شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

پوستر عید فاطمی

پوستر عید فاطمی


نوروز اگر وقت دیدار است مردم امسال بر داغی گرفتار است مردم ... حرمت نگه دارید پای سفره عید چون مهدی زهرا عزادار است مردم




... برای مشاهده پوستر در سایز اصلی بر روی آن کلید کنید ...

پیام نوروزى به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲

پیام نوروزى به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲



بسمالله‌الرّحمنالرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی حبیبتک سیّدة نساء العالمین فاطمة بنت محمّد صلّی الله علیه و ءاله. اللّهمّ صلّ علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها. اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا. اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذرّیّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقر به عینه و تسرّ به نفسه.

تبریک عرض میکنم به همهی هممیهنان عزیزمان در سراسر کشور، و به همهی ایرانیان در هر نقطهای از جهان که هستند، و به همهی ملتهائی که نوروز را گرامی میدارند؛ مخصوصاً به ایثارگران عزیزمان، خانوادههای شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان، و همهی کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و به کشور عزیزمان مشغول فعالیتند. امیدواریم خداوند متعال این روز را و این آغاز سال را برای ملت ما، برای همهی مسلمانان عالم، مایهی شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤید بدارد. به هممیهنان عزیزمان عرض میکنم توجه داشته باشند که ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همهی ما لازم است.


ساعت تحویل و هنگام تحویل، در حقیقت حد فاصلی است بین یک پایان و یک آغاز؛ پایان سال گذشته و آغاز سال نو. البته نگاه عمدهی ما باید به طرف جلو باشد؛ سال نو را ببینیم، برای آن خودمان را آماده کنیم و برنامهریزی کنیم؛ اما حتماً نگاه ِبه پشت سر و راهی که طی کردهایم هم برای ما مفید است، برای اینکه ببینیم چه کردهایم، چگونه حرکت کردهایم، نتائج کار ما چه بوده است، و از آن درس بگیریم و تجربه بیاموزیم.

سال ۹۱ مثل همهی سالها، سالی متنوع و دارای رنگها و نقشهای گوناگون بود؛ شیرینی هم داشت، تلخی هم داشت؛ پیروزی هم داشت، عقبماندگی هم داشت. زندگی انسانها در طول حیات، همیشه همین جور است؛ با کش و قوسها همراه است، با فراز و نشیبها همراه است؛ مهم این است که از نشیبها خارج شویم، خودمان را به اوجها برسانیم.

آنچه که در طول سال ۹۱ از جنبهی مواجههی ما با جهان استکبار آشکار و واضح بود، عبارت بود از سختگیری دشمنان بر ملت ایران و بر نظام جمهوری اسلامی. البته ظاهر قضیه، سختگیری دشمن بود؛ اما باطن قضیه، ورزیدگی ملت ایران و پیروزی او در میدانهای مختلف بود. آنچه که دشمنان ما هدف گرفته بودند، صحنهها و عرصههای مختلف بود؛ عمدتاً عرصهی اقتصاد و عرصهی سیاست بود. در عرصهی اقتصاد، گفتند و تصریح کردند که میخواهند ملت ایران را بهوسیلهی تحریم فلج کنند؛ اما نتوانستند ملت ایران را فلج کنند و ما در میدانهای مختلف، به توفیق الهی و به فضل پروردگار، به پیشرفتهای زیادی دست پیدا کردیم؛ که تفصیل آنها برای ملت عزیزمان گفته شده است، گفته خواهد شد؛ من هم انشاءالله در سخنرانی روز اول فروردین، به شرط حیات، اجمالاً مطالبی عرض خواهم کرد.

در زمینهی اقتصاد البته بر مردم فشار وارد آمد، مشکلاتی ایجاد شد؛ بخصوص که اشکالاتی هم در داخل وجود داشت؛ برخی از کوتاهیها و سهلانگاریها انجام گرفت که به نقشههای دشمن کمک کرد؛ لیکن در مجموع، حرکت مجموعهی نظام و مجموعهی مردم، یک حرکت رو به جلو بوده است و انشاءالله آثار و نتائج این ورزیدگی را در آینده خواهیم دید.

در عرصهی سیاست، از یک جهت همت آنها این بود که ملت ایران را منزوی کنند، از جهت دیگر ملت ایران را دچار دودلی و تردید کنند؛ همت آنها را کوتاه و ضعیف کنند. درست عکس این عمل شد؛ در واقع عکس این اتفاق افتاد. در زمینهی انزوای ملت ایران، نه فقط نتوانستند سیاستهای بینالمللی و منطقی ما را محدود کنند، بلکه حتّی نمونههائی از قبیل اجلاس جنبش غیر متعهدها با حضور تعداد کثیری از سران و مسئولان کشورهای جهان در تهران تشکیل شد و عکس آنچه را که دشمنان ما میخواستند، رقم زد و نشان داد که جمهوری اسلامی نه فقط منزوی نیست، بلکه در دنیا با چشم تکریم و احترام به جمهوری اسلامی و به ایران اسلامی و به ملت عزیز ما نگریسته میشود.

در زمینهی مسائل داخلی، مردم عزیز ما در آنجائی که امکان و موقعیت ابراز احساسات وجود داشت ــ عمدتاً در بیست و دوم بهمن سال ۹۱ ــ آنچه را که لازمهی حماسه و شور بود، از خود نشان دادند؛ از سالهای دیگر پرشورتر و متراکمتر در صحنه حاضر شدند. یک نمونهی دیگر هم حضور مردم خراسان شمالی در بحبوحهی تحریمها بود، که نمونه و مستورهای از وضعیت و روحیهی ملت ایران را نشان میداد نسبت به نظام اسلامی و به مسئولان خدمتگار و خدمتگزار خودشان. کارهای بزرگی هم بحمدالله در طول سال انجام گرفته است؛ تلاشهای علمی، کارهای زیربنائی، تحرک فراوان مسئولین و مردم. زمینهها برای حرکتِ رو به جلو و انشاءالله جهش، فراهم شده است؛ هم در زمینهی اقتصاد، هم در زمینهی سیاست، و هم در همهی زمینههای حیاتیِ دیگر.

سال ۹۲ برابر چشمانداز امیدوارانهای که به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان برای ما ترسیم شده است، سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران خواهد بود؛ نه به این معنا که دشمنیِ دشمنان کاسته خواهد شد، بلکه به این معنا که آمادگی ملت ایران بیشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگی آیندهی این ملت به دست خودشان و با همتِ با کفایت خودشان انشاءالله بهتر و امیدبخشتر خواهد شد.

البته آنچه را که ما در سال ۹۲ در پیشِ رو داریم، باز عمدتاً در دو عرصهی مهم اقتصاد و سیاست است. در عرصهی اقتصاد، به تولید ملی باید توجه شود؛ همچنان که در شعار سال گذشته بود. البته کارهائی هم انجام گرفت؛ منتها ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایهی ایرانی، یک مسئلهی بلندمدت است؛ در یک سال به سرانجام نمیرسد. خوشبختانه در نیمهی دوم سال ۹۱ سیاستهای تولید ملی تصویب شد و ابلاغ شد ــ یعنی در واقع این کار ریلگذاری شد ــ که بر اساس آن، مجلس و دولت میتوانند برنامهریزی کنند و حرکت خوبی را آغاز کنند و انشاءالله با همت بلند و با پشتکار پیش بروند.

در زمینهی امور سیاسی، کار بزرگ سال ۹۲، انتخابات ریاست جمهوری است؛ که در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی، و  به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامهریزی میکند. انشاءالله  مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آیندهی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمینهی اقتصاد، هم در زمینهی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید  وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدانها شد و با حماسهآفرینی باید  به اهداف خود رسید.
با این نگاه، سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسهی سیاسی و حماسهی اقتصادی» نامگذاری میکنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسهی اقتصادی و حماسهی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز کشور تحقق پیدا کند.

به امید توجهات پروردگار و دعای حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهیدان عزیز .

و السّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

ویژه نامه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

ویژه نامه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها



منبع :سایت شهیدآوینی

یادی از یادگار در روزهای پایانی سال +فیلم

یادی از یادگار در روزهای پایانی سال +فیلم


به مناسبت سالگرد ارتحال سید احمد خمینی


بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) یک بار دیگر سید احمد خمینی، نقش مهمی ایفا کرد. این بار در تثبیت انقلاب و دفاع از ولایت و گفتن حقایقی از نگاه امام راحل به جامعه اسلامی پس از رحلتش.

به گزارش فرهنگ نیوز، سید احمد خمینی در بیست و چهارم اسفند ۱۳۲۴ هجری شمسی، در شهر مقدس قم، در خانه فقیهی وارسته و مجاهدی نستوه و مخلص دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن دوران ابتدایی و دریافت مدرک دیپلم طبیعی، چهار بار به عراق مسافرت کرد و در یکی از سفرها، در نجف اشرف دروس حوزوی خود را شروع نمود و بعد از آن به قم بازگشت و در این شهر مقدس ادامه تحصیل داد. ایشان دروس خارج را نزد حضرات آیات موسی زنجانی و حائری در قم و در نجف هم نزد امام خمینی (ره) و برادر بزرگوارش مرحوم آقا مصطفی خمینی (ره) ادامه داد.

سپس وی درکلاس های استاد مطهری هم حضور پیدا کرد ولی در این دوره بود که او به دلیل تبعید حضرت امام (ره) و ورودش به عرصه سیاست دیگر نتوانست درس را به جدیت قبل ادامه دهد. سید احمد در قیام ۱۵ خرداد ۱۸ سال بیشتر نداشت ولی نقشش بسیار مهم بود.
 

سید احمد در زمان تبعید امام نقشی بس مهم و کلیدی برای تحقق انقلاب ایفا می‌کرد. او اعلامیه های امام را از نجف می‌گرفت و در بین مردم تکثیر و پخش می‌کرد؛ در حقیقت وی حلقهٔ وصل مردم ونهضتشان با امام راحل بود. او همچنین اخبار و اتفاقات داخل کشور را به امام انتقال می‌داد.
وی در روزهای اوج انقلاب که حاج سید مصطفی به شهادت رسیده بود؛ همراه و مددکار امام شده بود و بعد از انقلاب در زمان دفاع مقدس این بار نقش حلقه وصل را بین امام و رزمندگان و فرماندهان جنگ ایفا می‌کرد.
بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) یک بار دیگر سید احمد خمینی، نقش مهمی ایفا کرد. این بار در تثبیت انقلاب و دفاع از ولایت و گفتن حقایقی از نگاه امام راحل به جامعه اسلامی پس از رحلتش.
 
یادگار امام راحل خاطره ای از خلوت خود با خمینی کبیر و در بین خبرگان رهبری نقل کرد و با اعلام شایستگی رهبر معظم انقلاب، صلاحیت حضرت آیت اللّه خامنه ای را برای رهبریت امت اسلامی به شکل ذیل بیان کرد:
«ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست... اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است در خط آمریکاست. من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد کرده‌ام که کوچک‌ترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری برندارم.»
 
ایشان با بیان اینکه هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد، حرمت رهبری نظام اسلامی را از اصولی خدشه‌ناپذیر معرفی کرد و از همه خواست تا به دستورات رهبر عمل کنند.
سید احمد خمینی (ره) پس از ارتحال اندوهبار حضرت امام به عضویت مجلس خبرگان رهبری در آمد و و به عنوان نمایندگی مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور برگزیده شد.
 
وی همزمان با تحصیل فلسفه اسلامی، تولیت موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) را برعهده گرفت و در این مدت با انتشار بسیاری از کتاب‌ها و نوشتارهای پدرنقش بسزایی در انتقال مفاهیم و ارزشهای امام و انقلاب ایفا نمود. 
سرانجام، یادگار امام  راحل در ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ بر  اثر عارضهٔ قلبی به سوی حق پرواز کرد و در کنار پدرش به خاک سپرده شد.

دیدار دست‌اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی با رهبر انقلاب

دیدار دست‌اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی با رهبر انقلاب


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از دست اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی، ضمن قدردانی فراوان از عواملِ دستگاهها و سازمانهای مختلف دست اندرکار سفرهای نوروزی، تأکید کردند: همه دستگاههای مسئول باید تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفرهای نوروزی به حداقل ممکن برسد.
ایشان ارزش و اجر خدمت در ایام تعطیلات عید را بالاتر از ایام دیگر سال دانستند و افزودند: تمام این خدمات در میزان الهی محفوظ است و محاسبه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از آنجاییکه خداوند متعال شاکر و علیم است، علاوه بر آگاهی از زحمات و سختی های خدمت در ایام تعطیلات عید، قطعاً از این کارهای حسنه سپاسگزاری خواهد کرد.



حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از خانواده های عوامل دست اندرکار سفرهای نوروزی که در ایام تعطیلات، شاهد دوری نزدیکان خود هستند تشکر فراوان کردند.

ایشان در ادامه حوادث سفرهای نوروزی را یکی از دغدغه های نگران کننده در این ایام خواندند و خاطرنشان کردند: تمام دستگاههای مؤثر در سفرها و مسئول حفظ انضباط جاده ای باید تلاش خود را برای به حداقل رساندن این حوادث بکار گیرند.



رهبر انقلاب اسلامی از مردم و مسافران هم درخواست کردند تا بیش از پیش مقررات و قوانین را رعایت کنند تا خدایی نکرده در این ایام شادی، برای آنان تلخکامی بوجود نیاید.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: امیدوارم ایام عید و تعطیلات نوروز به همه مردم ایران خوش بگذرد و مردم این ایام را با شادی و شیرینی سپری کنند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، سردار سرتیپ احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از برنامه ها و تدابیر در نظر گرفته شده برای سفرهای نوروزی و کاهش میزان سوانح و تلفات حوادث جاده ای بیان کرد.




وی «آموزش همگانی و نهادینه سازی فرهنگ انضباط اجتماعی»، «استفاده از فناوریهای نوین و سامانه های هوشمند کنترل ترافیکی»، «تصویب و اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی»، «توسعه ناوگان ریلی»، «ایمنی راه و تسریع در خدمات رسانی به مجروحان حوادث» را از جمله دلایل کاهش سوانح و تلفات در سالهای گذشته برشمرد و گفت: انتظار این است که خودروسازان نیز برای ایمنی بیشتر خودروها تلاش جدی تری انجام دهند.

ایام فاطمیه نباید تحت‌الشعاع نوروز قرار گیرد

ایام فاطمیه نباید تحت‌الشعاع نوروز قرار گیرد


آیت‌الله نوری‌همدانی، تذکر حوزه علمیه و طلاب قم به صدا و سیما را خیرخواهانه و از باب نهی از منکر دانست و به هم‌زمانی ایام فاطمیه با نوروز اشاره کرد و یادآور شد: ایام فاطمیه نباید به هیچ وجه تحت‌الشعاع نوروز قرار گیرد.

به گزارش فرهنگ نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که وضع کشور آرام باشد، گفت: امروز دشمنان می‌گویند ایران برای کل جهان خطر است چرا که نظام و فکر انقلابی ما جریانی به وجود آورده که به ضرر استکبار و ظالمان تمام شده است.

این مرجع تشیع در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، تذکر حوزه علمیه و طلاب قم به صدا و سیما را خیرخواهانه و از باب نهی از منکر دانست و به هم‌زمانی ایام فاطمیه با نوروز اشاره کرد و یادآور شد: ایام فاطمیه نباید به هیچ وجه تحت‌الشعاع نوروز قرار گیرد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه سالیان طولانی استعمارگران با سلطه‌گری ثروت، مال، فرهنگ و سیاست کشورهای اسلامی را پایمال کردند بیان کرد: اکنون انقلاب و نظامی به وجود آمده که آشکارا به مبارزه با استکبار پرداخته و بیداری اسلامی به ضرر بسیاری از سلطنت‌ها تبدیل شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید فضای مملکت را آرام نگه داشت و با طرح برخی مسائل برای دشمنان سوژه درست نکرد، گفت: درباره فلان موضوع بنده صحبت نمی‌کنم چرا که باید مملکت و نظام آرام و متین در مسیر پیشرفت حرکت کند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال گفتمان سازی برای دنیا هستیم ادامه داد: در این شرایط نباید در کشور شاهد اعتراض، افتراق و تشنج باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن عید و مشکلات اقتصادی کشور گفت: زندگی مردم با فرهنگ، سیاست و اقتصاد توأم بوده و مسئله گرانی بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است.

وی بیان کرد: همیشه باید مسئولان به فکر ارزانی و فراوانی نعمت باشند و نباید عرضه برخی کالاهای ارزان قیمت فقط به شب عید محدود شود و بازاریان هم باید انصاف را رعایت کنند.

کابوس دولتمردان آمریکا، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری

کابوس دولتمردان آمریکا، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری


مدتی است خبرهایی مبنی بر کاندیداتوری فرمانده سپاه قدس در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری انتشار یافته است. این خبر بیشتر از آن که در رسانه های داخلی مورد توجه قرار گیرد رسانه های غربی را به تکاپو انداخته است.
غربی ها بخصوص آمریکایی ها از هوش و ذکاوتش مستاصل اند، چهره ای که شاید برای ایرانی ها ناشناخته باشد. این استیصال تا بدانجاست که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!»

بعضی هاشان به او لقب "چهره  واقعا شرور"  را داده اند. 

به گزارش سرویس "تا انتخابات" بی باک، مدتی است خبرهایی مبنی بر کاندیداتوری فرمانده سپاه قدس در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری انتشار یافته است هنوز خبری دال بر تائید یا رد آن در دست نیست. این خبر بیشتر از آن که در رسانه های داخلی مورد توجه قرار گیرد رسانه های غربی را به تکاپو انداخته است.

 سایت معاند و معلوم الحال "روزآنلاین" در بیان این خبر گفت: شایعات درباره کاندیداتوری قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه برون مرزی ایران(سپاه قدس) هم رفته رفته رنگ واقعیت به خود می گیرد و حضور رسانه ای او نیز طی روزهای اخیر بیشتر شده است."

"یونایتد پرس" نیز می گوید: "سردار قاسم سلیمانی" (فرمانده سپاه قدس) یک کاندیدای احتمالی برای نشستن به جای احمدی نژاد در سال 2013 است.
 
به گزارش بی باک، قاسم سلیمانی متولد 1335 در کرمان است در زمان پیروزی انقلاب شغل او بنایی بود و بعدها به عنوان پیمانکار سازمان آب مشغول به کار شد. پس از پیروزی انقلاب، به عضویت مجموعه «سپاه افتخاری» که به وسیله پدر شهید قاضی تاسیس شده بود، درآمد.
با شروع جنگ تحمیلی، راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشکری از بسیجی‌ها تشکیل داد و به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5 و تک شلمچه حضور موثر داشت.

قاسم سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید.

گفتنی است در روزهای بحرانی پس از فتنه ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸،از طرف ۲۴ فرمانده سپاه پاسداران نامه‌ ای خطاب به رئیس جمهور دولت اصلاحات در برخی روزنامه‌ها ـ مثل کیهان و جمهوری اسلامی ـ منتشر شد که طی آن از خاتمی خواسته بودند واقعه 18 تیر را بطور جدی و اساسی بررسی کند و در برابر آن منفعلانه برخورد نکند. سلیمانی فرمانده سپاه قدس هم یکی از امضا کنندگان این نامه بوده است.

وی در سال 1376، از سوی امام خامنه‌ای ، به تهران فراخوانده و مسوولیت سپاه قدس به او سپرده شد. فرمانده سپاه قدس در ۴ بهمن1389 درجهٔ سرلشکری دریافت کرد.

در بخشی از حکم سرلشکری سردار سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب نوشته شده است: « سردار قاسم سلیمانی کسی است که خود بارها در جبهه به شهادت رسیده و شهید زنده انقلاب است.»

به گزارش خبرنگار بی باک، سرلشگر سلیمانی وقتی در کانون توجه رسانه ها و مسئولین غربی و صهیونیست ها قرار گرفت که مانعی در رسیدن به اهدافشان شد. پس از آن تمام توان خود را متمرکز کردند تا از او چهره ای خشن و هولناک به نمایش بگذارند.
بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده ‌است. واشنگتن پست او را از مهمترین سیاست گذاران سیاستهای خارجی ایران می‌داند.

عمق بدبینی آمریکایی ها به سرلشگر سلیمانی در حدی بود که به گزارش نیویورک تایمز ژنرال دیوید پترائوس که برای دوره ای فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را به عهده داشت از او به عنوان "یک چهره واقعا شرور" نام می برد.

پس از تکرار بسیار نام قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر ساخت که از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده بر می‌داشت. بر اساس این خبر جک کین فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در نشست استماع کنگره آمریکا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: چرا آنها را به قتل نرسانیم؟ آنها قریب به هزار آمریکایی را کشته‌اند، چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آنها اعمال کنیم.

 همچنین رویل مارک گریچ از کارشناسان موسسه به دفاع از دموکراسی اظهار داشت: آنان به اندازه ما دارای منطق نیستند، فکر نمی‌کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آنها، مرعوبشان کنید.
 قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید!


به گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه این اظهارت برخی از نمایندگان آمریکایی اعلام کردند ما انجام هرگونه اقدامی درباره ایران را دور از ذهن نمی‌دانیم اما از ابراز موافقت با اظهارات جک کین سر باز زدند.

اما فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پاسخ به تهدید ترور از سوی مقامات آمریکایی گفت: این تهدید نیست، کمک به شوقی قدیمی است. در پاسخ به افرادی که فکر می‌کنند با تهدیدها رعب بر ما حاکم می‌شود، می‌گویم خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینت، نصیب من بگردان.

روزنامه انگلیسی گاردین در مورد قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند.»

روزنامه امریکایی «مک کلثی» در سی‌ام مارس ۲۰۰۸ گزارش داده بود: «سلیمانی برای توقف درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق که بیشترشان شیعه هستند و نیروهای رادیکال مقتدی صدر در شهر بصره، پا در میانی کرده است. یکی از نخستین و مهمترین پیروزی‌های سلیمانی بر امریکا در عراق، ایجاد برتری سیاسی بود، نه نظامی.

وی در ژانویه سال ۲۰۰۵، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند. در حالی که امریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دموکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند.»

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک مقام ارشد امنیتی عراقی، سپاه قدس به فرماندهی سلیمانی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و به‌ویژه در منطقه حفاظت شده سبز بغداد (که سفارتخانه‌های غربی و عربی و ادارات و خانه‌های مقامات دولتی و اعضای پارلمان عراق در آن قرار دارد) نفوذ دارد.


یکی از نمایندگان مجلس عراق که از دستیاران ارشد نوری المالکی هم هست، درباره سردار سلیمانی می‌گوید: «او فقط یکبار در این هشت ساله به عراق آمده است. او فردی است که آرام سخن می‌گوید و منطقی و بسیار مؤدب است. وقتی با او حرف می‌زنید، بسیار ساده برخورد می‌کند. تا زمانی که پشتوانه او را نشناسید، نمی‌دانید چه قدرتی دارد، هیچ کسی نمی‌تواند با او بجنگد.»
 
زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق امریکا در افغانستان نیز می‌گوید: «همان‌قدر که مقامات امریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت، تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.»

ژنرال دیوید پترائوس در نامه ای به رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا به میزان نفوذ سردار سلیمانی در عراق اشاره می کند.
او در ماه آوریل ۲۰۰۸ نوشت: "آنچه این هفته بیش از هر چیز ما را غافلگیر کرد احتمالا حادثه مربوط به دخالت مستقیم ایران در دسیسه های سیاسی در عراق بود."

علی آلفونه نیز، قاسم سلیمانی را بیش از آنکه با استعدادها و توانائی هایش تحلیل کند عملکرد او را با تفسیرهای واهی و مضحک کوچک جلوه داده و می گوید: انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس همزمان با قدرت گرفتن طالبان یک پیشامد محض نیست. او از این رو انتخاب شد که بومیِ یک روستای کوهستانی در کرمان بود و با نظام سیاسی جوامع قبیله ای به طور کلی و با جامعه افغانستان بویژه آشنایی نزدیک داشت. او با تجربه ای که از جنگ داخلی کردستان داشت نیز گزینۀ مناسبی بود، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگهای داخلی بود وارد عمل شود. از همه مهمتر اینکه سردار سلیمانی در هشت سال جنگ با عراق و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران وافغانستان تا پیش ز انتصابش به فرماندهی سپاه قدس تجربۀ بی مانندی اندوخته بود.

او می گوید: "فرماندهان سپاه پاسداران در مورد تلاش هایشان در تبدیل تهدید حضور نظامی آمریکا به یک برتری استراتژیک صراحت داشتند، که شمار بالای تلفات نیروهای آمریکایی در عراق را توضیح می دهد."

 شایان ذکر است علی آلفونه در کشور دانمارک اقامت دارد و به عنوان استاد دانشگاه کپنهاگ فعالیت می کند. این در شرایطی است که وی به عنوان کارشناس مهمان یکی از مهم ترین مقاله نویسان موسسه امریکن انترپرایز بر ضد سپاه پاسداران است. آلفونه در ادعایی خود را به عنوان کارشناس برجسته امور سپاه پاسداران معرفی کرده است.

موسسه امریکن انترپرایز یکی از این اتاق های فکر است که اعضای آن از حامیان سرسخت مقابله با ایران هستند. این موسسه که در سال ۱۹۴۳ برای تحقیقات در زمینه سیاستگذاری کلان آمریکا پایه گذاری شد، یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین موسسات سیاستگذاری در آمریکا است که با سیاستمداران مرتبط با حزب جمهوری خواه و نومحافظه کار ارتباط گسترده‌ای دارد.
یکی از اقدامات مهم این موسسه در مورد ایران، استفاده از ایرانیان مقیم کشورهای غربی است که معمولا از مقالات آنان در سایت رسمی خود استفاده می کند. علی آلفونه یکی از این افراد است که تاکنون مقاله های متعددی بر ضد نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران نگاشته است.

سرلشگر سلیمانی درباره خود چنین می گوید: "من قاسم سلیمانی فرمانده سپاه هفتم صاحب الزمان(عج) کرمان هستم. در سال 1337 در روستای قنات نمک از توابع کرمان به دنیا آمدم. دیپلم هستم و دارای همسر و دو فرزند، یکی پسر و یکی دختر، می‌باشم.

قبل از انقلاب در سازمان آب کرمان به استخدام درآمدم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اول خرداد سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمدم.

با شروع جنگ و حمله عراق به فرودگاه های کشور، مدتی از هواپیماهای مستقر در فرودگاه کرمان محافظت می کردم. دو یا سه ماه پس از شروع جنگ در قالب اولین نیروهای اعزامی از کرمان که حدود 300 نفر بودند عازم جبهه‌های سوسنگرد شدیم و به عنوان فرمانده دسته مشغول به کار شدم.

در روزهای اول ورود به جبهه، دشمن را قادر به انجام هر کاری می دانستم، اما در اولین حمله ای که انجام دادیم موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جاده سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آنها وارد کنیم که این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن در ذهن داشتم از بین برود. یادم می آید که پس از این حمله، شب‌ها وارد مواضع عراقی‌ها می‌شدیم.

بهترین عملیاتی که در آن شرکت کردم فتح المبین بود که آن زمان برای اولین بار به ما ماموریت داده شد که تیپ تشکیل بدهیم و من که مجروح هم بودم معاونت فرماندهی محور در جبهه شوش و دشت عباس را به عهده گرفتم. این عملیات از نظر بازدهی برای من بسیار شیرین و خاطره انگیز است، زیرا با اینکه از نظر سلاح بسیار در مضیقه بودیم اما به همت رزمندگان اسلام توانستیم حدود 3000 عراقی را به اسارت درآوریم.

 سخت ترین لحظه ها برای کسانی که مسئولیتی در جنگ داشتند، لحظه ای بود که همرزمان یا دوستان آنان به شهادت می‌رسیدند و این امر وقتی شدت بیشتری می یافت که آن شهید سعید به عنوان پایه و ستونی برای جنگ مطرح بود.

هنگامی که باقری و بقایی به شهادت رسیدند احساس کردیم که نقصی در جنگ به وجود آمده است. شهید باقری، بهشتی جبهه بود و کسانی امثال او، اهرم هایی در دست فرماندهان جنگ برای حل مشکلات و رفع فشارهای دشمن بودند.

بعضی مواقع شهادت یکی از فرماندهان به اندازه شهادت یک گردان در من اثر می گذاشت. شهید حاج یونس زنگی آبادی از این گونه افراد بود که امید لشگر ثارالله محسوب می شد. او همیشه مشتاق سخت ترین کارها در جبهه بود."