شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهید سیده فروغ راعی نیاکی

زندگینامه شهید سیده فروغ راعی نیاکی



نام پدر:    سید آقا بزرگ
نام مادر:    عالیه
تاریخ تولد:   1305 نیاک

تحصیلات:    مکتب خانه و ابتدایی
تاریخ شهادت:   1357/7/15
محل شهادت:    آمل
نحوه ی شهادت: اصابت گلوله در روزهای اوج گیری انقلاب اسلامی
محل دفن:    آمل
سن:   52 سال


سال 1304 بود که در خانواده‌ای مسلمان و فرهنگ دوست در روستای نیاک کودکی چشم به جهان گشود. نام زیبای فروغ را که روشنایی برای آینده باشد بر او نهادند.
هنوز دو سال از عمرش نگذشته بود که همای رحمت زندگی یعنی مادر بال و پر خود را از سر فروغ برچید و به سرای باقی شتافت.
خواهر بزرگ او که زنی مومنه و متهجده  و بسیار پارسا بود او را در کنار گرفت و با تمامی وجود به سرپرستی و تربیت جسم و روح او پرداخت؛ تا اینکه او را به فروغی شایسته رسانید .در روستای نیاک به تحصیل مشغول شد که بعدها توانست به عنوان معلم وآموزگار تنی چند از هم محلی‌های خود باشد.آنچه را که خواهر بزرگش به او ارزانی داشته بود را سعی کرد به عنوان زکات علم به دیگران برساند و تلاش می نمود لذّت قرائت قرآن و مزه‌ی عشق به اهل بیت به خصوص حضرت فاطمه (س) و سیدالشهدا را در کام دیگران شیرین سازد. در بین اقوام به صبر و شکیبایی شهره و همیشه مورد احترام و وثوق قلب اعضای خانواده و اطرافیان بود.
با انجام فرامین الهی به خصوص نافله ی شب در ماه‌های مبارک رمضان و توجه به مصائب اهل بیت علیهم‌السلام اعضای خانواده را شگفت زده می نمود و با عشق و علاقه‌ای که به آقا اباعبدالله‌الحسین داشت، این سنت حسنه را برای فرزندان به ارث گذاشت که با نوشیدن آب بگویند فدای لب تشنه‌ات یا حسین.
در اوج گیری روزهای نهضت اسلامی بود که این مادر دلسوز مورد اصابت تیر قرار می گیرد و به شهادت
 می رسد.ماموران رژیم شاه از تشییع جنازه‌اش ممانعت بعمل آورده که به ناچار پیکر پاکش همچون مادرش زهرا(س)  نیمه شب در سکوتی معنی‌دار و با حضور سربازان و ماموران ساواک و رئیس شهربانی وقت به خاک سپرده شد.
سلام و درود به روح آن شهیده که با تقوا و پرهیزگاریش و نیز با انقیاد به قرآن و اهل بیت و عشق و ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع)  ،گوی سبقت را ربود و در جوار حق با مقربان او هم‌نشین شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد