شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهید حسن پاکیزه

زندگینامه شهید حسن پاکیزه


نام پدر:    هوشنگ
نام مادر:    سیده ربابه
تاریخ تولد:   1348/11/27
تحصیلات:    راهنمایی
یگان خدمتی:    سپاه پاسداران
عضویت:    بسیج
تاریخ شهادت:  
1366/01/21
محل شهادت:    شلمچه
نحوه‌ی شهادت:    عملیات کربلای 5
محل دفن:    آمل
سن:   19 سال

ثانیه‌ها به کندی می‌گذشت، درد جانکاه زایمان بر مادری پاکدامن و مهربان سایه افکنده بود، پدر با یک چشم به مادر و با چشم دیگر به آسمان منتظر فرصتی بود تا دستان بنده نواز خداوند مرهم التیامی به تشویش و اضطراب آنها بساید؛ ناگهان به ذهنش رسید وضو بسازد و دستان تمنا و نیاز را به درگاه آن چاره‌ساز ببرد و از خدا بخواهد، مادر و فرزند را سالم نگاه دارد. هنوز نماز حاجت به پایان نرسیده بود که همراه نسیم بهاری فروردین ماه سال یکهزار و سیصد و چهل و هشت علی‌رغم درد و سختی زایمان، که نیاز به جراحی بود، کودکی پا به فضای مذهبی و انقلابی«پاکیزه» نهاد که نام«حسن»را بر او نهادند.
حسن در دامان مادری متدین و پدر مخلص و معتقد پرورش یافت و می‌رفت که آینده‌ای روشن که جز رضای خدا در آن نباشد، داشته باشد.
دوران تحصیل را در آمل گذراند. هنوز به حد کمال جسمانی نرسیده بود که فضای کشور را حال و هوای انقلابی و شور و حال مبارزات علیه نفاق و کفر در بر گرفت او که شیفته‌ی خداخواهی و حق باوری بود در سر، شور جهاد و در دل، عشق مبارزه در راه ایمان و کشورش بدست آورد ولی کمی سن او مانع از حضور در جبهه‌ی نبرد بود؛ تا اینکه با گذراندن دوران آموزشی عمومی موفق به حضور در جبهه‌ی جنگ مناطق عملیاتی سنندج و بعد در جنوب کشور در منطقه شلمچه شد و به دفاع از کیان و میهن پرداخت و سرانجام خاک پاک شلمچه، معراج روح بزرگ این شهید گردید.شهید حسن پاکیزه با خلوص عمل و صفای باطنی که داشت همواره سعی می‌کرد مرهم بر زخم دیگران باشد و سرمایه بزرگ عطوفت و مهربانی را بین همه تقسیم کند. او در کنار توجه به آداب و اذکار معنوی و عبادی به فکر همنوعان خود بود و تمام تلاشش این بود که به جهت رضای خدا، برای مردم و کشورش مثمر ثمر باشد.دلبستگی شهید به جبهه و خدمت برای رضای خدا آنقدر شدید بود که کت و شلوار نویی که پدر ارجمندش در ایام نوروز برایش خریده بود را به فروشنده تحویل داد و مبلغ دریافتی را برای کمک به حمام صحرایی جبهه‌های جنگ هزینه نمود.

گوشه هایی از وصیت نامه شهید:

رحمت خدا بر شهیدانی که درس چگونه زیستن و چگونه مردن را به
 ما آموختند و با شهادت خود نهضت سرخ حسینی را زنده نگه داشتند.
امّت حزب الله! همیشه سعی کنید در خط ولایت فقیه باشید و از انحراف به چپ و راست بپرهیزید.
چه‌زیباست راه پر فضیلت خدا را پیمودن و در این راه جان ناقابل را فدا کردن.
خانواده ام! امیدوارم با شهادتم،شاکر خدا باشید که فرزندتان لیاقت شهادت را داشته است.
سلام و صلوات اولیای الهی به شهید حسن که پاکیزه آمد و پاکیزه رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد