شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد، مشایی و برادر رئیس‌جمهور

آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد، مشایی و برادر رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد، مشایی و برادر رییس جمهور فعلی چگونه است اظهار کرد: قوه قضاییه تلاش کرده بدون تبعیض به پرونده‌ها رسیدگی کند و دانه‌درشت و غیر دانه‌درشت از زبان رسانه‌ها و مردم مطرح می‌شود وگرنه جرم، جرم است. قوه قضاییه موظف است اگر شاکی خصوصی شکایت کرد یا گزارش از مراجع رسمی رسید یا از نظر وظیفه مدعی‌العمومی خود، موضوع را پیگیری کند.


سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: برخی وقت‌ها در پرونده‌ها نوع و شرایط جرم و تحصیل دلیل آسان نیست. یک مواقعی قوه قضاییه برای تحصیل دلیل باید استعلام و سؤال کند و به‌طور خاص یا ویژه‌ای تحقیق کند. گاهی اوقات فرد طوری مرتکب جرم می‌شود که اثری از خود باقی نمی‌گذارد. پرونده‌های یادشده در حال رسیدگی است. پرونده مشایی در حال تحقیقات دادسرا و در پرونده آقای احمدی‌نژاد نیز چیز جدیدی نیست و پرونده برادر رییس‌جمهور نیز در دست تحقیقات دادسراست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره اعلام اسامی قضات متخلف و مفسدان اقتصادی گفت: احکامی که قطعی شده، اشکالی برای اعلام اسامی نیست. از بهمن‌ که این مطلب اعلام شد، افرادی از قاضی و کارمند و وکیل داشتیم که دستگیر شدند اما احکامشان قطعی نشده و اگر قطعی شود، اعلام کنیم. آنچه در مجمع مطرح شده، قبل از محکومیت است؛ یعنی اعتقاد بنده و بسیاری از نمایندگان مجلس بر این است که برای بازدارندگی و شفافیت بیشتر، محاکمات آنجایی که اصل 165 اجازه می‌دهد، قانون هم اجازه بدهد علنی پخش شود، این مورد اشکال شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس شورای اسلامی بر آن اصرار کرد که موضوع به مجمع رفت و آن طور که شما می‌گویید، در اخبار آمده که این موضوع در مجمع هم رد شده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص این‌که احمدی‌نژاد در راستای تخریب قوه قضاییه یک سری مسایلی را مطرح کرده و اینکه آیا برخورد نکردن با احمدی‌نژاد موجب ایجاد شائبه در خصوص صحبت‌های وی نمی‌شود و اینکه آیا حکم ارتداد مشایی صحت دارد یا خیر گفت: چنین چیزی اصلاً صحت ندارد. در خصوص شائبه داشتن این حرف‌ها هم حتماً این طور است و ضرر دارد و اینکه چرا تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد، عرض قبلی بنده است که ان‌شاءالله در آینده روشن می‌شود.

محسنی اژه‌ای درباره انتشار کلیپ حیوان‌آزاری در روزهای اخیر گفت: واقعاً نمی‌دانم درباره این دسته افراد چه بگویم. اگر منظورتان کلیپ آزار قوچ است که روزهای اخیر منتشر شده، یکی از آن افراد در همین پرونده موسوم به محیط زیست دستگیر شده است. معتقدیم راه چاره فقط تشدید مجازات نیست بلکه باید فرهنگ‌سازی شود و صرف تشدید مجازات، الزاماً موجب بازدارندگی نمی‌شود. برخی اوقات مجازات‌ها خیلی سنگین و اعدام است، اما آیا با وجود اعدام حتماً دیگر آن جرم تکرار نمی‌شود؟ مجازات‌های فعلی در خصوص حیوان‌آزاری، نتوانسته این موضوع را به صفر برساند اما راه چاره فقط تشدید مجازات نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد