شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهید سید محسن خاتمی نیاکی

زندگینامه شهید سید محسن خاتمی نیاکی



نام پدر:  سید  ابراهیم
نام مادر:   ایران
تاریخ تولد:   1333

وضعیت اشتغال:    سرباز
تحصیلات:   دیپلم
یگان خدمتی:    ارتش
تاریخ شهادت:   1357/11/22
محل شهادت:   تهران
نحوه‌ی شهادت:    تیر مستقیم در راهپیمایی 22 بهمن
محل دفن:   تهران
سن:   24 سال

 بقیه زندگینامه درادامه مطلب
شهید سید محسن خاتمی، سال 1333 در شهر آمل چشم به جهان گشود. همانند دوستان هم‌سن‌وسال خود بزودی سال‌های کودکی را پشت‌سر گذاشت و وارد دبستان جلالی در نیاکی‌محله شد  . بعد از آن دوران متوسطه را در دبیرستان محمدطبری در رشته ریاضی ادامه تحصیل داد. سال 1355 بود که موفق به دریافت دیپلم شد.  سال 1356 به خدمت سربازی اعزام گردید که پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر خروج سربازان از پادگان‌ها ، به همراه تعدادی از همفکران و دوستداران انقلاب و رهبری از پادگان بیرون آمد و در صف انقلابیون مخالف نظام ستم شاهی جای گرفت و در تظاهرات  مردمی قبل از پیروزی انقلاب حضوری فعال پیدا نمود. به فرمان حضرت آیت‌الله جوادی آملی در روز بیست‌و دوم بهمن‌ سال 1357 جهت شرکت در راهپیمایی به همراه چند تن از دوستانش عازم تهران شد و در بیست‌ودوم بهمن سال 1357 در درگیری با مأموران رژیم ستم‌شاهی در اثر اصابت تیر مستقیم به شهادت رسید.
بعد از پیروزی انقلاب خانواده شهید در مراجعه به دفتر آیت‌الله طالقانی در تهران و در نگاه به آلبوم عکس شهدای 22 بهمن و نیز بررسی دفاتر آدرس شهدایی که شناسایی نشده بودند، متوجه عکس شهید سید محسن خاتمی شده بودند که در اثر اصابت تیرمستقیم و نیز ضربات سرنیزه بر پیکرش به شهادت رسیده بود . خانواده شهید توفیق پیدا کردند تا محل دفن شهید را در قطعه شهدای 22بهمن در بهشت‌زهرای تهران پیدا کنند.
برادر شهید نقل می‌کند: «شهید در اوایل انقلاب به خاطر روحیه‌ی انقلابی و ضدستم‌شاهی که داشت در تلاش بود تا اسلحه‌ای پیدا کند و بدین خاطر به مدت سه‌شب در مقابل نگهبانی پاسگاه ژاندارمری آغوزبن آمل کمین می‌کند تا اینکه در شب سوم موفق به خلع سلاح نگهبان می‌شود و اسلجه ژ3 وی را به غنیمت می‌برد. روز بعد در مقابل پل دوازده چشمه در بالاپشت بام ساختمان عدل سنگر می‌گیرد و به سوی نیروهای گارد شاهنشاهی تیراندازی می‌کند که باعث وحشت و هراس مزدوران رژیم می‌شود. خداوند روحش را قرین رحمت گرداند.

گوشه هایی از وصیت نامه شهید:
سلام من به تو ای مادر بهتر از جانم،درود من به تو ای مادر که خود مبلّغ مذهب اسلام عزیز هستی و من به وجود مادری چون تو افتخار   می کنم و می دانم که با شهادتم از صمیم قلب راضی هستی و صبوری را پیشه راه خود  می کنی و تو می‌دانی شهیدان،مجاهدانی هستند که در راه حق و حقیقت به خالق مطلق پیوسته‌اندو می‌دانی که شهادت مرگ نیست بلکه زندگی ابدی است با ریختن خون ما زمین رنگین می‌گردد و آزادی را برای ایران اسلامی به ارمغان می آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد