شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدحسین رمضانی نیاکی

زندگینامه شهیدحسین رمضانی نیاکی

نام پدر:  سید محمود
نام مادر:   سیده مریم
تاریخ تولد:   1343/9/13
وضعیت اشتغال:   سرباز
تحصیلات:    متوسطه
یگان خدمتی:   ارتش
عضویت:   گروهبان
تاریخ شهادت:   1365/1/8
محل شهادت:   غرب کشور
نحوه ی شهادت:   در عملیات والفجر9
محل دفن:    روستای نیاک
سن:   22 سال


ذر ماه سال 1343 بود که صدای گریه نوزادی در روستای نیاک در خانواده‌ای سادات لبخند بر لبان پدر و مادر شکوفا ساخت و با توجه به عشق و ارادت به ائمه اطهار (ع) نام«حسین»را بر تازه رسیده نهادند.
حسین پا به پای خانواده‌ای که دل در گرو دین و دیانت وکمر همت به کار کشاورزی نهاده بودند، درس زندگی می‌گرفت و همراه و همگام با دیگر همسن و سالانش می‌رفت تا زندگی باصفا و صداقتی داشته باشد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای نیاک پشت‌سر گذاشت و مقطع متوسطه را در دبیرستان‌های لاریجان (بایجان و وانا) و آمل گذراند.
حسین در ایام فراغت با کوشش و تلاش چشمگیر کمک کار خانواده بود و با دست و پنجه نرم کردن با سختی‌های زندگی تمرینی داشت که با عزت نفس ادامه حیات بدهد. او با روحیه صبر و شکیبایی زبانزد اطرافیان و دوستان بود و با رفتار مؤدبانه‌اش، دام محبت می‌گستراند. به اقامه نماز و تلاوت قرآن دلبستگی داشت. پس از اتمام تحصیلات دوران متوسطه به خدمت مقدس سربازی اعزام شد که آن ایام مقارن بود با دوران دفاع مقدس علیه تجاوزات رژیم بعثی عراق.
او در دوران مبارزه علیه دشمن بعثی، یکبار مجروح شد و با ارتقاء معنویی که پیدا کرده بود طی نامه‌ای خبر شهادت خود را به دوستان می‌دهد.
شهید به عنوان گروهبان همدوش دیگر رزمندگان در میادین نبرد به جهاد علیه دشمن پرداخت. تا اینکه در هشتم فروردین سال شصت و پنج، همراه با رایحه‌ی روح‌پرور بهاری، جاودانه شد و با کسب مدال شهادت، در عملیات والفجر 9 ، در کوههای غرب کشور در بهشت همیشه بهاری، جای گرفت.
پیکر مطهر شهید بعد از چندین سال (مفقود‌الجسد بودن) در جوار مولانا سید حسن ولی (ع) به خاک سپرده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد