شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهید محمد حسن‌زاده نیاکی

زندگینامه شهید محمد حسن‌زاده نیاکی




نام پدر:   علی اصغر
نام مادر:   بی بی
تاریخ تولد:  1330 نیاک


وضعیت اشتغال:   شغل آزاد(راننده لودر)
تحصیلات:   ابتدایی
یگان خدمتی:   جهاد سازندگی
عضویت:   بسیجی
تاریخ شهادت:   1365/10/22
محل شهادت:   شلمچه
نحوه ی شهادت:   عملیات کربلای 5
محل دفن:   آمل
سن:   35 سال

در محیط بی‌آلایش و باصفای کوهستانی در روستای نیاک از خانواده‌ای متدین و دین‌باور بدنیا آمد.
محمد در تار و پود محبت خانواده و در میان همسن و سالان خویش بال و پر می‌گرفت و از کودکی طومار عمر را با عطوفت، صفا و صمیمیت مشق می‌نمود. او همینطور با یکرنگی و خلوص سعی داشت آنچه لازمه انسانی است فرا گیرد.
دوران ابتدایی را در دبستان حکیمی آمل سپری نمود. از همان کودکی با روحیه‌ی بالا به امور دینی توجه خاصی داشت،مقید به قرائت قرآن و اعمال مستحبّی بود و به صله‌ی رحم و احترام به دیگران و بستگان توجه خاصی داشت.شهید علی‌رغم اینکه از تحصیلات بالایی برخوردار نبود اما دارای منش و فرهنگ اجتماعی پسندیده‌ای بود که دیگران توانستند از او الگوی مناسبی داشته باشند.
شهید با وجود 4 فرزند دو بار به مناطق عملیاتی اعزام شده و در عملیات‌های کربلای 4 و5 به عنوان جهادگر به احداث کانال و سنگر مشغول بود. تا اینکه در عملیات کربلای 5، جان خویش را برای محفوظ ماندن جان دیگر رزمندگان تقدیم اسلام و ایران عزیز، نمود و نام جهادگر، سنگرساز بی‌سنگر و بعد شهید را برای خویش جاودان ساخت.
نقل است شهید ارادت خاصی به رسول اکرم(ص) و خاندان او داشته و همیشه در مجالس با صلوات بلند و معنوی توجه و محبت خود را به ساحت ائمه اطهار می‌رساند.بعد از شهادت شهید در بین دوستان و فامیلان این ذکرخیر مانده که صلوات باید محمدگونه باشد.
در ماه محرم هر سال ؛ همسن‌وسال‌های او  به یاد شهید محمد حسن‌زاده می‌افتند که با چه علاقه و شور و شوقی در تعزیت اباعبدالله‌الحسین (ع)  در دسته‌روی، شرکت می‌نمود.

گوشه‌هایی از وصیت‌نامه‌ی شهید:
خواهرانم!امیدوارم زینب گونه زندگی کنید. حجاب‌تان کوبنده‌تر از سرخی خونم می‌باشد.
همسرم!امیدوارم در تمام مراحل زندگی تان زیر سایه پرچم محمد(ص) سربلند باشی و برای فرزندانم هم پدر باشی و هم مادر. آنها را خوب تربیت نمایی و تحویل جامعه اسلامی دهی.به فرزندان مان بگو که پدرشان در راه دین با صدامیان جنگیده و به شهادت رسیده است و آنان باید ادامه دهنده‌ی راه ما باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد