شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه نمازجمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: اینکه در ایام انتخابات پرونده‌ کاندیداها و نقاط ضعف آنها را در دیدگاه مردم افشا و آنها را بی‌حیثیت کنند، بی‌وجدانی و نامردی و دور بودن از اخلاق است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: این ایام را به امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف و مردم تسلیت می‌گویم. و از این‌که سال ما بر سر سفره حضرت زهرا علیها السّلام تحول پیدا کرده و پایان سال ۹۲ نیز به ایام فاطمیه برخورد می‌کند خشنودیم چرا که پیغمبر خدا نیز از فاطمه شروع می‌کرد و به فاطمه ختم می‌شد، لذا این موضوع را به فال نیک می‌گیریم که ما نیز مهمان فاطمه علیها السّلام هستیم.

وی افزود: مردم ما امسال همه میزبان حضرت فاطمه هستند، البته حضرت زهرا علیها السّلام در مهمان‌نوازی نظیر نداشته‌اند و خیلی بزرگوار بودند و ما از ایشان انتظار داریم که سفارش ما را به فرزند خود حضرت حجت داشته باشند و برای این مملکت که مملکت فاطمه و اولاد ایشان است، امسال سال پیروزی، موفقیت، آسایش، توفیق، معرفت، نورانیت و سال سرور و ظهور باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به نام‌گذاری سال ۹۲ به "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط ایشان مبتنی به حساسیت زمانی شد و چیزی که ما باید نسبت به آن اولویت اول را منظور بداریم.

حجت الاسلام صدیقی  ادامه داد : رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال تأکید کردند که باید محاسبه‌ای نسبت به سال ۹۱ داشته باشیم همان‌گونه که در روایات تأکید شده باید خودمان را محک بزنیم و گذشته را ارزیابی و عیوب گذشته را شناسایی کنیم. مرحوم آیت‌الله بهجت نیز تأکید داشتند که چاله و چوله‌های خود را پر کنید چرا که اگر آن را پر نکنیم در چاله و چوله‌های برزخ گیر خواهیم کرد و گودال‌هایی که گناهان برای ما درست کرده‌اند نمی‌توانیم از آنها بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه: "اگر می‌خواهیم سرافراز باشیم همه اعمال ما باید مطابق موازین شرع و مبانی فقهی و با نیت در راه خدا باشد" گفت: هر اقدامی که ما انجام می‌دهیم در آخرت ما بازتاب دارد هیچ‌کدام از کارهای ما از بین نمی‌رود بلکه توسط خدا نگه داشته شده و روزی به انسان‌ها پس داده خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه: "دشمن در سال ۹۱ و اساساً در ۳۴ سال بعد از انقلاب دائماً در حال جنگ با ما بوده است" اظهار داشت: جاهایی که توسط دشمن هدف گرفته شده عرصه سیاسی و اقتصادی کشور بوده است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: سعی دشمن بر این بوده که مردم را از انقلاب دور کند در حالی که مردم بودند که انقلاب کرده‌اند و انقلاب ما کودتا نبوده است. دخالت بیگانه هم در آن نبوده است. بلکه مرجع تقلیدی جلو افتاد و آحاد مردم به او لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه: "کشور ما کشور فقاهت و احکام شریعت است و به‌حکم الهی زیر پرچم یک فقیه مردمی راه افتادند و انقلاب کردند"، افزود: به‌دلیل اینکه مردم زیر پرچم دین انقلاب کرد‌ه‌اند مادامی که این مردم دین دارند پرچم سرافراز است و ولایت دارای اعتبار و اقتدار خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: دشمن سعی دارد که مردم را از دین جدا کند و جداکردن دین از سیاست یعنی جداکردن دین از مردم در حالی که دین کاربردی دین زندگی است و دینی است که در متن زندگی مردم اثر دارد و دین در سایه فقاهت است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: مردم ایران مادامی که بر دین خود پایبندی دارند پرچم ولایت در اهتزاز است و اقتدار مردم و ولایت همچنان باقی خواهند ماند. دنیا سعیش بر این است که مردم را از دین و سیاست را از دین جدا کند و روزی که مردم خسته شوند و کنار بکشند آن روز روز شکست مردم و انقلاب است.

وی همچنین به راهبردهای اقتصادی دشمنان برای شکست ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان بعد از اینکه همه راهها را امتحان کردند به‌دنبال تحریم اقتصادی رفتند و تحریم‌های بی‌سابقه، بی‌رحمانه همه‌جانبه‌ای را اتخاذ کردند و فکر می‌کردند که مردم را فلج می‌کنند و مردم وقتی فلج شدند دست از این انقلاب می‌کشند در حالی که نور خدا در دل مردم روشن شده و قابل خاموش شدن نیست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم ما در ۲۲ بهمن سال گذشته و سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی نشان دادند که هرقدر شرارت دشمن بیشتر شود و در مقابله با ملت ایران آنها با قساوت قلب برخورد کنند مردم ایران ایمانشان شدیدتر و قرص‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی همچنین در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به ممانعت دشمنان از پیشرفت علمی کشورمان اشاره کرد و افزود: دشمنان هنگامی که مشاهده کردند که کشور رو به شکوفایی است و رو به رشد در میدان علم، فناوری و صنعت، نانوتکنولوژی و هسته‌ای است و جهش غیرقابل پیش‌بینی برای ایران پیش آمده فکر کردند می‌توانند با تحریم اقتصادی مقابل این پیشرفت‌ها بایستند.

وی افزود: اما به‌حول و قوه الهی دیدیم که با عنایت الهی در سال ۹۱ پرتاب ماهواره ناهید و پرتاب کاوشگر پیشگام که با موجود زنده به فضا فرستاده شد و موجود زنده سالم برگشت، صورت گرفت. همچنین در سال ۹۱ هواپیمای نظامی فوق‌پیشرفته ساخته شده که همه اینها شبیه معجزه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما در زمینه امنیت به‌لطف خدا در داخل بر همه حوادث فائق می‌شویم و در مرحله جدیدی که برای انتخابات بعضی‌ها خواب دیده باشند هم مردم با تجربه‌ای که از دوران فتنه به دستشان رسیده است و هم با بصیرت الهی و ایمانی روشنگری‌های رهبر روشن و روحانی‌شان آماده می‌شوند که اجازه ندهند چیزی پیش بیاید.

حجت الاسلام صدیقی  تأکید کرد: در خارج کشور نیز شاهد بودیم که غزه در شش روز مقاومت خود این ماشین جهنمی نظامی اسرائیل را به‌زانو درآورد و آنها با التماس دنبال آتش‌بس بودند و بدون هیچ پیش‌شرطی مردم غزه جلو بودند و رژیم صهیونیستی التماس می‌کرد. اگر پشتیبانی ایران نبود این پیروزی صورت نمی‌گرفت، پیروزی مردم غزه مستند به ایمان مردم ایران و حمایت نظام اسلامی بود که سران غزه از این موضوع تشکر کردند و دنیا هم می‌دانست که امنیت غزه از اینجا تأمین می‌شود.

وی در ادامه خطبه دوم به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در این مسئله جا دارد که سه سخن با سه گروه مطرح شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: سخن اول با ملت بصیر، شهیدداده، متدین، عاقل، رشید و باوفای ایران است که من بلندگوی آنها هستم و حرف دل آنها را می‌زنم.

حجت الاسلام صدیقی افزود: انتخابات در ایران به‌دلیل اینکه نظام نظام جمهوری اسلامی است و جمهوریت نظام بر پایه حضور مردم است و اسلامیت نظام نیز بر پایه ولایت فقیه است لذا این دو بال همیشه مردم را در اوج و سرافرازی نگه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات وفا به امام و شهدا و نشانه بصیرت است و اعلام حیات و زندگی انقلابی و مقابله با شرارت دشمن و هم زمینه سازی برای امنیت داخلی و دلگرم کردن مسئولین به‌ویژه دولتی که بعد از انتخابات تشکیل می‌شود چرا که هرمقدار آرا بیشتر باشد پشتوانه قویتر و اعتبار بیشتری در خارج خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران به ۱۲ فروردین سالروز تشکیل جمهوری اسلامی در کشورمان اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین جزو ایام الله است چرا که در هیچ انقلابی سابقه ندارد کشوری که در انقلاب پیروز شده است و هنوز ۵۰ روز از عمر پیروزی نگذشته اصل نظام را به رفراندوم بگذارند و مردم را سهیم کنند. و صاحبان اصلی انقلاب را به حساب بیاورند. در آنجا اعتماد حضرت امام(ره) به ایمان، اصالت و فطرت مردم و اعتماد مردم به رهبرشان و مرجع تقلیدشان و قطب انقلابشان نمایان شد و دیدیم که چقدر این اعتماد تنگاتنگ است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تأکید کرد: امام در آن دوران هیچ دغدغه‌ای نداشت با وجود اینکه نهضت آزادی، جبهه ملی و بعضی از روشنفکران وابسته به خارج با جمهوری اسلامی موافق نبودند ولی امام بدون اینکه هیچ تحمیلی کنند نظر خودشان را فرمودند و گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد لذا زمانی که مردم پای صندوق‌ها آمدند ۹۸ درصد یعنی تقریباً ۱۰۰ درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی داده‌اند.

وی ادامه داد: من با تجربه ۳۴ سال انقلاب با تمام وجود و به‌دلیل اعتقادی که به مردم دارم معتقدم که مردم تا آخر اعتمادی را که آن روز به نظام جمهوری اسلامی و امام داشته‌اند امروز به ولی فقیه زمان خود حضرت آیت الله خامنه‌ای دارند. این روحیه مذهبی اقتضا می‌کند که مردم به فتوای مرجع و رهبرشان تبعیت کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بنده سخنی نیز با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دارم، گفت: کاندیداها رضای خدا را در نظر بگیرند، یکی از افرادی که می‌خواست کاندیدا شود با ما مشورت کرد، به او گفتم: ببین منبع الکفا وجود دارد یا نه و می خواهی امکانات تبلیغاتی را از کجا به دست بیاوری و آیا به‌قدری داری که تبلیغات را انجام دهی؟

حجت الاسلام صدیقی افزود: به او گفتم: آیا اگر مسئولیت به دوش تو آمد می‌توانی امانت را سالم به مقصد برسانی؟ وجداناً مقداری تأمل کرد و گفت: در هر سه مسئله جای تأمل است، و کنار کشید با وجود اینکه فرد موجهی در جامعه بود و اگر می‌آمد عده‌ای قطعاً به ایشان رای می‌دادند.

وی ادامه داد: کاندیداهای انتخابات بین خود و خدا خلوت کنند و ببینند که آیا تشنه قدرت هستند یا عاشق خدمت، اگر عاشق خدمت هستند که خوشا به حالشان اما اگر تشنه قدرت هستند وای به حالشان چرا که برای دنیا و آخرتشان ضرر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: آنهایی که احساس تکلیف کردند و در عرصه حاضر شده‌اند باز بین خود و خدا محاسباتی داشته باشند و جمع‌بندی کنند و کسانی که شرایط بهتری دارند و از حد نصاب بالاتری برخوردارند خودشان بروند و با آنها ائتلاف کنند و تمرکز بیشتری را به جامعه نشان دهند.

حجت الاسلام صدیقی به ضرورت رعایت اخلاق در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: کاندیداها و طرفداران آنها باید اخلاق را در انتخابات ریاست جمهوری رعایت کنند. چرا افراد را با ناسزا و فحش بدرقه می‌کنند، نباید کاندیداها اجازه دهند که طرفدارانشان به کسی بد بگویند.

وی تأکید کرد: ممکن است کسی نقطه ضعفی هم داشته باشد اما اینکه بخواهند آنها را جمع کنند و در ایام انتخابات پرونده‌شان را در دیدگاه مردم افشا کنند و آنها را بی‌حیثیت و بی‌اعتبار کنند تا خود را بالا بکشند و خرد کردن دیگران را مقدمه رشد خود قرار دهند خوب نیست. اینکه بخواهند شخصیت افراد را زیر پا بگذارند تا خودشان بالا روند، از این بالاتر بی‌وجدانی و نامردی و دور بودن از اخلاق نمی‌توان داشت. بی اعتماد کردن مردم به یکدیگر و مردم به مسئولان و مسئولان به مردم جزو گناهانی است که قرآن کریم وعده عذاب به آن داده است.

امام جمعه موقت تهران  در پایان با اشاره به آغاز سال ۹۲ گفت: در سال جدید صله رحم و کمک به مستمندان، عیدی، دیدوبازدید و زیارت عتبات عالیات و زیارت علی‌بن موسی الرضا و حضرت شاه چراغ از برکات حلول سال جدید است که مردم ما اول سال خود را با عبادت، عواطف، اخلاق، با آشتی و تجدید ارتباطات برقرار می‌کنند. و امیدواریم که سال جدید و ضیافت حضرت زهرا علیها السّلام برای آحاد مردم ما زیارت گوارایی باشد.


منبع :فرهنگ نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد