شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است» کلام رهبری را تحریف کرده است

سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است» کلام رهبری را تحریف کرده است



معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت(ع) گفت: سازندگان سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است» با تقطیع جملات مقام معظم رهبری در مقام تحریف کلام ایشان برآمده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری، معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت(ع) اظهار داشت: نقدهایی که به مستند «ظهور بسیار نزدیک است» وارد شده است به این معنا نیست که اعتقادی به نزدیک بودن ظهور امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف وجود ندارد، بلکه همان‌گونه که در روایات اسلامی آمده است باید صبح و شام منتظر ظهور حضرت ولی‌عصر عجّل الله تعالی فرجه بود.


بقیه درادامه مطلب


وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر است و معتقدیم که انقلاب اسلامی متصل به ظهور امام زمان علیه السّلام است؛ زیرا موجب بیداری جوامع اسلامی شده و طبیعتاً باعث بهترین زمینه‌سازی ظهور شده است و البته امیدواریم که این انقلاب اسلامی متصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف بشود.



* سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است» برداشت اشتباهی از کلام بزرگان دارد

جعفری گفت: انتقاداتی که از سوی جمعی از علما به این مستند شده است به خاطر فرد یا شخص خاصی نیست بلکه فقط یک بحث علمی است و این بحث نیز نیاز به ارائه مستندات و دلایل محکمی دارد تا اعتراضی و تعارضی در این میان به‏وجود نیاید.


عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: یکی از اعتقادات شیعه این است که ظهور امام زمان هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد اما نکته اصلی بحث این است که ادعاهایی در این مستند آمده است که هیچ دلیلی برای آنها وجود ندارد و در نتیجه باعث انحرافاتی نیز در جامعه می‌شود.


وی در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی این مستند، سوء برداشت‌هایی است که از سخنان و کلام بزرگان داشته است؛ به عنوان نمونه، امام خمینی(ره) در سخنانشان فرموده بودند که همه باید آماده ظهور امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشند و یا مقام معظم رهبری یک زمانی بیان کرده بودند که اگر مقدمات ظهور را فراهم کنیم، ظهور اتفاق می‌افتد؛ اما متأسفانه برداشتی را از این کلام کرده‌اند به این صورت که بزرگان آگاهی و خبر از زمان ظهور حضرت دارند، بنابراین طبق گفته آنها تا چند سال دیگر حتماً این اتفاق می‌افتد، در صورتی که این‎گونه نیست؛ و از طرفی کلام این بزرگان نیز اشتباه نیست و در حقیقت، کلام امام صادق علیه السّلام است که فرمودند: همه باید منتظر و آماده ظهور امام زمان باشند.

* استناد به «خطبة‌ البیان» به‎دلیل ضعف در سند، اشتباه است

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت ابراز داشت: یک تحریف معنوی در این مستند رخ داده است که مدنظر بزرگان و علما نبوده و نیست، یعنی یک سری معانی غیرواقعی را از کلمات بزرگان برداشت کردند، اما همه این اعمال، حقیقت را عوض نمی‌کند؛ به عنوان نمونه در قسمت‌های مختلفی از مستند، سه بار تصویر مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد که می‌فرمایند: «من با اطمینان کامل می‌گویم که تحقق کامل وعده الهی در راه است» اما این جمله‌ای را که مقام معظم رهبری فرمودند: «این هنوز آغاز کار است» حذف کرده‌اند و در نتیجه یک چنین تحریف‌هایی، خواسته یا ناخواسته صورت گرفته است.


جوادی اظهار داشت: این مستند برای اثبات اتفاقات رخ‏داده در کشور عراق، به «خطبة‌ البیان» تمسک کرده‌ است در حالی که هیچ‎یک از بزرگان و عالمان دینی آن را نقل نکرده‌اند، در نتیجه این خطبه نزد بزرگان از لحاظ سندی ضعیف است، به عنوان نمونه هواپیما در این مستند، نمایش داده می‌شود و سپس گفته می‌شود که هواپیما در حدیث آمده است در حالی که در این میان یک غلط ترجمه‌ای رخ داده است و به جای اینکه «نفس النوافس» را «دمندگان بدمند» معنا کنند، گفته‌اند «شکافنده‌ها بشکافند» و آن را بدون هیچ دلیلی به عراق ربط می‌دهند و در نتیجه هر بیننده‌ای نیز احساس می‌کند که این‌ مطالب واقعیت دارد.



* «ظهور بسیار نزدیک است» وقوع تمام روایات را به‎طور یقینی آورده است

وی بیان داشت: از ابتدا تا انتهای این فیلم، یک‌بار هم از واژه «ممکن است» یا «گمان می‌رود» استفاده نشده است و همه‎چیز را به صورت یقینی ذکر کرده‌ است و نشان می‌دهد که سازندگان این مستند، نگاه جامعی به این احادیث ندارند.


عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: اکثر احادیث نقل‎شده در این مستند، از کتاب «الفتن» ابن‌حماد گرفته و تمسک شده است. به عنوان نمونه روایات صحیحه در مورد حاکم عربستان این است که او را بر اثر انجام یک عمل ضداخلاقی می‌کشند در حالی که در مستند، خلاف این نیز بیان شده است.


جوادی گفت: در کتاب «الفتن» ابن‌حماد احادیث معارضی وجود دارد که در این مستند نیز به آنها اشاره شده است، به عنوان نمونه، عبارت «بکفّه الیمنی خال» در این کتاب ذکر شده و در جای دیگری در همین کتاب عبارت «فی کفّه الیسری خال» آمده است در حالی که باید چرایی تعارض بین این دو عبارت را تبیین کنند و حال اینکه از آن غفلت کرده‌اند.


وی تأکید کرد: مستند «ظهور بسیار نزدیک است»، اوصاف سید‌ خراسانی را به یک جوان و شاب تعبیر کرده است اما در روایات شیعی، هیچ وصفی برای سید‌ خراسانی نیامده است و فقط به «الخراسانی» در روایات اسلامی اشاره شده است.


از طرفی اگر این مستند، سید‌ خراسانی را یک فرد جوان و شاب معرفی کرده است، پس چگونه می‌توان این لفظ شاب را بر مقام معظم رهبری تطبیق داد؛ بنابراین به هیچ عنوان، لغت از نظر معنایی یاری نمی‌کند و از طرفی نیز بلاغتی در آن وجود نخواهد داشت.


عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت ابراز داشت: در این مستند صراحتاً وقت ظهور تعیین شده‌ است و این‌طور آمده است که «از آغاز انقلاب ایرانیان تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف به قدر عمر یک انسان فاصله است» در حالی که حرف‌هایشان هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ فردی ملتزم به این احادیث نمی‌شود.



* آیت‌الله کورانی تطبیق شخصیت‌ها بر بزرگان را غیرعلمی و حرام می‌داند

جوادی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات مستند این است که گفته شده سید ‌حسنی همان سید خراسانی است و معتقدند که استغاثه مقام معظم رهبری همان استغاثه سید حسنی است در حالی که طبق روایات معتبره موجود در کتاب کافی ج 8 ص 224 ح 285، سید حسنی در مکه است و قبل از قیام امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف قیام می‌کند و شهید می‌شود.
مرحوم علامه مجلسی نیز در کتاب بحار‌الانوار به نقل از کتاب‌های غیرمعتبر گفته است که سید حسنی اهل طبرستان دیلم است، در نتیجه سید حسنی، خراسانی نیست و اوصافش با او متفاوت است.


وی اظهار داشت: این مستند در زمان معرفی سید حسنی نشان می‌دهد که سید حسنی از مردم برای یاری دین کمک می‌خواهد و در نتیجه مردم طالقان به او کمک می‌کنند و از طرف دیگر دعای مقام معظم رهبری در نماز جمعه را که فرمودند: «ای سید و مولای ما، دعا کن برای ما!» را همان استغاثه سید حسنی می‌دانند در صورتی که سید حسنی این صفت را ندارد.


عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: آیت‌الله حائری‌ عراقی مطالب این مستند را تکذیب کردند و فرمودند: در کبری و صغرای این مستند اشکالاتی است و روایاتش قابل اطمینان نیست و با تأکید بسیار زیادی گفتند: که من هرگز در حرف‌هایم مقام معظم رهبری را خطاب به سید خراسانی نکرده‌ام.


جوادی گفت: البته به مناسبتی مقام معظم رهبری نیز از کسانی که به ایشان نسبت سید خراسانی را می‌دهند، اعلام نارضایتی کردند و فرمودند: مگر ما خودمان تریبون نداریم که هرکسی هرچیزی را که بخواهد به کسی نسبت می‌دهد.


وی در ادامه اظهار داشت: آیت‌الله کورانی تطبیق شخصیت‌هایی چون یمانی، سید خراسانی و شعیب‌بن ‌صالح و . . . را به بزرگان، از نظر شرعی حرام و از نظر علمی غیرعلمی می‌داند، زیرا همه اینها موجب تعیین وقت می‌شود.


عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت ابراز داشت: شخصیت «شعیب‌بن‌ صالح» در این مستند، به معنای فردی که مردمی است معرفی شده است و آن را به احمدی‌نژاد اطلاق می‌کنند در حالی که شعیب‌بن صالح همان‌گونه که در روایات آمده است از قبیله بنی‌تمیم است و هیچ ربطی به احمدی‌نژاد ندارد و از طرفی طبق روایات صحیحه، شعیب نوجوانی کم‏سن و سال است و محل خروجش از سمرقند است.


جوادی گفت: بنابر قول آقای سیجانی ـ که سازنده این مستند است ـ او دانشجوی دوره داروسازی است و تحصیلات حوزوی ندارد و این جای تعجب است که چه‎طور یک فردی که هیچ اطلاعات عربی ندارد اصلاً احساس مسئولیت نمی‌کند و از انجام این‌گونه کارها خودداری نمی‌کند.
وی اظهار داشت: در بخش دیگری از این مستند، سیدحسن نصرالله را «سید یمانی» معرفی کرده‌اند در حالی که با توجه به روایات اسلامی، سید یمانی از نوادگان امام سجاد علیه السّلام است.



* سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است» به نشانه صیحه آسمانی در آخرالزمان نپرداخته است

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت گفت: در این مستند آمده است که شعیب‏بن صالح از شهر ری خروج می‌کند اما طبق روایات اسلامی، یک حدیث از امام معصوم علیه السّلام که فرموده باشند شعیب‌بن‌ صالح از شهر ری خروج می‌کند، نقل نشده است اما در کتاب «الفتن» ابن‌حماد این طور آمده است که حسن‌ بصری خروج شعیب را از ری ذکر کرده است که البته چنین روایتی ضعیف ‌السند است.

بنابراین کسی که در مقام سخن گفتن قرار می‌گیرد باید از روی حجت شرعی حرف بزند و احساس مسئولیت داشته باشد.


جوادی خاطرنشان کرد: مستند «ظهور بسیار نزدیک است» درباره وضعیت جسمانی شعیب‌بن صالح گفته است که او فردی لاغراندام است اما هیچ روایتی در این زمینه وجود ندارد و یا به گونه‌ایبشارت‌هایی را که احمدی‌نژاد گفته، برجسته کرده است که گویا او با امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف ارتباط دارد و این یکی از انحرافات اصلی و بزرگ این مستند است.


معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت تأکید کرد: در این مستند اصلاً به نشانه صیحه آسمانی در آخرالزمان که در بیش از 300 روایت آمده، نپرداخته است در حالی که چقدر امامان معصوم علیهم السّلام تأکید داشتند که این صیحه شیطانی است و گروهی را در عصر ظهور گمراه خواهد کرد. و حتی در روایات اسلامی آمده است که سفیانی را با عمل و کردارش بشناسید زیرا که او با جنگ و خونریزی بیت‌المقدس را تصرف می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد