شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

عدم حضور در انتخابات گناه است/ اتحاد و وحدت دشمن را عقب می‌راند

عدم حضور در انتخابات گناه است/ اتحاد و وحدت دشمن را عقب می‌راند




آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور در پای صندوق‌های رای نشانگر تقواست و کسی که پای صندوق رای نیاید، ضد تقواست و گناه کرده است. در شرایط امروز عدم حضور در انتخابات گناه و ضد تقوایی سیاسی است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در آغاز سال نو و همچنین در صحن مطهر علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، امسال، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس مبنی بر  اینکه دشمن از دو راه برای مقابله با ملت ما وارد شده است،افزود: یکی از این راه‌ها این است که ملت ما را از کارهای اساسی دور کنند و به فروعی مانند تحریم و تهدید مشغول کنند. 

خطیب موقت تهران ادامه داد: هدف دوم دشمن نیز این است که حماسه‌هایی که در صنعت و دانشگاه در کشور انجام گرفته است را مکتوم کند و بگوید که کاری صورت نگرفته است؛ البته افرادی هم شاید در داخل وجود داشته باشند که به این مسئله دامن بزنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به آیه‌ای از سوره نحل در خصوص نحوه عملکرد ما اظهار داشت: در این آیه خداوند به پیامبر می‌فرماید که «از کارهای دشمنان خسته نشو و اینگونه نباش که قلبت ناآرام باشد. محکم بایست و سخنت را بگو». مخاطب این فرمایش خداوند در  عصر غیبت مقام معظم رهبری است که امیدواریم خداوند قلب ایشان را در سایه ولی‌عصر مطمئن و آرام نگاه دارند.

وی با اشاره به این فرمایش خداوند که «خدا با کسانی است که تقوا دارند و احسان می‌کنند»، گفت: خداوند به پیامبر می‌فرمایند که خودت و امتت باید از گناه بپرهیزند، به دنبال دنیاطلبی نباشند و احسان کنند. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نخبگان ما باید به این فکر باشند که مملکت را چگونه می‌توان از مشکلات نجات داد، تصریح کرد: باید با سخت‌کوشی و تلاش از این مشکلات عبور کنیم؛ عدم کوشش در این مسیر، ضایع کردن حقوق است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری، تولید، اقتصاد شکوفا وظیفه کسانی است که قدرت دارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. جامعه باید با تلاش جلو برود چرا که اگر غیر از این باشد سنت الهی نقض شده است.سنت الهی است که ملتی با حماسه اقتصادی باشند و به کار و تولید هجوم برند و زمانی اقدام به واردات کالا بکنند که امکان تولید برایشان وجود نداشته باشد.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات احتیاج به حماسه و شور دارد برای اینکه دور تا دور ملت ایران را دشمنان فرا گرفته‌اند. بنابراین اتحاد و وحدت ملت جواب دشمن را می‌دهد و او را عقب می‌راند. 

وی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رای نشانگر تقواست افزود: کسی که پای صندوق رای نیاید، ضد تقواست و گناه کرده است. در شرایط امروز عدم حضور در انتخابات گناه و ضد تقوای سیاسی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: اگر اینگونه عمل کنیم دشمن خواهد فهمید که تحریم‌ها بی‌فایده است و باید با کشور ایران با عدالت برخورد کرد. 

وی ادامه داد: دعا می کنیم که خداوند به دشمنان ایران عقل دهد.

امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه به زندگی با معنا اشاره کرد و گفت: انسان در حیات خود نباید به حس و حواس و ظاهرها بسنده کند بلکه زندگی را با معنا و براساس درون و واقعیت‌ها استوار کند. 

وی با بیان اینکه سلامت روح، معنایی در افق بسیار بلند و وسیع دارد، تصریح کرد: متاسفانه دنیای امروز با این مصیبت روبروست که سلامت روح را از دست داده است. 

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به تعلیم حرز توسط پیامبر به حضرت زهرا گفت: حرز یعنی حصاری که دور تا دورش دیوار است و بیگانگان نمی‌توانند وارد آن شوند. پیامبر به حضرت زهرا فرمودند که هر صبح و شب این ذکر«یا حى یا قیوم ، برحمتک استغیث فاغثنى، و لا تکلنى الى نفسى طرفه عین اءبدا، و اصلح لى شانى کله» را بگویند.

امامی کاشانی با بیان اینکه حی و قیوم دو اسم خداست که بعضی این دو اسم راهمراه با هم، اسم اعظم دانسته‌اند اظهار داشت: حی یعنی خدایی که زنده است و همچون سایر زندگان مرگ ندارد. قیوم نیز یعنی هم قوام عالم در خلقت بر خداست و هم حفظ تربیت موجودات. 

وی تاثیر ذکر حی و قیوم را لازمه ترک گناه و معصیت دانست و افزود: اگر انسان این را خوب تحلیل کند به گناه نخواهد افتاد. 

امامی کاشانی در خصوص سابقه تعلیم این حرز به حضرت زهرا به روایت انس‌ابن مالک اشاره کرد و گفت: این ذکر در اواخر عمر پیامبر (ص) به حضرت زهرا(س) تعلیم داده شده است زیرا ایشان به پیامبر فرموده بودند که در هم و غم به سر می‌برند چرا که از وقایع پس از رحلت پیامبر شدیدا نگران بوده‌اند.

وی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اسلام حضرت زهرا جمله‌ای را به این ذکر اضافه می‌کنند که «خداوندا مرا به پدرم ملحق کن»؛ ایشان شب‌ها این ذکر را در خانه و روزها در سر مزار حضرت حمزه تکرار می‌کردند. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به مسئله سلامت روح که در دنیای امروز نایاب شده است اشاره کرد و گفت: در جهان امروز که امکانات مادی وجود دارد بشر دچار ظلمت شده است و بدین سان می‌ماند که در خانه‌ای همه چیز وجود دارد ولی نوری نیست. بنابراین انسان همه چیز را می‌شکند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: بشر امروز به جای اینکه در برابر موج‌ها سوار بر کشتی شود، روی موج‌ها نشسته است.


منبع: تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد