شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

تشییع پیکر ۱۷۶ شهید دفاع مقدس در ایام فاطمیه

تشییع پیکر ۱۷۶ شهید دفاع مقدس در ایام فاطمیه



۱۷۶ شهید هشت سال دفاع مقدس در ۲۹ استان کشور همزمان با گرامی‌داشت ایام فاطمیه دوم تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

فرهنگ نیوز ،سردار سیدمحمد باقرزاده،رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این خبر افزود: ۱۳۰ تن از این پیکرهای طیبه گمنام هستند. ۴۶ شهید نیز شناسایی شده‌اند که با هماهنگی و موافقت خانواده‌هایشان در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، تهران، خوزستان و مرکزی تشییع خواهند شد.

وی اظهار کرد: این پیکرها متعلق به شهدای عملیات‌های «محرم، والفجر مقدماتی، والفجر ۱ و والفجر ۸، خیبر، بدر، کربلای ۹ و تک دشمن در پایان جنگ» و در سال ۶۷ می‌شوند. پیکرهای ۱۳۰ شهید گمنام در ۶۳ نقطه ۲۹ استان کشور به خاک سپرده خواهند شد و در این راستا شهرهای اندیکا، آغاجاری، سردشت دزفول، جایزان، صیدون خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی آبادان نیز پذیرای شهدای گمنام خواهند بود.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۶۳ نقطه میزبان شهدای گمنام خواهند بود که پادگان الزهرا(س)، کوی سازمانی پایگاه دوم شکاری، دانشگاه صنعتی سهند تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی اهر، شهر شبستر و شهر خمارلو در استان آذربایجان‌شرقی، شهرهای چایپاره و شاهین‌دژ در استان آذربایجان‌غربی، اداره اطلاعات شهرستان اردبیل در استان اردبیل، شهر فلاورجان و مجتمع فولاد مبارکه در استان اصفهان، شهر چهارباغ در استان البرز، شهر ملکشاهی و اداره اطلاعات شهرستان ایلام در استان ایلام و شهر آبدان در استان بوشهر از جمله این نقاط هستند.

وی افزود: در استان تهران، قوه قضائیه، سازمان انرژی اتمی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سه بوستان در مناطق ۱۵، ۱۶ و ۱۷ و منطقه کیان‌شهر، در استان چهارمحال و بختیاری شهر سودجان، در استان خراسان‌رضوی شهرستان‌های جوین، رشتخوار، خروین و دانشگاه علوم پزشکی گناباد، در استان خراسان شمالی شهر جاجرم و اداره اطلاعات و در استان خراسان جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی قائنات میزبان پیکرهای پاک شهدای گمنام هستند.

سردار باقرزاده ادامه داد: در استان زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، در استان سمنان شهر آرادان و دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، در سیستان و بلوچستان، شهر زهک، دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان، در استان فارس شهر خرامه و شهر فراشبند، در استان قزوین شهر الوند، شهر آبیک و دانشگاه ‌آزاد اسلامی قزوین از دیگر محل‌های خاکسپاری شهدا هستند.

وی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم در استان قم، شهر کامیاران و دانشگاه کردستان در استان کردستان، شهرهای ریگان، فهرج و دانشگاه جیرفت در استان کرمان، شهرهای لنده و‌ سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در استان گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد در استان لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی بابل در استان مازندران، دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه تفرش در استان مرکزی، شهر بندرلنگه در استان هرمزگان، اداره اطلاعات در شهر همدان و شهرهای یزد و اردکان در استان یزد، از دیگر میزبانان پیکرهای پاک این شهدا محسوب می‌شوند.

به گفته وی تاکنون پیکرهای شهدای گمنام در ۷۸۰ نقطه از میهن اسلامی به خاک سپرده شده‌اند و ۷۴۸ نقطه کماکان در نوبت هستند که از این میان ۱۴۳ محل دانشگاه‌ هستند و اخیراً نیز حوزه‌های علمیه درخواست خاکسپاری شهدای گمنام داشته‌اند که در مواردی اقدام لازم صورت گرفته است.

سردار باقرزاده اعلام کرد: عملیات جستجو کماکان در بخش‌هایی از خاک عراق و نوار مرزی در خاک ایران ادامه دارد و تا تفحص آخرین پیکر ادامه خواهد داشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد