شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

ملت مقابل تفکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی می‌ایستد

ملت مقابل تفکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی می‌ایستد


مشروح/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
ملت مقابل تفکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی می‌ایستد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مطرح شدن طرحی از سوی نمایندگان مجلس در ارتباط با حذف تعطیلی برخی مناسبت‌های مذهبی گفت: ملت ایران مقابل این تفکر خام می‌ایستد.


خبرگزاری فارس: ملت مقابل تفکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی می‌ایستد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه مسئله غنا یک مسئله درونی است گفت: مردم غنا را در بیرون وجود انسان می‌دانند در حالی که در تعلیمات اسلامی غنا یک مسئله درونی ذکر شده است.

وی ادامه داد: برخی اموال زیادی دارند ولی هنوز درون جانشان راضی نیست و گرسنه هستند چرا که اموال بیرونی انسان را غنی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دنبال این بود که غنای درونی به دست آورد افزود: آن وقت انسان می‌تواند ادعا کند از هر نظر غنی است.

وی بیان کرد: همیشه اولیا الله در خود احساس غنا می‌کردند و دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کردند در حالی که قارون‌ها برای حفظ مال و به دست آوردن مال بیشتر دائما دست خود را پیش دیگران دراز می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: نقطه مقابل غنا، فقر است و حقیقت فقر دنیا پرستی، هواپرستی و ناامیدی از رحمت خداست، باید این نکته را دانست اگر کسی طرفدار حق باشد خداوند آنها را تنها نمی‌گذارد.

وی گفت: کسی که به لطف خدا امیدوار باشد این همه حلال و حرام نمی‌کند، وقتی می‌گویند سه هزار میلیارد تومان این میزان پول اگر عمر فرد هزار سال هم باشد باز زیاد است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این همه مال و ثروت برای چیست؟ این کارها اسمی جز حماقت ندارد و جایی حلال و حرام قاطی شده و فرد گیر می‌افتد و به حبس ابد یا اعدام محکوم می‌شود.

وی تصریح کرد: در پرتو دستوراتی که معصومین به ما داده‌اند راه زندگی سالم توام با آرامش را می‌توان به دست آورد.

*وهابیون تکفیری عامل جنایات پاکستان

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیرا در کراچی پاکستان یک جنایت بزرگ واقع شده است گفت: پیش از این در کویته پاکستان از سوی وهابیون تکفیری عده‌ زیادی به خاک و خون کشید شده و بسیاری دیگر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: انفجار 150 کیلو مواد منفجره منجر به کشته شدن 45 نفر و مجروح شدن صدها تن دیگر شده است و نباید در برابر این مسائل سکوت کرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مراجع تقلید تصمیم گرفتند روز شنبه نسبت به تعطیلی حوزه اقدام کرده و در ساعت 10 صبح طلاب در مسجد اعظم تجمع کرده و پیام خود را به گوش حکام پاکستان برسانند و با شیعیان این کشور اعلام همبستگی کنند.

*هشدار به دولت پاکستان

وی گفت: پیام ما به دولت پاکستان این است که واقعا اگر نمی‌توانید جان شهروندان خود را حفظ کنید کنار بروید تا افراد قوی‌تر بر سر کار بیایند؛ نخستین کاری که هر کشوری بر عهده دارد تامین امنیت است و شما از تامین آن عاجز هستید.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه شیعیان دنیا باید نسبت به این جنایات اعتراض کنند افزود: عده‌ای وحشی وهابی تکفیری بی‌ایمان در دنیا چنین وضعی را به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت ایران هم باید در برابر این جنایات اعتراض قوی‌تر داشته باشد و آهسته از کنار این مسائل رد نشود؛ باید اعتراض کرد و فریاد زد.

*ملت در برابر تفکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی می‌ایستند

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مطرح شدن طرحی از سوی نمایندگان مجلس در ارتباط با حذف تعطیلی برخی مناسبت‌های مذهبی بیان کرد: طرح حذف تعطیلی روزهای شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام صادق(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) مطرح شده و گفته‌اند که در ازای حذف این تعطیلی‌ها بین التعطیل‌ها را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد: ما برای مجلسیان احترام قائلیم ولی آنهایی که این فکر خام را در سر می‌پرورانند باید بدانند تمام ملت در مقابل آنها خواهند ایستاد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این کار به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، پیشنهادهای خنده‌داری مطرح می‌شود و انگار برخی نمی‌دانند در کدام مملکت زندگی می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: گفته‌اند که شهادت امام رضا(ع) در مشهد تعطیل بوده و شهادت حضرت زهرا نیز در قم تعطیل باشد، مگر امام رضا فقط برای مشهد و حضرت زهرا(س) فقط برای قم هستند؟ چه افراد نادانی هستند که این طرز تفکرها را دارند.

*از تعطیلی پنجشنبه‌ها کم کنید

وی گفت: 50 روز در سال پنجشنبه است و خیلی جاها در پنجشنبه‌ها به صورت کامل تعطیل است، چهار روز از این تعطیلات را کم کنید چرا به فکر حذف تعطیلات مناسبت‌های بزرگ مذهبی هستید؟

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: البته کسانی که این سخنان را مطرح کرده‌اند عده معدودی هستند و ما به اکثریت مجلسیان احترام می‌گذاریم و فعلا در این خصوص تذکر دادیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد