شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی/ ولایت فقیه عالی‌ترین منشور اداره جامعه است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی/ ولایت فقیه عالی‌ترین منشور اداره جامعه است

به گزارش فرهنگ نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری با عنوان «امنای امت» که پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و اساتید حوزه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری به نور علم و فقاهت مزین است، گفت: مسئله ولایت فقیه یک مسئله فلسفی، کلامی، فقهی، قرآنی، روایی و تاریخی است.
 
وی با بیان این مطلب که ولایت فقیه یک مسئله چند بعدی و چند جانبه است، گفت: انسان‌ها در سایه شایستگی رهبری به کمال می‌رسند.
 
همیشه امام در زمین وجود داشته است
 
این مفسر قرآن کریم با عنوان این مطلب که اولین انسان روی زمین صاحب منصب رهبری و ولایت بوده است، گفت: آخرین انسانی که قبض روح شده و از این جهان می‌رود امام و والی است.
 
آیت الله نوری همدانی با تأکید براینکه هیچ‌گاه زمین از وجود حجت خالی نمی‌ماند، گفت: در سیره و کتب شیعه مبسوط‌ترین و مهم‌ترین مسئله ولایت فقیه و امامت امت است.
 
وی با تبیین آیات قرآنی در مورد ولایت پرداخت و گفت: از دیدگاه قرآن «اولی الامر» تنها کسانی هستند که دارای امر ولایت هستند.
 
ضرورت مدیریت سیاسی ولی فقیه
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید براینکه قرآن در مورد مسئله ولایت امت پیش بینی اختلاف و درگیری و اعمال سلیقه را کرده است، گفت: کسانی که علیه اولی الامر موضع می‌گیرند در واقع در مقابل نور پروردگار ایستادگی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه خلقت جهان کامل و بی‌نقص است، گفت: چنین خلقتی نیاز به مدیریت و رهبری یک انسان کامل و شایسته دارد
.
آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه خداوند از ابتدای خلقت به مسئله ولایت توجه داشته است، گفت: پرچم ولایت همیشه باید برافراشته باشد و نباید زمین بدون جانشین باقی بماند.
 
این مرجع تقلید شیعیان، ولایت فقیه را عالیترین و مهم‌ترین منشور اداره جامعه و مردم معرفی کرد و گفت: نبود ولایت فقیه در ۲۵ سال اول بعد از رحلت پیامبر اکرم ضایعه بزرگی برای حکومت اسلامی بود و انحرافات بزرگی اتفاق افتاد.
 
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در دوره زعامت خود والی و جانشین در مکان‌های مختلف تعیین می‌کردند، گفت: فقها و علمای شیعه در طول تاریخ قائل به تشکیل حکومت و استقرار ولایت فقها بر مردم بوده‌اند.
 
قیام امام کهنه شدنی نیست
 
آیت الله نوری همدانی، وجود مشکلات و معضلات مختلف اجتماعی را به نبود ولایت فقیه مرتبط دانست و گفت: متأسفانه در طول تاریخ بعد از اسلام استکبارهای داخلی و خارجی نگذاشتند که مدیریت سیاسی و حکومتی جامعه در دست فقها و علمای شایسته باشد و جهان اسلام را دچار گرفتارهای متعددی کردند.
 
وی با انتقاد از شعار جدایی دین از سیاست و تقبیح اندیشه‌های دین گریز برخی از سیاستمداران، گفت: حضرت امام با تأکید بر نقش و هنر مردم توانستند زمینه‌های استقرار حکومت اسلامی را فراهم آورند.
 
استاد سطوح عالیه حوزه علمیه با تأکید بر اینکه فریاد‌ها و شعارهای امام خمینی(ره)‌‌ همان فریادهای پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) در جنگ حنین و احد بود، افزود: انقلاب امام، کل جهان را بیدار و خواب مستکبران را آشفته کرد.
 
آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه قیام امام راحل کهنه شدنی نیست، گفت: حق و حقیقت همیشه تازه می‌ماند و هیچکس نمی‌تواند اصولی که حضرت امام زنده کردند را به فراموشی بسپارد.
منبع: مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد