شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

روایت همسر شهید مدافع حرم از حضور مقام معظم رهبری در منزل شهید محمدجواد حسن‌زاده

روایت همسر شهید مدافع حرم از حضور مقام معظم رهبری در منزل شهید محمدجواد حسن‌زاده

جمیله قاضی‌زاده حسینی همسر شهید محمدجواد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید حسن‌زاده اظهار داشت: روز قبل از این دیدار به ما عنوان کردند که مراسمی قرار است برگزار شود که در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و نماینده بنیاد شهید استان حضور دارند و عنوان شد که "حتماً در مراسم شرکت کنید" و بنده بیشتر مراسمات را به‌دلیل اینکه فرزند دومم کوچک است، حضور ندارم.

وی بیان کرد: یادم است که در آن روز حال خاصی داشتم و دائم فکر می‌کردم شاید این دیدار، دیدار با رهبری باشد و همین مسئله را به اقوام نزدیک خود عنوان کردم. از قبل بسیار دوست داشتم که از نزدیک مقام معظم رهبری را دیدار کنم‌. از اذان مغرب و عشاء که گذشت و تقریباً ساعت 21 بود که گروهی به منزل ما آمدند و اعلام کردند که مهمان عزیزی داریم و آن مهمان مقام معظم رهبری است.

همسر شهید مدافع حرم حسن‌زاده گفت: حال خاصی داشتم وقتی این خبر عنوان شد تا اینکه آن اتفاق افتاد و بهار وارد خانه ما شد و با ورود ایشان فضای منزل ما منور شد و وقتی آن لحظه ایشان را دیدم بسیار خوشحال بودم که اصلاً قابل توصیف نیست. مقام معظم رهبری ‌به منزل حقیر ما آمدند و اصلاً حال من و خانواده‌ام در آن روز قابل وصف نیست.

وی خاطرنشان کرد: خواهرشوهرم برای ایشان دکلمه خواندند و مقام معظم رهبری با صبر گوش دادند. زهراسادات دختر دومم خواب بود و مقام معظم رهبری وقتی قرار بود تشریف ببرند زهراسادات را خدمت ایشان آوردم و ایشان زهراسادات را نوازش کردند و واقعاً حس آرامش داشتیم.‌ جالب این است که ما هزینه عروسی خود را با سکه اهدایی از سوی مقام معظم رهبری آغاز کردیم؛ همان سکه هزینه عروسی ما شد.

قاضی‌زاده حسینی در مورد همسر شهیدش نیز گفت: شهید حسن‌زاده، فرزند شهید و سادات بود. پدر بزرگوار ایشان سال 61 در تنگه چزابه شهید شدند و نحوه شهادت همسرم و پدرشان بسیار شبیه هم بود. اکنون همسرم در بهشت رضا(ع) آرام گرفته‌‌اند. مقام معظم رهبری در این دیدار دعا کردند برای هر دو شهید ما و فرمودند امیدوارم با پیامبر(ص) محشور شوند و برای من و دخترانم دعا کردند و در مورد خانواده شهدا نیز فرمایشاتی داشتند.

سردار غیب‌پرور: چندین انبار «احتکار خودرو، برنج و لوازم ساختمانی» توسط بسیج کشف شد/ بازداشت برخی سرشاخه‌های احتکار کالا

سردار غیب‌پرور: چندین انبار «احتکار خودرو، برنج و لوازم ساختمانی» توسط بسیج کشف شد/ بازداشت برخی سرشاخه‌های احتکار کالا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد سردار غلامحسین غیب‌پرور دقایقی پیش در حاشیه حضور در مناطق محروم شهرستان بجنورد در جمع خبرنگاران از برنامه قاطع بسیج در برخورد با محتکران خبرداد و اظهارداشت: در شرایطی که مردم تحت فشارهای تورم و گرانی هستند برخی دست به احتکار و انبار کردن مایحتاج اصلی زندگی مردم زده‌اند که باید برخورد جدی با آن‌ها شود.

