شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهید سید حمید عزیزنژاد نیاکی

زندگینامه شهید سید حمید عزیزنژاد نیاکی


نام پدر: سیدعلی‌اصغر

نام مادر: عذرا
تاریخ تولد:  1342
تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت:   1360/9/9
محل شهادت: بُستان
نحوه‌ی شهادت: اصابت ترکش
یگان خدمتی: گروه چریکی نامنظم شهید چمران
محل دفن:   تهران
سن:   18 سال


شهید سید حمید عزیزنژاد به سال 1342 در شهر ری به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا سطح دیپلم ادامه داد. در طول تحصیل همیشه دانش‌آموز کوشا و موفق و دارای رتبه اول کلاس بود و در مسابقات علمی منطقه مقام اول را بدست می‌آورد. پس از دریافت مدرک دیپلم ریاضی و با توجه به استعداد سرشار و توان ادامه تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به دفاع از مرزهای میهن اسلامی در مقابل دشمنان را گرفت و عنوان می‌کرد رفتن به جنگ و دفاع از میهن یک وظیفه ی شرعی و دینی است.
در تابستان سال 1360 در گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران ثبت نام کردند و پس از یک دوره 45 روزه به جبهه اعزام شدند. در طول دوره‌ی آموزش با شور و شوق خاصی به اطرافیان می‌گفتند: « حضور در گروه شهید چمران مساوی با شهادت است و انتظار شهادت برای افراد گروه، 5 الی 6 ماه بیشتر طول نمی‌کشد.»
سید حمید عزیزنژاد مدت 6 ماه با گروه چریکی شهید چمران در مناطق جنگی جنوب به نبرد مشغول بودند که علی‌رغم مجروحیت حاضر به مرخصی نشدند و با مداوای نسبی در عملیات
« طریق القدس» که با رمز « یا حسین،فرماندهی» شرکت نمودند و  وظیفه آر.پی.چی زن را به عهده داشتند، در منطقه بُستان جهت عملیات با گروهان خود حضور یافتند و پس از فتح « پل سابله» که یک پل استراتژیک بود.
در تاریخ 9/9/1360 به درجه‌ی رفیع شهادت رسیدند. فرمانده عملیات با توجه به مجاهدت و ایثارگری سید حمید، لقب « فاتح پل سابله» را به ایشان دادند.

یاد و نامش جاودان باد

گوشه هایی از وصیت نامه شهید:

«من با چشمی باز و آگاهی کامل این راه را انتخاب کردم و دفاع از این خط امام را به عنوان وظیفه شرعی می دانم،من تصمیم گرفتم برای دفاع از اسلام به جبهه های جنگ بشتابم.جبهه هایی که به زودی پیروزی اسلام در آنها طلوع خواهدکرد.از پدر و مادر عزیزم طلب عفو و بخشش می کنم. از خدا برای ایشان طلب اجر می نمایم و از آنها می‌خواهم سایر برادران و خواهرانم را با رعایت کامل اصول دینی تربیت کنند تا نسل بعدی انقلاب،جوانان صد در صد مسلمان و انقلابی باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد