شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

چگونه نماز شب بخوانیم +لینک دانلود پاورپوینت

بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان


چگونه نماز شب بخوانیم +لینک دانلود پاورپوینت


فضیلت نماز شب: در برخاستن از خواب و نماز شب خواندن بدانکه روایات بسیار وارد شده است از اصحاب عصمت علیهم السلام در باب برخاستن شب و بیان فضیلت آن و روایت شده که آن شرف مؤ من است...

به گزارش فرهنگ نیوز: نماز شب باعث صحّت بدن و کفّاره گناهان روز و برطرف کننده وحشت قبر است رُوى را سفید و بُوى را پاکیزه و روزى را جَلْب مى نماید و آنکه مال و پسران زینت حیات دنیایند و هشت رکعت نماز در آخر شب با نماز وتر زینت آخرت است...

در احادیث ارزشمندی از پیامبر اکرم (ص) و امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است:
 
رسول خدا(ص)فرمود: نماز شب،وسیله ای است برای خوشنودی خدا و دوستی ملائکه.
 
امام صادق(ع)فرمود:  نمازشب،صورت را زیبا،خلق را نیکو و انسان را خوشبو می گرداند، رزق را زیاد و قرض را ادا می کند، اندوه را برطرف می سازد و چشم را جلا می دهد
امام صادق (ع ) فرمود: درخانه هایی که نماز شب، خوانده می شود و قرآن تلاوت می گردد، آن خانه ها نزد آسمانیان همچون ستاره ها درخشانند.
 
در پاورپوینت ذیل به موارد زیر پرداخته شده است:
  • فضیلت نماز شب
  • کیفیت و آداب نماز شب
  • نماز والدین
  • دستور نماز غفیله
  • دعای توبه



به منظور دانلود کتابچه فضیلت نماز شب روی تصویر فوق کلیک نمایید.

 
 
 فواید نماز شب:
۱) باعث خشنودی خدا و دوستی ملائکه است.
۲) باعث مباهات خداوند بر فرشتگان است.
۳) باعث درخشش برای اهل آسمان همانند ستارگان است.
۴) باعث روشنی دل است.
۵) باعث استجابت سریع دعا است.
۶) باعث پزیرش توبه و پاک شدن از گناهان از جانب حضرت حق است.
۷) باعث کفاره گناهان است.
۸) باعث زیبایی صورت و شادابی چهره و نورانی شدن آن در طول روز است.
۹) باعث سلامتی و تندرستی و رفع انواع بیماریهای جسمی و روحی است.
۱۰) باعث از بین رفتن غم و اندوه و تقویت نور چشم است.
۱۱) باعث تمسک یافتن به اخلاق انبیاء و اولیای خداوند است.
۱۲) باعث انجام دادن سنّت پیامبران و صالحان است.
۱۳) باعث تابش نور خدا به او می‌شود.
۱۴) باعث مهر و محبت و محبوب القلوب شدن بین مردم است.
۱۵) باعث افزایش عمر است.
۱۶) باعث جلب رزق و روزی فراوان و ادعای قرض است.
۱۷) باعث نوعی صدقه است.
۱۸) باعث نوشته شدن چهار ثواب بزرگ برای خود است.
۱۹) خداوند نه صف از ملائکه پشت سر نمازگزار قرار می‌دهد.
۲۰) کلید رفتن به بهشت و جواز عبور از پل صراط است.
۲۱) زینت آخرت و نور مؤمن در آخرت است.
۲۲) نماز شب همچون سایبانی در روز قیامت است بر سرش.
۲۳) نماز شب لباس بدن نمازگزار است در روز قیامت درحالیکه همه عریانند.
۲۴) نماز شب در روز قیامت همچون نوری در برابرش است و چشم نمازگزار نماز شب در روز قیامت شادمان است.
۲۵) نماز شب میان شخص نمازگزار و آتش جهنم همچون حائلی فاصله می‌گذارد.
۲۶) میزان اعمال خوب نمازگزار در روز قیامت سنگین است.
۲۷) نماز شب همچون تاجی در روز قیامت است بر سرش.
۲۸) چراغی است برای تاریکی قبر و برطرف کننده وحشت تاریکی قبر است.
۲۹) نماز شب همچون مشعلی نورانی است در تاریکی قبر
۳۰) نماز شب، نمازگزار را از عذاب قبر ایمن می‌کند و برات آزادی از آتش جهنم است.

آیت‌الله جوادی‌آملی:اعتدال از پستترین رذائل است

آیت‌الله جوادی‌آملی:اعتدال از پستترین رذائل است




بازخوانی این سخنان این عالم دینی، از آن رو مهم است که می‌تواند در زمانی که دولت جدید گفتمان خود را از گفتمان تدبیر و امید در انتخابات به گفتمان اعتدال پس از انتخابات تغییر داده است، از آسیب‌های آن جلوگیری کند و از انحراف در حرکت جامعه اسلامی پرهیز دهد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، آیت الله جوادی آملی از جمله کسانی است که با گفتمان اعتدال بارها اعلام مخالفت کرده است. علیرغم اینکه ایشان در سال ۸۴ به آقای هاشمی رفسنجانی رای داده و از ایشان حمایت کردند، پس از طرح تشکیل جبهه اعتدال از سوی وی، به انتقاد از این گفتمان پرداخت که در آثار و گفتار ایشان بازتاب بسیاری داشته است.

ایشان با طرح دوگانه عدل و اعتدال وظیفه امت اسلامی را عدل می‌شمارد و اعتدال را از پست‌ترین رذایل شمرده است.

بازخوانی سخنان این عالم دینی، از آن رو مهم است که می‌تواند در زمانی که دولت جدید گفتمان خود را از گفتمان تدبیر و امید در انتخابات به گفتمان اعتدال پس از انتخابات تغییر داده است، از آسیب‌های آن جلوگیری کند و از انحراف در حرکت جامعه اسلامی پرهیز دهد.


رسانه‌ها برای برقراری عدل تلاش کنند و نه اعتدال


 حضرت آیت الله جوادی آملی نوزدهم اسفند هشتاد و هفت در دیدار با مسئولان رادیو معارف و رادیو جوان با بیان این که باید جامعه را با آرامش اداره کرد، عاقل و عالم کردن مردم را از اهداف رسانه ها عنوان کردند و گفتند: ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین رسانه ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند.

وی تصریح کرد: فرق اساسی عدل و اعتدال آن است که در عدل هرچیزی در جای خود قرار می گیرد پس نقصی ندارد؛ ولی در اعتدال و تعادل با توجه به عرضه و تقاضا کارها صورت می گیرد، و برابر خواست مردم سخن گفته و برنامه تولید می‌شود.


عدل از بافضیلتترین فضایل و اعتدال از پستترین رذائل است


آیت الله جوادی آملی در دیدار سینماگران و کارگردانان مطرح کشور، از جمله مجید مجیدی، رضا میرکریمی، محمدمهدی حیدریان، محمد داودی، محمدمهدی عسگرپور و… در  ‎۱۳۸۹/۹/۱۷به نقد گفتمان اعتدال پرداختند.

معظم له افزودند: تبلیغ باید حاصل تحقیق محقق باشد اما چون در بخش هنر، محقق وجود ندارد، باید از مردم تقاضا شود که این نوعی اعتدال است و اعتدال از رذیلترین رذایل است.

ایشان عدل را از بافضیلتترین فضایل و اعتدال را از پستترین تقاضاها برشمردند و درباره اعتدال در احکام اسلامی تصریح کردند: کسی که در کنوانسیون زنان میگوید زن و مرد با هم یکسان هستند، این شخص از روی عدل حرف نمیزند. باید بدانیم او که انسان را آفرید جای انسان را تشخیص میدهد.


عدل خوب اما اعتدال بد است


آیت الله جوادی آملی در واپسین روزهای سال ۸۷ با مدیران روزنامه فرهنگ آشتی دیدار کرد و به آنهاگفت: ما موظف به عدل هستیم، نه اعتدال و تعادل، و فرق اساسی عدل و اعتدال آن است که در عدل هرچیزی در جای خود قرار می گیرد پس نقصی ندارد؛ ولی در اعتدال و تعادل با توجه به عرضه و تقاضا کارها صورت می گیرد، و برابر خواست مردم سخن گفته و برنامه تولید می شود.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: اگر رسانه های گروهی اینچنین بیاندیشند معتدلند نه عادل، اما وظیفه ما این است که فرهنگ عدالت را بالاببریم.

دیدار دیگر آیت الله با مدیران همین روزنامه در سال ۹۰ نیز تاکیدات ایشان را درباره عدل‌خواهی به جای اعتدال‌گرایی را برایشان تکرار کرد: باید به فکر عدل باشیم و نه اعتدال بدان معنا که هر چیزی را در جای خود قرار دهیم، اعتدال یعنی تقاضا و عرضه و ما موظفیم که عادلانه زندگی کنیم و در صدد این نباشیم که خود را با عرضه و تقاضا هماهنگ کرده و لذا باید هر آن چه که مورد نیاز جامعه است را تدارک ببینیم.


نقد حمل تعبیر قرآنی «امت وسط» بر اعتدال


آیت الله جوادی آملی همچنین در تفسیر خود، بیان داشته است که عدالت هسته مرکزی اعتدال را هم در خود دارد. (تسنیم، جلد ۱۴ – صفحه ۶۵)

ایشان در جای دیگر در تفسیر آیه «و کذلک جعلناکم امه وسطا…»، حمل «وسط» بودن امت اسلامی بر اعتدال را نادرست دانسته و بیان داشته‌اند:

برخی وسط بودن امّت اسلامی را چنین توجیه کرده‌اند که اینان درباره پیامبران نه مانند بعضی افراط کرده‌اند تا آنها را فرزند خدا بدانند؛ نظیر آنچه درباره حضرت عیسی پنداشته شده، و نه نظیر برخی تفریط کرده‌اند که به قتل آنها اقدام کنند: (یقتلون النبیّین بغیر حقٍّ).[سوره آل عمران، آیه ۲۱، التفسیر الکبیر، ج ۴، ص ۹۸] البته این معنا مندرج در کمالهای یاد شده است و طبق بعضی از آیات دیگر صحیح است؛ ولی در محور اصلی آیه مورد بحث نیست، گذشته از آنکه در این امت نیز گروهی طغیانگر به قتل امامان معصوم(علیهم السلام) که همتای پیامبران پیشین بوده‌اند مبادرت ورزیدند.

غرض آنکه دین همه انبیای الهی(علیهم السلام) اسلام است و امّت‌ها نیز در هر عصر و مصر و نسلی به افراط و تفریط مبتلا بوده‌اند: (هلک فیّ إثنان محبٌّ غالٍ و مبغضٌ قالٍ)[نهج‌البلاغه، حکمت ۱۱۷]، هرچند کیفیت افراطها و تفریطها یکسان نبوده و نیست.

(تفسیر تسنیم؛ جلد ۷؛ صفحه ۳۳۱)


منبع: تریبون مستضعفین

زندگینامه شهیدسیدعلی حجازی نیاکی

زندگینامه شهیدسیدعلی حجازی نیاکی



نام پدر:    سید عزیز
نام مادر:    شکوفه
تاریخ تولد:    1342/6/2

وضعیت اشتغال:    تراشکار
تحصیلات:   راهنمایی
یگان خدمتی:    ارتش
عضویت:    سرباز
تاریخ شهادت:    1367/4/21
محل شهادت:    نهر عنبر
نحوه‌ی شهادت:    اصابت ترکش خمپاره
محل دفن:    مفقود‌الجسد
سن:    21 سال

سال 1342 که تابستان گرمایش را به پاییز خزان می‌باخت، در روستای زیبای «کُمکلا» از خانواده سادات نیاکی مهاجر به آن روستا، کودکی دیده به جهان گشود. او سالهای کودکی و نوجوانی را همپای همسن و سال‌های خود در همان روستا گذراند. بعد از گذراندن سال اول راهنمایی به خاطر علاقه به صنعت، درس را رها کرد و در کارگاه تراشکاری به فعالیت فنی مشغول شد.
سال 1365 به سربازی اعزام گردید و پس از 24 ماه خدمت مقدس سربازی، در آخرین روز‌های دفاع‌مقدس در منطقه‌ی جنگی نهر عنبر در تاریخ 21/4/1367 شش روز مانده به قبول قطعنامه 598  به شهادت رسید و در تاریخ 9/9/1383 از طرف بنیاد شهید نام او به عنوان شهید مفقود‌الجسد اعلام گردید و  برگ زریّن دیگری به دفتر شهدای لشکر 21 حمزه سیدالشهدای ارتش اضافه گردید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

زندگینامه شهید اسماعیل شیرزاد

زندگینامه شهید اسماعیل شیرزاد



بسم رب الشهداء والصدیقین

"و من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو و ما بدلوا تبدیلا"
"این وصیت نامه های شهدا را بگیرید و بخوانید ...
امام خمینی"
ما را نشاید که بر آن نوشته ها مقدمه ای بیاوریم . نوشته هایی حاصل اندیشه های والای یک شهید ، در آن دم که جز خدا نمی دید و جز با او سخن نمی گفت و جز او را به خلوت پر راز و رمز خویش نمی طلبید . درد دل ها و مناجات ها و سخنانی که جز اندک گوش ها و اندک دل هایی محرم آن نیستند و کمتر کسی را به پشت پرده ملکوتی عرفان آن راهی است . تنهایی عارفانه رزمنده ای که در زیر نور فانوس در خلوت سنگر در محراب در مصاف دشمن با خدایش سرگرم راز و نیاز است و در شوق وصل او بی تابی می کند . گویی پرده غیب را پیش چشمان خداجویش دریده اند و راز پنهان و سر به مهر هستی را بر دریای بیکران روح بی تابش آشکار که این چنین در اشتیاق پرواز به ملکوت می گدازد .
قلمی و دستی را توان آن نیست که شرحی بر سوزهای عارفانه شیران روز و زاهدان شب بنگارد .
بگذار تنها با خواندن و اندیشیدن بر آنچه این رزمنده عارف در تنهایی های پر راز و رمز خویش بر صفحات کاغذ نقش کرده و از خود به یادگار گذاشته است ارواح خمود و قلب های حجاب گرفته ما نیز به خود آیند تا ذره ای از پرتو راه بخش عرفان ناب را چونان چراغ هدایت در ظلمات هستی در صراط مستقیم اسلام و قرآن بیفروزیم تا به سلامت از وادی شب جهل بر طلوع فلق و فجر آگاهی و رستگاری گام نهیم و در مینوی سعادت او آگاه و آزاد از نتایج اعمال صالح دنیا بهره گیریم و در جوار قرب حق تعالی به سر بریم انشاء الله .
لذا به ذکر مختصری از زندگی شهید اکتفا می شود :
 شهید اسماعیل شیرزاد در اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در آمل به دنیا آمد . در دوران کودکی همراه بازی های کودکانه اش در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر با داستان کربلا و قهرمانان آن آشنایی یافت . زمزمه های مادر در وصف شهادت امام حسین(ع) و اسیری زینب(س) و بازماندگان فاجعه کربلا را به گوش جان گرفت و در روان خود آمیخت . شهید در وصیت نامه اش و در نامه ای به مادرش می نویسد :
"از آن زمان که برای من از حسین(ع) گفته بودی و سردار کربلا را به من شناساندی و از غریبی و تنهایی و بی کسی اش برایم مصیبت ها خوانده بودی ، گریستم و اشک ها بر کشته هایش ریختم و ناله ها و آه جانسوز برای اسیری زینب(س) و کودکانش کشیدم ، پس مادرم و خواهرم اگر می خواهید گریه کنید به یاد سید مظلومان بگریید و رنجهایش و زینب کبری(س) و دردهایش ، عشق به امام حسین(ع) و کربلا در جان شهید ریشه دوانیده بود .
در دوران جوانی و همزمان با خیزش انقلابی ملت مسلمان ؛ شهید ، مدرسه  و درس را رها کرده و یکسره به فعالیت های انقلابی کشیده شد و پس از پیروزی انقلاب همزمان با تشکیل جهاد سازندگی در آمل به همکاری با این نهاد برخاست و سپس در تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با کمک دوستان و برادران دینی اش شرکتی فعال داشت .
با شروع جنگ تحمیلی فعالیت شهید در واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه یافته و حضور وی در جبهه های نبرد حق بر علیه باطل روی دیگر مبارزه ایثار این رزمنده عارف را به نمایش گذاشت . شرکت در عملیات های متعدد در جبهه های جنگ ، از شروع جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش شاهدی صادق بر این مدعا است . جبهه های رزم غرب و جنوب هنوز خاطرات جانبازی ها و از خود گذشتگی های شهید را در خاطر دارند .
عشق به کربلا و امام حسین(ع) و مبارزه و شهادت در راه حق از وی رزمنده ای توانا ، جسور و نستوه ساخته بود و سرانجام نیز در تعقیب تنها خواسته بزرگ سراسر زندگی اش و تنها دعای نیمه شب هایش در عملیات والفجر 8 پاسخ راز و نیازهای شبانه و دعاهای همیشگی خود را یافت و در رزمی خونین پیکر پاکش در عشق حق تعالی سوخت و به لقاء محبوب شتافت .


خواهرم حجابت

خواهرم حجابت



قال الامام الصّادق – علیه السلام – : ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا یُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالی إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلی قَلْبِهِ مُشاهَدَة الْعَظَمَةِ وَ الْجَلالِ. امام صادق – علیه السلام – فرمودند: هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود. «مصباح الشریعة، ص ۹»


مناجات «آتش طوفنده» با صدای کریمی

مناجات «آتش طوفنده» با صدای کریمی