شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدسیدناصرمهدوی نیاکی

زندگینامه شهیدسیدناصرمهدوی نیاکی



نام پدر:    سید احمد
نام مادر:   رقیه
تاریخ تولد:   1342/10/19 آمل

تحصیلات:    مهندس شیمی و معادن
یگان خدمتی:   لشکر25 کربلا
عضویت:   بسیجی
تاریخ شهادت:   1366/4/2
محل شهادت:   ماووت سلیمانیه‌ی عراق
نحوه ی شهادت:   در عملیات نصر4
محل دفن:   آمل
سن:   24سال



سید ناصر، نوزدهم دی ماه 1342 در یک خانواده مذهبی در آمل  پا به عرصه‌ی وجود نهاد. دوره ابتدایی را در مدرسه پستا (تقوا) و دوره‌ی راهنمایی را در مدرسه سلیمان معتمدی (شهید سقا علیزاده) سپری نمود و از نظر اخلاقی و علمی و دانش‌آموزی خوش خلق و موفق بود. بطوریکه از مقطع ابتدایی تا راهنمایی را به عنوان شاگردی ممتاز و با معدل بیست قبول شد. حسن خلق ایشان آنچنان وارستگی از ایشان به تصویرکشید که هرگز ضرورتی جهت دعوت و یا حضور والدین شهید در مدرسه جهت بررسی وضعیت ناصر، توسط مدیر یا معلم احساس نشد.
دوران متوسطه را در دبیرستان طبری آمل و تحصیلات عالیه را در دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته‌ی مهندسی شیمی طی نمود وی از زمان حضور دبیرستان حضور فعال در انجمن اسلامی شهیدمحله داشت و در بیشتر مواقع به بحث و مجادله با عناصر چپ کمونیسم و راست منافق که سعی در القای تفکرات منحرفانه خود به نسل جوان داشتند می‌پرداخت . با شروع جنگ تحمیلی و فعالیتهای ادامه‌دار گروههای محارب در زمستان59 به منطقه‌ی کردستان اعزام شد.
شهید در انجام واجبات کوشا بود و شور و شوق زیادی از خود نشان می داد  و در بین دوستان بسیار متواضع بود و از سویی تمامی دوستان کودکی او در بزرگسالی همرزمان جبهه و جنگ و در فعالیتهای سیاسی و مذهبی همراه او بودند.
شهید در اکثر مناطق جنگی از جمله مریوان،عملیات فتح المبین و آزادسازی پادگان حمید ، شلمچه، فاو و تکهای عراق، حضور فعال داشته و سرانجام در ماووت سلیمانیه، در تاریخ دوم تیرماه1366، در عملیات نصر4 ، بعد از مجاهدتها و جان فشانی‌های بسیار و عملیاتهای مختلف به خیل عظیم شهدا می‌پیوندد.

گوشه‌هایی از وصیت‌نامه‌ی شهید:

به میادین نبرد اعزام می‌گردیم چرا که این جنگ تکرار تاریخ است زمانی بت‌پرستان با برپا کردن آتش،ابراهیم خلیل الله را در آتش افکندند که به حکم خدای ابراهیم،آتش گلستان شد  و حالا با روشن کردن آتش جنگ به مبارزه با ابراهیم زمان به جنگ و ستیز می‌پردازند  که با حضور ما در جبهه‌های رزم به یاری خدا این آتش جنگ بر رهبر ما سرد و خاموش می‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد