اینکه نظام اسلامی برای ماندگاری باید روح جهاد، ایستادگی و مقاومت را در کالبد جامعه زنده نگه‌ دارد گفت: جنگ آمریکا علیه ایران در دفاع مقدس خلاصه نشد و همچنان ادامه دارد.

وی با یادآوری اینکه دشمن ملت ایران را تحریم اقتصادی کرده و آن را تحت محاصره شدید اقتصادی قرار داده است ابراز داشت: اگر چنین فشار و محاصره‌ای بر خود آن‌ها تحمیل می‌شد نظامشان فرو می‌پاشید اما ملت ایران تحت چنین محاصره‌ای ایستادگی کرده و زندگی می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه ضمن تشریح اقدامات دشمن علیه ملت ایران گفت: آن‌ها امروز به باورهای مردم حمله می‌کنند تا پایه‌های اعتقادی آن‌ها را سست کنند، به اعتماد مردم نسبت به رهبری حمله می‌کنند، به نهادهای دفاعی حمله می‌کنند، به معصومیت روح پاک جوانان و به گوهر حجاب زنان حمله می‌کنند و تلاش می‌کنند تا از طریق ماهواره جوانان را از مساجد دور کرده و غیرت را از آن‌ها بگیرند.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال ایجاد تردید و شبهه میان ملت ایران است خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دانشمندان ما حمله می‌کند، علیه ما ائتلاف سیاسی تشکیل می‌دهد، دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال می‌برد و ایجاد ناامیدی، فقر و عقب‌ماندگی برای ایران را استراتژی خود قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان انقلاب در تلاش هستند تا با ایجاد جنگ روانی ملت ایران را ناامید کنند اظهار داشت: دشمنان انقلاب می‌خواهند انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به‌بهانه دستیابی به بمب هسته‌ای از ملت ایران بگیرند در حالی که خودشان انبار سلاح‌های اتمی دارند و از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه ملت ایران می‌داند زمانی عزیز می‌ماند که ایستادگی و مقاومت کند اظهار داشت: شهدا به ما یاد دادند که یهود و نصارا نباید بر مؤمنان حکومت کنند و مردم باید بدانند دشمن از دشمنی با ما دست برنمی‌دارد مگر اینکه ما از دینمان دست برداریم.

سردار سلامی تصریح کرد: ملت ایران در طول 40 سال از گذشت عمر انقلاب اسلامی همواره اراده خود را بر قدرت‌های جهان تحمیل کرده و به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل شده و این هنر رهبر این کشور است که فردی وارسته، فرزند رسول‌الله، خلف صالح امام راحل و جانباز است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بدون کوچکترین نرمش و عقب‌نشینی و با شناختی عمیق و تسلط کامل در تمام صحنه‌ها تصمیم‌گیری‌های استکبار جهانی را مدیریت کرده‌اند اضافه کرد: ایشان ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامده است و دشمن را در صحنه‌های مختلف شکست داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری نظام اسلامی توانسته است بخش‌های مهمی از سرزمین‌های اسلامی را از سیطره دشمنان اسلام نجات دهد و مانع از ذلیل شدن مسلمانان در مقابل کفار شده است.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه حزب‌الله لبنان شاخه‌‌ای از شجره انقلاب اسلامی است که موفق شده تا نفس اسرائیل را بگیرد تصریح کرد: حزب‌الله لبنان کاری کرده است که اسرائیل مجبور شود دور تا دور دیوار بکشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار اینکه مقام معظم رهبری موفق شده است تا سیاست‌های آمریکا در منطقه را متوقف کند ابراز داشت: ایشان نگذاشته است تا تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌های منطقه به دست آمریکا بیفتد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های مقام معظم رهبری سبب شده است تا با وجود تحریم‌ها باز هم ملت ایران به دانش و فناوری‌های روز دنیا دست پیدا کند افزود: امروز انقلاب ما از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و این قدرت را دارد که در هر زمانی با قدرت‌های جهان رودررو شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه "پیشرفت ملت ایران به مرحله‌ای رسیده است که مقام معظم رهبری می‌گویند که به‌دنبال استفاده از کالای ایرانی باشیم" گفت: این دستور به‌معنای پاتک اقتصادی و جنگ و تحریم اقتصادی علیه دشمنان خارجی ملت ایران است.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه امروز ملت ایران به جایگاهی رسیده که خودش نیازهایش را برطرف کند خاطرنشان کرد: اینکه می‌بینید امروز عده‌ای بازتاب و پژواک صدای دشمن می‌شوند تا مردم را ناامیدکنند یک سناریوی جهانی است که آمریکا آن را علیه ملت ایران نوشته است.

وی با بیان اینکه "ما منکر وجود مشکلات نیستیم اما مشکلات اقتصادی در بسیاری از کشورهای داعیه‌دار اقتصاد قوی نیز وجود دارد" ابراز داشت: همان‌طور که رهبری فرمودند مشکلی در کشور ما نیست که حل نشود زیرا قدرت ما از مشکلات بیشتر است.

جانشین فرمانده کل سپاه با یادآوری اینکه ملت ایران انقلابش را دوست دارد و وفاداری خود را در حضور باشکوهش در 22بهمن نشان داد گفت: انقلاب و مردم ما امروز از هر زمانی قدرتمندتر هستند و مردم با صبر، امید و مقاومت مشکلات را حل می‌کنند.

سردار سلامی اظهار داشت: امروز چینش کابینه دولت آمریکا وابسته به نوع نگاه افراد نسبت به کشور ایران است و آن‌ها تصور می‌کنند با استفاده از ورشکستگان سیاسی مانند "بولتون" می‌توانند قدرت جدیدی علیه ایران ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد رو به زوال است خاطرنشان کرد: ما در مقابل آمریکا هیچ شکستی نداشتیم و به‌خلاف خواسته آن‌ها اصلاً شبیه به کشورهایی نیستیم که در محاصره قرار گرفته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد