شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

تحولات فلسطین|فراخوان برای حمایت از مسجدالاقصی/تشدید فشارهای اشغالگران علیه نوار غزه

تحولات فلسطین|فراخوان برای حمایت از مسجدالاقصی/تشدید فشارهای اشغالگران علیه نوار غزه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، مرکز اسیران فلسطینی اعلام کرد که سیاست اشغالگران در بازداشت شهروندان فلسطینی روزانه شده و به ابزاری برای سرکوب ملت فلسطین و تاثیرگذاری بر مقاومت آنها تبدیل شده است.


این مرکز افزود که سه هزار مورد بازداشت را در نیمه اول سال جاری میلادی ثبت کرده است.

ریاض الاشقر سخنگوی رسانه ای مرکز اسیران فلسطینی درباره جزئیات این بازداشت ها گفت: 497 نفر کودک و نوجوان و 84 زن و دختر در این دوره بازداشت شده اند که در بین زنان و دختری، برخی به ضرب گلوله اشغالگران جراحت برداشته اند.

وی افزود: 120 مورد بازداشت از نوار غزه گزارش شده است که اکثر آنها صیاد هستند. در کنار آنها، شماری از بیماران و همراهان آنها و تجار در گذرگاه بیت حانون بازداشت شده اند.

تشدید تحریم اشغالگران علیه غزه

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل امروز از موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با پیشنهادهای ارتش برای تشدید فشار بر نوار غزه خبر داد.

این سخنگو علت این اقدام را به خاطر آنچه "ایجاد آتش سوزی عمدی و تلاش های دیگر تحت رهبری حماس از غزه" خواند‌،دانست و گفت: ارتش تصمیم گرفت که گذرگاه کرم ابوسالم در مرز با غزه را ببندد و واردات و صادرات از غزه را ممنوع کند و مسافت دریایی صیادی را از 9 مایل به شش مایل کاهش دهد. ورود مواد غذایی و دارو نیز باید با موافقت هماهنگ کننده امور دولت در مناطق انجام شود.

 جبهه خلق: تهدید ابومازن علیه غزه محکوم است

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تهدیدهای ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و عزام الاحمد از سران جنبش فتح مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه نوار غزه را محکوم کرد و آن را تلاش این تشکیلات برای کنار زدن طرف مقابل دانست.

اسامه الحاج از رهبران جبهه خلق به خبرگزاری شهاب گفت: اشاره تلویحی به اعمال هرگونه مجازاتی علیه غزه مردود است و منطق تهدید ابومازن و الاحمد قابل قبول نیست.

وی از سران تشکیلات خودگردان خواست تا همه اقدامات تحریمی خود علیه غزه را برداشته و به تقویت اهرم های حمایت از غزه و برداشتن محاصره آن اقدام کنند.

ابومازن، جنبش حماس را تهدید کرده بود که یا "نوار غزه را به طور کامل تحویل دهد" یا اینکه "اقدامات متناسب با این وضعیت در شورای مرکزی در ماه آینده اتخاذ خواهد شد".

از سوی دیگر، عزام الاحمد هم از جنبش حماس خواسته بود که "یا همه امور اداره غزه را نظیر کرانه باختری تحویل دولت وفاق ملی دهد یا اینکه مسئولیت خود را به طور کامل برعهده بگیرد؛ در غیر این صورت، تدابیری اتخاذ خواهد شد".

جهاد اسلامی: تهدید ابومازن علیه غزه مردود است

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی با رد تهدیدهای ابومازن تاکید کرد: کسی که ملت خودش را مجازات می کند؛ رئیس نیست. تحریم های تشکیلات خودگردان علیه غزه مشکلاتی را در داخل این منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: لحظه ای خواهد رسید که ملت ما خواهان محاکمه کسانی شوند که تحریم علیه غزه وضع کردند.

حبیب گفت: ابومازن باید در راستای وحدت ملت ما گام بردارد و تهدیدها و گفته هایش درباره آشتی نشان از خیر و خوبی برای فلسطینی ها نیست. ملت ما نیاز مبرم به اجرای توافقنامه های آشتی امضا شده بین گروه های فلسطینی دارد؛ به ویژه در این مرحله دشوار که مسئله فلسطین با بدترین توطئه ها روبرو است.

 لزوم مقابله با هجمه صهیونیست ها علیه الاقصی

محمد ابوطیر نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از جنبش حماس در شهر اشغالی قدس خواستار مقابله جدی با هجمه صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی و یورش های مکرر وزرا و نمایندگان صهیونیست شد که با هدف تحمیل اوضاع جدیدی صورت می گیرد.

وی جوانان شهر قدس و ملت فلسطین را به اهمیت حضور در صحن مسجد الاقصی تشویق کرد.

ابوطیر از تشکیلات خودگردان در کرانه باختری خواست تا جوانان مقاوم را رها کند تا آنها با بالاترین توان در برابر این هجمه بایستند.

به گفته ابوطیر، تا زمانی که تشکیلات خودگردان و دولت های عرب ناتوان و ضعیف رفتار کنند؛ عربده کشی اسرائیل ادامه خواهد یافت.

امام صادق علیه‌السلام مرد مبارزه بود

امام صادق علیه‌السلام مرد مبارزه بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«امام صادق(ع) در اواخر دوران بنی‌امیه، شبکه‌ی تبلیغاتی وسیعی را که کار آن، اشاعه‌ی امامت آل‌علی(ع) و تبیین درست مسأله‌ی امامت بود، رهبری می‌کرد.»  ۵۸/۳/۲۱

اطلاع‌نگاشت | چهار فصل مبارزه؛ همرزمان حسین علیه‌السلام

اطلاع‌نگاشت | چهار فصل مبارزه؛ همرزمان حسین علیه‌السلام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای تحلیل سیره ائمه، زندگی ایشان را مانند یک انسان ۲۵۰ ساله در نظر می‌آورند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه سالگرد شهادت حضرت امام صادق علیه‌السلام، تحلیل رهبر انقلاب از  زندگی ائمه علیهم‌السلام را در اطلاع‌نگاشت «چهار فصل مبارزه؛ همرزمان حسین علیه‌السلام» منتشر می‌کند.