وی درباره برنامه بسیج در رابطه با کشف و برخورد با محتکران افزود: برنامه‌ای در جهت شناسایی محتکران و کسانی که انبار می‌کنند به تمام رده‌های مقاومت ابلاغ شده و رده‌های مقاومت در سراسر کشور در این زمینه مأمور شده‌اند.

غیب‌پرور با بیان اینکه باید هم‌افزایی انقلابی در کاهش فشارها بر مردم انجام شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش فشارها٬ نظارت و بازرسی و شناسایی است که البته با هماهنگی و کمک مراجع ذی‌ربط قانونی امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به کسانی که ‌نسبت به مردم با احتکار کردن و انبار کردن ظلم می‌کنند هشدار داد و گفت: اول نصیحت می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم که در ادامه با برخورد انقلابی نیروهای مردمی مواجه خواهند شد و بنابراین اگر شناسایی و دستگیر شدند مراجع قضایی قرار است برخورد قاطع و جدی با این محتکران داشته باشند. امیدواریم بار مردم را اضافه نکنند.

وی اعلام کرد: در روزهای گذشته کشف چندین انبار احتکار خودرو، برنج، لوازم یدکی خودرو و لوازم ساختمانی از دستاورد‌های این برنامه بسیج است و هم‌چنین برخی سرشاخه‌های این احتکار هم دستگیر شده‌اند.

هشدار دادستان به واردکنندگان کالا: ۲۰سال حبس تا مجازات اعدام/دیگر جریمه برای گرانفروشی در کار نیست

هشدار دادستان به واردکنندگان کالا: ۲۰سال حبس تا مجازات اعدام/دیگر جریمه برای گرانفروشی در کار نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب ویژه دادسرا با سرعت و دقت در حال انجام است، از بازداشت 65 نفر و ممنوع‌الخروجی 106 نفر از متهمان این پرونده‌ها خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 53 متهم در پرونده‌های ارزی و واردات گوشی تلفن همراه و 12 نفر در پرونده واردات اتومبیل بازداشت شدند.

به گزارش میزان ــ دولت‌آبادی اعلام کرد دادستانی تهران در پرونده‌های ارزی و تلفن همراه تاکنون 23 فقره کیفرخواست صادر کرده که به‌موجب آن 24 متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و به‌زودی در دادگاه محاکمه خواهند شد.

هشدار به شرکت‌های تجاری واردکننده کالا

دادستان تهران با هشدار به شرکت‌های تجاری که در امر واردات کالا، ارز 4200تومانی از دولت دریافت کردند و برخلاف تعهد خود نسبت به واردات کالا اقدام نکرده و یا در صورت انجام واردات، کالا‌های وارده را به‌نرخ آزاد به‌فروش رساندند، اظهار داشت: تصور مدیران این شرکت‌ها مبنی بر اینکه می‌توانند به‌صرف پرداخت جریمه گران‌فروشی بر اساس قانون تعزیرات حکومتی از مسئولیت خطیر خود در ایجاد وضع بحرانی در حوزه ارز واردات کالا شانه خالی کنند، محکوم به بطلان است و به مدیران این شرکت هشدار داده می‌شود که اقدامات ارتکابی از سوی آنان به‌موجب قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور مصوب 1369 و اصلاحات آن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت که وفق بند «ب» از ماده یک آن، «گران‌فروشی کلان» و «احتکار عمده» ارزاق یا سایر نیازمندی‌های عمومی با توجه به شاخص‌های «میزان خسارت وارده»، «مبالغ مورد سوء استفاده» و «آثار فساد مترتب بر آن» چنان‌چه با وصف فوق رخ دهد، اقدام مجرمانه محسوب شده و مجازات آن، پنج تا 20 سال حبس، ضبط اموال حاصل از اعمال مجرمانه و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق در انظار عمومی است.

دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: چنانچه این اقدامات در چهارچوب اتهام افساد فی‌الارض باشد، در صورت اثبات اتهام متهم با مجازات اعدام مواجه خواهد شد.