شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدمحمود طاهری غلامی نیاکی

زندگینامه شهیدمحمود طاهری غلامی نیاکی



نام پدر:   طاهر
نام مادر:   منصوره
تاریخ تولد:    1345 تهران

وضعیت اشتغال:   دانش آموز- طلبه
تحصیلات:   متوسطه وحوزوی
یگان خدمتی:   سپاه پاسداران
عضویت:   بسیجی
تاریخ شهادت:   1365/11/3
محل شهادت:   شلمچه
نحوه ی شهادت:   عملیات کربلای 5
محل دفن:   آمل
سن:   20 سال

شهید محمود طاهری، سال یکهزار و سیصد و چهل و پنج در تهران از خانواده‌ای متدین و علاقه‌‌مند به اهل بیت دیده به جهان گشود. نام «داریوش» را بر او نهادند.گریه‌های شدید و مداوم کودک خانواده را درمانده نموده بود به پزشکان متعددی مراجعه داشتند که همگی بر صحت و سلامتی کودک گواهی دادند،برحسب اتفاق به عالمی روشن ضمیر مراجعه نمودند که آن فرزانه اشاره داشت نام کودک باید عوض شود.که نام زیبای محمود را بر او نهادند. از آن لحظه دیگر بی‌قراری در کودک مشاهده نشد و روال عادی زندگی کودک ادامه پیدا کرد.
محمود دوران ابتدایی را تا پایه چهارم در تهران و پایه پنجم را در دبستان فرهنگ آمل گذراند.دوران راهنمایی را در مدرسه طالب آملی و مقطع متوسطه را در دبیرستان امام خمینی(ره)پشت سر گذاشت.در دوران متوسطه بود که با شهید احمدزاده آشنا شد و از فروغ و صداقت آن بزرگوار بهره‌ها گرفت و همواره سعی داشت خود را برانگاره،آن شهید بسازد.بعد از دریافت مدرک دیپلم به حوزه‌ی علمیه مسجد جامع وارد شد و مرحله‌ی طلبگی را آغاز کرد.
شهید با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، همواره پیگیر مطالعات درسی و حوزوی خود بود و سعی داشت در اوقات فراغت، عقب ماندگی‌های تحصیلی را جبران نماید.
محمود با داشتن روحیه‌ای بانشاط و عاطفی بر آن بود زندگی‌اش را بر صداقت و درک وظیفه انسانی استمرار دهد. در انجام وظایف شرعی و عبادی بسیار متشرع بود و با اعمال مستحبی،خود را برای پرواز در بندگی خداوند آماده‌تر می‌ساخت.سیمای نورانی و اخلاق حسنه اش موجب جذب دوستان و آشنایان بود. شهید با داشتن روحیه‌ی علم‌جویی و ذوق هنرمندی همواره مورد توجه اساتید حوزه بود که به گفته‌ی یکی از بزرگواران او گل سرسبد حوزه بود.
شهید از سال 1363 در طی سه مرحله اعزام به جبهه‌های نور، دین خود را به انقلاب ادا کرده بود.
در سال 1363 در چهارم متوسطه بود که از ناحیه دست راست مجروح شد در سال 1364 به همراه استاد ومراد خود  شهید امیرحامد احمدزاده و شهید حمید فلاح در منطقه اروندکنار فاو  به نبرد مشغول بود که شاهد شهادت شهید احمدزاده می‌شود و در سال 1365 همراه حمید فلاح به عنوان بی‌سیم‌چی در میدان نبرد به مجاهدت مشغول بود که همزمان آن دو بزرگوار با هم به شهادت می‌رسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد