شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

رهبری در انتظار گزارش مسوولان برای حل مشکل گرانی هستند

رهبری در انتظار گزارش مسوولان از اقدام‌های انجام شده برای حل مشکل گرانی هستند




امام جمعه موقت تهران گفت: هدف اصلی دشمنان از تحریم ایران فشار بر مردم و رودررو قرار دادن آن‌ها در مقابل نظام است.

به گزارش فرهنگ نیوز ،  آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار رییس مجلس خبرگان و اعضای آن با مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری بر نکات مهمی اشاره کردند که از آن جمله ضرورت داشتن نگاهی بلندمدت بود. طبق گفته‌های مقام معظم رهبری، برای دستیابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی نباید دیدی مقطعی داشته باشیم.

وی‌ خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند با تکیه بر مردم، حفظ و تقویت روحیه امید و ایمان به اسلام می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم و از سختی‌های مقطعی عبور کنیم.

وی با بیان این‌که «در زمان سختی‌های مقطعی باید به مردم تکیه کنیم» خاطرنشان کرد: نباید بر مردم و افراد جامعه فشار وارد شود. همچنین اگر می‌خواهیم موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم باید سختی‌های مقطعی را نیز پشت سر بگذاریم؛ چراکه اگر نگاه بلند امام راحل نبود انقلاب ما نیز به پیروزی نمی‌رسد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رییس مجلس خبرگان و اعضای آن گفت: امام بزرگوار با امید به آینده با سختی‌ها به مبارزه پرداختند و پیروزی حاصل شد. مقام معظم رهبری در این دیدار عنوان کردند که شرایط فعلی سخت‌تر و پیچیده‌تر از گذشته است ولی با حفظ و تقویت امید در جوانان باید امیدواری را در جامعه گسترش دهیم.

وی‌ دلایل زیادی را برای امیدوار بودن مردم ایران به آینده ذکر و خاطرنشان کرد: عظمت فکری ایران در دنیا مشهود بوده و تسلط گفتمان دینی در کشور وجود دارد، همچنین کشور ما از نظر علمی و فناوری دستاوردهای شگرفی را کسب کرده که همه این موارد نشانه‌های امید در جامعه بوده و باید بگویم قبل از انقلاب یا در ابتدای پیروزی این توقعات قابل تصور نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بی‌اثر خواندن تحریم‌ها علیه ایران، یادآور شد: سراسیمگی و شدت عمل دشمنان نشان می‌دهد که تحریم‌ها بر نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌اثر بوده است؛ چراکه اگر آن‌ها نتیجه دلخواه را به دست آورده بودند تا این حد عصبانی نمی‌شدند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به توطئه‌ها و فشارهای دشمنان در زمان پیامبر اکرم (ص)، گفت: آن‌ها با حصر اقتصادی و آزارهای فراوان تلاش کردند که پیامبر(ص) را مغلوب کنند ولی توطئه‌های آن‌ها به ثمر نرسید و در نهایت منتهی به جنگ با حضرت محمد(ص) شد که همین امر نیز سندی برای سخنان مقام معظم رهبری است.

وی‌ ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که تحریم‌ها ظاهرا به خاطر موضوع هسته‌یی است، اما این امر تنها یک بهانه بوده و هدف اصلی آن‌ها چیز دیگری است. دشمنان قصد دارند تا با استفاده از تحریم‌ها، مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی به پا داشته و کاری کنند تا آن‌ها به خاطر فشارهای وارده در مقابل نظام بایستند ولی حضور بی‌سابقه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری برخی از مشکلات را ناشی از تحریم‌ها و برخی دیگر را به دلیل مدیریت و سیاستگذاری‌ها دانسته‌اند» افزود: این مشکلات قابل حل است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که به مسوولان برای حل گرانی تاکید موکد کرده و در انتظار گزارش‌های آن‌ها هستند. همچنین باید بگویم خوشبختانه کشورهای تحریم‌کننده خود گرفتار مشکلات اقتصادی و معضلاتی شده‌اند که در قبال تحریم‌های ایران متوجه آن‌ها شده است و نکته قابل توجه این است که آن‌ها هیچ راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات خود ندارند در حالی که ایران راهکارهای مناسبی در این خصوص دارد.

موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقارن شدن عید نوروز با شهادت حضرت صدیقه طاهره تاکید کرد: در این روزها (عید نوروز) محافل ما باید طوری باشد که مناسب شان آن حضرت باشد همچنین در خصوص چهارشنبه سوری نیز باید بگویم که ما مفاخر و مناسبت‌های زیادی در ایران داریم که می‌توانیم به آ‌ن‌ها افتخار کنیم؛ بنابراین لزومی ندارد که مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کنیم که ماحصلی جز کوری و نابودی ندارد.

وی درباره خدمات کمیته امداد، روز درختکاری و لزوم حفظ محیط زیست، شهادت شهید باکری، سالگرد تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) و تحریم تنباکو و پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید نیز سخنانی را بیان کرد و درباره کشتار ۲۰۵ نفر در پاکستان نیز ابراز تاسف کرد.

وی با تاکید بر ذکر خدا و در پیش گرفتن تقوا، گفت: انسان به عنوان یک موجود کامل مورد سجده فرشتگان قرار گرفته و انسان کامل خلیفه‌الله است اما باید بدانیم انسانی که تعقل نکند ارزشش از بین خواهد رفت، همچنین فردی که طاغی شود باید او را کشت در نهایت این دو مرحله والا و پست از انسان است.

منبع: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد