شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدسیدعبدالله ملکوتی نیاکی

زندگینامه شهیدسیدعبدالله ملکوتی نیاکی


نام پدر:   سید محمود

نام مادر:   حوّا
تاریخ تولد:   1334

وضعیت اشتغال:   کارمند فرمانداری آمل
تحصیلات:   دیپلم
یگان خدمتی:   لشکر 25 کربلا
عضویت:   بسیجی
تاریخ شهادت:   1365/1/3
محل شهادت:   فاو
نحوه ی شهادت:    ترکش خمپاره
محل دفن:    آمل
سن:   31 سال
 
 شهید سید عبدالله ملکوتی در سال 1334 از خانواده‌ای مذهبی و ارادتمند به اهل بیت در شهر آمل چشم به جهان گشود. پس از طی تحصیلات ابتدایی،دوره متوسطه را نیز در رشته طبیعی در دبیرستان مقیمی آمل،به پایان رسانید. او از اوان جوانی به فراگیری مسایل دینی علاقه نشان می‌داد،به نماز و فرایض دینی پایبند بود.سید عبدالله،در جلسات دینی و اعتقادی شرکت می‌نمود و همواره به مراسم و برنامه‌های دینی و برگزاری جلسات مذهبی توجه داشت.
دوران سربازی او مصادف با اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود که بنا به فرمان امام(ره)خدمت سربازی را ترک نمود و همگام با دیگر انقلابیون مسلمان ایران در جهت سرنگونی نظام شاهنشاهی واستقرار نظام اسلامی به تلاش پرداخت و نقش فعالی در تظاهرات ضد رژیم منفور پهلوی داشت. در راستای تحکیم حکومت نوپای انقلاب اسلامی، بقیه‌ی خدمت سربازی را در سال 1359 به انجام رسانید.
در سال‌های 1359تا1361 ، به عنوان نیروی انتظامی با نام«جوانمرد» در ژاندارمری آمل به خدمت صادقانه مشغول بود و بعد از آن مدتی مسوولیت اداره فروشگاه اسلامی را، بر عهده گرفت.
سید عبدالله از سال1362 در دفتر فنی فرمانداری آمل مشغول بکار شد و به عنوان معاون در  توزیع«شن و ماسه» در خدمت شهروندان بود. در طول مدت فعالیتش در دفتر فنی خدمات شایانی را بویژه به روستاییان عرضه داشت و برای احداث 8 باب حمام روستایی،سه باب منزل برای افراد نیازمند و مستضعف و سه دهانه پل، زحمات صادقانه و چشمگیری را متحمل شد و برای سازندگی با ادارها و نهادهای انقلابی همکاری داشت.
شهید، در فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی حضوری فعال داشت و با عضویت در حزب جمهوری اسلامی شاخه آمل تلاش خستگی‌ناپذیری را از خود به یادگار گذاشت. همچنین با حضور در پایگاه بسیج مقاومت جُندالله به دفاع از ارزش‌های انقلاب و همچنین حفظ دستاوردهای نظام پرداخت.
شهید ملکوتی، در سال 1361 ازدواج کرد که حاصل آن ازدواج دختری به نام فاطمه که از ایشان به یادگار مانده است.
شهید برای جانبداری از کیان ملت و دفاع از دین و آیین، همراه راهیان کربلای2 عازم میادین نبرد شد تا اینکه در سوم فروردین 1365 با انقیاد به سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع)شربت شهادت نوشید.

روحش غریق رحمت باد و راهش پر رهرو.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد