شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

پدر، عشق، پسر

پدر، عشق، پسر


همراه با یک پدر شهید؛ قبل و بعد از دیدار با رهبر انقلاب در کرمانشاه
حامد هادیان

سه روز قبل از سفر رهبر انقلاب، برای این که حال و هوای مردم را از نزدیک ببینیم به روستایی در ۴۰ کیلومتری کرمانشاه رفتیم. روستای «قیسوند» از توابع شهرستان هرسین. روستایی بر کرانه‌ی چند کوه نسبتا بلند؛ که همین کوه‌ها مانع حمله‌ی هوایی عراق در زمان جنگ بوده‌اند.


دانلودفایل صوتی



بقیه داستان درادامه مطلب


ادامه مطلب ...

روایت صوتی عیادت رهبر انقلاب از احمد عزیزی

روایت صوتی عیادت رهبر انقلاب از احمد عزیزی


«احمدِ عاشق»، عنوانِ روایت صوتی عیادت رهبر انقلاب از احمد عزیزی شاعر کرمانشاهی است. این عیادت در آخرین ساعات سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کرمانشاه انجام شد.




دانلودفایل صوتی دیداررهبری باشاعر عزیزاحمدعزیزی


پوسترامام عشق

پوسترامام عشق



برای دانلودبرروی عکس کلیک کنید


بیانات رهبری در اجتماع مردم کنگاور

بیانات رهبری در اجتماع مردم کنگاور


در هشتمین روز از سفر به کرمانشاه

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله فى الأرضین‌.

 خداوند متعال را سپاسگزارم که در جمع پرشورِ مؤمنِ وفادارِ شما مردم عزیز در این بخش از استان کرمانشاه توفیق حضور پیدا کردم. به این جمعیت عظیم، این جوانان پرشور، این مرد و زن مؤمن و وفادار، مردم عزیز کنگاور، و همچنین به برادران و خواهرانى که از صحنه، از سنقر، از هرسین در این جمع عظیم شرکت کردند، به همه‌ى شما عزیزان، برادران، خواهران، جوانان و فرزندان عزیزم سلام و درود میفرستم و از خداوند متعال توفیقات شما را مسئلت میکنم.


 این بخش از استان کرمانشاه مانند بقیه‌ى بخشهاى این استان خصوصیاتى دارد که مربوط به مردم این استان است؛ وفادارى، مهربانى، صفات نیک پهلوانى، ایمان، اخلاص و صفا و معنویت در سرتاسر این استان گسترده است؛ لیکن بعضى از بخشهاى استان خصوصیات ویژه‌اى دارند. شهر شما به عنوان میزبان راهیان کربلاى معلّى و عتبات عالیات شناخته شده است. کنگاور منزلگاه عاشقان حسینى در طول سالها و قرنهاى متمادى است. علاقه‌ى به دین و دیانت و روحانیت، از جمله‌ى خصوصیات دیگر این شهرستان است؛ که نام شریف علماى بزرگى از برجستگان این استان، مربوط به این شهر است: مرحوم آقاى حاج آقا بزرگ محمدى عراقى، عالم معنوىِ مردمىِ اهل سلوک و تقوا، که از چهره‌هاى برجسته‌ى این استان است، در این شهر زندگى کرده است و فیوضات و برکات فراوان این مرد بزرگ و معنوى در این شهر به مردم رسیده است. فرزند شهید ایشان هم، مرحوم آقاى حاج آقا بهاءالدین محمدى عراقى، که در دوران طلبگىِ قم با ایشان آشنا بودیم و به ایشان اخلاص داشتیم، پرورش‌یافته‌ى این شهر است؛ عالم و شهید.

بقیه بیانات درادامه مطلب

ادامه مطلب ...

روایت اولین سردار کُرد سپاه از یک عکس

روایت اولین سردار کُرد سپاه از یک عکس


سرتیپ دوم بازنشسته کاک جمیل بابایی، از فرماندهان مناطق عملیاتی غرب در جنگ تحمیلی، عکس زیر را که مربوط به سفر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به پاوه در فروردین ماه سال 1360 است، روایت می‌کند:

ما قبل از سال 60 و در کوران مسائل انقلاب، با شورای انقلاب به خصوص حضرت آقا که در آن زمان نماینده امام خمینی رحمه‌الله در شورای عالی دفاع و امام جمعه‌ی تهران بودند، ارتباط خوبی داشتیم. بارها نزد ایشان رفتیم و ایشان هم به رسم دید و بازدید ایرانی‌ها، در فروردین 60 به پاوه تشریف آوردند. البته ما از برنامه‌ی سفر ایشان اطلاعی نداشتیم و به یک‌باره گفتند که آقای خامنه‌ای آمده‌اند. ما هم به استقبال ایشان رفتیم و در مقابل مقر سپاه با یکدیگر روبرو شدیم.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17646/C/13900726_0117646.jpg

آن روز شهید کاظمی که فرماندار و فرمانده‌ی سپاه پاوه بود، به همراه شهید صدوقی -که روز قبلش به پاوه آمده بودند- به نودشه رفته بودند. بنابراین بنده به عنوان یکی از معاونین ایشان و عضو شورای فرماندهی سپاه پاوه از حضرت آقا استقبال کردم و گزارش و وضعیت منطقه را خدمت ایشان ارائه دادم. سپس به اتفاق به زیارت مزار شهدای بومی پاوه در «ملا مقصود» رفتیم که این عکس تاریخی در آنجا گرفته شده است. بعد هم سر مزار دیگر شهدا رفتیم. در ادامه هم ایشان در مسجد سابقی، واقع در میدان مولوی پاوه برای مردم سخنرانی کردند. برای ناهار ایشان مهمان ما بودند و پس از آن نیز ایشان را بدرقه کردیم و تشریف بردند.


دیدار برگزیدگان و نخبگان کرمانشاه با رهبر انقلاب

دیدار برگزیدگان و نخبگان کرمانشاه با رهبر انقلاب


صدها نفر از برگزیدگان و منتخبین علمی، فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی استان کرمانشاه صبح امروز(سه‌شنبه) و در هفتمین روز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، با ایشان دیدار کردند و به تبادل نظر در زمینه‌های گوناگون پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از شنیدن دیدگاه‌ها و مطالب 13 نفر از برگزیدگان استان که 1 ساعت و نیم به طول انجامید، زمینه را برای حرکت کاروان ملی ایرانیان به سمت اهداف و افق‌های درخشان فراهم خواندند و با تحسین اهداف بلند‌پروازانه جوانان در ترسیم افق آینده کشور تأکید کردند: به یاری پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ویژه فرهیختگان و نخبگان، ملت عزیز ایران در آینده از ذخایر علمی و فرهنگی و تمدنی فراوان‌تری برخوردار خواهد بود.
ایشان، با ابراز خرسندی از دیدار به‌یادماندنی و پُر مغز با منتخبین استان کرمانشاه، این استان را سینه ستبر و چهره زیبای ایران در عرصه‌های علمی، هنری، فرهنگی و ادبی خواندند و با اشاره به روحیه پهلوانی و تلاش تحسین‌برانگیز انقلابی در استان افزودند: همه ویژگی‌های لازم و خصائل نیکو در این استان نخبه‌پرور جمع شده است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری آشنایی دیرین خود با شماری از فرهیختگان و اندیشمندان استان کرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقیقی علمی، ادبی و هنری این منطقه، آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست و مراکز تبلیغات و صداوسیما باید به کمک زبدگان منطقه، در این زمینه تلاش کنند.

بقیه خبردرادامه مطلب

ادامه مطلب ...

بیانات رهبری در اجتماع مردم پاوه‌

بیانات رهبری در اجتماع مردم پاوه‌


بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

و الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم محمّد و على ءاله الأطیبین و صحبه المنتجبین و التّابعین لهم باحسان الى یوم الدّین‌.

 بسیار خداوند متعال را شکرگزارم که بعد از سالهاى طولانى، یک بار دیگر توفیق داد که بتوانم در این شهر و در میان جمع پرشورِ مهربانِ برگزیده‌ى این منطقه حضور پیدا کنم. خیلى خوشحالم از این که در جمع بزرگ و پرشور و صمیمى شما مردم عزیز پاوه، همچنین مردم عزیزى که از جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانى زحمت کشیدند و تشریف آوردند، حضور دارم. یقیناً براى من این دیدار گرم و صمیمانه و مهربانانه، یک خاطره‌ى فراموش‌نشدنى خواهد بود؛ همچنان که خاطرات قبلى من هم از پاوه، خاطراتى فراموش‌نشدنى است.



 براى شما جوانان عزیز پاوه بد نیست این خاطره را عرض بکنم که اول‌بارى که من با جماعتى از مردم پاوه روبه‌رو شدم، در ماه‌هاى اول پیروزى انقلاب در شوراى انقلاب بود. ما عضو شوراى انقلاب بودیم. من دیدم چند نفر جوانِ گرم و گیرا و خوش‌منظر، با لباس کردى آمدند شوراى انقلاب، از ما وقت فورى و ضرورى خواستند. من با این جماعت جوان و پرشور ملاقات کردم. حرف آنها این بود که در منطقه‌ى پاوه و اورامانات، ضد انقلاب درصدد است که به مردم انقلابى تهاجم نظامى کند و سختگیرى کند و شما به ما کمک کنید تا ما بتوانیم در مقابل ضد انقلاب، مقاومت و ایستادگى کنیم. این مربوط به چند ماه آغازین انقلاب است. شاید کسى نمیتوانست این را تصور کند که از منطقه‌ى کردى، جوانانى مؤمن، معتقد به اسلام و شجاع و در واقع ازجان‌گذشته، آماده‌اند که بار دفاع از شهر را، از این منطقه‌ى شهرستانى اورامانات را خودشان بر دوش بگیرند. توقعشان فقط این بود که دستگاه‌هاى مسئول - که آن وقت خیلى هم محدود بود، مشکلات زیادى هم بود، محدودیتهاى زیادى هم بود - به آنها کمک کنند، یک تعدادى سلاح بدهند.

ادامه مطلب ...